Skocz do zawartości

[In-Box] SU-22/SU-17M3 Fitter 1:48 Eduard -edycja limitowana


Sławko

Rekomendowane odpowiedzi

Na prośbę jednego z użytkowników zamieszczam in-box niedawno zakupionego modelu.

W niemałym pudełku ozdobionym tygrysim boxartem:

 

IMG_5824_kor.JPG

 

znajduje się model produkowany niegdyś przez Kopro.

 

Kilka ramek z szarego tworzywa prezentuje się jak dla mnie bardzo dobrze. Wgłębne linie podziału i ładnie wyglądające detale na powierzchniach.

 

IMG_5804_kor.JPG

IMG_5805_kor.JPG

IMG_5806_kor.JPG

IMG_5809_kor.JPG

 

Dla lepszego wglądu kilka zbliżeń:

 

IMG_5798_kor.JPG

IMG_5799_kor.JPG

IMG_5800_kor.JPG

IMG_5802_kor.JPG

 

Oszklenie wykonane bez najmniejszej skazy - pięknie przejrzyste

 

IMG_5811.JPG

IMG_5812.JPG

 

Model ten jak przystało na limitowaną edycję Eduarda zawiera kilka dodatków dodających modelarskiego smaczku

Są to żywiczne elementy wnętrza kokpitu:

 

IMG_5785_kor.JPG

IMG_5791_kor.JPG

IMG_5793_kor.JPG

 

Żywiczny fotel:

 

IMG_5786_kor.JPG

IMG_5789_kor.JPG

IMG_5787_kor.JPG

IMG_5788_kor.JPG

 

Dwie blachy fototrawione:

 

IMG_5813.JPG

IMG_5815.JPG

 

Oraz znane już chyba wszystkim maski. Ich zdjęć chyba nie potrzeba zamieszczać.

 

Oczywiście w takim zestawie nie może zabraknąć pokaźnych rozmiarów kalkomanii:

 

IMG_5816.JPG

 

Kalki umożliwiają wykonanie modelu w następujących wariantach malowania:

 

IMG_5817_kor.JPG

IMG_5818_kor.JPG

IMG_5819_kor.JPG

IMG_5820_kor.JPG

IMG_5821_kor.JPG

IMG_5822_kor.JPG

 

Dodam, że na ramkach znalazłem dwie różne wersje przejść kadłub-statecznik pionowy i jeśli dobrze kojarzę to z tego zestawu jest szansa zbudowania także wersji SU-22 M4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jak mówisz można z niego zbudować Su22-m4 to jestem za kupieniem go

Nie jestem specem od tej konstrukcji więc nie powiem że na 100% tak jest ale jeśli zajrzą tu specjaliści i to potwierdzą to tylko się cieszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda bardzo ładnie...ale czyż to nie stary model KP w pudełeczku Eduarda, uzupełniony tylko o ładne dodatki?;)

Niemniej jednak w tej skali to jedynak(i pewnie będzie dłuuuuuuugo) - cieszyć się trzeba, że pojawił się w tak ładnym wydaniu.

No i można walnąć suszkę w malowaniu sowieckiej WMF:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego zestawu można wykonać tylko model Su-17M3, aby zbudować wariant peruwiański czy libijski czyli Su-22M należałoby odciąć tylną część kadłuba i wykonać nową, zmodyfikować kształt statecznika pionowego i usterzenia poziomego. W oryginale te ostatnie samoloty miały inny silnik w związku z czym inna była średnica kadłuba i podział blach oraz kilka innych szczegółów.

 

Co do Su-22M4 to Kopro miało oddzielny model tego wariantu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego zestawu można wykonać tylko model Su-17M3, aby zbudować wariant peruwiański czy libijski czyli Su-22M należałoby odciąć tylną część kadłuba i wykonać nową, zmodyfikować kształt statecznika pionowego i usterzenia poziomego. W oryginale te ostatnie samoloty miały inny silnik w związku z czym inna była średnica kadłuba i podział blach oraz kilka innych szczegółów.

 

Co do Su-22M4 to Kopro miało oddzielny model tego wariantu.

Dzięki za wyjaśnienia

Poszperam po necie i jak się uda po literaturze aby porównać bardziej szczegółowo oba warianty maszyn. Może na niektóre różnice będzie można przymknąć oko albo coś przerobić i wykonać SU-22 M4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ uważnie śledziłem temat tego zestawu powiem co następuje

- Tak, to stare Kopro. Które popełniło wersję M3 z silnikiem AL-21F3 oraz wersję M4 odpowiadającą naszym SUczkom

- Stare kopro w pudełku M3 nie posiadało części do M4 (min. chwyt przy stateczniku). M3 od Eduarda taką część posiada

- Z tego zestawu M3 (wypraski) można wykonać tylko poprawnie malowanie ZSRR, ponieważ pozostali użytkownicy których kalki otrzymujemy w zestawie byli w posiadaniu wersji ze słabszym silnikiem (R-29), którego obrys (a co za tym idzie i kadłuba) był szerszy w tylnej części

- Moim zdaniem (mimo pkt 2) nie można wykonać wersji naszej M4 prosto z tego pudła ponieważ blaszki nie odzwierciedlają kabiny naszych M4

Co za tym idzie, można albo kupić dodatkowo kokpit Airesa (większe koszty) lub poczekać na reedycję wersji M4, która jest zapowiadana przez Eduarda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperam po necie i jak się uda po literaturze aby porównać bardziej szczegółowo oba warianty maszyn. Może na niektóre różnice będzie można przymknąć oko albo coś przerobić i wykonać SU-22 M4

 

Najlepiej Suczka z silnikiem R-29 jest przedstwiona w publikacji LOCK ON Su-22M3 gdzie obfotografowane są samoloty węgierskie.

 

Ponadto cała masa zdjęć jest tu:

http://hunavia.freeweb.hu/TYPE/Su-22_base/Su-22_base_index.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

W sklepach modelarskich może jeszcze się jakieś sztuki pojedyncze uchowały ale trzeba by poszukać bo to była seria limitowana.

A jak się nie uda to pozostaje polować na portalach aukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.