stroju Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 Witam wszystkich. To będzie mój pierwszy samolot od lat, i pierwszy tak wielki. Model ten dostałem od Daniela (jeszcze raz dziękuję) jako odrzut ze sprzedaży (brak pudełka), od razu mi przypadł do gustu, żeby było jeszcze ładniej dokupiłem do niego sporo dodatków, czyli: żywiczny kokpit i wnęki hamulców aerodynamicznych z Airesa, blachy Eduarda i maski Montexu do malowania owiewki. Poza tymi dodatkami żadnych przeróbek nie planuję, poza dorobieniem brakujących nitów, to ma być relaksująca odskocznia od pojazdów. Na razie jest tak: Z akcesoriów na złość mi jeszcze nie przysłali kokpitu i do czasu aż go dostanę budowa będzie się ślimaczyć... Ogólnie wykonie modelu mi się podoba, są ładne wklęsłe linie podziału blach i nity, brak tego niestety na brzuchu i grzbiecie kadłuba, wynikło to z ograniczeń technologicznych form... Ale żaden problem to dla mnie dorobić, już kolejna nitownica się robi. Poprawy będą wymagać wyloty karabinów, ale rozwiercenie ich pod odpowiednim kątem to też nie problem. Model też ma silnik ale chyba nie będę go wsadzał do środka, nie chcę mi się walczyć ze szpachlowaniem kanału wlotowego i wylotu powietrza, masa tam śladów wypychaczy i wielkie szpary po łączeniu połówek, dam zaślepki i problem z głowy, wszak model będzie w konfiguracji naziemnej, a silnik może uzupełnię w przewody i zawsze będzie można go postawić obok. Bardzo fajne są dwa wielkie arkusze kalkomanii, i w dodatku świetnej jakości, malowanie będzie to z box-art'u, ze smokiem, a samolot będzie w kolorze gołego aluminium, do malowania wykorzystam Alclady, a dokładniej różne kombinacje kolorów Polished Aluminium i Stainless Steel, będę próbował się bawić w różnicowanie kolorów arkuszy blach i jakieś cieniowanie. Na razie próbę zrobiłem na sterze kierunku, tylko jednego koloru, aluminium, i próbowałem też kalkę. Efekt jest dla mnie wystarczający, (efekt porowatości jest troche wyolbrzymiony na zdjęciu). Lustra raczej nie uda mi się uzyskać, z resztą i tak dojdą washe i kalki. I jeszcze wywaliłem stare wnęki i wkleiłem nowe z żywicy: Ogólnie priorytetem przy budowie będzie to że ma on cieszyć oko, niezgodności wymiarowe czy braki jakoś przeboleję... Zawsze to jakaś odskocznia od pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giulio Niewiadomski Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 sklejalem go rok tem i model bardzo fajnie sie sklejalo, tylko w instrukcji nie ma zanznaczone ze kadlub i silnik moga byc odejmowane od modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 10 Września 2010 Autor Share Napisano 10 Września 2010 Jest, jest, rysunek nr 18, ostatni. A tak w ogóle instrukcja to tylko wskazówki, inwencja modelarza to cała reszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giulio Niewiadomski Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 (edytowane) dokladnie. ja chcialem zrobic model maksymanie pootwierany i w 4. wersja kalkomanii, czyli jakiejs wloskiej wersji ze sczeka rekina, ale na koniec zrobilem ta wrsje ktora ty robisz (ze smokiem), bo nie moglem znalezc farb dark sea grey i dark green od model mastera. napisales ze silnik ma duzo sladow wypychaczy i szpary po sklejeniu polowek, a u mnie nie bylo na silniku sladow po wypychaczach, ani szpar. trzeba bylo tylko wyszlifowac laczenie polowek. jeszcze njedno. jak chcesz, moge ci wyslac zdjecia silnika f86f-30 nalezocego do wloskiego muzeum lotniczego w bracciano (zreszta ten model kupilem w sklepiku znajdujacym sie przy wejsciu ) Edytowane 10 Września 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_f Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 Też go mam. Naprawde super model. Aż się nie chce wierzyć że to italeri. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 10 Września 2010 Autor Share Napisano 10 Września 2010 Ale ja nie napisałem o silniku tylko o wewnętrznej stronie kanałów wlotowych i wylotowych. Sam silnik od strony technologicznej jest bez zarzutu. Co do zdjęć silnika to zawsze chętnie przygarnę, mojego maila znajdziesz w profilu. radzio_f Bo to chyba pierwotnie opracował Kinetic, potem formy poszły do Italeri. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 Będę podglądał, chociaż powojenne rury to nie mój temat... Pamiętaj, teraz już nie będzie jak w pancerce - każdy Twój błąd znajdę pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 10 Września 2010 Share Napisano 10 Września 2010 Aż się nie chce wierzyć że to italeri. Ten model wyprodukował Kinetic i jest już od kilku lat dostępny w jego pudle. Italeri wydała go sporo później podobnie jak kilka innych modeli Kinetica (F-16, E2-C Hawkeye). Ja osobiście czekam na przepak Izraelskiego F-16 Barack Jeśli chodzi o wydania to różnią się one praktycznie tylko kalkomaniami. To fajnie kolego Stroju, że zabrałeś się właśnie za tę strzałę. Z tego co widzę,to będzie ona przedstawiała maszynę walczącą w Alei Migów Świetna sprawa! Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 12 Września 2010 Share Napisano 12 Września 2010 Ziarnistosc po nałożeniu Alclada nie jest za duża? Stosowałes dedykowany podkład i wczesniej polerkę surfacera? Może też cisnienie za duże było w aero? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Ja osobiście czekam na przepak Izraelskiego F-16 Barac Masz "nosa", pojawiły się zapowiedzi tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 13 Września 2010 Share Napisano 13 Września 2010 Masz "nosa", pojawiły się zapowiedzi tego modelu. Pojawiły się już jakiś czas temu. Ponoć ma być już niedługo. Poczekamy, zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 13 Września 2010 Autor Share Napisano 13 Września 2010 Halsey Ja nie uważam żeby ta ziarnistość była za duża, to tak na zdjęciu wygląda (choć to jedno z najgłupszych zdań na forach modelarskich tak jest, bo już sporo oglądałem ten ster i dumałem nad nim ), dedykowanego podkładu i polerowania nie stosowałem, za duże byłby by na to nakłady finansowe na taki jednorazowy wyskok, i zrezygnowałem z idealnej lustrzaności. Przszlifowałem tylko surfacer po nałożeniu, jako podkład posłużyła Pacta czarna błyszcząca z dodatkiem sidoluksu, potem jeszcze po alcladzie nałożyłem znowu sidoluks by płyn do kalek go nie rozpuszczał. W rozmiarach i planowanych cieniowaniach i washach powinna zniknąć ta ziarnistość. Jeśli chodzi o samo ciśnienie przy malowaniu metalizerem to mam dobrze opanowaną sztukę po przygodzie z rakietami do Kruga i innymi próbami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 stroju - aparat faktycznie wyolbrzymia detale i to do stopnia wyższego niż nasza normalna postrzegalność, dlatego zgadzam się z twierdzeniem w tym zakresie. Jedynie czego bym odradzał - tu mając na względzie już ostateczny wygląd modelu - nie lakierować powierzchni metalizera, ani to sidoluksem, ani lakierem bezbarwnym. Spróbuj na boku gdzieś czy płyny do kalek nie ingerują w miejsca pokryte Alcladem, jeśli nie, to nie ma strachu kłaść kalek. Dlaczego "nie" lakierom? Zmieniają one dość znacząco odbicie światła i postrzeganie takiej powierzchni. Robią warstwę, która zbliża postrzeganie powierzchni pokrytej metalizerem do czegoś a'la karoseria samochodu lub efekt plastikowości. łatwo to sobie zasymulować biorąc folię aluminiową i polakierować ją. Często nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale widzimy że coś jest nie tak. To nie tak, to jest właśnie warstwa przezroczystego pokrycia, to jak zalaminować model. Alclad wiernie oddaje powierzchnie metaliczne czy to chrom, aluminium, stal itp. ale bez lakierów, tak samo jak niekryta lakierem folia aluminiowa. Szkoda użyć tak dobrych i drogich farb, niwelując ich potencjał lakierami zabezpieczającymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 14 Września 2010 Autor Share Napisano 14 Września 2010 Masz świętą rację. Ale nie polakierowałem ich bez powodu, już zrobiłem szereg testów, nawet w jednym uzyskałem lustrzaną powierzchnię, niestety na niej strasznie się odznaczały kalki. A co do płynów, że reaguje z alcladem to mało powiedziane, po prostu go zmywa, a że model cały właściwie będzie pokryty kalkami... Po przeanalizowaniu wybrałem mniejsze zło, czyli ten lakier, teraz przynajmniej kalki niczym się nie odznaczają, poza tym planuję washe, mógłby się dostać pod niezabezpieczone kalki. Zrobiłem to ze świadomością gorszego efektu, ale pewniejszego. Niemniej efekt który uzyskałem jest nieporównywalnie lepszy niż wszystkie inne metalizery których do tej pory używałem. Ale wiadomo że to co robię to dla samolociarzy jest herezją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 14 Września 2010 Share Napisano 14 Września 2010 A teraz rozumiem w pełni zastosowanie lakieru. Reagowanie z płynami do kalek (możesz napisać jakie to są? by u siebie uniknąć wtopy na P-38 ) to może efekt kładzenia Alclada na niededykowane podkłady i nie wiążą one trwale samego metalizera. Ciekawe zagadnienie. A herezją byłoby pomalowanie F-86 na różowo w kwiatki... chociaż to raczej też nie herezja, a pewien rodzaj humoru. Mnie ciekawi najbardziej jak doświadczony i świetnie wyważony w "dekorowaniu" washami i wszelkimi innymi specyfikami pancerniak zrobi F-86 A zapowiada się bardzo dobrze. Alternatywa dla kalek: olej je, zrób maski i pomaluj za ich pomocą, odpadną problemy z płynami itp. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 14 Września 2010 Autor Share Napisano 14 Września 2010 Chodzi mi o płyn mr Mark Softer z gunze, bardzo agresywny wobec farb których używam (poza sidoluksem i pactrami, ten duet się ugnie tylko przed zmywaczem wamodu) ale też nie spotkałem kalek które by się mu oparły, więc z mojej prespektywy bardzo dobry. Z wiązaniem alcladów z niededykowanymi podkładami chyba nie ma problemu bo wykazują dużą oporność mechaniczną. I wybaczcie że nie ma żadnych postępów w budowie ale się rozchorowałem i nie mam ochoty na modele, poza tym muszę się uczyć do poniedziałkowego egzaminu. Nie mniej skleiłem trochę części tylnej, jutro coś zapodam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giulio Niewiadomski Napisano 15 Września 2010 Share Napisano 15 Września 2010 ja w swiom przykleilem te zolte pasy (kalki) na skrzydla i kadlub, jak zobaczylem zakryte linie podzialu i nity, od razu je zerwalem i zrobilem maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 21 Września 2010 Autor Share Napisano 21 Września 2010 No i w końcu coś ruszyło. Skoro nie daję do środka silnika a wlot i wylot zakładam zaślepki, uciąłem większą część wylotu, zostawiłem trochę by się mu dało tam wetknąć jakiś patyk by mieć uchwyt podczas malowania. Koniec mocno unieruchomiłem wklejając kawałki ramek. Potem skleiłem połówki i zaszpachlowałem, dla sportu też skleiłem wózek z zestawu pod tylną część kadłuba ale nie będę go wykorzystywał: Skleiłem też zbiorniki paliwa i skrzydła z klapami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 31 Października 2010 Autor Share Napisano 31 Października 2010 I znowu odgrzebanie mojego tematu. Jakiś miesiąc temu przyszedł wyczekiwany kokpit z Airesa. Długo też leżał aż go zacznę, ale w końcu miałem chwilę czasu i go skończyłem. Kolorystykę dobrałem na podstawie walkarounda Squadrona (jeszcze raz dzięki Tomkowi Chacewiczowi). No to teraz trzeba to wtrynić w kadłub... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giulio Niewiadomski Napisano 31 Października 2010 Share Napisano 31 Października 2010 nie no, idzie ci bajka! kokpit rewelacja, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 8 Listopada 2010 Autor Share Napisano 8 Listopada 2010 No i kokpit trafił na swoje miejsce, strasznej siły trzeba było by skleić kadłub z nim w środku, ale się udało bez większych szpar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giulio Niewiadomski Napisano 8 Listopada 2010 Share Napisano 8 Listopada 2010 no coz, kadlub jest niezbyt dopasowany w okolicach kokpitu i laczenia tylnej polowki z przednia :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 12 Listopada 2010 Autor Share Napisano 12 Listopada 2010 I dalej sobie dłubię. Dokończyłem malowanie wnętrza wraz z owiewką, można już było przednią przykleić, poszpachlowałem i przeszlifowałem co trzeba było, zrobiłem też wnękę podwozia przedniego, tam było aż tak źle że na ściankach do szpachlowania użyłem poxipolu, uniknąłem przez to większości szlifowania w trudnych miejscach, i potem dodałem blaszki. I już mogłem dokleić mu zadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor_k Napisano 12 Listopada 2010 Share Napisano 12 Listopada 2010 To będzie kawał modelu...Kokpit piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 10 Lipca 2011 Autor Share Napisano 10 Lipca 2011 Breaking news! Model został wznowiony, więcej wkrótce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.