Skocz do zawartości

'58 Chevy Impala Drag, AMT/ERTL 1:25


Marcin M.

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Jednocześnie z Fordem, rozpoczynam budowę Impali. In - box znajduje się TUTAJ.

 

Z przykrością stwierdzam, że poducent nie popisał się - dziwny plastik, dość trudno się klei, masa nadlewek, a przede wszystkim poszedł gdzieniegdzie na łatwiznę - rama odlana razem z podłogą (jak ja to pomaluję ?), albo chłodnica w karoserii:

P7120030.jpg

P7140049.jpg

 

Tutaj też nie obędzie się bez waloryzacji - jakiejkolwiek, bo takie coś jest szpetne:

P7140038.jpg

 

Zacząłem od silnika - i tu kolejny kwiatek, bo część, która powinna być wewnątrz, jest bardzo ładnie wykonana, nawet pochromowana - nawet się nie mocowałem z umieszczeniem jej w środku - jakość połączeń też pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście jak na razie szpary są w miejscach niewidocznych.

P7120033.jpg

 

Ale mimo wszystko cieszę się z tego modelu. Choćby dlatego, że można Impalę wykonać w trzech wersjach - stock, custom i drag - ja zrobię go w wersji mocno podniszczonej ostrymi wyścigami - coś w podobie dirtring z GTA; spodobały mi się tylne opony do tej wersji - slicki GoodYeara:

P7140047.jpg

 

Tylne nadkola trzeba dosyć mocno wyciąć, na szczęście zaznaczono, w którym miejscu rezać:

P7140043.jpg

 

A na razie zacząłem od okablowania silnika, nie wspominam nawet, że dosyć ciekawe kształty każą zasłonić deklem :

P7140052.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mi ten plastik dobrze się kleił. AMT jest toporne, ale po pomalowaniu podkładem możesz być zaskoczony. Okazuje się że model ma masę szczegółów których nie widać na tym białym plastiku. Tak przynajmniej było z Transtarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Postanowiłem skleić ramę w całość, a przy malowaniu trzeba będzie maskować.

 

Przykleiłem tłumiki (nawierciłem też końcówki rur wydechowych)...:

P7150060.jpg

 

...i pół dnia straciłem na dopasowywanie na sucho części zawieszenia. Spasowanie, jak wspomniałem okropne. Producent chce zapewne uczyć nas cierpliwości i mu się udaje . Skrajna sprężyna nie dość, że źle wygląda, to jest za krótka:

P7150058.jpg

 

Dużo będzie z tym roboty...

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powalczyłem trochę z tymi nieszczęsnymi wahaczami (na zdjęciach na razie osadzone bez kleju, bo może coś podpowiecie):

P7160063.jpg

P7160064.jpg

P7160067.jpg

P7160068.jpg

 

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu z tyłu na amortyzatorach też są sprężyny?

 

Fakt, bez sensu. Spiłowałem te polecane przez producenta i dałem druciane - ale przejrzałem zdjęcia części w necie i je zdejmę. Im więcej uwag, tym lepiej dla mnie. Dzięki, Krzychu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez pewnych trudności, udało mi się dokończyć podwozie.

 

W wersji drag, oś koła przechodzi przez najniższy otwór, przez co dziób będzie drapieznie zadarty:

P7180072.jpg

 

Gotowe sprężyny:

P7220074.jpg

P7220075.jpg

 

Zaczynam powoli dłubać przy kaście.

 

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie wygląda ciekawie. Fajnie rozwiązane jest regulowanie wysokości przedniego zawieszenia. Czy dałoby radę zrobić przymiarkę kasty na podwoziu z kołami na różnych wysokościach? Może niekoniecznie przód musi być wysoko, niższy byłby zadziorny a auto miało by sylwetke klina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dałoby radę zrobić przymiarkę kasty na podwoziu z kołami na różnych wysokościach

W ostatniej chwili zrobiłem zdjęcia, aby Wam pokazać, jak wyglądają poszczególne wersje.

 

Stock - przednie zawieszenie na środku (tzn. ciut niżej jak na zdjęciu, bo tu jest wklejone do wersji drag), z tyłu bez przeróbek, dużo chromów.

P7220079.jpg

 

Custom - najniżej zawieszony z przodu, dodatkowo z tyłu maski, przerobione wnętrze, kubełkowy fotel

P7220079a.jpg

 

No i drag - z tyłu brak zderzaka, chromów nie dam za dużo, malowanie też nie będzie salonowe, przewiduję raczej dużo obić i rdzy...:

P7220081.jpg

 

Podejrzewam, że gdyby przód był niżej, to by coś szorowało gdzieniegdzie, te slicki jedna są większe od zwykłych opon.

 

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica pomiędzy wersjami jest widoczna, a to dobrze. Ja osobiście wybrałbym Custom. Co do prac to na razie fajnie, sprężyny się dobrze prezentują. Powodzenia i czekam na więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drag, wg mnie najbrzydziej

Może i tak, ale wycackanych, błyszczących klasyków pełno wszędzie.

 

Różnica pomiędzy wersjami jest widoczna, a to dobrze. Ja osobiście wybrałbym Custom.

Trzeba mi będzie dokupić dwa egzemplarze i zrobić komplet.

 

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem nadać trochę życia impali, tzn. odebrać jej trochę urody. W tym celu oberwałem parę listew:

P7290085.jpg

P7290086.jpg

P7290087.jpg

 

Jeszcze trochę powgniatam blachy w paru miejscach i zedrę pół loga na klapie bagażnika. Choćbym chciał, to już nie dam rady zrobić salonowca. A może zrobić smutnego staruszka na jakimś kawałku złomowiska?

 

Zostańcie w zdrowiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem nadać trochę życia impali, tzn. odebrać jej trochę urody. W tym celu oberwałem parę listew:

 

Tym bardziej jestem ciekawy efektu końcowego , ale na razie czekam na kolory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Spokojnie, nabiera mocy. Na razie zapodkładowałem humbrolem 64 ramę wraz z podłogą. Nic szczególnego. Z racji tego, że aura jest nieciekawa, a aero mogę używać tylko na balkonie, czeka mnie malowanie pędzlem.

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

jestem ciekaw co Ci wyjdzie, mimo że obstawałbym przy klasyku, to pomysł na ubrudzenie wyścigówki jest niezły, zawsze to coś nowego :-) a może klasyk, niekoniecznie złom, ale np. lekko zaniedbany na ulicach Kuby?

 

88155952_d40de0238f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Witam po dłuższej przerwie. Miałem zrobić sobie wakacje od noża, plastiku i kleju, ale sami wiecie jak to jest - czasem się nie da.

 

Pytanie do klejących osobówki, czy szczelina widoczna na zdjęciach poniżej, między kastą a podwoziem, łącznie z nadkolami, jest normalna?

P6230513_zps49d793fa.jpg

P6230512_zps084aa5e0.jpg

 

Nie wiem czy użyć w tym miejscu polistyrenu, czy ewentualnie kleić podczas finalnego montażu do siebie; szczelina wzdłuż progów zniknęłaby, przy nadkolach ziałaby szpara i tak.

I jeszcze odnośnie malowania poradźcie, czy malować całość na czarno i ewentualnie wydobywać kolory, czy raczej ramę osobno, a podłogę w kolorze kasty i ewentualnie potem zastosować brudzenie?

 

Pozdrawiam, Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

czy szczelina widoczna na zdjęciach poniżej, między kastą a podwoziem, łącznie z nadkolami, jest normalna?

 

Sam sobie odpowiedziałem twierdząco na to pytanie, bo po złożeniu na sucho wnętrza widać w czym rzecz:

P6250514_zps91c8cb59.jpg

 

Przy końcowym montażu próg zejdzie się ładnie z podłogą. Zaślepię więc tylko szpary w nadkolach.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witajcie!

 

Po zabawie z olejami Talensa i suchą pastelą takie coś mi wyszło :

P7120507_zps8033fd3b.jpg

P7120512_zpsa6156252.jpg

P7120508_zpsef8af041.jpg

 

Nie jestem pewien, czy o to mi chodziło, ale chyba tak zostawię.

 

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Hej,

 

dziś dałem kolor na felgi, kasta bedzie taka sama, pędzlowane:

P7270541_zpsac0a19e9.jpg

 

Myślę, że wystarczy juz tego obijania, jutro położę podkład, to lepiej będzie widać, zwłaszcza na prawych drzwiach:

P7270544_zps70e6dbf8.jpg

P7270545_zps1df8eaea.jpg

P7270547_zps8e5ab318.jpg

P7270548_zpse3b54eba.jpg

P7270549_zps085ba440.jpg

 

Super sprawa, mniemam że lata praktyki...

 

Dzięki, mój pierwszy raz z pigmentami .

 

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.