Jump to content

KayFranz

Members
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Personal Information

  • Location
    Pyrenstadt (Raszyn)

Recent Profile Visitors

343 profile views
  1. "Tata, ale fajne klopecki..." One są do tego nowego helikopterka, córuś. Z tym, że będzie mniej lodów w najbliższym czasie, niestety... https://www.facebook.com/Arma.Models/posts/2995488860538801
  2. Lekko nadmiarowy... Masz dwa regulatory napięcia w jednym zestawie. Ten w wiertarce działa skutecznie tylko przy napięciu pulsującym, tego w zasilaczu regulowanym nigdy nie naprawiałem, ale na logikę powinien działać na podobnej zasadzie. Czyli są dwa regulatory fazowe w szeregu. Najlepiej (tzn. właściwie to najwygodniej) rozkręcić na maksa regulator na zasilaczu i regulować obroty tylko pokrętłem na obudowie Micromota, bo ono jest pod ręką. Wbrew temu co piszą tu i tam, dwa regulatory razem nie działają wspólnie - czyli ustawiając np. oba na pół gwizdka nie uzyskasz w efekcie 1/4 obrotów. Prędzej silnik się przytka pod obciążeniem, a tyrystor na płytce w wiertarce się spali. Na szczęście, zamiast grzebać w płytce i wymieniać tyrystor, możesz wtedy po prostu zewrzeć "na pałę" kable w wiertarce (trzeba ją najpierw rozkręcić), omijając układ sterowania i po tym zabiegu dalej masz możliwość regulacji obrotów - ale już tylko na zasilaczu. Czyli jak w zwykłym zestawie. Z tym Micromotem E, który masz bezproblemowo współpracuje zasilacz BEZ regulacji, a z kolei z tym zasilaczem, który masz - Micromot bez E w nazwie, czyli bez regulacji. Jeśli będziesz rozważał zakup jeszcze jednego zestawu - to wtedy kup i zasilacz i wiertarkę BEZ regulacji - będziesz miał DWA zestawy regulowane. Tu masz wątek, gdzie dość przystępnie (chyba, bo nie umiem się przestawić w tryb nie-elektronika) to omawiają: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3630044.html
  3. Chemia - sprawdź priva.
  4. Na sterze kierunku - była na pewno. djack: +3 do prestiżu za dobre oko.... Czy ta szczelina pod statecznikiem poziomym to cecha tylko 23/I? Bo nie widzę jej w maszynach seryjnych.
  5. Eeee... jakby to tak dyplomatycznie... 1. Jacek - nie bądź taki szybki w poddawaniu się. 2. Mikołaj - rzuć, proszę, jeszcze raz okiem na fotografie.
  6. Spojrzyj na pierwsze zdjęcie w tym wątku. Na fotografii, o której mówisz jest zdjęta blacha i widoczny w ten sposób zbiornik sprawia takie wrażenie.
  7. A czemu zrobiłeś bomby w kolorze gunmetal? https://pl.wikipedia.org/wiki/Bomba_lotnicza_100_kg_Ż_wz._31
  8. A tak à propos: Czym się dokładnie różni ta Gromówa od standardowego Sokoła? Głównie chodzi mi o wyposażenie zewnętrzne, bo środek to pewnie był zmieniany ad hoc....
  9. KayFranz

    Ford model T

    Spoko, kartonowe też tu są...
  10. Fajny, panie Jacku, ten AKAR-ek. To ja też dołożę coś z tamtych lat - nieortodoksyjnego, co prawda, jak na to forum - ale zawsze toć tzw. "ślizgowiec".
  11. KayFranz

    MiG-21

    Ładny ten MiG-acz. W wątku Giuseppe jest fotka modelu Tomislava Haraminčića, poszukałem i oglądam sobie właśnie jego zbiory na Flickr. Niezła dokumentacja do tego malowania... I to w różnych kombinacjach - w tym także dla wersji "pasażerskiej" 😉
  12. Qz9: plany RWD-6 - MODELARZ 2012/nr 5 i nr 6, powtórka 2017/ nr 07 i nr 08 Marudek: wszystko jasne, chodzi mi o te skosy przy dźwigarze
  13. A wcale nie - nie ma go tam. W owej książeczce Glassa są plany opracowane przez W. Szewczyka, czyli jest to kopia planów z "dużych" PKL. Ale skos był, widać go na wielu fotografiach. No i przede wszystkim jest na planach wg E. Ferka - chyba najrzetelniejszych. Ze dwa razy drukowane w Modelarzach.
  14. OK, ale co tnie? Igła - jakoś naostrzona czy też jest tam coś przeznaczone fabrycznie do cięcia (czyli jakieś ostrze)?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.