Jump to content

obłok

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

Personal Information

  • Location
    z lasu
  • Interests
    myśliwce WW II

Recent Profile Visitors

197 profile views
  1. Specjalnie podpuszczam Zlotego, bo jak znam jego warsztat to pewnie w tej chwili zamyka kadłub, a jutro położy kalki.....?
  2. Na razie to kupa złomu, a nie prototyp. Pokaż chociaż jakieś wnętrze kabiny...
  3. Prototyp Iljuszyn IŁ-1 w trakcie prób fabrycznych w maju 1944 r. Pilot testowy: Władimir Konstantinowicz Kokkinaki. Myśliwska wersja szturmowego IŁa-2 przeznaczona do zwalczania niemieckich bombowców czyli IŁ-2I (istriebitiel) nie była w stanie aktywnie walczyć z szybkimi bombowcami i myśliwcami wroga. W tym celu na przełomie 1942/43 roku zaprojektowano jednomiejscowy myśliwiec opancerzony IŁ-1 do operowania na niskich i średnich wysokościach o szacowanej maksymalnej prędkości lotu około 600 km/h i cechach manewrowych, które miały umożliwić walkę nawet z najnowszymi myśliwcami wroga Bf-109 G
  4. A niektórzy prorokowali, że wyląduje w koszu...?
  5. Pięknie pokazane. Przy okazji widać, że trzeba by jeszcze usunąć te 'półki' nad i pod wylotami kolektorów spalin...
  6. Niestety, na temat Iła-1 są tylko, pokazane już wcześniej, 3 (słownie TRZY) zdjęcia. No i ten nieudolnie przerobiony planik na airwar.ru. Nawet w monografii 'Ił-2, Ił-10" są tylko właściwie wynurzenia autora na temat: co myślał Iljuszyn, gdy go projektował... Można jeszcze budować model w oparciu o grafiki z World of Warplanes, ale i tam są te same problemy, jakie już tu zasygnalizowano. Poniższe grafiki ze strony: https://worldofwarplanes.eu/pl/news/happy-4th-birthday/ zamieszczam dla celów poglądowych.
  7. Biorąc pod uwagę, że miał to być opancerzony myśliwiec do walki z bombowcami -taki radziecki Sturmbock - to mi ten bunkier kabiny pasuje... Ten planik z ugołoka nieba niestety rysownik dość prymitywnie przerobił z iła-10, co widać choćby po kółku ogonowym z iła-10, którego mocowania nie chciało mu się już zmienić. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, że w Iłe-1 miało inne mocowanie...
  8. Ja stawiam, że ten prototyp był pomalowany cały na szary lub nawet srebrny. Kolor jest jaśniejszy od czerwieni gwiazd. Kołpak śmigła na zdjęciu z boku się świeci, ale tak samo błyszczy się blacha za nim, nosek osłony komory podwozia głównego i goleń tegosz podwozia, jak również końcówka płata na krawędzi natarcia...
  9. Kierunek dobry. Pracuj z ta owiewka. Moze jeszcze troche podnies grzbiet od owiewki do okolo polowy ogona i opracuj przejscie tylu owiewki w kadlub...
  10. Bristol Blenheim Mk. I NF, 600 Dywizjon „City of London” baza Catterick (hrabstwo North Yorkshire), listopad 1940 r., jedna z maszyn wyposażona w radar AI Mk. III, egzemplarz po likwidacji grzbietowego stanowiska strzeleckiego dla poprawy osiągów.
  11. Samolot myśliwski De Schelde S.21 zaprojektowany w 1938 roku w holenderskich zakładach N.V. Koninklijke Maatschappij „De Schelde” we Flushing koło Rotterdamu – była to filia koncernu stoczniowego powstała w 1935 roku po przejęciu personelu ze zlikwidowanych rok wcześniej zakładów H. Pander & Zonen. Szefem zespołu projektowego był Theo E. Slot. Wszystkie główne elementy tego samolotu były skoncentrowane w dość małej gondoli. Pilot znajdował się z przodu, miał doskonały widok do przodu i na boki z powodu doskonałego przeszklenia dziobu, ale tylna półsfera pozostała poza jego polem widzenia.
  12. North American XP-82 „Twin Mustang” - pierwszy prototyp (44-83886) oblatany 12 czerwca 1945 r. Kontrakt na budowę 4 prototypów podpisano 15 stycznia 1944 r. z opcją na zbudowanie 500 egzemplarzy seryjnych. Samolot projektowano do eskorty bombowców B-29, które ze względu na swój zasięg latały w wielu przypadkach bez osłony. Projektowany zasięg bez zbiorników podwieszanych miał wynosić 4020 km (9,5 godziny w powietrzu), zaś podwieszenie 4 zewnętrznych zbiorników miało go powiększyć do 11.260 km.! Samolot nie był prostym połączeniem dwóch kadłubów P-51 „Mustang”, ale projektowano go od nowa wyk
  13. Reggiane Re.2002 seria 1 Ariete II, 239 Squadriglia, 102 Gruppo, 5 Stormo d’Assalto, Aviazione Cobelligerante Italiana (ACI), baza Palata (środkowe Włochy) luty 1944 r., w ramach wsparcia wojsk alianckich na Bałkanach (prawdopodobnie aby uniknąć bratobójczych walk powietrznych na terenie Włoch), maszyna brała w tym czasie udział w atakach na lotniska i drogi w rejonie Berato i Tirana (Albania). UWAGA MIŁOŚNICY MODELI SWORDA - Niestety, wygląda na to, że w instrukcji malowania modelu firmy SWORD popełniono błąd, a nie wszyscy mają zwyczaj sprawdzać dostępność dokumentacji fotograficznej przy
  14. Pierwszy prototyp Invadera był trzyosobowym bombowcem szturmowym z przezroczystym nosem dla nawigatora / strzelca i otrzymał oznaczenie XA-26-DE. Drugi samolot był dwumiejscowym nocnym myśliwcem i otrzymał oznaczenie XA-26A-DE. Początkowa umowa na dwa prototypy została poszerzona o produkcję trzeciego prototypu pod nazwą XA-26B-DE. Trzecim egzemplarzem był trzyosobowy samolot szturmowy, wyposażony w działo 75 mm w metalowej obudowie nosa. Wszystkie trzy prototypy miały zostać wykonane w fabryce Douglas w El Segundo. Większość pierwszych nocnych testów przeprowadzono na pierwszym prototypi
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.