Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRC 2002 1/24 (pierwszy model)


orzech

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny mały krok do przodu czyli pomalowane podwozie (jeszcze bez silnika).

 

Baza - niebieski metalic:

sdc10417.jpg

... i baza z jedną cienką warstwą bezbarwnego:

sdc10425l.jpg

 

Jak porządnie przeschnie to będzie można przykleić wszystkie elementy podwozia. W międzyczasie zajmę się kastą. I teraz pytanie... Czy wlot na masce i zaślepki na przednim zderzaku lepiej dokleić do kasty przed malowaniem czy malować oddzielnie i potem przykleić?

I czy kolejną warstą bezbarwnego kłaść dopiero gdy poprzednia jest całkowicie sucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnymi małymi krokami do przodu...

 

Podwozie z pomalowanym silnikiem...

sdc10576j.jpg

 

Sklejone i gotowe podwozie...

sdc10578h.jpg

sdc10579.jpg

sdc10588d.jpg

sdc10586c.jpg

 

I całość stanęła na kołach...

sdc10589j.jpg

 

Kasta w podkładzie...

sdc10591.jpg

 

Koła zamontowałem tak jak trzeba, czyli nie wklejałem pod tarczą tych owalnych "uszczelek". Mimo to koła obracają się wyjątkowo ciężko. Wiem że to nie jest zabawka, żeby można sobie było nim jeździć - ale czy w Waszych modelach też koła się tak topornie obracają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kół. To ja sklejam może inną firmę i inaczej koła są montowane ale też opornie się kręcą. Więc tak może musi być? Powodzenia w dalszych etapach bo dobrze Ci idzie. ( tu lekka zazdrość )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasta już po 3 warstawach koloru bazowego i 3 warstawach bezbarwnego. Teraz sobie schnie, a lakier się utwardza, więc za jakiś tydzień będzie można przeszlifować i zabrać się za kalki...

 

sdc10594e.jpg

sdc10595.jpg

 

I odrazu pytanie o płyny do kalomanii. Czy da się dobrze nałożyć kalki bez stosowania płynupod kalki a jedynie zmiękczasz na kalki?

I które płyny są lepsze: Model Mastera czy Gunze? Rozważałem jeszcze płyny Agamy ale odzuciłem je gdzyż ta malutka fiolka płynu nie starczyła by napewno na ogromną ilość kalek Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się z kładzenie kalek. Już nie jest tak pięknie i zaczęły się problemy.

 

Przede wszystkim pojawiły się jakieś dziwne zacieki, które w niektórych miejscach spowodowały nawet drobne "spłynięcie/zcięcie/wyżarcie?" lakieru. Najgorsze że nie wiem czym to jest spowodowane. Płyny do kalkomianii to Guzne. (czy to normalne że płyn gunze pod kalkomanie jest takiego mlecznego koloru?)

Takie przebarwienia głównie są na prawej przedniej części maski:

sdc10683.jpg

sdc10684r.jpg

Mam nadzieje że lekkie polerowanie tego miejsca pomoże to usunąć.

 

Drugi problem to te duże kalki na drzwiach. Niestety nie udało mi się ich dobrze i równo położyć, stąd też baboloe w postaci małych przetarć i nierówności. Z pozostałymi kalkami poszło dobrze...

sdc10685w.jpg

Może kolejne warsty bezbarwnego na kalki zniwelują troche ten nieciekawy efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki problem z płynami gunze, no i bez ponownego malowania sie nie obyło ale używałem innych farb, więc moze niebędziesz miał problemu. A płyn pod naklejki ma taki matowy odcień.

 

PS. Zaczynam wątpić czy to naprawdę twój pierwszy model, bo robota naprawdę przednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest mój pierwszy model, ale nie powiedział bym że mi dobrze idzie.

Wprawdzie dobrze szło dopóki nie zacząłem kłaść kalek, ale teraz nie sądze aby końcowy efekt był zadowalający.

Myślałem że Gunze to dobra firma, a tu taka "kiszka" wyszła z tymi płynami.

 

Teraz zastanawiam się czy nie poburdzić troche modelu - tak aby zamaskować te babole. Tylko nie wiem za bardzo jak miałbym to zrobić. Po pierwsze nie mam aerografu, a po drugie model to Subaru z Rajdu Tour de Corse - a to odcinek asfaltowy, na którym wszystkie rajdówki są czyste jakby dopiero co wyjechały z salonu. Tak więc brudzenie nie było by zgodne z tym rajdem.

Najwyżej zrobie jakąś mini dioramke, która troche odciągnie uwage od tych baboli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Myślałem że Gunze to dobra firma, a tu taka "kiszka" wyszła z tymi płynami...

Dobrze myślałeś to jest bardzo dobra firma.

Nie wiem, jakiego bezbarwnego używałeś, ale płyny przy stosowaniu ich w dużych ilościach a szczególnie wtedy, gdy pozostawić krople same sobie do wyschnięcia na lakierze zawsze pozostawiają ślady w postaci plam. Ja staram się nadmiar zbierać pałeczką lub czymś podobnym. Używałem i Gunze i Microscale i nie zdarzyło mi się żeby popsuły lakier w tak mocnym stopniu jak piszesz. Białe plamy, naloty, jeśli już się pojawiały udawało mi się usunąć ciepłą woda lub zawsze można lekko podpolerować.

Pisałem wcześniej, że Gunze są bardziej agresywnymi płynami, bo udało mi się to zaobserwować przy kładzeniu dużej ilości kalek. Skończył mi sę SOL (Microscale) i miałem akurat Softer (Gunze) więc go użyłem. Softer przy takim samym podejściu jak z Solem po prostu masakrował mi kalki. Powodował, że bardzo gwałtownie robiły się tak miękki, że nie było szansy na jakiekolwiek jej układanie. Nie twierdzę jednak, że płyny Gunze są złe. Trzeba po prostu robić sobie próby, jakie płyny, z jakim kalkami jak reagują. Podejrzewam, że Softer bardzo dobrze poradził by sobie np. z kalkami SMS Hi-Definition które są dość grube.

I już na koniec mojego przydługiego wywodu, dziwi mnie, że używałeś płynów przy układaniu kalki z przodu na masce. Przecież tam jest praktycznie płaska powierzchnia, więc nie było takiej potrzeby. Wystarczyło żeby kalka popływała przed ułożeniem przez chwilę w ciepłej wodzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam od jakiegoś czasu tylko płynów z Gunze i potwierdzam, że są bardzo agresywne. Bardzo ładnie radzą sobie z kalkami z CM i dają dużo czasu na zabawę z układaniem. Natomiast kładąc kalkę z Tamiya robię tak, ze kładę kroplę płynu i natychmiast rozprowadzam ją pędzlem po kalce, odsączam pędzel i obcieram kalkę prawie do sucha, żeby mi nie zżarło kalki.

Jak już kalka ładnie leży, to ZAWSZE odsączam płyn maksymalnie ile się da a z powierzchni bez kalek do sucha nawet. Ogranicza to ewentualne reagowanie płynu z lakierem. Plamy zawsze zostają i tego się nie da uniknąć, ale nic strasznego. Po 24-48h od zakończenia kładzenia ostatniej kalki delikatnie zmywam cały element wilgotną ściereczką bawełnianą. Czas zetknięcia elementu z wodą jest na tyle duży, że zmywają się plamy, a na tyle krótki, że kalki pozostają na swoim miejscu Potem dokładnie powietrzem z aero wyganiam wszystkie krople z powierzchni i dzięki temu mam przy okazji przygotowaną powierzchnię do kładzenia bezbarwnego

 

Pozdrawiam

 

Mors

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier bezbarwny jak i baza to Motip. Ale kładłem kalkę to zarówno na bezbarwny jak i bezpośrednio na bazę - i w obu przypadkach zrobił się taki zaciek po kropli płynu.

Raz chciałem zetrzeć krople wacikiem to starłem razem z fragmentem lakieru, aż do podkładu (na szczeście tego nie widać na modelu). Za drugim razem nie ruszałem i pozwoliłem kropli wyschąć - i też pozostawiła zaciek. Jednak nie jest to reguła - bo raz został ślad raz nie. Na szczeście więcej rady udało się dobrze położyć kalkę. Próbowałem to spolerować ale nie dało rady.

 

A na masce kładłem kalki z użyciem płynu bo chciałem mieć pewność że będzie dobrze przylegała. Jednak przedobrzyłem Ale tak jak pisałem na początku, nie kładłem wcześniej kalek wiec nie wiedziałem czego mogę się spodziewać.

No nic. Trzeba dalej kończyć Subaryne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Mój pierwszy i jedyny model: Subaru Impreza 2002 WRC został ukończony.

 

Troche pracy to wymagało - więc gratuluje cierpliowści tym, którzy swoje ukończone modele liczą w dzisiątkach ;) Mi ten wystarczy i narazie za nic więcej się nie zabieram, choć nie wykluczam, że w przyszłości może jeszcze sobie coś skleje.

 

A teraz efekt pracy:

 

sdc10977u.jpg

 

sdc10978o.jpg

 

sdc10998v.jpg

 

sdc10994.jpg

 

sdc10993.jpg

 

sdc10980m.jpg

 

sdc10975l.jpg

 

sdc10974.jpg

 

sdc10973k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

pięknie, mnie się podoba, mimo że preferuje cywilne pojazdy :-)

 

Kilka pytań do twórcy:

1. Czym pogłębiasz linie?

2. Jakiego płynu i szmatki użyłeś do polerowania? (Chcę żeby moje F 360 świeciło się jak psu j****)

3. Przeczytałem, że nie masz aerografu, czy podkład też nakładałeś sprayem?

4. Czy elementy silnika i wnętrza malowałeś pędzlem?

5. Czym rozcieńczałeś farby?

6. Czy fotele są pomalowane? Wyglądają trochę jak goły plastik...

 

jak mi się nasuną kolejne pytania to nie omieszkam ich zadać

 

TYM SAMYM GRATULUJĘ UKOŃCZENIA ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.