Marcin M. Napisano 20 Stycznia 2010 Share Napisano 20 Stycznia 2010 No dobra, jako 25. postanowiłem wystartować. Plany i zamierzenia są słuszne, a co z nich wyjdzie, zobaczymy. In - box: Plany są takie aby zrobić uchylaną kabinę i wstawić silnik, kupiony na alledrogo za 10 plnów: W pracy wspierał się będę folderami otrzymanymi od lokalnego dilera, dotyczy to zmian w kokpicie, siodła itp. BTW jak im w salonie powiedziałem, że interesuje mnie Daf 105 XF, to mi kawę i herbatę zaproponowali. Potem byli trochę zawiedzeni, że nie chcę nic kupić, ale i tak byli mili. Dodatkowo zamierzam: zrobić skrętną oś, okablowanie ramy i silnika (dzięki elefantes ), malowanie prosto z salonu - żółty DuPont 1354. Z grafik bocznych zrezygnuję. Nie będę go brudził, będzie prosto z fabryki. Myślę nad tym czy silnika, wału i tylnego mostu nie dać na srebrno, jak na wystawę. No to tyle, pozdrawiam i zaczynam planować front robót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 20 Stycznia 2010 Share Napisano 20 Stycznia 2010 Witaj! Wszystko wyjaśniłeś więc nie pozostaje nic innego jak życzyć powodzenia w pracach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 20 Stycznia 2010 Share Napisano 20 Stycznia 2010 silnika A w tym aucie jest silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 20 Stycznia 2010 Share Napisano 20 Stycznia 2010 Plany są takie aby zrobić uchylaną kabinę i wstawić silnik, kupiony na alledrogo za 10 plnów: Proste, wystarczy przeczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 20 Stycznia 2010 Share Napisano 20 Stycznia 2010 No to powodzenia Ale z tym sinikiem to nie trafiłeś ... Z tego co widać jest to " fał ósemka" (od Magnumki ? ),a w XF'ach siedziały rzędówki. Chyba że będziesz go jakoś przerabiał czy coś to wiadomo Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 20 Stycznia 2010 Share Napisano 20 Stycznia 2010 fakt,nie doczytalem. Mam nadzieje ze przerobienie tego v8 na r6 bedzie tak samo proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 21 Stycznia 2010 Bodzio silnika nie będę przerabiał, traktuję to jako wyzwanie, coś innego od typowego składania modelu wg instrukcji. Poza tym z tego co widzę, to i tak przeróbek będzie sporo, chociażby przełożenie zbiornika paliwa, a i kokpit wygląda jakby był od sztancy, we wszystkich Dafach podobny. EDIT: Zacząłem od przedniej osi - przynajmniej część przeróbek załatwiona. Jeszcze w jednym kawałku: Mały zonk przy oddzielaniu, ale kawałek ramki załatwił sprawę - schnie: Z drugą stroną poszło łatwiej, już ruchoma: Ogranicznik: Na razie tyle, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 24 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 24 Stycznia 2010 Przeróbek mi się zachciało, rwał jego nać . No cóż, ale powoli do przodu: przednia oś dokończona, lewe koło krzywo, bo to na sucho Rama i front kabiny pocięty Wał odcięty od oryginalnej skrzyni, trzeba pokombinować, żeby miało ręce i nogi Rama poszpachlowana, czeka na szlif, silnik nawiercony gdzie trzeba, początek zabawy z kabelkami Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2010 Aktualizacja, mało niby zrobione, ale główkowania przy tym... Rama - jeszcze raz poszpachlowana, poszlifowana, z osią: Frezikiem 2 mm nawiercone miejsca na żarówki: Silnik okablowałem i dodałem chłodnicę: Zbiornik paliwa i filtr poszpachlowane (filtr stracił "ogonek" i trafił na ramę): Skrzynka akumulatora i AdBlue ze złomu - wiem, kształt może nie taki: Zacząłem też walkę z tłumikiem i zbiornikami powietrza, na razie poszły pod piłę: A jak dobrze pójdzie, to może osiągnę taki efekt - już widać, że wał trzeba będzie ciąć: To tyle, jak macie jakieś uwagi, to nie wstydźcie się. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 28 Stycznia 2010 Share Napisano 28 Stycznia 2010 No powiem że zaszalałeś Powodzenia w dalszych pracach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badur Napisano 29 Stycznia 2010 Share Napisano 29 Stycznia 2010 Okablowanie silnika świetne. Ze zbiorników powietrza usuń łączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 29 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2010 Okablowanie silnika świetne. Dzięki , to zasługa elefantesa i jego zbiorów. Co do zbiorników, to są na zdjęciu jeszcze nie obcięte. Docelowo będą szeregowo umieszczone po wewnętrznej stronie ramy. Krzychu126 to prawda, zaszalałem, teraz muszę z tego wybrnąć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 3 Lutego 2010 Autor Share Napisano 3 Lutego 2010 Walczę dalej... Założyłem tylne zawieszenie. Chciałem je założyć w ostatniej kolejności razem z silnikiem i wałem i po malowaniu całości, ale zmieniłem zdanie. Będzie malowane pędzlem. Zbiorniki powietrza. Tym zrobionym z zestawowej części i złomu, bliżej kształtem do oryginału - moim zdaniem. W podstawie siodła nawierciłem otworki, skoro zaznaczone są, to czemu nie? Teraz chyba lepiej wygląda. Stoi o własnych siłach!!! Rozbroiłem ładowarkę do telefonu, coby mieć kabelki i taką tam pneumatykę zrobić. Zdaję sobie sprawę, że nijak ma się to prawdopodobnie do rzeczywistości, ale po pierwsze primo, w robocie nie mam jak dorwać ciągnika bez naczepy - a czołgać się w śniegu nie mam ochoty, a po drugie, prawdę mówiąc chyba niewiele będzie widać, jak dojdą duperelki: Ok, to tyle, tylko nie kopcie . Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badur Napisano 10 Lutego 2010 Share Napisano 10 Lutego 2010 Hmm... Troche to okablowanie niesmacznie wygląda, no i za grube te kable. Pochwała za nawiercone otwory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 10 Lutego 2010 Autor Share Napisano 10 Lutego 2010 Badur układu kabli nie zmienię, ale grubością się zajmę, użyję żyłki, może będzie lepiej. Dzięki za uwagę. Walki z materią ciąg dalszy... Tłumik - przed operacją: Po użyciu piły, kleju i szpachli jak niżej: Tak to będzie wyglądało: Siodło będę chciał uzyskać takie, choćby w przybliżeniu: źródło: folder reklamowy Daf 105 XF Siodło z zestawu: Wydrążone i wstępnie poszpachlowane: Wał skróciłem, pasuje: Uff, zawsze to trochę do przodu, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badur Napisano 12 Lutego 2010 Share Napisano 12 Lutego 2010 Nie wiem jak są w 1:1 poprowadzone te rury od tłumika ale twoja robota wygląda na fachową . A co do siodła to się wypowiem po wstępnym obrobieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 17 Lutego 2010 Autor Share Napisano 17 Lutego 2010 W tym tygodniu zamierzam dokończyć ramę, tzn. dać podkład i pomalować, położyć podkład i kolor na silnik i złożyć już to wszystko razem do kupy. Przeróbek związanych z włożeniem silnika ciąg dalszy - filtr powietrza: z oryginału usunąłem "ogonek": Nowe połączenie - od pomysłu do przemysłu Uprzedzając uwagi - miejsce łączenia węża z turbiną będzie jeszcze oszlifowane na gładko. Po pomalowaniu nie powinno być widać śladu łączenia, oby. Zbiornik paliwa dostał nowe zamocowania do ramy, z kawałka ramki i szpachli, jeszcze oszlifuję i też poleci podkład i kolor: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Lutego 2010 Share Napisano 17 Lutego 2010 Nie podoba mi się przeróbka filtru powietrza, lepiej wróć do oryginału. I źle to wygląda, krzywo wchodzi w obudowę i coś mi się zdaje, że zupełnie inaczej wygląda w realu. Jak chcesz zrobić karbowaną rurę to lepiej weź kawałek rurki, obwiń ją drutem i pomaluj. Nie jestem mechanikiem, ale to co było wcześniej, widzę i u siebie w samochodzie i na zdjęciach ciężarówek. No chyba że masz zdjęcia, żeby mnie przekonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 17 Lutego 2010 Share Napisano 17 Lutego 2010 Jest tak mniej więcej dobrze. Bardziej mniej. ale nie wiem jak to ma wyglądać. Czy brać rozwiązane z Renault czy Dafa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 17 Lutego 2010 Autor Share Napisano 17 Lutego 2010 Nie podoba mi się przeróbka filtru powietrza, lepiej wróć do oryginału. I źle to wygląda, krzywo wchodzi w obudowę. No cóż, oryginalna końcówka filtru była szersza od końcówki turbiny, musiałem zaimprowizować. Rura przy obudowie byłaby obrabiana, ale teraz chyba będę musiał obmyślić nowy sposób na połączenie tego wszystkiego.nie wiem jak to ma wyglądać. Ja prawdę mówiąc też nie, stąd improwizacja. Ostatecznie postaram się to zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 18 Lutego 2010 Autor Share Napisano 18 Lutego 2010 Postanowiłem nie zmieniać tego połączenia. Dodałem tylko maski przy turbinie i filtrze, i tak już zostawię. To będzie jeszcze i tak malowane, a poza tym zasłonięte. Fotki w makro bardzo wyostrzają, w rzeczywistości tego tak nie widać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 18 Lutego 2010 Share Napisano 18 Lutego 2010 Może to i jest improwizacja i nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością ale trzeba przyznać że idzie ci świetnie no i rozwiązanie z wężem do filtra też mi się podoba! Tak trzymaj! Pozdrawiam i powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 18 Lutego 2010 Autor Share Napisano 18 Lutego 2010 Krzychu126 dzięki . Zdążyłem popracować jeszcze trochę nad siodłem, już oszlifowane i przymiarka tego co będzie na nim: Mam nadzieję, że po sklejeniu i malowaniu będzie oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badur Napisano 19 Lutego 2010 Share Napisano 19 Lutego 2010 Siodło zapowiada się ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 19 Lutego 2010 Share Napisano 19 Lutego 2010 Chodziło mi o to, że karbowana rura, jest po to karbowana aby łatwo zmienić jej kształt i dopasować do potrzeb. Rura/łącznik, która wyrzuciłeś miała stały kształt, a karby na niej nie były zastosowane do jej wyginania, tylko do wzmocnienia wytrzymałości. Więc nie wiem czy jest potrzeba wymiany części która dobrze wyglądała, na taką która gorzej wygląda. Przynajmniej wg mnie oddaliłeś się od oryginału, tak mi się wydaje. Zrobiłeś tyle fajnych przeróbek, ale o tę jedną za dużo. Zauważyłem też że wał ma przesunięte krzyżaki no i są zalane na dodatek. Można je rozciąć i zrobić tak jak trzeba, no i ustawić końce wału we właściwym położeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.