Skocz do zawartości

Su-22UM-3K Powidz 7PLB-R nr 102 Bilek 1/72


Leszek.Sz.

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, żeby zakończyc ten wątek odnośnie żywicznych kół i widelca to przypominam że w/w elementy dostałem i nie ja jestem ich wykonawcą i nie mam możliwości technicznych aby je powielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kokpity pavlowskie są ogólnie dostępne - "selfmade" są koła i widelec.

To nie są selfmejdy. Zestaw kół, goleni i wlotów do Su-7 który można wykorzystać do innych Fitterów (koła + goleń) produkuje firma ResinArt. Udało mi się kupić jeden zestaw podwoziowy oraz jeden z zbiornikami PTB 600 do Su-7.

Leszek otrzymał za darmo kilka "próbnych" odlewów robionych na własny użytek. Każdy kto chce zwaloryzować swoją suczkę tymi konkretnymi elementami musi poszukać sklepu bądź sprzedawcy internetowego (ja kupowałem na eBayu z Anglii).

Dalsze dywagacje możemy sobie chyba odpuścić.

P.S.

Leszek czekam na efekty:) Trzymam za czarną trzystapiątkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam po przerwie. Okres letniego lenistwa minął, czas zabierać się za robotę.

Kadłub oskrobany i przygotowany do zabudowy kokpitu, stożka, dyszy:

P9050008.jpg

Zbiorniki oblaszkowane. Usunąłem oryginalne wsporniki(grube i w złych miejscach) i dorobiłem nowe, cieńsze. Reszta z blaszek Parta:

P9050010.jpg

Drabinki sklejone i pomalowane –Blaszka Part:

P9050014.jpg

Koła żywiczne – wg. mnie wyglądają jak 1/48 :

P9050009.jpg

Wneki hamulca aero i klapki antypompażowe wlotu silnika:

P9060018.jpg

P9060015.jpg

Ten element będzie wymagał głębszej obróbki, krawędź spływu nieruchomej części skrzydeł ma 2mm! :

P9050013.jpg

To na razie tyle. Co do malowania to mam spore wątpliwości czy zostanę przy czarnej 305. Na początku mi się podobało ale teraz rozważam jakieś normalne kamo. Problem w tym że mam tylko kalki z nr bocznym 305(czerwony w białej obwódce – malowanie z 1995 roku). Są to kalki które były w zestawie Bilka, bardzo słabe a i schemat malowania strasznie nieczytelny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirage3-na razie do malowania daleko więc mam trochę czasu na zastanowienie. Mam dobrze rozpisany schemat do nr 102, też go biorę pod uwagę. 305 ''czarna'' to będzie najprostsza droga ale nie wiem czy dla mnie najlepsza - zbyt monotonne malowanie ale to sie jeszcze zobaczy.

marek_1101- faktycznie można zrobić tą szczelinę, tam jest chyba napęd steru wysokosci i ogranicznik wychylenia. Kadłub mam niezamknięty więc nie ma problemu.

Problem mam z kokpitem który ciężko wpasować w kadłub. Zestawowe owiewki też nie rozpieszczaja a chciałem miec zamknięte kabiny. Vacu do Um-a nie mozna kupić. Próby podjąłem samodzielne zrobienia ale słabo to wyszło. Zostaję przy osłonach zestawowych podniesionych.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dobrze rozpisany schemat do nr 102

 

Chętnie bym skorzystał Leszku z Twoich materiałów na temat tej maszyny, też mi się ona widzi w mojej gablocie. Kilka zdjęć mi się udało zgromadzić, ale z prawą stroną zamolotu będzie ciężko.

 

Pozdrawiam

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszku tak przy okazji - ten zestaw konwersyjny Armory (Apa-5d) uważasz za wart swojej ceny ?

Myslę że tak, chociaż ja już na początku montażu dałem ciała i wyciołem za dużo materiału z żywicznej nadbudówki i teraz muszę dorabiać materiału. Jest blaszka z ramionami pod kable - ten element trudno odwzorować w 1/72. Są panele sterujące w kabinie oraz kalki z nr rej. do naszej apy. Na razie dałem sobie spokój z tą sprawą, ale docelowo chciałem zestawić su z apą. Jak chcesz fotki tego bałaganu to podaj maila na PW to podeślę jak to wygląda.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to, żebym w kompleksy popadł... ale cóż, warsztat znakomity, nie ma rzeczy niemożliwych, jeśli można przeciągnąć człowieka przez dziurkę od klucza, to dlaczego nie można mieć takiego warsztatu?? trening, doświadczenie, wprawa itd....

 

a ja z racji lenistwa i obaw podejścia do własnej "suczki"... czekam i kibicuję Leszkowi!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam. Małe kroki do przodu:

Fotele:

P9280005.jpg

Reflektory na końcówkach skrzydeł:

P9280014.jpg

Stożek( jak widać srebrno-zielony czyli żegnaj czarna 305):

P9280008.jpg

Zdecydowałem się na otwarcie paneli inspekcyjnych silnika po obu stronach kadłuba. Wycięcie otworów to pestka, teraz trzeba zpełnic te dziury wyposażeniem:

P9280012.jpg

Chwilowo nie mam aero bo stary rozpadł się więc mogę tylko szlifować i dopasowywać elementy w oczekiwaniu na dostawe nowego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszku tak przy okazji - ten zestaw konwersyjny Armory (Apa-5d) uważasz za wart swojej ceny ?
Wprawdzie pytanie nie do mnie, ale rzeknę od siebie - zdecydowanie tak! Jeśli chcesz mieć APĘ zestaw wymarzony. Kwestia tego, jak bardzo zleży Ci na owej maszynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.