Marcin M. Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 Witajcie! Ja też już zacząłem zabawę z tutką. W zależności od rodzaju podstawki, jaką będę chciał zrobić, nazwę całość "Terrain Ahead" ewentualnie "Ostatni start". Administrację później poproszę o dopisanie w temacie. Na razie zbyt wiele nie zrobiłem, rozgrzebane mam cztery projekty, które chciałbym skończyć na konkurs w Krotoszynie. I jeszcze jedno: jest to mój pierwszy model latadła od dwudziestu paru lat, więc nie oczekujcie jakichś fajerwerków, będzie prosto z pudła. Kalki od Lucasa HS. Zacząłem od zamaskowania szybek - taśma Tamiya i wklejenia ich na miejsce: Te czerwone ślady to moja hemoglobina, efekt wycinania okienek . Wkleiłem na miejsce, co potrzeba: Sklejone wszystko do kupy i poszpachlowane, tu jeszcze nieoszlifowane: I skrzydła: I to na razie tyle, bo gorąco, bo praca, bo awaria własnego komputera i piszę od kogoś, i bo chcę podpatrzyć trochę, jak inni koledzy będą sobie radzić. Pozdrawiam, Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 Te maski z taśmy to tak średnio trochę wyglądają. Może Maskol byłby tu lepszy? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwercio Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 popieram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 Duzo lepszy. Po pomalowaniu z tym czymś załamiesz się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Witam w projekcie Przyłączam się do opinii przedmówców - maski nie wyszły zbyt dobrze i może lepiej zamiast taśmy spróbować użyć jakiegoś "maskolu" w płynie. Sam właśnie to rozważam, wydaje mi się lepszym pomysłem nałożenie "maskolu" nawet przed wklejeniem szybek w kadłub. Sam co prawda jeszcze tego nie zrobiłem ale muszę się najpierw uporać z defektami szybek ze swojego modelu. Jak na złość mam na niektórych okienkach małe jamki skurczowe. Mam nadzieję, że nie zapomniałeś o dociążeniu przodu modelu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Racja. Jeżeli nie zastąpisz taśmy np. maskolem to farba "wedrze" się pod taśmę. Ciekawy projekcik Sam sklejam (tylko) pasażery wiec chętnie będę każdy model śledził i jeżeli będę w stanie to posłużę pomocną radą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Może jeszcze ze 3 osoby napiszą że źle zamaskowane?? Teraz jest trochę lipa jak wkleiłeś to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łsobota Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Teraz jest trochę lipa jak wkleiłeś to wszystko. A czemu? Wystarczy zerwać taśmę i w jej miejsce wykałaczką zaaplikować płyn maskujący. Będzie to oczywiście wymagało trochę precyzji, ale moim zdaniem jak najbardziej jest to wykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Oczywiście że wykonalne, ale działanie teraz z maskolem to koszmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZIO BY NAITT Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Można też zrobić okna z Clearfixu - szybko, łatwo i bezstresowo ... PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Tych już chyba nie wyjebczy, nie ma którędy, nawet gdyby udało mu się je powpychać do środka kadłuba nie uszkadzając spoiny między jego połówkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 20 Sierpnia 2010 Witajcie znów! Pomysł z taśmą rzeczywiście nie był najlepszy, ale cóż, doświadczenie w sklejaniu samolotów mam żadne, to i techniki muszę się uczyć. Co było na oknach to pozdzierałem i zadałem tam Mr Masking Sol Neo - straszna robota, ale zielona powłoka jest na każdej szybce, sprawdzałem od środka, więc farba szkód mi chyba tu nie narobi. A jeśli już to trudno, szybki będę skrobał. Sławko przodu kadłuba nie dociążyłem, ale to celowo, będę go chciał zrobić w trakcie odrywania się od pasa. Pozdrawiam, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 21 Sierpnia 2010 Share Napisano 21 Sierpnia 2010 Rzeczywiście takie maskowanie maskolem to dość żmudna robota. Jeśli maskol nie rozpłynął się na kadłub to powinno się udać uzyskać lepsze efekty niż z wykorzystaniem przycinanej taśmy. Trzymam kciuki za powodzenie. Bardzo mi się spodobał pomysł by pokazać model w pozycji startowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 22 Sierpnia 2010 Share Napisano 22 Sierpnia 2010 Jak chcesz zrobić w pozycji startowej z podniesionym dziobem to dobrze by było zrobić mechanizację płata- klapy wychylone do startu oraz sloty na krawędzi natarcia. Ja pomalowałem na biało obszar wokół rzędu okien i wkleiłem oszklenie od wewnątrz. Pózniej tylko zamaskuję cały rząd okienek jednym kawałkiem tasmy i dalej będę konynuował malowanie białym. Podpatrzone od kol. Lusas HS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Sierpnia 2010 Share Napisano 22 Sierpnia 2010 Jak chcesz zrobić w pozycji startowej z podniesionym dziobem to dobrze by było zrobić mechanizację płata- klapy wychylone do startu oraz sloty na krawędzi natarcia. Wysunięcie klap do startu to jakieś 15-20 stopni (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 23 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2010 dobrze by było zrobić mechanizację płata- klapy wychylone do startu oraz sloty na krawędzi natarcia. O widzisz, dobrze wiedzieć, bobym na pewno to przeoczył. Klapy odchylę, krawędzi natarcia chyba nie ruszę. Ja pomalowałem na biało obszar wokół rzędu okien i wkleiłem oszklenie od wewnątrz. Przy następnej okazji będę mądrzejszy. Jeśli maskol nie rozpłynął się na kadłub to powinno się udać uzyskać lepsze efekty niż z wykorzystaniem przycinanej taśmy. Sprawdzę jeszcze raz, teraz jest już dobrze suche, więc ewentualnie mogę co nieco zeskrobać lub poprawić. Wszystkim kolegom dziękuję za kibicowanie i rady. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 6 Października 2010 Autor Share Napisano 6 Października 2010 dobrze by było zrobić mechanizację płata- klapy wychylone do startu oraz sloty na krawędzi natarcia. Czy moglibyście podesłać choć jeden link do zdjęcia z dobrze widocznym skrzydłem w czasie startu? Żebym nie miał wątpliwości co i gdzie ciąć. Bo szukam i ciągle tylko linki do artykułów... Dzięki, Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 6 Października 2010 Share Napisano 6 Października 2010 Lewe skrzydło dobrze widoczne, ale na prawym jest podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobert Napisano 7 Października 2010 Share Napisano 7 Października 2010 http://www.airliners.net/ Wpisz na tej stronce "Tu-154 take-off". Po prawej na górze masz wyszukiwarkę. Będzie trochę zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 22 Października 2010 Autor Share Napisano 22 Października 2010 Roobert, Leszek.Sz. - dzięki. Zacząłem więc się zastanawiać nad tymi klapami i prawdę mówiąc, po obejrzeniu zdjęć sądzę, że niewiele się da zrobić, ale spróbuję. Bo wygląda to tak: Zgodnie ze zdjęciem i z liniami podziału wychodzi mi, że tak to powinno iść. Tylko co z tymi żebrami? Zostawić je tak jak są? Bo z góry wyglądałoby to tak - przyznam, że dziwnie - linie sobie, cięcie sobie: Co do slota z przodu, nie mam pojęcia, gdzie rezać: Ruszać statecznik? Ale sobie misję zrobiłem. Pozdrawiam, Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 22 Października 2010 Share Napisano 22 Października 2010 Zgodnie ze zdjęciem i z liniami podziału wychodzi mi, że tak to powinno iść. Tylko co z tymi żebrami? Zostawić je tak jak są? Chyba nie do końca tak to powinno wyglądać jak zaznaczyłeś. Na zdjęciach, które ściągnąłem z Airliners.net trochę inaczej przebiegają linie oddzielające klapy i sloty od skrzydła - tzn w złym miejscu zaznaczyłeś miejsca cięć. Wstrzymaj się jeszcze z wycinaniem, jutro spróbuję podrzucić odpowiednie materiały. Te dolne żebra powinny być przecięte w odpowiedni sposób pod kątem tak jak to widać na zdjęciu bo inaczej jak sam zauważyłeś będzie to dziwnie wyglądać. Co do slota z przodu, nie mam pojęcia, gdzie rezać: Zvezda chyba popełniła tu mału błąd - linie podziału blach na slotach są prostopadłe do krawędzi natarcia podczas gdy na zdjęciach wyglądają tak jakby jednak były prostopadłe do kierunku lotu. Ruszać statecznik? Myślę, że po przerobieniu klap i slotów to ruszenie tego elementu to już będzie pikuś i raczej powinno być zrobione. Ale sobie misję zrobiłem. To fakt - postawiłeś sobie wysoko poprzeczkę Pozdrawiam, Sławko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Października 2010 Share Napisano 22 Października 2010 Jeżeli samolot będzie w pozycji odrywającej się z pasa to stery powinny być wychylone do góry. Ile stopni ? No trochę. W Tupolevach na pewno lekkie odchylenie steru nie oderwie samolotu od pasa Te "żebra" na spodzie skrzydła to siłowniki mechanizmu klap. A te na górze to nie wiem jak wyglądają przy wysuniętych klapach. Musisz pogrzebać na Airliners.net. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 23 Października 2010 Share Napisano 23 Października 2010 Myślę, że nawet najlepszy opis nie zastąpi zdjęć, a więc kilka fotek, które mam nadzieję, okażą się pomocne. Sloty: http://www.airliners.net/photo/Aeroflot---Russian/Tupolev-Tu-154M/1480452/M/ http://www.airliners.net/photo/Aeroflot---Russian/Tupolev-Tu-154M/1548084/M/ - na tym zdjęciu na dole po prawej widać kawałek krawędzi slotu. http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Tupolev-Tu-154M/1130649/M/ Klapy: http://www.airliners.net/photo/UTair-Aviation/Tupolev-Tu-154M/1676794/M/ http://www.airliners.net/photo/Vladivostok-Air/Tupolev-Tu-154M/1678201/M/ Na stronie: http://www.plastikowe.pl/galerie/tu-154m przyjżyj się zdjęciom nr 14 i 22 - tam też są przydatne szczegóły konstrukcji slotów i siłowników klap. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 23 Października 2010 Autor Share Napisano 23 Października 2010 Sławko, jestes nieoceniony. Klapy - wszystko mam już chyba jasne, zwłaszcza linie cięć siłowników się przydadzą. Zauważyłem też, że Zvezda chyba zbaboliła konstrukcję skrzydła, chodzi mi o wewnętrzny siłownik, myślę, że przesunę go parę mm na zewnątrz. Co do slota - najłatwiej go będzie dorobić z blaszki puszkowej, albo takiej od zawijania kwiatów. Trochę styrenu, szpachli, drutu i powinno być dobrze. Dam radę. Dzięki Koledzy, pozdrawiam wszystkich. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giulio Niewiadomski Napisano 23 Października 2010 Share Napisano 23 Października 2010 Ruszać statecznik? ruszac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.