Skocz do zawartości

Tiger I Early 1:16, Heng Long


madeira

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od dłuższego czasu czasu chciałem się zabrać za model w skali 1:16. Wybór padł na Tygrysa z Heng Longa. Nie ukrywam, że cena miała tu znaczenie.

Może kilka zdjęć tego co zastałem w pudełku (przy robieniu zdjęć brakowało mi bristolu do tła... -wielkie bydle):

 

4.jpg

 

2.jpg

 

5.jpg

 

3-1.jpg

 

Na zdjęciach widać największe babole: lufa, właz dowódcy, peryskop kierowcy, przednie reflektory (tylnego w ogóle nie ma ) oraz toporność niektórych elementów.

 

Generalnie celem jest zrobienie w miarę wiernej repliki legendy Panzerwaffe. Co do malowania, to jeszcze nie mam jednoznacznego pomysłu. Być może będzie to "213" Otto Cariusa.

Wszelkie komentarze mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 192
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kawał Tygrysa Będę zaglądał Mam już propozycję co do lufy. Poszukaj 1 numeru kolekcji Hachette z Tygrysem. Ta lufa była dobrze wykonana. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie żeby inne części też pozyskać z gazety Trzymam kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lufa będzie pocięta na części. Środkowa część poleci do śmieci i zostanie zastąpiona metalowym fragmentem (a moduł RC zrobi porządny oporopowrotnik). Będę szukał hamulca wylotowego (też metalowego), bo ten ma ze szeroki kaliber ;) Jarzmo natomiast trzeba będzie precyzyjnie rozwiercić. Wszystko w sowim czasie. ;) Z Hachette być może coś podbiorę. Może zrobią fajne narzędzia. Zobaczymy... Póki co czeka mnie mocna przeróbka wizjera kierowcy. Odlali go jako jeden kawałek. Kawał plastiku jest zatem do obcięcia.. Powinienem sobie jednak poradzić.

 

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o gąsienice, to w planie są metalowe. Na allegro widziałem całe taśmy. Dodatkowe na wieże, też pewnie się znajdą.

 

Wszelkie pomysły są ,mile widziane, bo poprawek jest tu cała masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni raz zaśmiecę ten warsztat

 

http://www.naritafamily.com/howto/Tiger1/photo_frame.htm

 

W powyższym linku Masa Narita poprawia Tygrysa Tamiyi w 1:35. Powinno się przydać zwłaszcza że ten gość to prawdziwy sztukmistrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie pierwszego zdjęcia w relacji napisał że model będzie prawie prosto z pudła Proponuję obejrzeć foty z budowy Kingtigera lub Missouri. Gość naprawdę jest świetny. Ale już nie śmiecę w wątku Madeiry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już nie śmiecę w wątku Madeiry

 

Nie zaśmiecasz, wręcz przeciwnie!! Kilka Tygrysów w życiu skleiłem, i emocjonalnie jestem z tą konstrukcją mocno związany. ;) Wszystko co tyczy się Tygrysa jest w tym wątku mile widziane.

 

Tomek, ten osprey jest niesamowity -z każdej relacji wyciągam coś dla siebie. Dzięki raz jeszcze!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jest mała aktualizacja. Wczoraj i dziś walczyłem z peryskopem kierowcy. Myślałem, że Heng Long odlał go w całości i zabrałem się za niego dość ostro -brzeszczotem.. Okazało się, że z użycia tego narzędzia będzie więcej szkód niż pożytku (stąd te dwie piękne rysy po lewej stronie przedniego pancerza ). Poza tym odlany był zaledwie kształt, a nie cały kawałek, więc poszło gładko skalpelem. Efekty poniżej:

 

7.jpg

 

i zbliżenie:

 

6.jpg

 

Trochę się musiałem namachać papierem ściernym, ale ostatecznie wyszło fajnie.

Szpachlowałem też dziś tylne filtry powietrza (Feifel). Jutro pewnie je wyszlifuje i pokaże jak wyszło. Nie mam pojęcia jak ogarnąć wnętrze jarzma karabinu kadłubowego. Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj 1 numeru kolekcji Hachette z Tygrysem. Ta lufa była dobrze wykonana.

Bzdura.

Zgadza się, bo Hachette wydaje późną wersję Tygrysa, ja robię wczesną. Poza tym szczerze mówiąc, oglądnąłem sobie dość dokładnie dodatek do pierwszego numeru kolekcji i gdyby nie "zacięta" lufa i za duży otwór wylotowy na hamulcu, to lufa Heng Longa byłaby o wiele lepsza niż Hachette..

A jeśli już poruszamy kwestię Hachette, to planuje wziąć od nich narzędzia (o ile też ich nie odleją razem z górna płytą).

 

Wszelakie bajery fototrawione i metalowe w skali 1:16 ma w swojej ofercie Aber, ale uprzedzam, że to spory wydatek.

Pzdr

Zdążyłem się zorientować... Mam tylko nadzieję, że choć trochę Heng Long jest podobny do Tamiyi i te blachy (szczególnie siatki i przednie błotniki) będą pasować...

 

Tomek_gnr dzięki za linka. Na pewno się w nie zaopatrzę.

Na tankzone byłem oczywiście, ale niektóre ceny są tam powalające.. Nie sądzę bym korzystał z ich oferty, ale dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj 1 numeru kolekcji Hachette z Tygrysem. Ta lufa była dobrze wykonana.

Bzdura.

 

Dobrze, już nic nie mówię. Wyczytałem na jakimś innym forum że ta lufa jest ok. Nie znam się...wracam na swoje poletko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobrze, już nic nie mówię. Wyczytałem na jakimś innym forum że ta lufa jest ok. Nie znam się...wracam na swoje poletko.

 

Nic się nie stało, spokojnie. Zabieraj głos ile razy chcesz. Każdy post jest mile widziany.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziś porcja kolejnych wieści z frontu. Materiał dzieli się na dwie części -tą ze zdjęciami i tą bez. Może zacznę od tej bez zdjęć. Otóż poprawiłem napięcie gąsienicy. Jest mniejsze, czyli górny bieg bardziej opiera się na kołach nośnych. Realistyczniej to wygląda, niż taka napięta jaka była. Będzie to widać przy ogólnych zdjęciach. Poza tym zabrałem się za tylną płytę. I tu będą zdjęcia:

 

Ogół części:

 

8.jpg

 

i trochę szczegółów:

-tylna płyta:

 

9.jpg

 

-rura wydechowa i spodnia część lewarka:

 

10.jpg

 

-feifel:

 

11.jpg

 

I co z tym robić?

 

Rury wydechowe będą wyposażone w klapki zamykające dostęp do przewodu wydechowego, osłony rur będą z Abera, lewarek będzie wyedytowany Aberem (już niedługo:) ), skrzynka też będzie wspomagana blachami (ale raczej własnej produkcji). Mocowania rur są ok, więc z nimi nic ie będę robił. No a feifele już poszpachlowałem. Końcówka dłuższego przewodu została tylko do przerobienia. Wszystko? Wszystko. Biorę się zatem do pracy.

 

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update -przerobiłem trochę rury wydechowe:

 

12.jpg

 

Żeby się zabrać za resztę tylnej płyty muszę poczekać na zakup tego zestawu:

 

http://aber.net.pl/detal/desc/tiger_i__ausf_e___early_version__basic_set__/

 

Co się odwlecze, to nie uciecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatamy, załatamy. Dziś planuje jeszcze zabrać się za światła przednie. Idą do mnie koła z gumowymi bandażami i hamulec wylotowy z modelu Tamiyi wraz z przedłużeniem lufy. Jak już to wszystko ogarnę, to powoli zacznie to przypominać Tygrysa. W dalszej części na warsztat pójdą (wg. ospreya oczywiście ). Muszę tylko kupić odpowiednią końcówkę do wiertarki. I tu jest masakra, bo jedna końcówka kosztuje 22 zł.. No ale cóż.. Ręcznie tego nie sfrezuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się cieszę, że dotarła. Ja czekam na przesyłki dla siebie. Liczę, że nadejdą jutro.

Zanim blachy, wymienię na pewno koła i poprawie lufę. W między czasie, jak pisałem, zajmę się lampami przednimi. Materiał zdjęciowy już jest i udało się je zdemontować. Nie mogę się jednak doczekać porządnych kół i normalnej lufy. Myślę, że jak wrzucę zdjęcia zdjętych kół Heng Longa, to nie jeden widz tego warsztatu się zdziwi.

 

Do następnego!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

:D:D

 

Wczorajszy dzień obfitował w przesyłki. Przyszły dwie: w jednej koła, przedłużenie lufy i tamiyowski hamulec wylotowy (wszystko dzięki uprzejmości Pana Janusza Jurewicza), oraz od Griefa ze Szkocji (!!!) blachy Abera "Zestaw dodatkowy do Tygrysa I". Poniżej zdjęcia tego wszystkiego:

 

1. Koła jezdne produkcji Heng Long (brak słów):

 

13.jpg

 

2. Koła Trumpetera z gumowymi bandażami:

 

14.jpg

 

15.jpg

 

3. Lufa działa w obecnym stanie:

 

16.jpg

 

4. Porównanie hamulców wylotowych -Heng Long i Tamiya:

 

17.jpg

 

18.jpg

 

5. Blachy od Griefa

 

19.jpg

 

Pozostało skończyć ostatni fragment przewodu lufy i nadać mu odpowiedni kształt. Mam pewien pomysł, ale zobaczymy jak wyjdzie. Za blachy zabiorę się jak tylko kupię zestaw podstawowy (Aber 16002).

 

Pozdrawiam i dzięki za oglądalność. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jeśli mogę coś doradzić... w przypadku praktycznie wszystkich modeli HL (wyjątek podwozia Panzer III/IV i Pershinga) warto pierwsze zawieszenie kół jezdnych utwardzić przesuwając otwór mocowania sprężyny w wannie tak by była twardsza) pozwoli to ograniczyć "padanie na twarz kota w trakcie ostrych manewrów). Tak na marginesie w przypadku obciążenia go np. dwoma bateriami ten sam manewr można zastosować do pozostałych kół jezdnych. Kolejna rzecz warto zastosować łożysko (zamontować w kielichach osłon przekładni planetarnych) na osiach kół napędzających gąsienice, zabezpieczą one przed tzw. luzem skrzyni biegów i dodatkowo zabezpieczają przed dostaniem się kurzu, brudu do środka oraz w przypadku zastosowania metalowych gąsienic stabilizują pracę kół ich napędzających.

 

Jak wspominałem przez telefon, do wszystkich tych porad zastosuję się jak tylko przyjdzie czas na zrobienie z modelu full wypasu RC. Póki co robię co mogę, żeby był jakikolwiek wypas modelarski.

 

Pozdrwiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.