Skocz do zawartości

SUZUKI GSX1300R HAYABUSA - Tamiya 1/12


Mr. Jekyll

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kierunki mozesz albo kupic diody 1 mm albo zeszlifowac 3 mm (ja ostatnio szlifowałem)

Robiac okablowanie proponuje użyć drucika z przewodu tzw skrętki. Mozna go nawet pozbawić izolacji i odpowiednio płasko ułożyc .

 

Pozdr JJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Rozdzieliłem chłodnice wody od oleju. Ułatwi mi to znacznie usuwanie szwów po łączeniach form. Dorobię również wsporniki mocujące je ze sobą od nowa, z polistyrenu, i "skręcę" śrubkami T2M.

 

Obraz086.jpg

 

Wszędzie tam, gdzie po zmontowaniu modelu będą widoczne ślady po wypychaczach i tym podobnych babolach, staram się je pousuwać.

 

Obraz081.jpg

 

Usunąłem także tamiyowski wspornik mocowania tablicy rejestracyjnej - mam zamiar zastąpić go wykonanym samodzielnie z blaszki.

 

Obraz082.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, cholera - nie zrozumiałem ani słowa :(.

 

Aluminium wycinane CNC i anodowane w jakimś dowolnym kolorze - niebieskim na przykład, żeby pasowało pod kolor owiewek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oho, ho...

Kiedy obowiązywał przepis o przedłużonym tylnym błotniku i motocykle wyglądały karykaturalnie ja swój tuning ograniczałem do nożówki i kawałka wygiętej blachy.

 

Nie, no, anodowane, proszę, proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracy przy owiewkach ciąg dalszy...

 

Zabrałem się nudne i monotonne maskowanie. Maski na plastikach to kombinacja pudełkowych, oryginalnych szablonów plus trochę mojej własnej inwencji. Generalnie - kupa oklejania, a 10 minut malowania.

 

Obraz088-1.jpg

 

A tutaj tuż po malowaniu:

 

Obraz089-1.jpg

 

Wszyło ok, krawędzie koloru (niebieski) jeszcze trochę poszarpane, ale usunę to po całkowitym wyschnięciu farby.

 

Zakupiłem dziś także "elektronikę" niezbędną do wykonania oświetlenia w modelu:

 

Obraz091.jpg

 

Kupiłem diody SMD w trzech rozmiarach; ten w środku wydaje się być idealny do zamontowania w kierunkach. Do lampy przedniej i tylnej zastosuję już klasyczne diody. Cieszę się także z tych przewodów - mają 0,25mm średnicy! Kwadrat na macie ma wymiary 1 X 1 cm!!!

 

Obraz092.jpg

Obraz093-1.jpg

 

Muszę jeszcze dać zlecenie jakiemuś hobbyście/elektronikowi na wykonanie "układu" sterującego światłami awaryjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne malowanie, ale powiedz mi jak sobie radzisz z tzw. "schodkiem" pomiędzy kolorami, albo jak to zrobić żeby był on jak najmniejszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne malowanie, ale powiedz mi jak sobie radzisz z tzw. "schodkiem" pomiędzy kolorami, albo jak to zrobić żeby był on jak najmniejszy ?

 

Staram się nakładać kilka cienkich warstw farby. Nigdy nie jest to "mokra" warstwa. Schodek będzie zawsze a wtedy, po wyschnięciu usuwam go dość miękkim pędzlem z przyciętym włosiem. Po położeniu lakieru schodek ginie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę jeszcze dać zlecenie jakiemuś hobbyście/elektronikowi na wykonanie "układu" sterującego światłami awaryjnymi.

 

Jeśli chodzi o migającą diodę to w necie jest pełno schematów.

ekjdbm.gif

Tu jest najprostszy. Wykaz elementów:

R1 : 2k

C1 : 1000uF/10V

T1 : np. BC 548, BC 107

Wartości poszczególnych elementów można modyfikować dostosowując częstotliwość mrugania do upodobań. Podobny zestaw miałem u siebie w modelu, który niestety nie przetrwał spotkania z młodym osobnikiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paczek1981 na rysunku jest podane 12V. Zapewne można dać i 3V ale to pewnie wymaga zmiany w pozostałych elementach. Z tego co mogę potwierdzić to zmiana częstotliwości mrugania wiąże się ze zmianą kondensatora. Ale już nie pamiętam jak to dokładnie było. Robiłem to jako pomoc przy omawianiu oświetlenia pojazdu przy nauce jazdy. Największa zaleta tego układu o wymiary (15x10x8mm)i niskie koszty (góra 3zł za trzy elementy, bez diod). Jeśli chodzi o szczegóły działania to już nie moje podwórko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiele udało mi się zrobić w minionym tygodniu :(

 

Dorobiłem nową (prawidłową, jeśli chodzi o ilość zwoji) sprężynę do tylnego zawieszenia:

Obraz.jpg

 

Przy chłodnicach wykonałem od podstaw wsporniki i uchwyty do ich mocowania oraz łączenia. Wykorzystam śrubki T2M. Przykleiłem również siatki. Dojdzie jeszcze kilka króćców do przewodów układu chłodzenia:

Obraz122-1.jpg

Obraz125-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Na dziś mam gotowe:

- silnik - tak w 98%, muszę uzbroić go jeszcze w kilka przewodów i węży

- rama wraz "górnymi" lagami przedniego zawieszenia i półkami

- wahacz

 

Zanim poskładałem silnik do kupy postanowiłem wzbogacić trochę układ zasilania, gdyż "wtryski" proponowane przez Tamiyę wyglądałyby po zmontowaniu bardzo ubogo. Przede wszystkim pousuwałem wszechobecne nadlewki po łączeniu form. Później wymieniłem i dodałem kilka wykonanych przez siebie elementów z drutu i profili plastikowych. Dołożyłem też kilka przewodów; niektóre połączyłem ze sobą tak jak w oryginale, przy innych zaś pozwoliłem sobie na odrobinę improwizacji, jeśli chodzi o ich bieg i połączenie.

Wszystkie śrubki zamienione na metalowe.

 

Obraz131-2.jpg

 

Tak wygląda gotowy silnik:

 

fotki085.jpg

fotki084.jpg

fotki086.jpg

fotki087.jpg

fotki088.jpg

fotki090.jpg

 

A tutaj na swoim miejscu w ramie:

 

fotki092.jpg

fotki095.jpg

fotki096.jpg

fotki097.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr. Jekyll jest pięknie, powala na kolana wykonanie i detale , rama i silnik przepiękne, a z tym mocowaniem tablicy to "przegiąłeś" , oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu, czekamy na więcej i zdradzaj troszeczkę więcej szczegółów swojego warsztatu, np jakie śrubki , z jakiego zestawu itd ,czym je mocujesz (jaki klej) itd jeśli możesz oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Fajnie, że się podoba

 

Śrubki jakich używam to w zdecydowanej większości produkty firmy T2M - przede wszystkim dlatego, iż mają bardzo naturalny kolor - nie ''świecą'' na srebrno, a poza tym nie są kosmicznie drogie. Większość śrubek i innych metalowych elementów przyklejam na CA (mam taki, który mało ''dymi'' ); z rzadka stosuję zwykły klej biurowy.

 

Wspornik natomiast wykonałem samodzielnie z blaszki mosiężnej. Kupa roboty ze szlifowaniem (co chwila wypadał mi z rąk), ale efekt zdecydowanie lepszy, niż oryginalne, tamiyowskie mocowanie.

A tak BTW, to stałem się ostatnio posiadaczem AUTOCADA i mam zamiar takie elementy projektować samemu i zlecać później wytrawienie tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny odcinek...

 

Wywierciłem we wspornikach tylnych kierunkowskazów otwory na przewody elektryczne i dorobiłem z polistyrenu płytki, do których przykleję diody SMD:

Obraz138.jpg

 

W przedniej owiewce było mniej pracy:

Obraz141-1.jpg

 

Zabrałem się również w końcu za napęd - mega monotonna robota Najgorsze jest to, że trzeba powycinać grubo ponad sto pojedynczych ogniw, oszlifować je, a później równo przykleić!!!

Z oryginalnej, tamiyowskiej zębatki tylnej odciąłem skalpelem imitacje śrub z nakrętkami. Mam zamiar przykleić je do tej metalowej. Moim zdaniem wyglądać będzie to o wiele lepiej, niż ''imitacje'' nakrętek z fototrwionki:

Obraz137-1.jpg

 

 

A dziś wpadł mi do głowy pomysł... żeby jakoś optycznie stuningować ''szybę'' od przedniej owiewki... wyszukałem w szafie X-23 Clear Blue, rozcieńczyłem i... pomalowałem Jak dla mnie wyszło super!!! Świetnie pasuje do koloru oweiwek!!! Te ''rysy'' widoczne na zdjęciu to tylko refleksy. Szybę tuż przed malowaniem wypolerowałem mleczkiem Gunze 8000. Jestem zadowolony z uzyskanego efektu I tak zostawię!

Obraz142z3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz tajnego planu to wylałeś dziecko z kąpielą. Fototrawionka oszukuje - zębatka to tylko pierścień zachodzący na wyprofilowaną felgę. Reszta 'wnętrza' zębatki to już jest felga z przestrzennymi wgłębieniami ulżeniowymi, podobnymi do tych z wypraski.

Jestem zadowolony z uzyskanego efektu Smile I tak zostawię!

 

No i po ładnym motocyklu. O ile Haya w ogóle może być ładna;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się za tłumiki.

 

Postanowiłem, że je trochę zwaloryzuję:

- dodam metalowe śrubki w miejscu odciętych plastikowych imitacji

- metalowe obejmy mocujące tłumiki (fototrawione, z zestawu CM)

- karbon na "puszce" tłumika

- metalowe ''kołnierze'' (zestaw CM) + łby śrub mocujące tłumik z rurą

- ''tjuningowe'' emblematy w stylu Yoshimura, Micron, MiG czy jakieś tam... zobaczymy, które będą ładnie wyglądać

 

fotki120.jpg

 

Podkład (surfacer 1200):

Obraz156.jpg

 

...i czarny połysk jako podkład pod metalizer (przednia i tylna część tłumika) i karbon:

Obraz163.jpg

 

Powinny być gotowe pod koniec tygodnia - wtedy wrzucę fotki.

 

 

No i po ładnym motocyklu. O ile Haya w ogóle może być ładna;).

 

Zoba, jakie fajne kolorki!!!

 

Udekorowałem i polakierowałem również wszystkie owiewki:

Obraz158.jpg

 

Lakier - jedna warstwa tradycyjnie już u mnie 2K z Zero. Teraz czeka mnie lekkie szlifowanie/wyrównywanie powierzchni i następnie już końcowa, finalna warstwa bezbarwnego i polerka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.