jacek j Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Witam Kierunki mozesz albo kupic diody 1 mm albo zeszlifowac 3 mm (ja ostatnio szlifowałem) Robiac okablowanie proponuje użyć drucika z przewodu tzw skrętki. Mozna go nawet pozbawić izolacji i odpowiednio płasko ułożyc . Pozdr JJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2010 Rozdzieliłem chłodnice wody od oleju. Ułatwi mi to znacznie usuwanie szwów po łączeniach form. Dorobię również wsporniki mocujące je ze sobą od nowa, z polistyrenu, i "skręcę" śrubkami T2M. Wszędzie tam, gdzie po zmontowaniu modelu będą widoczne ślady po wypychaczach i tym podobnych babolach, staram się je pousuwać. Usunąłem także tamiyowski wspornik mocowania tablicy rejestracyjnej - mam zamiar zastąpić go wykonanym samodzielnie z blaszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Może mały tuning na wspornik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2010 Może mały tuning na wspornik? Alu CNC i andoda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 O, cholera - nie zrozumiałem ani słowa :(. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2010 O, cholera - nie zrozumiałem ani słowa :(. Aluminium wycinane CNC i anodowane w jakimś dowolnym kolorze - niebieskim na przykład, żeby pasowało pod kolor owiewek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Grudnia 2010 Share Napisano 7 Grudnia 2010 Oho, ho... Kiedy obowiązywał przepis o przedłużonym tylnym błotniku i motocykle wyglądały karykaturalnie ja swój tuning ograniczałem do nożówki i kawałka wygiętej blachy. Nie, no, anodowane, proszę, proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 8 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 8 Grudnia 2010 Pracy przy owiewkach ciąg dalszy... Zabrałem się nudne i monotonne maskowanie. Maski na plastikach to kombinacja pudełkowych, oryginalnych szablonów plus trochę mojej własnej inwencji. Generalnie - kupa oklejania, a 10 minut malowania. A tutaj tuż po malowaniu: Wszyło ok, krawędzie koloru (niebieski) jeszcze trochę poszarpane, ale usunę to po całkowitym wyschnięciu farby. Zakupiłem dziś także "elektronikę" niezbędną do wykonania oświetlenia w modelu: Kupiłem diody SMD w trzech rozmiarach; ten w środku wydaje się być idealny do zamontowania w kierunkach. Do lampy przedniej i tylnej zastosuję już klasyczne diody. Cieszę się także z tych przewodów - mają 0,25mm średnicy! Kwadrat na macie ma wymiary 1 X 1 cm!!! Muszę jeszcze dać zlecenie jakiemuś hobbyście/elektronikowi na wykonanie "układu" sterującego światłami awaryjnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 9 Grudnia 2010 Share Napisano 9 Grudnia 2010 Bardzo ładne malowanie, ale powiedz mi jak sobie radzisz z tzw. "schodkiem" pomiędzy kolorami, albo jak to zrobić żeby był on jak najmniejszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2010 Bardzo ładne malowanie, ale powiedz mi jak sobie radzisz z tzw. "schodkiem" pomiędzy kolorami, albo jak to zrobić żeby był on jak najmniejszy ? Staram się nakładać kilka cienkich warstw farby. Nigdy nie jest to "mokra" warstwa. Schodek będzie zawsze a wtedy, po wyschnięciu usuwam go dość miękkim pędzlem z przyciętym włosiem. Po położeniu lakieru schodek ginie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 9 Grudnia 2010 Share Napisano 9 Grudnia 2010 Dzięki serdeczne za konkretną odpowiedź , spróbuje i ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lachotek Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 Muszę jeszcze dać zlecenie jakiemuś hobbyście/elektronikowi na wykonanie "układu" sterującego światłami awaryjnymi. Jeśli chodzi o migającą diodę to w necie jest pełno schematów. Tu jest najprostszy. Wykaz elementów: R1 : 2k C1 : 1000uF/10V T1 : np. BC 548, BC 107 Wartości poszczególnych elementów można modyfikować dostosowując częstotliwość mrugania do upodobań. Podobny zestaw miałem u siebie w modelu, który niestety nie przetrwał spotkania z młodym osobnikiem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandi Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 A może jakoś to opiszesz tak w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 Na jaki voltarz to ma być?? 3V czy więcej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lachotek Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 paczek1981 na rysunku jest podane 12V. Zapewne można dać i 3V ale to pewnie wymaga zmiany w pozostałych elementach. Z tego co mogę potwierdzić to zmiana częstotliwości mrugania wiąże się ze zmianą kondensatora. Ale już nie pamiętam jak to dokładnie było. Robiłem to jako pomoc przy omawianiu oświetlenia pojazdu przy nauce jazdy. Największa zaleta tego układu o wymiary (15x10x8mm)i niskie koszty (góra 3zł za trzy elementy, bez diod). Jeśli chodzi o szczegóły działania to już nie moje podwórko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 19 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2010 Niewiele udało mi się zrobić w minionym tygodniu :( Dorobiłem nową (prawidłową, jeśli chodzi o ilość zwoji) sprężynę do tylnego zawieszenia: Przy chłodnicach wykonałem od podstaw wsporniki i uchwyty do ich mocowania oraz łączenia. Wykorzystam śrubki T2M. Przykleiłem również siatki. Dojdzie jeszcze kilka króćców do przewodów układu chłodzenia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 3 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2011 Na dziś mam gotowe: - silnik - tak w 98%, muszę uzbroić go jeszcze w kilka przewodów i węży - rama wraz "górnymi" lagami przedniego zawieszenia i półkami - wahacz Zanim poskładałem silnik do kupy postanowiłem wzbogacić trochę układ zasilania, gdyż "wtryski" proponowane przez Tamiyę wyglądałyby po zmontowaniu bardzo ubogo. Przede wszystkim pousuwałem wszechobecne nadlewki po łączeniu form. Później wymieniłem i dodałem kilka wykonanych przez siebie elementów z drutu i profili plastikowych. Dołożyłem też kilka przewodów; niektóre połączyłem ze sobą tak jak w oryginale, przy innych zaś pozwoliłem sobie na odrobinę improwizacji, jeśli chodzi o ich bieg i połączenie. Wszystkie śrubki zamienione na metalowe. Tak wygląda gotowy silnik: A tutaj na swoim miejscu w ramie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 3 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2011 Dorobiłem dziś jeszcze taki mały "dyngs". Muszę jeszcze delikatnie popracować nad jego kształtem; śrubki będą miały inny łeb - na imbus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 4 Stycznia 2011 Share Napisano 4 Stycznia 2011 Mr. Jekyll jest pięknie, powala na kolana wykonanie i detale , rama i silnik przepiękne, a z tym mocowaniem tablicy to "przegiąłeś" , oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu, czekamy na więcej i zdradzaj troszeczkę więcej szczegółów swojego warsztatu, np jakie śrubki , z jakiego zestawu itd ,czym je mocujesz (jaki klej) itd jeśli możesz oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 4 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2011 Dzięki! Fajnie, że się podoba Śrubki jakich używam to w zdecydowanej większości produkty firmy T2M - przede wszystkim dlatego, iż mają bardzo naturalny kolor - nie ''świecą'' na srebrno, a poza tym nie są kosmicznie drogie. Większość śrubek i innych metalowych elementów przyklejam na CA (mam taki, który mało ''dymi'' ); z rzadka stosuję zwykły klej biurowy. Wspornik natomiast wykonałem samodzielnie z blaszki mosiężnej. Kupa roboty ze szlifowaniem (co chwila wypadał mi z rąk), ale efekt zdecydowanie lepszy, niż oryginalne, tamiyowskie mocowanie. A tak BTW, to stałem się ostatnio posiadaczem AUTOCADA i mam zamiar takie elementy projektować samemu i zlecać później wytrawienie tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 11 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2011 Kolejny odcinek... Wywierciłem we wspornikach tylnych kierunkowskazów otwory na przewody elektryczne i dorobiłem z polistyrenu płytki, do których przykleję diody SMD: W przedniej owiewce było mniej pracy: Zabrałem się również w końcu za napęd - mega monotonna robota Najgorsze jest to, że trzeba powycinać grubo ponad sto pojedynczych ogniw, oszlifować je, a później równo przykleić!!! Z oryginalnej, tamiyowskiej zębatki tylnej odciąłem skalpelem imitacje śrub z nakrętkami. Mam zamiar przykleić je do tej metalowej. Moim zdaniem wyglądać będzie to o wiele lepiej, niż ''imitacje'' nakrętek z fototrwionki: A dziś wpadł mi do głowy pomysł... żeby jakoś optycznie stuningować ''szybę'' od przedniej owiewki... wyszukałem w szafie X-23 Clear Blue, rozcieńczyłem i... pomalowałem Jak dla mnie wyszło super!!! Świetnie pasuje do koloru oweiwek!!! Te ''rysy'' widoczne na zdjęciu to tylko refleksy. Szybę tuż przed malowaniem wypolerowałem mleczkiem Gunze 8000. Jestem zadowolony z uzyskanego efektu I tak zostawię! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 Jeżeli nie masz tajnego planu to wylałeś dziecko z kąpielą. Fototrawionka oszukuje - zębatka to tylko pierścień zachodzący na wyprofilowaną felgę. Reszta 'wnętrza' zębatki to już jest felga z przestrzennymi wgłębieniami ulżeniowymi, podobnymi do tych z wypraski. Jestem zadowolony z uzyskanego efektu Smile I tak zostawię! No i po ładnym motocyklu. O ile Haya w ogóle może być ładna;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 17 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2011 Zabrałem się za tłumiki. Postanowiłem, że je trochę zwaloryzuję: - dodam metalowe śrubki w miejscu odciętych plastikowych imitacji - metalowe obejmy mocujące tłumiki (fototrawione, z zestawu CM) - karbon na "puszce" tłumika - metalowe ''kołnierze'' (zestaw CM) + łby śrub mocujące tłumik z rurą - ''tjuningowe'' emblematy w stylu Yoshimura, Micron, MiG czy jakieś tam... zobaczymy, które będą ładnie wyglądać Podkład (surfacer 1200): ...i czarny połysk jako podkład pod metalizer (przednia i tylna część tłumika) i karbon: Powinny być gotowe pod koniec tygodnia - wtedy wrzucę fotki. No i po ładnym motocyklu. O ile Haya w ogóle może być ładna;). Zoba, jakie fajne kolorki!!! Udekorowałem i polakierowałem również wszystkie owiewki: Lakier - jedna warstwa tradycyjnie już u mnie 2K z Zero. Teraz czeka mnie lekkie szlifowanie/wyrównywanie powierzchni i następnie już końcowa, finalna warstwa bezbarwnego i polerka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 No, jak teraz obłożysz karbonem seryjne puchy i dodasz modną metkę, to będzie jak znalazł do pary do tej niebieskiej szyby . Pryskanie klasa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 17 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2011 Tak, wiem... właśnie na taką Twoją reakcję czekałem ;) Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.