Michał G. Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Witam. Wrzucam fotki mojego pasażera. TU-134 firmy Plasticart. Nie jest on jeszcze ukończony, trwają prace wykończeniowe Aktualnie stoi jeszcze na kołkach. Mam prośbę do znawców tematu, jakie macie sugestie do tego modelu, co poprawić, co dodać ?. Z góry serdeczne dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Poprawki na kalce na stateczniku pionowym są dość widoczne. Postaraj się nieco rozjasnić farbkę, której używasz. Ja do sprawdzania odcieniu stosuję przezroczystą pleksi lub folię, możesz sprawdzać w ten sposób odcień przygotowanej farrby bez nanoszenia go na powierzchnię modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Dokładnie. Rozcieńcz niebieski z białą żeby miała podobny odcień do ten na stateczniku. I poprawiłbym przejście farby miedzy statecznikiem a kadłubem, jest dość niechlujnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał G. Posted November 11, 2010 Author Share Posted November 11, 2010 Wiem, wiem. Retusz statecznika i liter LOT będzie przeprowadzony Zastanawiam się jednak jak to zrobić, żeby teraz ten ciemniejszy kolor farby zakryć odpowiednią barwą?!. W dalszej kolejności jest IŁ-62, AN-24, TU-154 oraz YAK-40, wszystkie w malowaniu lotowskim. Wszelkie sugestie i podpowiedzi bardzo mile widziane, negatywne również Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Zrób lekko jaśniejszą farbę od całego stateczniki. I jak położysz to na ciemny odcień to powinno się zredukować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał G. Posted November 11, 2010 Author Share Posted November 11, 2010 Dorzucam fotkę IŁ-a 62, który aktualnie czeka na swoją kolejkę. Trzeba było poczynić w nim wiele zmian, bo pierwotnie odstawał od oryginału. Zdaję sobie sprawę, że po przeróbkach będą jednak elementy, które nie pasują do prawdziwego samolotu. W tym przypadku zastanawiam się jaką opcję wybrać, czy zdecydować się na metodę z maskami do malowania, czy na kalkomanię. Chciałbym go wykonać w rejestracji SP-LAA Mikołaj Kopernik. Może jakieś podpowiedzi?!. Dołożyłem ten model do tego tematu, aby nie tworzyć już nowego!. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Wracając do Tutki- o ile dobrze pamiętam rejestracja była tylko na dolnej powierzchni jednego ze skrzydeł. Na górnej powierzchni nie występowała. Sprawdź to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giulio Niewiadomski Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Aktualnie stoi jeszcze na kołkach ja kolek nie widze. widze tylko golenie podwozia glownego, ktore sa chyba zle wklejone(obrocone o 180 stopni) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał G. Posted November 12, 2010 Author Share Posted November 12, 2010 Tak podwozie jest umieszczone tylko chwilowo w ten sposób. Tak jaj już zaznaczyłem wcześniej model stoi jeszcze na "kołkach" Aktualnie model jest już troszkę bardziej złożony. Jednocześnie pracuję nad IŁ-em. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 obrocone o 180 stopni Jak dla mnie to 90 stopni ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Rejestracja na górnej powierzchni jest OK ale SP-LHA miał chyba oszklony dziób. KLIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Na tej fotce widać, że rejestracja na skrzydle była bardziej przesunięta na zewnątrz: http://www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Tupolev-Tu-134A/0868345/L/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał G. Posted November 13, 2010 Author Share Posted November 13, 2010 Dziękuję bardzo za dokładne uwagi odnośnie modelu. W przypadku rejestracji zarówno dolnej jak i górnej opierałem się na instrukcji dołączonej do kalkomani. Zgadza się, że dziób kadłuba jest w tej wersji oszklony, jestem na etapie maskowania pod malowanie Jeszcze raz bardzo dziękuję. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giulio Niewiadomski Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Tak jaj już zaznaczyłem wcześniej model stoi jeszcze na "kołkach sorry, ja przeczytałem "na kółkach" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr1281 Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 Model PlastiCart to Tu-134, natomiast kalki są do Tu-134 A. Oba latały w Locie w tym malowaniu. Tu-134 A był przedłużona wersją, ze statecznikiem z dłuższą szpicą. W wersji bez nawigatora w dziobie latały tylko dwie najnowsze maszyny bodajże "Foxtrot" ,"Golf". Ale co tam w końcu komuś udało się ubrać starego DDR-a w rodzinne szaty; Gratulacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_bladek Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 SP-LAA lub SP-LBG KU PAMIECI !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał G. Posted November 14, 2010 Author Share Posted November 14, 2010 Zgadza się, wersja modelu to TU-134, a kalkomania to TU-134A. Wykonałem go w barwach LOT-u, gdyż mam kilka innych modeli tej firmy, które również chciałbym wykonać w podobnej szacie. Głównie zajmuję się skalą 1:144 i w tym przedziale mam kilka lotowskich maszyn, w tym TU-134A w bardzo dokładnym odzwierciedleniu. W przypadku Plasticarta interesowało mnie głównie jak będą wyglądać w tej skali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał G. Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Witam!. Czy ktoś z Was wie gdzie ewentualnie można nabyć model IŁ-a 14 w skali 1:72, ewent. 1:100 lub 1:144?. Chciałbym go wykonać w barwach Polskich Lini Lotniczych *LOT* !. Z góry wielkie dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flynavy Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 W skali 1:72 mam czeską wakuformę zaś w skali 1:144 dostałem od matki chrzestnej mojego syna żywice firmy F-resin. GBP 30 za takie g___wno. Odradzam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Flynavy- matka chrzestna Twojego syna musi Cię baaardzo lubić.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flynavy Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Potrafię się ładnie uśmiechać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.