_iceboy Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Kupiłem go z zamiarem zrobienia żyda. Ale gdy rozpracowywałem ramki, znalazłem sporo elementów przypominających części do polskiego F-16. Malowanie jeszcze nie określone 4047, 4060 czy 4069. Nie wiem, czekam aż znajomy zrobi mi maski - oznakowanie będzie malowane. Do modelu podchodzę totalnie bez spiny, ma to być małe odstresowanie i rozluźnienie od Messero-wulfów i dorabiania drucika po druciku i sprawdzania nitu po nicie. Zawszę chętnie przyjmę krytykę na temat spraw merytorycznych bo w przyszłości mam zamiar zrobić poważnego eF'a. W tym modelu chcę skupić się na walorach tylko i wyłącznie estetycznych . Sam model Italeri (ex. Kinnetic) składa się średnio. Generalnie liczyłem że w weekend będę mógł polatać po pokoju a tu dupa , sporo szpachlowania. We wnękach podwozia szpary po ok 1mm załatane plastikiem. Chciałbym już pomalować co trzeba i złożyć wszystko do kupy, ale coś mnie tknęło i zamówiłem jeszcze zoom-eduard'a. Farby to tamijki - numery wzięte z wzornika FS. Ciemniejszą na dziób i oznakowanie sobie jakoś "dobiorę" na oko. Jedyną rzeczą jakiej się boję to malowanie dyszy wylotowej, jak na razie zero pomysłów. A tak ma być mniej więcej wyeksploatowany : Oczywiście coś znajdę na to aby go ufalać od góry również. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crustian Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 To zrób numer '6969' w malowaniu pixel-kamo a na dziobie daj jakąś laskę jak w II W.Ś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_iceboy Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Dalsza nierówna walka z materią Kinnetic'a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ł.Sosnowski Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Widzę że sporo szpachli idzie. Ja na razie przystopowałem ze swoim efem, muszę dokończyć inny projekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Fajnie, że budujesz ten model. Żeby Ci ułatwić mieszanie farbek poniżej fotki kolorów FS vs Tamiya F-16 jest malowany FS36270, FS36375, FS36118 zgodnie ze schematem tu: viewtopic.php?t=24119 Mam nadzieję, że fotki będą pomocne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ari Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Czy on czasem nie ma wielkiego ryja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł S Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 No właśnie odnoszę takie samo wrażenie jak przedmówca, ale oczywiście może to wina zdjęcia i tylko tak się wydaje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_iceboy Posted December 1, 2010 Author Share Posted December 1, 2010 Czy on czasem nie ma wielkiego ryja? Tzn? Chodzi o wlot? Nie wiem... Kwestie merytoryczne akurat w tym modelu mnie oblatują, być może jest niepoprawny, trudno mi powiedzieć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_iceboy Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 Fajnie, że budujesz ten model.Żeby Ci ułatwić mieszanie farbek poniżej fotki kolorów FS vs Tamiya F-16 jest malowany FS36270, FS36375, FS36118 zgodnie ze schematem tu: viewtopic.php?t=24119 *** Mam nadzieję, że fotki będą pomocne Tak jak sobie patrzę te FS'y ni jak mają się do odcieni Tamiji, jak i również do odcieni na zdjęciach które ja widzę. Wydaje mi się że tamija XF19 i XF20 wierniej odzwierciedlają odcienie tych kolorów niż sam katalog FS'ów. Ale dziękuję za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Jasne, bardziej istotne jest samo zgranie kolorów między sobą niż ich wartość "bezwzględna". Też nie jestem też "kolorowym" purystą Nie wiem tylko czy nie będziesz musiał jednej z nich nieco przycienić, żeby pomiędzy kolorami był wystarczający kontrast. Jak się patrzy na nie na "żywo" to te FS' bardziej ze sobą kontrastują. Tak na marginesie większość FS serii 36xxx można otrzymać przez mieszanie xf-1 i xf-2. FS36118 - to kolor napisów większości eksploatacyjnych i chwytu tankowania. Natomiast nieco ciemniejszy odcień dzióbka FS26270 w porównaniu do FS36270 wynika z tego, że taki sam kolor półmatowy sprawia wrażenie ciemniejszego od jego odpowiednika matowego. Dlatego we wzorniku FS są próbki matowe, półmatowe i błyszczące. Na schemacie poniżej zaznaczono to kolorem z większą dominantą niebieską. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Czy on czasem nie ma wielkiego ryja? Tzn? Chodzi o wlot? Nie wiem... Kwestie merytoryczne akurat w tym modelu mnie oblatują, być może jest niepoprawny, trudno mi powiedzieć. Tak, jest za duży. Robisz Polaka bo znalazłeś w zestawie drobnice, ale według mnie lepiej wyglądałby bez niej ale nie z takim błędem. Barak to block 30 z szerokim wlotem powietrza i dyszą dla silnika GE (zamiast NSI i dyszy PW). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Barak to block 30 z szerokim wlotem powietrza i dyszą dla silnika GE (zamiast NSI i dyszy PW). A czy możesz pokazać czym się te dysze różnią? Nigdy nie wiem która jest która. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Chwyty powietrza (góra NSI jak w naszych, dół BMI wszystkie z silnikiem GE) http://attach.high-g.net/attachments/intakes_299.jpg I odpowiednio, dysza jak w naszych PW plus GE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 young - Dzięki. Szkoda, że do Szczecina tak daleko, bo chętnie bym postawił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_iceboy Posted December 8, 2010 Author Share Posted December 8, 2010 Tak, jest za duży. Robisz Polaka bo znalazłeś w zestawie drobnice, ale według mnie lepiej wyglądałby bez niej ale nie z takim błędem. Barak to block 30 z szerokim wlotem powietrza i dyszą dla silnika GE (zamiast NSI i dyszy PW). Cóż, teraz po ptokach jak się mówi, ale na pewno wezmę to sobie pod uwagę przy następnym PORZĄDNYM eFie. To miał być czysty relax... niestety Kinnetic się o to nie postarał . Złożenie fotela to jest jawna kpina.... Na razie się kokpituję: wiem wiem, widać ślady po wypychaczach na podłodze... ale spokojnie, znikną pod fotelem . Nawet podoba mi się ten kokpit, ale kurcze zepsuć linię F-16stki otwartą kabiną? Pozdrawiam i dziękuję koledze Young za cenne informacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrPilot Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Witam według mnie kokpit wygląda całkiem obiecująco. Gdyby nie ten połysk farby w kokpicie jak i na osłonie przyrządów pokładowych. Sam w swoim czasie robiłem szesnastkę. I z tego co mi wiadomo to stosowany jest tam kolor matowy po to by podczas lotu pilot nie został oślepiony. W twoim wypadku może być już za późno na zmianę tego błędu. Ale mam nadzieję ,że podczas budowy następnego modelu skorzystasz z monografii zdjęciowej jak i planów. Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów podczas budowy modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_iceboy Posted December 8, 2010 Author Share Posted December 8, 2010 ...W twoim wypadku może być już za późno na zmianę tego błędu. Ale mam nadzieję ,że podczas budowy następnego modelu skorzystasz z monografii zdjęciowej jak i planów. Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów podczas budowy modelu. A to dlaczego? Vallejo Matt Varnish i po sprawie. Czarny był malowany w okolicach godziny 13.00 jeszcze dobrze nie wysechł, mam tylko połysk w domu, a po matt mi się nie chciało ganiać do sklepu , lakier to załatwi. Następna 16 będzie taka jak powinna być, nie odpuszczę dziadowi... Nie dziękuję coby nie zapeszyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrPilot Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Fajnie by było gdybyś to właśnie poprawił. I wyszłoby tak jak powinno. Choć według mnie za miast stosować lakieru bezbarwnego np. w tym wypadku matt. To lepiej by było od razu to załatwić za jednym pociągnięciem malowania kolorem docelowym matt. Bo po co robić grubszą warstwę na modelu przez stosowanie lakierów. Ale każdy ma na to swoje zdanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_iceboy Posted December 8, 2010 Author Share Posted December 8, 2010 ...Bo po co robić grubszą warstwę na modelu przez stosowanie lakierów. Ale każdy ma na to swoje zdanie. Kwestia lenistwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darthjacek Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Obiecująca tablica, pudełkowa czy jakieś dodatki ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_iceboy Posted December 8, 2010 Author Share Posted December 8, 2010 Obiecująca tablica, pudełkowa czy jakieś dodatki ? Zoom eduarda. Kokpit gotowy, teraz tylko zamknąć go owiewką i dodać HUD'a. Bez lampy: Z lampą: Czas zabrać się za bryłę i szlifowanie niepoliczonych gramów szpachli. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrPilot Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Jeśli chodzi o kokpit to blaszki Eduarda robią wrażenie. Choć ja należę do osób które nie posiadają pieniędzy na kupowanie takich dodatków. I staram się wszystko wykonywać od podstaw lub waloryzować już jakiś element przez dodanie czegoś od siebie. Czasami zazdroszczę niektórym modelarzom ,że mają blaszki itp. które naprawdę robią wrażenie.I praktycznie na wielu konkursach znajdują swoje miejsca w czołówce. Ale uważam ,że jest to droga by iść na łatwiznę. Ale to tylko moje zdanie. Co do twojego efa zapowiada się naprawdę fajny model . Tylko jeśli mógłbyś jeszcze to zrobić to poprosiłbym o usunięcie dość dużej ilości paprochów które wpadły podczas malowania na twój fotel ACES II. Życzę powodzenia w szlifowaniu i czekam na dalsze efekty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Fotel ani z Izraelskiej ani z naszej "szesnastki". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_iceboy Posted December 8, 2010 Author Share Posted December 8, 2010 Proponuję przeczytać pierwszy post w temacie a wszystko się wyjaśni ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas HS Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Jeśli chodzi o kokpit to blaszki Eduarda robią wrażenie. Choć ja należę do osób które nie posiadają pieniędzy na kupowanie takich dodatków. I staram się wszystko wykonywać od podstaw lub waloryzować już jakiś element przez dodanie czegoś od siebie. Czasami zazdroszczę niektórym modelarzom ,że mają blaszki itp. które naprawdę robią wrażenie.I praktycznie na wielu konkursach znajdują swoje miejsca w czołówce. Ale uważam ,że jest to droga by iść na łatwiznę. Ale to tylko moje zdanie. Smile Co do twojego efa zapowiada się naprawdę fajny model . Tylko jeśli mógłbyś jeszcze to zrobić to poprosiłbym o usunięcie dość dużej ilości paprochów które wpadły podczas malowania na twój fotel ACES II. Życzę powodzenia w szlifowaniu i czekam na dalsze efekty. Czasem mam wrażenie, że pojmujesz modelarstwo jak konkurencję... ale później dochodzę do przekonania, ze na pewno się mylę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.