Skocz do zawartości

Aston Martin DBS - 1:24 Tamiya


Trojan

Rekomendowane odpowiedzi

Po dłuższym rozbracie z modelowaniem wracam z moim ulubionym samochodem. Aston Martin w wersji DBS.

Model nabyłem jakiś czas temu natomiast długo czekałem na blaszki i farby. Model będę waloryzował blaszkami Hobby Design i Studio 27.

 

To co w pudle już pojawiło się na forum dzięki koksik750 więc posłużę się linkiem: http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=21041

 

Aston otrzyma kolor Berwick Bronze a pochodzi z palety Zero Paints.

 

Niestety już na samym początku prac spotkała mnie przykrość. Padł kompresor i zaczął szwankować aerograf. O ile kompresor kupiłem to z aero jest problem. Zobaczymy jak się to skończy.

 

Pierwszy etap prac to tarcze hamulcowe.

Tarcze to blaszki Hobby Design

 

dsc07007e.jpg

 

DBS ma tarcze ceramiczne. Nowe wyglądają paskudnie więc postanowiłem zrobić im szlif od klocków

 

dsc07011j0.jpg

 

Po raz pierwszy spróbowałem zrobić imitację śrub mocujących felgę. Wyszło jak wyszło. Szkoda, że zniknie pod felgą. Wadą tego rozwiązania jest korekta wewnętrznej części felgi ale tym pomartwię się później

 

dsc07019i.jpg

 

I to na razie tyle. Postępy będą na bieżąco aktualizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No może wreszcie ktoś dobrnie z tą ślicznotą do końca, bo póki co jeszcze żadnej galerii z nią na forum nie było. Mam nadzieję, że kolega przełamie tę tendencję

 

Tarcze wyglądają fantastycznie i pokuszę się o stwierdzenie, że ładniejszych do tej pory nie widziałem. Mam nadzieję, że jednak trochę będzie je widać. Może pomyśl np. o niemontowaniu jednego z kół i postawienie wozu na lewarku ?

 

Jaki kolor tapicerki masz zamiar sprawić swojemu DBS-owi ?

 

Mam nadzieję, że kłopoty z aero są tylko przejściowe i wkrótce zobaczymy kolejne ciekawe zdjęcia z warsztatu.

 

Powodzenia!

 

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kolor tapicerki masz zamiar sprawić swojemu DBS-owi ?

 

Tapicerka będzie beżowa co w zestawieniu z brązem kasty powinno się ładnie komponować. Dodatkowo będą wstawki z nieco ciemniejszej alcantary choć jeszcze nie do końca opracowałem technikę jej imitowania a nie chcę by wyglądała jak flock

 

Prawdopodobny kolor skóry

 

2007astonmartindb9inter.jpg

 

Czy jesteś pewien, że na tarczach ceramicznych widać takie ślady po klockach?

 

Nie do końca wiem czy tarcze są węglowe czy ceramiczno węglowe. Używanych nigdy nie widziałem ale zakładam, że jakieś ślady zużycia muszą być a moje ślady prezentują się efektownie więc chyba tak zostawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to zdjęcie w dokumentacji. Pytanie tylko w jakim stopniu ta tacza jest zużyta. No nic zostawiam jak jest a zastanowię się tylko nad imitacją węgla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobny postęp.

 

Zaszpachlowane dziury po wypychaczach. Nie za bardzo mam co robić bo walczę z aero, więc taka zdawkowa relacja zanim zacznę malować. Paasche w dalszym ciągu robi fochy. Jutro wymieniam igłę i dyszę - zobaczymy co to da.

 

dsc07032t.jpg

 

Z nudów zabrałem się również za dyfuzor. Musze się przyznać, że po raz pierwszy kładę carbon na tak skomplikowanym elemencie więc pierwsza próba była wybadaniem współpracy softera i suszarki. No załamka ale będę walczył. Obawiam się, że skończy się na sztukowaniu a miałem nadzieję, że wyjdzie z jednego kawałka a jeszcze muszę synowi zostawić kawałek na maskę jego auta. Cieńszej kalki o tym wzorze nie znalazłem i cholerstwo ciężko się układa. Będę robił dotąd, aż wyjdzie

 

Tu fotka już z początkiem zdzierania. Pewnie są sposoby na zgrabne pozbywanie się kalki ale jak mi po szukaj wyskakuje 153 wątki to mnie trafia. Jakiś pomysł na szybko?

 

dsc070330.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Tu fotka już z początkiem zdzierania. Pewnie są sposoby na zgrabne pozbywanie się kalki ale jak mi po szukaj wyskakuje 153 wątki to mnie trafia. Jakiś pomysł na szybko?

 

cleanlux i powinno zejść bez problemu, inna sparwa ze nalezy uważać, bo z kalką zejdzie farba (jesli jest pod kalką) ale poza tym cleanlux jest bezpieczny i wspaniały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cleanlux i powinno zejść bez problemu

Dzięki. Przyda się gdyż pewnie kilka prób będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zamiast softera płyn zmiękczający firmy Microscale SOL. Jest mniej agresywny niż płyny Gunze i bardzo fajnie współpracuje z suszarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem lepiej ale efekt dalej niezadowalający. Używam softera Mr.Hobby i jak do tej pory sprawował się nieźle no ale może warto wypróbować Microscale.

Na razie rozważam sztukowanie.

 

Próba numer 2

 

dsc07035dp.jpg

dsc07037b.jpg

dsc07038y.jpg

dsc07039p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skomplikowanych powierzchniach tak jak przy Twoim dyfuzorze trzeba to zrobić z kawałków. Na starcie trzeba je sobie dobrze rozplanować. Najlepiej do tego wykorzystać taśmę Tamiya przy pomocy której można zrobić szablony a następnie powielić kształty na kalkę. Obłożenie złożonego elementu od razu z jednego kawałka raczej się nie powiedzie bez baboli bez względu jakiego płynu będziesz używał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum też jest ta relacja. Wystarczy kliknąć napis Nissan GT-R w moim podpisie

Może go skończę w najbliższej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jakoś nie wpadłem na to . Mam dużą nadzieję, że go skończysz, bo zapowiadał się genialnie!

A co do DBS'a Trojana to również kibicuję i mam nadzieję, że skończysz go!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety coś dziwnego stało się z elementem (walka z carbonowym dyfuzorem). Część stała się niezwykle krucha. Nie wiem czy to wina cleanluxa, zmywacza Wamodu czy wielokrotnego nagrzewania suszarką - nie mam pojęcia. Pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Obecnie element dosłownie rozłazi się w palcach. Ostatnia próba kładzenia kalki okazała prawie udana. Jednak podczas wygładzania kalki po lekkim naciśnięciu patyczkiem element pękł w 3 miejscach. Jestem załamany. Podlałem go od spodu CA więc może to utrzyma go w kupie.

 

Skontaktowałem się już z przedstawicielem Tamiyi w Polsce celem zanabycia nowej, zapasowej ramki. Facet raczej był pesymistą choć obiecał, że sprawdzi co da się zrobić.

 

Tymczasem prace nad resztą auta pomału idą do przodu. Za kilka dni mały update.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update

 

Pokrywa silnika

 

dsc07063h.jpg

 

i silnik na miejscu

 

dsc07113k.jpg

 

Ukończone tarcze. Niestety okazało się, że muszę pozbyć się śrub z piasty. Dopasowanie ich do felg okazało się niemożliwe

 

dsc07066m.jpg

 

Tarcze osadzone na zawieszeniu

 

dsc07110j.jpg

 

Podwozie i lekuchny wash

 

dsc0710901.jpg

 

Początek montażu tylnego zawieszenia.

 

dsc07125d.jpg

 

c.d.n.[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem przy zdjęciu musiałem pozbyć się śrub. Dopasowanie tarczy do felgi jest niemożliwe. Są małe różnice pomiędzy rozstawem śrub w feldze a w piaście. Także lipa, może następnym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.