Trojan Napisano 27 Listopada 2010 Share Napisano 27 Listopada 2010 Po dłuższym rozbracie z modelowaniem wracam z moim ulubionym samochodem. Aston Martin w wersji DBS. Model nabyłem jakiś czas temu natomiast długo czekałem na blaszki i farby. Model będę waloryzował blaszkami Hobby Design i Studio 27. To co w pudle już pojawiło się na forum dzięki koksik750 więc posłużę się linkiem: http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=21041 Aston otrzyma kolor Berwick Bronze a pochodzi z palety Zero Paints. Niestety już na samym początku prac spotkała mnie przykrość. Padł kompresor i zaczął szwankować aerograf. O ile kompresor kupiłem to z aero jest problem. Zobaczymy jak się to skończy. Pierwszy etap prac to tarcze hamulcowe. Tarcze to blaszki Hobby Design DBS ma tarcze ceramiczne. Nowe wyglądają paskudnie więc postanowiłem zrobić im szlif od klocków Po raz pierwszy spróbowałem zrobić imitację śrub mocujących felgę. Wyszło jak wyszło. Szkoda, że zniknie pod felgą. Wadą tego rozwiązania jest korekta wewnętrznej części felgi ale tym pomartwię się później I to na razie tyle. Postępy będą na bieżąco aktualizowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 28 Listopada 2010 Share Napisano 28 Listopada 2010 Jak up'y będą na bieżąco to super, bo każdy warsztat z tym modelem jaki śledziłem stanął gdzieś w korku. Powodzenia w budowie. PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 28 Listopada 2010 Share Napisano 28 Listopada 2010 No może wreszcie ktoś dobrnie z tą ślicznotą do końca, bo póki co jeszcze żadnej galerii z nią na forum nie było. Mam nadzieję, że kolega przełamie tę tendencję Tarcze wyglądają fantastycznie i pokuszę się o stwierdzenie, że ładniejszych do tej pory nie widziałem. Mam nadzieję, że jednak trochę będzie je widać. Może pomyśl np. o niemontowaniu jednego z kół i postawienie wozu na lewarku ? Jaki kolor tapicerki masz zamiar sprawić swojemu DBS-owi ? Mam nadzieję, że kłopoty z aero są tylko przejściowe i wkrótce zobaczymy kolejne ciekawe zdjęcia z warsztatu. Powodzenia! Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuen Napisano 28 Listopada 2010 Share Napisano 28 Listopada 2010 Czy jesteś pewien, że na tarczach ceramicznych widać takie ślady po klockach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 28 Listopada 2010 Autor Share Napisano 28 Listopada 2010 Jaki kolor tapicerki masz zamiar sprawić swojemu DBS-owi ? Tapicerka będzie beżowa co w zestawieniu z brązem kasty powinno się ładnie komponować. Dodatkowo będą wstawki z nieco ciemniejszej alcantary choć jeszcze nie do końca opracowałem technikę jej imitowania a nie chcę by wyglądała jak flock Prawdopodobny kolor skóry Czy jesteś pewien, że na tarczach ceramicznych widać takie ślady po klockach? Nie do końca wiem czy tarcze są węglowe czy ceramiczno węglowe. Używanych nigdy nie widziałem ale zakładam, że jakieś ślady zużycia muszą być a moje ślady prezentują się efektownie więc chyba tak zostawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub476 Napisano 28 Listopada 2010 Share Napisano 28 Listopada 2010 http://www.seriouswheels.com/pics-2008/2008-Aston-Martin-DBS-Brembo-Disc-Brake-1280x960.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 28 Listopada 2010 Autor Share Napisano 28 Listopada 2010 Mam to zdjęcie w dokumentacji. Pytanie tylko w jakim stopniu ta tacza jest zużyta. No nic zostawiam jak jest a zastanowię się tylko nad imitacją węgla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 29 Listopada 2010 Autor Share Napisano 29 Listopada 2010 Drobny postęp. Zaszpachlowane dziury po wypychaczach. Nie za bardzo mam co robić bo walczę z aero, więc taka zdawkowa relacja zanim zacznę malować. Paasche w dalszym ciągu robi fochy. Jutro wymieniam igłę i dyszę - zobaczymy co to da. Z nudów zabrałem się również za dyfuzor. Musze się przyznać, że po raz pierwszy kładę carbon na tak skomplikowanym elemencie więc pierwsza próba była wybadaniem współpracy softera i suszarki. No załamka ale będę walczył. Obawiam się, że skończy się na sztukowaniu a miałem nadzieję, że wyjdzie z jednego kawałka a jeszcze muszę synowi zostawić kawałek na maskę jego auta. Cieńszej kalki o tym wzorze nie znalazłem i cholerstwo ciężko się układa. Będę robił dotąd, aż wyjdzie Tu fotka już z początkiem zdzierania. Pewnie są sposoby na zgrabne pozbywanie się kalki ale jak mi po szukaj wyskakuje 153 wątki to mnie trafia. Jakiś pomysł na szybko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 30 Listopada 2010 Share Napisano 30 Listopada 2010 ...Tu fotka już z początkiem zdzierania. Pewnie są sposoby na zgrabne pozbywanie się kalki ale jak mi po szukaj wyskakuje 153 wątki to mnie trafia. Jakiś pomysł na szybko? cleanlux i powinno zejść bez problemu, inna sparwa ze nalezy uważać, bo z kalką zejdzie farba (jesli jest pod kalką) ale poza tym cleanlux jest bezpieczny i wspaniały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 30 Listopada 2010 Autor Share Napisano 30 Listopada 2010 cleanlux i powinno zejść bez problemu Dzięki. Przyda się gdyż pewnie kilka prób będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 30 Listopada 2010 Share Napisano 30 Listopada 2010 Polecam zamiast softera płyn zmiękczający firmy Microscale SOL. Jest mniej agresywny niż płyny Gunze i bardzo fajnie współpracuje z suszarką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 30 Listopada 2010 Autor Share Napisano 30 Listopada 2010 Tym razem lepiej ale efekt dalej niezadowalający. Używam softera Mr.Hobby i jak do tej pory sprawował się nieźle no ale może warto wypróbować Microscale. Na razie rozważam sztukowanie. Próba numer 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 30 Listopada 2010 Share Napisano 30 Listopada 2010 Tylko i wyłącznie SET i SOL polecam go w 100% kalki kładą się cudownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 30 Listopada 2010 Autor Share Napisano 30 Listopada 2010 Nawet na tak skomplikowanych powierzchniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 Skomplikowany element, ale idzie Ci coraz lepiej. Próbuj dalej, 3mam kciuki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 Trojan wydaje mi się ze nawet. Chodź miałem w innym stopniu skomplikowany element to jednak SET i SOL dały radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 Na skomplikowanych powierzchniach tak jak przy Twoim dyfuzorze trzeba to zrobić z kawałków. Na starcie trzeba je sobie dobrze rozplanować. Najlepiej do tego wykorzystać taśmę Tamiya przy pomocy której można zrobić szablony a następnie powielić kształty na kalkę. Obłożenie złożonego elementu od razu z jednego kawałka raczej się nie powiedzie bez baboli bez względu jakiego płynu będziesz używał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.X Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 Jak da się i tak: http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=192&t=8438&hilit=opg2+nissan&start=30 to i ty sobie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 Na tym forum też jest ta relacja. Wystarczy kliknąć napis Nissan GT-R w moim podpisie Może go skończę w najbliższej przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.X Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 Faktycznie jakoś nie wpadłem na to . Mam dużą nadzieję, że go skończysz, bo zapowiadał się genialnie! A co do DBS'a Trojana to również kibicuję i mam nadzieję, że skończysz go! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2010 Niestety coś dziwnego stało się z elementem (walka z carbonowym dyfuzorem). Część stała się niezwykle krucha. Nie wiem czy to wina cleanluxa, zmywacza Wamodu czy wielokrotnego nagrzewania suszarką - nie mam pojęcia. Pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Obecnie element dosłownie rozłazi się w palcach. Ostatnia próba kładzenia kalki okazała prawie udana. Jednak podczas wygładzania kalki po lekkim naciśnięciu patyczkiem element pękł w 3 miejscach. Jestem załamany. Podlałem go od spodu CA więc może to utrzyma go w kupie. Skontaktowałem się już z przedstawicielem Tamiyi w Polsce celem zanabycia nowej, zapasowej ramki. Facet raczej był pesymistą choć obiecał, że sprawdzi co da się zrobić. Tymczasem prace nad resztą auta pomału idą do przodu. Za kilka dni mały update. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2010 update Pokrywa silnika i silnik na miejscu Ukończone tarcze. Niestety okazało się, że muszę pozbyć się śrub z piasty. Dopasowanie ich do felg okazało się niemożliwe Tarcze osadzone na zawieszeniu Podwozie i lekuchny wash Początek montażu tylnego zawieszenia. c.d.n.[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 9 Grudnia 2010 Share Napisano 9 Grudnia 2010 Tarcze wyglądają wprost pięknie. Podwozie takie gołe na razie mam nadzieję że szybko to się zmieni xd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 10 Grudnia 2010 Share Napisano 10 Grudnia 2010 Przyłączam się do opinii o tarczach. Są fantastyczne. Tylko jak teraz zamontujesz felgi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trojan Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2010 Jak napisałem przy zdjęciu musiałem pozbyć się śrub. Dopasowanie tarczy do felgi jest niemożliwe. Są małe różnice pomiędzy rozstawem śrub w feldze a w piaście. Także lipa, może następnym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.