pmroczko Napisano 8 Kwietnia 2011 Share Napisano 8 Kwietnia 2011 Cześć! Nie jestem pewien, ale ja bym chyba te boki delikatnie zeszlifował - można by spróbować schować te kąty metodą "kilka stponi tu, kilka stopni tam". Nawet jeśli się tego nie zrobi, i tak całość wygląda dobrze. Także nie poddawaj się, liczę na Ciebie (i chyba inni koledzy też!). Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2011 Także nie poddawaj się, liczę na Ciebie (i chyba inni koledzy też!). No to mi teraz wjechałeś na ambicje Trochę to potrwa ale też będę chciał go doprowadzić do końca. Są dwie rzeczy których się trochę obawiam czy mi się udadzą ale to kwestia przyszłości. Przez to że nie działam za szybko mam czas na przemyślenia ...ja bym chyba te boki delikatnie zeszlifował.. No i tak zrobiłem. Nie za dużo co prawda ale zawsze trochę. Potem wziąłem się wreszcie za pozostałe elementy skrzyni tj. przykleiłem nadkola wewnętrzne potem zewnętrzne Kupiłem sobie niedawno trochę blachy mosiężnej. Żałuję że dopiero teraz na to wpadłem bo to całkiem wdzięczny materiał i można było go wcześniej zastosować. Dorobiłem z blaszki 0,2mm takie małe blaszki w widoczne dziurki wskoczą nity 0,7mm które dziś odebrałem w McDonaldsie Nie miałem też pomysłu na zamykanie klapy. W aucie filmowym nie widać za bardzo jak to zostało rozwiązane a w serii są takie mało ciekawe łańcuchy. Postawiłem na inwencję własną i zrobiłem z tej samej blaszki takie cuś jeszcze nie przyklejone rzecz jasna. Idąc za ciosem, zrobiłem też mocowanie zbiornika paliwa Przyglądając się zdjęciom błotników zewnętrznych zauważyłem że na łączeniu błotnika i skrzyni jest coś jakby uszczelka postanowiłem zrobić coś podobnego kabelek 0,45mm ale na makro wygląda ciut duży chyba że to tylko takie wrażenie bo jest czarny na szarym. Jak będzie wszystko czarne to może nie będzie to się tak rzucać w oczy. Tak czy inaczej zrobię jeszcze przymiarkę z 0,3mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 15 Kwietnia 2011 Share Napisano 15 Kwietnia 2011 No wygląda to świetnie. Zwłaszcza zastosowanie blaszki mi się bardzo podoba. W razie czego do takich rzeczy polecam także blaszkę aluminiową po browarku - po wyżarzeniu idealnie się formuje, gnie i co najważniejsze nie pęka, a można w niej np wytłoczyć nity. Ten element zamykający klapę - możesz wyjaśnić mi na jakiej zasadzie będzie działać - dziś mam chyba jakieś zaćmienie i nie bardzo mogę skumać jak to ma działać - magnesu, czy co ? Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2011 Już tłumaczę. Ten element zrobiony z blaszki będzie przyklejony do skrzyni na stałe. Z klapy będzie wystawać pręcik tak jak teraz tyle że mniej. Będzie on jeszcze bardziej zaokrąglony na końcu i będzie zamocowany na stałe. Przy domykaniu klapy wystający pręcik będzie wskakiwał w otwór w blaszce jednocześnie blokując jej otwieranie. Mam nadzieję że w miarę zrozumiale to napisałem. Taka jest teoria i mój pomysł. Liczę że zadziała. Co do blaszek to zamówiłem sobie dziś jeszcze na allegro blaszki z nowego srebra, alpaki. Jest srebrna i czasami nie będzie jej trzeba malować a przy tym podobno równie dobrze się lutuje przy pomocy pasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 15 Kwietnia 2011 Share Napisano 15 Kwietnia 2011 Dzięki - o to mi chodziło. Wszystko teraz jasne Co do alpaki - polecam - sam bawię się w srebrze ( biżuteria ) i z powodzeniem używam wielu odmian. Po potraktowaniu palnikiem staje się ona jeszcze elastyczniejsza. Łatwo się lutuje za pomocą past ze sproszkowanym srebrem, ale i pasta koki da radę to zlutować ( alpaka zawiera różne domieszki - w tym i cynę ). Miej tylko na uwadze jedno - alpaka jest tzw brudnym srebrem - tzn ma ono dużo ciemniejszy kolor niż zwykłe srebro próby 925 czy 999. Nada się do imitacji raczej podstarzałych elementów chromowanych/posrebrzanych w modelach. Na upartego da się ją wypolerować, ale ona takiego efektu jak wypolerowane srebro pr.925 cz 999. Taka mała dygresja. Powodzenia i kibicuję dalej ( nie mogę się doczekać malowania karoserii na matt ) Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 15 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 15 Kwietnia 2011 Wow! Jaki wykład jubilerski. Części nie zrozumiałem ale jestem pod wrażeniem ;) ...( nie mogę się doczekać malowania karoserii na matt )... Też jestem ciekaw jak to będzie wyglądać więc nie wykluczone że będą pierwsze próby z paką. Mam cleara matt i kupiłem też specjalnie semi gloss. Nie wiem który będzie bardziej pasował. Przeglądając fotki auta filmowego mam wrażenie że nie jest on taki całkiem matowy. Stąd ten semi gloss. Zrobiłem przymiarkę z 0,3mm wygląda lepiej i łatwiej się robi bo miałem akurat cynowy drucik który jest bardzo giętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 15 Kwietnia 2011 Share Napisano 15 Kwietnia 2011 Ten 0,3 zdecydowanie lepiej pasuje Jak byś miał jakieś pytania odnośnie tej alpaki to pisz na PW - chętnie pomogę. Co do matu - z tego co widzę to jest to semi gloss, a przynajmniej bliżej mu do tego. Zawsze tez możesz porobić własne mieszanki dodając w odpowiednich proporcjach i mieszając ze sobą oba lakiery. Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 15 Kwietnia 2011 Share Napisano 15 Kwietnia 2011 Cześć! Idzie naprawdę dobrze - o to mi chodziło Życzę powodzenia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 16 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 16 Kwietnia 2011 Dzięki. To raczej prostsza część modelu. Trudniej będzie przy kabinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 20 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 20 Kwietnia 2011 Całość została finalnie zapodkładowana a blaszki przyklejone i od spodu także wydaje się że tył jest opanowany. Chyba że coś wylezie na czarnym co pewnie jest możliwe. Zbiornik paliwa niebawem jako pierwszy dostanie czarnym matem Ciekawą rzecz przy okazji fukania podkładem zaobserwowałem. Drucik cynowy przyłapałem na długości w kilku miejscach na CA. Z racji swojej podatności w pozostałych miejscach ładnie przylegał do powierzchni. Jak zacząłem fukać podkładem Gunze to nagle zaczęło go delikatnie prężyć i się po unosił pomiędzy miejscami mocowania. Teraz mogę go po przyginać z powrotem oczywiście. Czyżby to jakaś reakcja fizyko-chemiczna. Teraz mam w planach powrócić do działań z wydechem. Zainstaluję silnik i zbiornik paliwa. Poskładam tylni zawias i będę się bawił w wyginanie rurek. Zacząłem też nieśmiało skrobać budę i dach. Czeka mnie tutaj znów mnóstwo zabawy żeby to wszystko ładnie wyprowadzić. Z jednej strony składanie obciętego dachu a z drugiej poprawianie niedokładności producenta. Powycinałem słupki trójkącika bocznych szyb z drugiej strony w odlewie żywicznym skiepściła mi się uszczelka na górnej krawędzi drzwi więc ją obciąłem całkiem na pewnym odcinku będę musiał ją odtworzyć. Przy tylnym okienku na górnej krawędzi to już niestety nie popisało się Amt. Uszczelka była bardzo mało wyraźna, próbuję ją poprawić wyłażą mi niestety cały czas dziurki w odlewie żywicznym. Chyba będę je w końcu zaklejał rozciągniętą ramką. Taka sama sytuacja z uszczelką jest z przodu w tej chwili przy okazji tych moich poprawek widać dużo zadrapań itp. dookoła. Mam nadzieję że jakoś dam radę to wszystko zniwelować. Na dolnych krawędziach bocznych szybek też pousuwałem resztki słupków trójkącika sporo zabawy a jeszcze dochodzi dopasowanie maski, która w tej chwili siedzi tak przód się delikatnie zapada a na bokach dziury z tej strony lepiej. Jest też schodek na łączeniu z karoserią Ja sam też sobie nie ułatwiam zadania bo ostatnio wyskrobałem coś takiego będę próbował to wsadzić do środka z pozostałymi duperelami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 20 Kwietnia 2011 Share Napisano 20 Kwietnia 2011 Tak trzymać, jesteś naprawdę twardym zawodnikiem! Te dziurki to wrzód, ja teraz walczę z podobnymi u mnie, na jednej części którą kupiłem - na razie zalewam je cyjanoakrylem, zobaczymy jak dalej pójdzie. Ciekawy ten trik z drutem lutowniczym, ja stawiam, na to, że podkład wchodzi pod spód i go podnosi. Ale jest to dość dziwne. Tak czy inaczej życzę wytrwałości i powodzenia w pracy. Pozdrawiam i miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 21 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 21 Kwietnia 2011 Tak trzymać, jesteś naprawdę twardym zawodnikiem! Hehehe, to co to będzie jak skończę tego gada Dzięki. Instrukcja od Montero leży na biurku i puszcza do mnie oko więc muszę się wziąć za coś zajmującego. Zacząłem składać zawieszenie żeby dopasować wydech. Niestety trochę za mocno popchnąłem trzpień i pyk Zrobiłem z blaszek nowe mocowania, już dla obu stron bo dziwnie by wyglądało teraz muszę obciąć oczka z drugiej strony i przygotować miejsce pod blaszki. Jak robię takie drobiazgi moimi grubymi paluchami to mam nieodpartą chęć przyjąć zastrzyk i zrobić to "na malucha" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 21 Kwietnia 2011 Share Napisano 21 Kwietnia 2011 No tak - tylko nie zatracaj się teraz w poprawianiu wszystkiego ( wiem, w tym modelu tak defacto wszystko trzeba poprawić), bo Ci się znudzi i się zniechęcisz :P Czas nagli więc do roboty - montero poczeka Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 22 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 22 Kwietnia 2011 ...bo Ci się znudzi... Wiesz już mi się kilka razy znudziło, dlatego też przeskakuję trochę po różnych podzespołach tak dla odświeżenia. Ja już z tym brzydalem się nigdzie nie śpieszę. Oczywiście chciałbym go skończyć jak najszybciej, ale z drugiej strony już go tak mocno rozgrzebałem że teraz muszę to doprowadzić do jakiegoś końca bez stosowania za dużych "skrótów" . Wczoraj wieczorem trochę przysiadłem i popracowałem nad wałem można jeszcze przy szlifować końcówki krzyżaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 22 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 22 Kwietnia 2011 Popracowałem dziś nad mostem. Wcześniejsze mocowania z polistyrenu musiały być masywniejsze żeby spełniać swoją funkcję. Pod oczka z blaszek musiałem się trochę tej masywności pozbyć. Oszlifowałem i przygotowałem miejsca w które następnie wkleiłem blaszki. Po złożeniu wszystko fajnie zadziałało wygląda paskudnie bo całość nie pomalowana tylko fuknięta kontrolnie, miejscowo podkładem wykombinowałem sposób blokowania końców trzpieni przy pomocy kawałeczków ciasno osadzonego wężyka. Jak się Wam widzi takie rozwiązanie? Być może takie zastosuję finalnie Całość działa bardzo fajnie a co powiecie na moje poprawione sprężynki ;o) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chmielo20 Napisano 22 Kwietnia 2011 Share Napisano 22 Kwietnia 2011 Jak dla mnie bomba, a zawieszenie to pierwsza klasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 22 Kwietnia 2011 Share Napisano 22 Kwietnia 2011 Sie-liczne! Jakbym ja coś takiego zbudował, to dla mnie by to była mocna motywacja do dalszej pracy... wykombinowałem sposób blokowania końców trzpieni przy pomocy kawałeczków ciasno osadzonego wężyka. Jak się Wam widzi takie rozwiązanie? Króko - to jest moje rozwiązanie Znaczy ja też tak robię. Sprężyny też wyglądają bardzo dobrze. Co tu dłużej pisać, tak trzymać i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 23 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 23 Kwietnia 2011 Dzięki, dzięki! Króko - to jest moje rozwiązanie Nie wiedziałem, poproszę o licencję Proste i dość wygodne rozwiązanie. Teraz przyjdzie się pobawić z rurami wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 27 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 27 Kwietnia 2011 Przez Święta był odwyk od modelowania ale teraz ruszam dalej. Przeróbek, przeróbek ciąg dalszy. Złapałem się za przód. Musiałem nieco dostosować przednie mocowania zawieszenia do nowych zestawów amorków znów powstały blaszki do doklejenia. Przynajmniej trochę poużywałem zginarki do blaszek którą kupiłem ot tak a nóż się przyda już chyba ze 2 lata temu. Przyjemnie się pracuje odpowiednimi narzędziami, ale nie da się ukryć że takie proste blaszki to można powyginać dobrymi pincetami. Dolny wahacz też musiałem przerobić trochę ciężko było mi to połapać więc jak widać spawy pozostawiają trochę do życzenia. Jeszcze je poprawię. Teraz muszę poprzyklejać blaszki, sprawdzić spasowanie, wykończyć, pomalować i będzie kompletny działający zawias Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AFI Napisano 5 Maja 2011 Share Napisano 5 Maja 2011 Hej Kazik jak postepy nad fura Stallone`a?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 6 Maja 2011 Autor Share Napisano 6 Maja 2011 Słabo. Straciłem zapał, zmęczył mnie ten model. Zawieszenie zostało opanowane. Teraz bawię się z układem wydechowym. Wyginanie drutów jest fascynujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AFI Napisano 6 Maja 2011 Share Napisano 6 Maja 2011 Nie trac zapalu, fura klasa, wykonanie po prostu miod. Cala Brytania patrzy . Na maly rozped mam nadzieje ze poprawi ci motywacje. pozdr AFI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 6 Maja 2011 Autor Share Napisano 6 Maja 2011 No to żeby Brytania miała na co popatrzeć napiszę bardziej szczegółowo co próbuję teraz zdziałać. Układ wydechowy w seryjnym F100 nie za wiele widać ale dobre foty od spodu są trudnozdobywalne. Wygląda to tak że po wyjściu kolektorami wydech jeszcze w rejonach komory silnikowej łączy się w jedną rurę i tak dalej biegnie sobie aż na koniec. W wersji customowej jaką jest filmowa bryka wydech ma pomagać w oddychaniu większej jednostce Edelbrocka więc jest większej średnicy oraz osobny na każdą stronę. Układ składa się mniej więcej z takiego zestawu od spodu może to wyglądać tak lub tak (gorsza perspektywa) Dodatkowa sprawa to przejście wydechu przez rejon tylnego mostu. Może to być górą jak na fotce powyżej. Tutaj zbliżenie nawet aż z takim dużym ominięciem albo tak jak w przypadku filmowej ciężarówki, dość specyficznie dołem Jak się domyślacie jest z tym trochę zabawy. Raz wyginanie. Dwa spreparowanie dwóch puszek tłumików i końcówki. To ostatnie to akurat proste. Na koniec wszystko podwiesić. Początkowo chciałem zastosować na rury wydechu rurkę aluminiową 3mm ale po kilku podejściach odpuściłem na rzecz zwykłego druta 2,5mm2. Łatwiej się wygina. Może aż za łatwo. Jedyny z nim kłopot że trzeba go jakoś prostować bo sprzedają go na metry ze szpuli. W tej chwili jestem w trakcie walki i jeszcze nie ma co pokazywać. Jeśli mnie szlag nie trafi to w przyszłym tygodniu będą jakieś fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 6 Maja 2011 Share Napisano 6 Maja 2011 Jesteśmy z Tobą, Kazik, ale nic na siłę, ja na pewno nie chciałbym Cię cisnąć! Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AFI Napisano 6 Maja 2011 Share Napisano 6 Maja 2011 Slicznie, nie moge sie doczekac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.