Skocz do zawartości

Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL - 1/25


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

Jak go wreszcie skończę to się coś wymyśli. Dzięki za dobre słowo!

 

Powoli kończę ten tylny zawias – straszna sztukateria a w lutowaniu też mistrzem nie jestem – a przy okazji zahaczyłem o skrzynię ładunkową.

Obleciałem praktycznie wszystkie powierzchnie skrzyni takim sprytnym urządzeniem z Proxxona tj.szlifierką oscylacyjną (mój ostatni nabytek).

 

8a7d93a1aa9c4_0_b.jpg

 

Naprawdę super zabawka. Bez najmniejszego wysiłku usunąłem wszystkie imitacje słojów desek, wypychacze i in. Tak to wyglądało (pokazywałem też wcześniej)

 

IMG_1148.jpg

 

a teraz jest gładziutko z obu stron

 

IMG_1422.jpg

 

IMG_1423.jpg

 

spostrzegliście zapewne dziurkę. Zmontowałem również zbiornik paliwa

 

IMG_1424.jpg

 

oraz nadkola

 

IMG_1425.jpg

 

podłogę przykryłem arkuszem gładkiego polistyrenu po to by było nieskazitelnie. Chłopaki z WCC też kładli nową blachę na podłogę.

Wygrzebałem w blaszkach taki fajny korek paliwa

 

IMG_1426.jpg

 

tutaj będzie małe odstępstwo od pierwowzoru, bo chłopaki mieli zwykły zakręcany korek. Nie mogłem się oprzeć Fajnie wygląda, postaram się żeby wyszedł równo z podłogą

 

IMG_1427.jpg

 

oglądałem sobie zadek tego brzydaka żeby sprawdzić ile im tam wystaje ten zbiornik od spodu i dotarło do mnie, że czeka mnie dodatkowa rzeźba

 

wcc041.jpg

 

a u mnie tak

 

IMG_1429.jpg

 

i z profila

 

IMG_1430.jpg

 

muszę wystrugać tę wnękę na rejestrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 185
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Paka zostanie jak jest. Niechce mi się z nią kombinować.

 

Wreszcie!

Uporałem się z budowaniem tylnego zawieszenia. Teraz stoi sam

 

IMG_1431.jpg

 

IMG_1432.jpg

 

jeszcze całość wymaga porządnej obróbki, gdzieniegdzie elementy polistyrenowe szpachlowania i poskładania na klej.

 

IMG_1433.jpg

 

IMG_1434.jpg

 

Mógłbym jeszcze to i owo pozmieniać, ale już mam dosyć.

Wysokość mogę sobie regulować, więc powinno być dobrze.

 

IMG_1435.jpg

 

IMG_1436.jpg

 

Kwestia tylko dobrego wypoziomowania.

Amortyzator wykonany z trzech różnych materiałów – aluminium, miedzi i polistyrenu. Sprężyna wykonana ze stalowego drucika 0,5mm. Nawet fajnie działa.

 

IMG_1439.jpg

 

Z przodu też będą podobne. Muszę tylko trochę popracować nad jej ładnym nawinięciem.

 

IMG_1442.jpg

 

Pozostało obciąć niepotrzebne mocowania resorów, dorobić mocowanie zbiornika paliwa i zabieram się za jej przygotowanie do malowania.

 

Przy okazji wyczaiłem jeszcze jedną rzecz.

Tylna klapa

 

wcc04.jpg

 

i model

 

IMG_1073.jpg

 

IMG_1147.jpg

 

To że jest trapezem to już pomijam ale trochę mocno ją spłaszczyli. Nie podoba mi się.

Więc ruszyłem temat w taki sposób

 

IMG_1443.jpg

 

rurki mosiężne + paski polistyrenu + środek odlew żywiczny oszlifowanej klapy by AMT.

Jak żywica stwardnieje na dobre (na razie jest jeszcze trochę podatna na naciski, chyba któregoś składnika było mniej lub więcej) złożę w całość poprawię mocowania i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace postępują.

Niestety są mało widowiskowe a pracochłonne.

Poszpachlowałem ramę i tylny most. Później było sporo szlifowania. W sumie ubytków było mało, ale chciałem wyrównać powierzchnie belek poprzecznych i podłużnych ramy, bo było sporo jamek skurczowych, górek i dołków

 

IMG_1482.jpg

 

Wkrótce malowanie.

Zabrałem się też za tył paki. Trochę mi się zeszło, bo raz się walnąłem z jednym wymiarem i musiałem rozklejać i robić od nowa. W tej chwili po pierwszym szpachlowaniu i szlifowaniu jest tak

 

IMG_1483.jpg

 

zrobiłem to na takiej małej konstrukcji

 

IMG_1484.jpg

 

z ramą i zbiornikiem paliwa

 

IMG_1486.jpg

 

zbiornik będzie tak ładnie wystawał jak w pierwowzorze

 

IMG_1487.jpg

 

Dalej czeka mnie zabawa ze zrobieniem wnęki na rejestrację i wyprowadzenie ładnie powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Widzę, że praca wre, Twoja staranność obróbki powierzchni robi wrażenie. Swoją drogą, gdyby to miał być mój samochód, nigdy bym się nie zgodził na umieszczenie zbiornika paliwa w takim miejscu. Jedyna zaleta takiej lokalizacji to widowiskowe wybuchy i pożary w razie wypadku . No ale w oryginale tak było! Powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...gdyby to miał być mój samochód, nigdy bym się nie zgodził na umieszczenie zbiornika paliwa w takim miejscu. Jedyna zaleta takiej lokalizacji to widowiskowe wybuchy i pożary w razie wypadku . No ale w oryginale tak było!

Co więcej oni czyt. amerykanie tak przerabiają te auta. Znalazłem sporo fotek w ten sposób przerobionych pickup'ów. Można kupić zestaw do przeróbki wraz gotowym zbiornikiem paliwa.

Może to zbiorniki w stylu wyczynowym, bezpiecznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej montują bezpieczne zbiorniki. Nie wiem jak tu jest, ale w wyczynowych (czy też sportowych jak kto woli) są gumowe worki lub specjalna pianka które podczas wypadku gwarantują większe bezpieczeństwo,niż zwykłe zbiorniki.

 

http://www.rallyshop.pl/index.php?p145115,zbiornik-paliwa-atl-sa144-170-litrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to się nazywa zbiornik samouszczelniający, wynalazek przejęty z techniki lotniczej. Ale nie chroni to przed zgnieceniem go, w momencie kiedy ktoś ci wjedzie w D, jak twarz. Nawet jeśli przyjmiemy, że zbiornik pozostanie szczelny, to paliwo i tak musi wypłynąć przez któryś z otworów względnie przewodów. Ale oczywiście wszystko po to, żeby lepiej dociążyć tylną oś. Bezpieczeństwo jest dla mięczaków, anyway . Ale dobra, robimy zgodnie z oryginałem, nie? Powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Kazik wreszcie ruszyles. Juz nie moge sie doczekac obejrzenia calosci.

Swoja droga odloz te skutery , bo ten projekt najlepsiejszy.

pozdrawiam i kibicuje dalej

AFI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dzięki Panowie,

wznawiam prace przy F100.

Wnęka na rejestracje będzie wyglądać mniej więcej tak

 

IMG_1673.jpg

 

pomalowałem ramę i tylni most

 

IMG_1674.jpg

 

IMG_1675.jpg

 

stwierdziłem, że to trochę nie bardzo jak wszystko będzie takie ładne błyszczące i spróbowałem brudzenia. Jednak przesadziłem

 

IMG_1676.jpg

 

IMG_1677.jpg

 

to nowo zrobiony samochód i chyba nie powinien mieć takiego złachanego mostu.

Muszę mu przywrócić więcej czarnego. To moje pierwsze wprawki z takim machaniem suchym pędzlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Cieszę się, że dałeś znowu update. Już mi tego brakowało. A co było powodem tej przerwy?

 

Miałeś dobre wyczucie, szary drybrush bardzo dobrze działa z błyszczącym czarnym. Kierunek jest moim zdaniem bardzo dobry, jeżeli mógłbym coś doradzić, to zastosować ciemniejszy szary i jeszcze bardziej wytrzeć pędzel przed przecieraniem. Tym sposobem tylko zaznaczysz krawędzie, ale bez sprawiania wrażenia, że maszyna ma już tysiące kilometrów po bezdrożach na liczniku

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę pmroczko. Wiem że za słabo wytarłem pędzel. Auto będzie raczej czyste ale taki całkowity błysk mi nie do końca pasuje, więc troszeczkę go tam maznę tu i ówdzie

A co było powodem tej przerwy?

Powodem przerwy była ta Yamaha. Kończyłem ją na wariata przed Bytomiem. Skończyło się nagrodą

Niestety trafiła się po powrocie usterka i jeszcze ją poprawiam i kończę. Niebawem będzie galeria.

 

Co do F100 to mam nadzieję że pracę będą dalej postępować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Ja też myślę, że błyszczące elementy pomalowane jednym kolorem wyglądają trochę zabawkowo, a tego nie chcemy. Oszczędny drybrush drastycznie poprawia sprawę.

 

No to patrzymy dalej, pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ochotę sprawdzić czy ten cholerny model przeleci z mojego balkonu na drugą stronę ulicy

Chciałem sprawdzić jak będzie przebiegał wydech począwszy od kolektorów wydechowych aż do końcówek. AMT zrobiło jedną rurę a w filmowej bryce są dwie końcówki, więc pomyślałem, że zrobię od podstaw obydwie rury.

Złapałem się za silnik i mocno się zdziwiłem. Za nic się nie mieści. W modelach innych producentów jak jakaś część wskakuje na swoje miejsce to od razu to czuć. W tym przypadku tak nie ma.

Wg. kolesi z AMT zdaje się ma to tak wyglądać

 

IMG_1686.jpg

 

od początku się zastanawiałem, dlaczego w tym czymś, co jest instrukcją są obrazki jak poskładać silnik i później już go nie widać wcale. Nie ma rysunku jak go włożyć lub gdzie powinien wylądować. Może powinien się znaleźć z tyłu na pace?

 

IMG_1688.jpg

 

teraz już wiem, dlaczego tego nie ma w instrukcji. Po prostu się nie da go włożyć pod maskę.

Pod takim kątem to chyba nie powinien być. Na dodatek jak się go już nakryje budą to opiera się o przegrodę

 

IMG_1689.jpg

 

i przy okazji nie da się włożyć na swoje miejsce karoserii (widać jak od palcowania alclad złazi z pokryw)

 

IMG_1690.jpg

 

Ręce opadają!

Pomyślałem, że może tak jest, bo to jakiś większy customowy silnik i wziąłem ten seryjny

 

IMG_1692.jpg

 

też nie, poszukałem fotki oryginału, bo może ten typ tak ma

 

30.jpg

 

też nie (a to fotka totalnej serii).

Zdaje się że Panowie dali d... z umiejscowieniem tej belki

 

IMG_1691.jpg

 

no i znowu czeka mnie rzeźba.

Już mam serdecznie dosyć poprawiania AMT.

Coś czuje, że jeszcze z jedna wpada i cały ten badziew trafi na długi czas do pudła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet dajesz dalej! Masz fanów! Miło popatrzeć na taką robote! Potencjał masz co widać w każdym detalu! Gratuluje Yamahy i nagrody za nią, świetny model długo go podziwaiłem na wystawie! Mam nadzieję że z fordem nieodpuścisz i na następnej wystawie też będzie się czym delektować! :p

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje Yamahy i nagrody za nią, świetny model długo go podziwaiłem na wystawie! Mam nadzieję że z fordem nieodpuścisz i na następnej wystawie też będzie się czym delektować! :p

 

Miło mi to słyszeć. Dzięki bardzo!

 

Tak łatwo się nie poddam

 

IMG_1694.jpg

 

podciąłem trochę belkę i jest jak trzeba

 

IMG_1695.jpg

 

schrzanili ją i tyle, w realu wygląda całkiem inaczej. No, ale cóż zrobić.

Teraz wracam do tego, co miałem zamiar zrobić, popatrzeć jak wychodzi kolektor. To ten srebrny kawałek pręcika

 

IMG_1696.jpg

 

tak widać lepiej

 

IMG_1697.jpg

 

z drugiej strony jest podobny. Chciałem zrobić wydech z rurki aluminiowej 3mm. Nie musiałbym malować. Mam jednak kłopot z wygięciami. Niestety spłaszczają się. Nie pomagają różne triki jak wkładanie do środka rurek, drutów, zamrażanie wody itp. zawsze mniej czy więcej się spłaszcza. Trzeba by mieć giętarkę do rurek. Próbowałem robić to samo z pręcikiem i rurką polistyrenową. Podgrzewałem ją nawet lekko przy wyginaniu i jest to samo. Doszedłem jednak do wniosku, że problemem jest promień. Do pewnego momentu spłaszczenia nie ma dopiero po przekroczeniu pewnej granicy materiał zaczyna tracić swój przekrój. Będę próbował zagięcia porozbijać na kilka miejsc, czyli np. zamiast jednego zgięcia 90st. spróbuję zrobić 2 w różnych miejscach po 45st. Zobaczymy czy mi się uda.

 

Tymczasem złożyłem sobie tylne tarcze hamulcowe i polakierowałem zaciski. Zestaw firmy HobbyDesign

 

IMG_1701.jpg

 

poprawiłem malowanie mostu

 

IMG_1699.jpg

 

IMG_1698.jpg

 

tak już chyba zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bomba, calosc zaczyna nabierac rumiencow. Powodzenia i dalszej wytrwalosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Miło widzieć, że sobie poradziłeś, nie tylko z materią, ale też z własnym zwątpieniem! Tylny most z tarczami wygląda naprawdę dobrze. Co do gięcia ramki na gorąco - mój sposób to taki, że po nagrzaniu danego miejsca najpierw spęczam ten gorący odcinek, zbliżając zimne fragmenty do siebie, a dopiero potem gnę. W ten sposób, jak całość wystygnie, można przeszlifować nadmiary tego zgrubienia i zostaje "kolanko" o okrągłym przekroju. A dodatkowo zostaje jeszcze możliwość dołożenia szpachlówki albo rozpuszczonego polistyrenu, żeby uzupełnić to spłaszczenie.

 

Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno, życzę powodzenia w dalszej budowie i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co chodzi ale polistyren zostawiam sobie jako ostateczne wyjście. Chciałbym zrobić wydech z aluminium.

Doszedłem też do wniosku że z wydechem wstrzymam się jak będę miał gotowe wszystkie inne elementy. Logiczne

Szpachluję i szlifuję skrzynię oraz zaczynam sklejać tylną klapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robię nic spektakularnego, więc cały tydzień nic nie pokazywałem. Inna sprawa, że zainteresowanie modelem trochę spadło na rzecz innych spraw.

No, ale coś tam mozolnie dłubię. Szpachluję, szlifuję znów szpachluję, poprawiam itd. Chcę wyprowadzić ten tył tj. wnękę na rejestracje wraz z klapą. Przy okazji rzeźbiłem trochę dach.

Przeszpachlowałem i wyszlifowałem grube rzeczy od góry

 

IMG_1706.jpg

 

pozostaje jeszcze sporo pracy. Dużo uzupełniania dziurek i wyprowadzania wszystkich linii i powierzchni odlewu żywicznego. Od spodu było jak pamiętacie takie pogrubienie

 

IMG_1306.jpg

 

w odlewie również. Już się tego pozbyłem i wyrównałem mniej więcej powierzchnię

 

IMG_1708.jpg

 

Teraz wspominana tylna klapa. Skleiłem oszlifowaną klapę z zestawu z przygotowanym stelażem wykonanym przeze mnie oraz uzupełniłem skosy między rurką a klapą masą MagicSculp

 

IMG_1709.jpg

 

to jeszcze nie jest jej finalny wygląd rzecz jasna. Tył i wnęka w trakcie prac, ale coraz bliżej finiszu

 

IMG_1710.jpg

 

IMG_1711.jpg

 

trochę trudno wyszlifować prosto ta wnękę. Tak wygląda z klapą

 

IMG_1713.jpg

 

na razie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.