Skocz do zawartości

Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL - 1/25


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

Marcinie puszczę Ci jutro linki do silikonu i żywicy na allegro na PW. Teraz piszę z telefonu i jest mi trochę niewygodnie.

 

Jeszcze co do kierownicy przemekgksw3 to jest wg. AMT wersja customowa!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 185
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Będzie ubrudzon, czy wersja prosto z myjni

Zgadnij!

 

 

Rodzinka zarządziła weekend wyjazdowy, więc pozostało mi tylko dumanie i czytanie forum.

Dumanie jest niebezpieczne.

Wymyśliłem, że skoro i tak szybka jest do dupy i będę robił oszklenie sam to, dlaczego by nie obniżyć tego dachu. Pooglądałem sobie fotki, wygrzebałem ile to jest wycięte tych słupków w prawdziwej gablocie i po powrocie do domu zabrałem się do dzieła.

Panowie z WCC wycieli 3cale słupków, co u mnie da 3mm

 

wcc11.jpg

 

IMG_1205.jpg

 

jak mówią mierzyć dwa razy ciąć raz, więc trochę się pobawiłem i ciach.

 

IMG_1218.jpg

 

IMG_1217.jpg

 

Potem zrobiłem sobie przy pomocy dwóch kubków, patafixa i nitki poziom do sprawdzenia czy dach będzie prosto

 

IMG_1215.jpg

 

IMG_12151.jpg

Wyszły mi drobne poprawki z jednej strony i sporo zabawy z ponownym przyspawaniem dachu.

To w następnych krokach, bo po otwarciu karoserii stwierdziłem, że mam taki fajny dostęp do wnętrza, że grzechem by było tego nie wykorzystać przy robieniu m.in. tunelu środkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z folii np. przeźroczyste okładki do bindowania.

 

Teraz dobrze widać, co miałem na myśli mówiąc, że kierowcy i pasażerowi wieje po nogach

 

IMG_1219.jpg

 

IMG_1220.jpg

 

IMG_1221.jpg

 

Wydaje mi się, że chyba się z grubsza wstrzeliłem w łuczek tego tunelu

 

IMG_1223.jpg

 

wcc01.jpg

 

1010tr_081955_ford_f100interior.jpg

 

to nie takie proste, bo robię to tylko na podstawie tych fotek.

Jeszcze sporo z nim zabawy będzie.

 

Wyprostowałem trochę przetłoczenie na podłodze, bo mi psuło konwencję

 

IMG_1225.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp prac do pokazania niezbyt wielki, ale dość pracochłonny

 

IMG_1229.jpg

 

click!

 

IMG_1230.jpg

 

Doszedłem do wniosku, że te gadżety dodadzą smaczku temu, (bo to on, Ford) paskudzie!

 

IMG_1232.jpg

 

IMG_1233.jpg

 

mam nadzieję, że się zmieści Kimber Gold Combat II 11mm

 

Wydłubałem jeszcze trochę innego plastiku, ale na razie jest mało widowiskowy, więc o tym później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Ciekawy pomysł z tym odwirowywaniem, przy okazji też wygląda na to, że bąble powietrza wydostały się z formy.

 

Życzę powodzenia z tym projektem i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy będzie się on chował?

Przecież widać na pierwszej fotce schowany.

 

...przy okazji też wygląda na to, że bąble powietrza wydostały się z formy

No ze dwa się zaczaiły, ale dałem z nimi sobie radę.

 

Dzięki Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby teoretycznie mam trochę wolnego ostatnio, ale jak przyjdzie co do czego to dopiero po 22 można coś zrobić.

 

Tak jak pisałem korzystając z otwartego dachu chcę zrobić tunel i deskę rozdzielczą.

Spojrzałem, więc na tę drugą. Prosta sprawa, po za zegarami.

Powinny być nowocześnie wyglądających 5 kółek a jest takie cóś

 

IMG_1227.jpg

 

jak we wczesnym fiacie dużym.

 

Ostatnio robiłem sobie porządki w szufladzie z modelarskimi różnościami i utkwiło mi w pamięci, że mam zegary kupowane gdzieś za wielką wodą. Już się ucieszyłem, że będzie problem z głowy

 

IMG_1239.jpg

 

a tu dupa (o proszę, na innym forum nie można używać takich wyrazów )

 

IMG_1240.jpg

 

za wielkie. Wyjdzie na to, że chyba za mały jest ten obszar na zegary. Oni czyt. WCC wpakowali tam pięć kółek, z czego jedno duże i cztery małe (widać na zdjęciach wnętrza, które pokazywałem stronę wcześniej). Jak sobie to rozrysowałem w Cadzie (zboczenie zawodowe ;o) ) to wyszło, że aby to jakoś wyglądało to mały powinien mieć 1,5mm a duży 2,5 czyli 37,5 i 62,5mm w rzeczywistości.

Ej wydaje mi się, że są większe!

No cóż powiększać tego obszaru na zegary nie będę, bo pochrzani mi się wszystko i na dodatek stracę proporcję.

Wpadłem na pomysł kombinacji z rurką aluminiową

 

IMG_1243.jpg

 

a na środek małe kółko z zestawu. Z daleka tak jak to widać nagim okiem wygląda całkiem całkiem. Ale zbliżając się jest gorzej

 

IMG_1242.jpg

 

i gorzej

 

IMG_1241.jpg

 

tyle mi się udało zrobić w ręcach z narzędziami, które posiadam.

W te małe kółka tarczy żadnej i tak nie wcisnę, bo... za małe po prostu. Pod środkowy można wstawić coś imitującego tarczę prędkościomierza. Szkiełka z folii lub KristalKleara. Jeszcze spróbuję dopracować krawędzie i chyba wstawię na swoje miejsce. Lepsze takie niż to, co jest z AMT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Zamiast rurek też dobrze się sprawdzają pierścionki zwijane z cienkiego drutu. Kiedyś tym sposobem zrobiłem całą tablicę rozdzielczą w samolocie od podstaw. Wszystkie przyrządy miały tarcze mniejsze niż 1,5mm. Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dzięki!

 

Tymczasem zabrałem się za kolejną operację przy tunelu. Trochę się jej obawiałem i dalej się obawiam, ale już połowa strachu za mną (chyba).

Jak widać na fotkach tunel ma ścięte narożniki po obu stronach przez całą długość.

 

1010tr_081955_ford_f100interior1.jpg

 

Niby żadna filozofia, ale na łukach nie będzie łatwo zrobić tak by wszędzie było równo.

Przykleiłem od góry jeszcze listek polistyrenu żeby całość troszkę wzmocnić. Pojawiły się w trakcie obróbki na szpachlówce samochodowej pojedyncze pęknięcia.

Następnie rozrysowałem sobie linie, krawędzie ścięcia od góry i na bokach i hajda ze skalpelkiem

 

IMG_1253.jpg

 

IMG_1254.jpg

 

wyrównałem papierem i na razie jeszcze ujdzie. Zrobiłem sobie nawet taki szablonik do sprawdzenia

 

IMG_1255.jpg

 

IMG_1256.jpg

 

Teraz trzeba zapodkładować, zacisnąć zęby i brać się za poprawianie. Jakoś nie wierzę, że za pierwszym razem będzie równo. Najpewniej czeka mnie szpachlowanie i szlifowanie.

 

Wyciachałem też płaskorzeźbę i zrobiłem otworki na metalowe śrubeczki w desce

 

IMG_1252.jpg

 

 

Wyczyściłem wreszcie matrycę z tłustych kropków, więc będą się pojawiać wreszcie fotki na białym.

Choć ja lubię na ciemnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chopaki z WCC sobie i Tobie roboty narobili z tą środkową konsolą... Oni się tak zachowują, jakby nie mogli znieść myśli o tym, że w kabinie podłoga może być płaska - a dla mnie to właśnie jest plus takich wozów jak ten Ford.. Ale mniejsza, wyrazy uznania za wkład pracy włożony przez Ciebie w odwzorowanie tej konsoli. Życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sumie nie mam nic przeciw tunelom środkowym, choć kiedyś dawno temu śmigałem Wardburgiem z biegami w kierownicy. Można było kopać pasażera po kostkach

 

Ciąg dalszy zabawy.

 

Fuknąłem tunel podkładem i ... miłe zaskoczenie. Nie jest tak źle

 

IMG_1259.jpg

 

IMG_1261.jpg

 

IMG_1262.jpg

 

szczeliny do uzupełnienia szpachlówką i powinno być ok.

Tak też zrobiłem, fuknąłem jeszcze raz kontrolnie podkładem i wkleiłem dolną półkę/prowadnice do szufladki

 

IMG_1263.jpg

 

widać tam trochę ubytków, więc znów złapałem za szpachlówkę. Ponad to do wnęki na pistolet dokleiłem spód i front do całej szufladki. Wszystko polistyren w różnych grubościach

IMG_1274.jpg

 

IMG_1277.jpg

 

IMG_1275.jpg

 

przy okazji widać, że boki tunelu muszę wygładzić. Podrapałem je trochę w momencie przyszlifowywania boków frontu szufladki. Wydaje mi się również, że sobie trochę popsułem jeden skos tuż przy szufladce. Za mocno przytarłem.

 

W sobotę koledzy postraszyli mnie żebym się brał za dach, bo z tym to się trochę zejdzie.

Rad od bardziej doświadczonych kolegów należy słuchać, więc dziś zabrałem się za dalsze cięcie dachu.

Jak zacząłem dumać to mi wyszło, że nie będzie znów tak łatwo. Roztropnie zrobiłem sobie takiego pomocnika

 

IMG_1264.jpg

 

gipsowy odlew wnętrza dachu

 

IMG_1265.jpg

 

dodatkowo wyciąłem również taki prostokącik naprowadzający, który odrysowałem od spodu

 

IMG_1266.jpg

 

później już było ciach

 

IMG_1267.jpg

 

potem dużo kombinowania i przymierzania żeby wybrać najlepszą opcję

 

IMG_1268.jpg

 

IMG_1269.jpg

 

finalnie zrobiłem tak, że podkleiłem pod spód do jednej połówki prostokącik, potem ułożyłem ją na gipsowym kopytku i dopasowałem drugą połówkę

 

IMG_1271.jpg

 

szczelinę uzupełniłem Magic Sculpem

 

IMG_1272.jpg

 

mam nadzieję, że dobrze złapie. Jeszcze przymiarka upewniająca

 

IMG_1273.jpg

 

Zastanawiałem się czy nie pociąć go od razu w dwóch kierunkach obawiałem się jednak, że będzie dużo trudniej dopasować cztery ćwiartki bez błędu.

 

 

Zrobiłem też takie coś

 

IMG_1278.jpg

 

lutowanie jeszcze zgłębiam, więc nie wygląda jakoś super. Inna sprawa, że nie jest to zbyt duże w odróżnieniu od moich paluchów

 

IMG_1279.jpg

 

to ma być próba zrobienia zawiasu do klapki od schowka, który znajduje się w tunelu w okolicach łokci. Chciałbym go również wystrugać. Trzymali tam kolejny rozpylacz.

 

1010tr_071955_ford_f100MP9_submachine_gun.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Widzę, że jednak wziąłeś się za "top chop", myślę, że to dobrze, bo to ważny element stylistyczny tego samochodu. Zgadzam się z tobą, że im mniej cięć tym lepiej. Jedna rzecz, którą bym zaproponował, to sprawdzić tylne okno - często jest tak, że dach się obniża, ale tylne okno próbuje się zostawić maksymalnie duże, to ułatwia manewrowanie samochodem. Przy okazji odpada jedna niestandardowa szyba, bo często można użyć fabrycznego tylnego okna. A poza tym życzę powodzenia w budowie i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik jeżeli to co lutowałeś ma być tym zawiasem do schowka - to hmmm mam mocno mieszane uczucia.

Mam blaszki Abera w 1/35 - uniwersalne i pracujące zawiasy i zostało mi kilka sztuk - myśle ze wpasowały by się rozmiarem do skali - napisz do mnie PW ( jeśli jesteś zainteresowany ).

 

Poza tym czekam na finalnie wykończony tunel - świetna robota.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach już całkiem nieźle stwardniał. Rozformowałem go i trochę oszlifowałem

 

IMG_1282.jpg

 

niebawem cięcie w drugim kierunku.

Przygotowałem stelaż pod fotele

 

IMG_1280.jpg

 

zaznaczam, że części nie są jeszcze gotowe na 100%. Będę je jeszcze przygotowywał przed malowaniem.

 

IMG_1281.jpg

 

Mam też takie ładne pierścienie/obwódki do zegarów zamiast tych moich wcześniejszych wypocin

 

IMG_1284.jpg

 

rurka ma 1,5mm.

Wpadłem do mięsnego i poprosiłem o kilka cienkich plasterków

Podziękowania dla kolegi Maćka!

 

Bawiłem się też z dopasowaniem tej cholernej deski rozdzielczej. Nie wiem, czemu sobie wymyśliłem żeby ją opierać na tunelu. W końcu udało mi się tak to poustawiać, że po włożeniu w karoserię w miarę (jak na AMT) wszystko przylega.

Powstały takie skrzydełka, na których opiera się deska

 

IMG_1293.jpg

 

jeszcze je później trochę rozbuduję. Teraz już wszystko stoi bez pomocników

 

IMG_1292.jpg

 

Powoli powoli będzie mnie czekać malowanie wnętrza. Jest tam sporo czerni. Żeby ta czerń nie była zbyt jednolita zacząłem eksperymentowanie z oddaniem przy pomocy odpowiednio położonej farby różnych materiałów jak np. zamsz czy alcantara a może i perforacje skóry.

Dziś trzy próbki

 

IMG_1291.jpg

 

czarny mat gunze + mieszanka Mr. Surfacer 1200 i Mr. Base White 1000.

Nie podam dokładnych proporcji bo ... sobie ich nie zapisałem od razu a potem zagadała mnie żonka i zapomniałem.

Normalne rozcieńczenie jak do malowania, fukane z dużej odległości

 

IMG_1287.jpg

 

IMG_1288.jpg

 

ta sama konsystencja, niskie ciśnienie z bliska

 

IMG_1286.jpg

 

IMG_1289.jpg

 

oraz gęsta konsystencja, ciśnienie 2bar

 

IMG_1285.jpg

 

IMG_1290.jpg

 

Dwie pierwsze próbki to nic nadzwyczajnego, natomiast ostatnia daje fajny efekt. Trochę jakby skóra a trochę wygląda jak tworzywo sztuczne na deskach rozdzielczych starszych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo, zamiast malować na czarno, większość detali można pomalować różnymi odcieniami ciemnoszarego, zwykle daje to bardzo dobry efekt, i zagłębienia detali można cieniować na czarno. Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.