Skocz do zawartości

Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL - 1/25


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądałem sobie ostatnio taki mało ambitny film z Sly Stallone i paroma innymi mięśniakami o tytule The Expendables - polski tytuł Niezniszczalni. Generalnie nie polecam chyba, że ktoś lubi takie produkcje.

W każdym razie pojawia się tam w pewnym momencie samochód, pick-up. Stallone nim tam śmiga. Ucieka, ściga itd. autko wygląda i brzmi całkiem fajnie. Oczywiście postanowiłem po filmie poszperać w sieci i wygrzebać coś o tym pojeździe.

Potem oczywiście o tym zapomniałem, ale kilka dni później mi się przypomniało.

Okazało się, że jest to Ford F100 z 55 roku przerobiony na potrzeby filmu przez znany z programu Discovery warsztat West Coast Customs. Kolesie robią takie różne czary-mary z samochodami głównie po to żeby lepiej wyglądały i miały jak największe felgi. Ameryka to lubi.

 

1010tr_051955_ford_f100SEMA_show_2009.jpg

 

Zrobili ich trzy. Jeden był ładny, jeden do rozwałki i jeden do efektów specjalnych.

 

1010tr_061955_ford_f100front_damage.jpg

 

114.jpg

 

Zacząłem dalej grzebać i stwierdziłem, że można by go spróbować spreparować w 1:24.

Okazało się, że AMT/ERTL (brrr!) robi podobną półciężarówkę z 1953 roku. Na oko nie zaważyłem różnic, więc se nabyłem takie cudo na ebayu.

 

IMG_1081.jpg

 

Jak otwarłem pudełko i zacząłem oglądać to wewnętrzny głos rozsądku zawołał „zamknij szybko to pudełko, wyrzuć przez okno i zajmij się tym, co masz rozgrzebane. Tam przynajmniej części pasują do siebie.”

No nie wyglądało to najlepiej. Pamiętam, że kiedyś już nabyłem jakiegoś musclecara tej firmy, ale jak sobie pooglądałem te szwy i nadlewki to mi przeszło i puściłem model na allegro.

Mimo wszystko postanowiłem podziałać.

Przyjąłem plan odwzorowania pojazdu filmowego, ale nie wiernie. Szkoda mi czasu na dłuższe grzebanie się z nim.

Ok., więc co będzie a czego nie.

Na początek to, co widać.

Lakier czarny, zdaje się że jakiś semi gloss – będzie. Już zamówiłem puszkę semi glossa Gunze.

 

Expendables-truck.jpg

 

Buda łobgolona z klamek, znaczków, korków wlewu paliwa itd. – tak.

Obniżony dach – nie.

Grill i wloty powietrza na masce – tak, mam nadzieję.

Koła – nie uda się zrobić tego samego. Raz to wzór felg, dwa to rozmiar kół. Z przodu jest 20” a z tyłu 22”.

 

wcc-expendables-truck02.jpg

 

1010tr_111955_ford_f10020_inch_rims.jpg

 

Znalazłem zbliżony wzór z Geronimo Works (już zamówiłem).

 

gw-05a.jpg

 

gw-05b.jpg

 

Postaram się też zrobić zbliżone wnętrze tj. osobne fotele w modelu jest jedna kanapa

 

1955-F100-Expendables-4-300x225.jpg

 

Nie będę się bawił w odwzorowywanie silnika. Po obejrzeniu modelu stwierdziłem, że maska będzie zamknięta na stałe (sklejona). Silnik - żeby nie było pusto jak się zajrzy od spodu - zostanie sklejony taki jaki jest w zestawie i tyle. Za dużo jest niedokładności. Zawieszenie zostanie klasyczne na resorach, może jak będzie potrzeba obniżone. W pierwowzorze jest przerobione na niezależne.

To mniej więcej tyle.

 

Domyślam się, że pojawią się głosy żeby zrobić tę wersję po rozwałce. Polecam temat dla kogoś pancernego ja jestem za cienki.

 

Ciąg dalszy nastąpi już niebawem.

 

 

A cholera byłbym zapomniał o fotach modelu.

Tak wygląda to cudo.

Posklejane na patafixa.

 

IMG_1070.jpg

 

IMG_1071.jpg

 

IMG_1073.jpg

 

IMG_1075.jpg

 

IMG_1076.jpg

 

Teraz już wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 185
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam.

 

Szykuje się ciekawy projekt, na pewno będę tu zaglądał.

Felgi są prawie identyko, tylko może jednak pokusisz się o obniżenie dachu?

Życzę powodzenia i czekam na dalsze prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam, zgadzam się co do opinii o amt/ertl, też kiedyś nabyłem mustanga i był bardzo słaby. Ale trochę pracy i może coś z tego będzie. Wszystkie Twoje założenia bardzo mi się podobają, jednak jak kolega wyżej także proponowałbym obniżyć dach. dopiero wtedy tak naprawdę model będzie zbliżony do oryginału który pokazałeś. Mam nadzieję że się na to zdecydujesz

pozdrawiam i powodzenia życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach pozostanie na swoim miejscu. Żeby go obniżyć musiałbym wyciąć całkiem słupki A i odtworzyć je na nowo pod zmienionym kątem. To kupa zabawy a ja nie chce poświęcać aż tyle czasu na ten model.

Chwilowo mam trochę wolnego czasu i chcę go wykorzystać jak najlepiej żeby zrobić jak najwięcej i w miarę szybko skończyć.

 

Ciąg dalszy.

Teraz będzie kilka fotek w stylu bardzo znienawidzonym przez niektórych :P (ja też nie przepadam za tego typu fotkami na początku relacji, tym bardziej, jeśli na nich relacja się kończy ;o) ).

 

Byłem ciekaw jak będzie wyglądał na takich dużych kołach. Wygrzebałem dwa komplety, które mam w szufladzie. Jedne 18stki drugie, 19stki.

 

IMG_1077.jpg

 

IMG_1080.jpg

 

wzór nie ma w tej chwili znaczenia. Wygląda całkiem znośnie możliwe, że nie będzie trzeba za bardzo obniżać.

 

Koła są o tyle istotne, bo od nich zależy, co się będzie dalej działo z podwoziem i skrzynią ładunkową. Nie ma tam zrobionych nadkoli, które najprawdopodobniej będą konieczne. Tylne błotniki są dość pękate, ale szerokie koła i tak się nie zmieszczą. Zresztą w realu też są nadkola w skrzyni. Tak, więc pozostając w oczekiwaniu zabrałem się za budę.

 

Do usunięcia i zaszpachlowania są

 

IMG_1089.jpg

 

IMG_1090.jpg

 

IMG_1092.jpg

 

IMG_1093.jpg

 

no i przy okazji również wycieraczki

 

IMG_1091.jpg

 

mam jakieś trawionki może będą pasować.

Jest też dużo tego typu rzeczy

 

IMG_1087-1.jpg

 

oraz poprawki po wycinaniu elementów z ramek. Tutaj muszę wspomnieć o tym, że wszystkie elementy były już wycięte z ramek (poprzedni właściciel miał fantazję) a niektóre chyba raczej wyłamane niż wycięte. W paru miejscach elementy zostały uszkodzone, więc musze je naprawić po przez wklejanie pasków styrenu i gęstego CA.

 

 

Kolejną rzeczą, za którą się zabrałem to silnik.

Do wyboru są dwie wersje.

 

IMG_1082.jpg

 

Kupka po lewej to nazywany przez producenta stock kupka po prawej to custom. Custom można zrobić a jakże w dwóch wersjach. Z gaźnikami lub z injectorami tj. wtryskiem.

Wybrałem gaźnikową kupkę prawą.

 

IMG_1084.jpg

 

Chromy do kreta, (choć same już odpadały gdzieniegdzie) i do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt w sam raz na świąteczne rozleniwienie, szybko Ci pójdzie.

 

Ech, żeby każdy robił takie wspaniałe zdjęcia w relacji z budowy... naprawdę super.

 

A prawa kupka rządzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...szybko Ci pójdzie

Mam nadzieję.

 

W kwestii zdjęć to powiem, że zawsze lubiłem oglądać relację z dobrymi fotkami i odkąd tylko zacząłem się bawić w ten sport to dążyłem do tego żeby były jak najlepsze. Jeszcze sporo jest do zrobienia w tym temacie, ale mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał wpisywać tekstu "na żywo wygląda lepiej".

W modelarstwie zdjęcia wg. mnie odgrywają znaczącą rolę, bo większej połowy z detali gołym okiem się nie zobaczy. Utwierdziłem się w tym przekonaniu robiąc ostatnio fotki, Hayabusy Waldka (wuen'a). Normalnie oglądając ten model nie zauważylibyśmy połowy jego ciężkiej pracy.

 

 

Dobra, tyle wymądrzania się teraz dalszy ciąg dłubania.

 

Kupka części wylądowała na patyczkach i poszła do malowania.

 

Czarny semi gloss, czarny mat, czarny połysk jako podkład pod chrom. Wszystko Gaia, a także chrom, steel i smoke Alclada. To chyba wszystko, co użyłem.

 

IMG_1098.jpg

 

Pozostało składanie.

 

Spojrzałem też budzie w twarz

 

IMG_10751.jpg

 

parę rzeczy jest do zrobienia

 

IMG_1125.jpg

 

to jest chłodnica.

Dość mizernie. Do tego dochodzi taki przodek i chromowana wkładka

 

IMG_1094.jpg

 

do niej jeszcze powrócę później (czajniczek ;o) )

W sumie jest tam dużo szpar i niedoróbek. Postanowiłem to trochę popoprawiać

 

IMG_1124.jpg

 

wygładziłem też przetłoczenie. W pierwowzorze go nie widać

 

IMG_1123.jpg

 

IMG_1131.jpg

 

wkurzała mnie też ta chłodnica. Postanowiłem ją poprawić w jakiś w miarę prosty sposób.

Wygrzebałem starą siatkę mosiężną. Może się nada.

 

IMG_1127.jpg

 

IMG_1126.jpg

 

nie jest to dokładnie wzór jak chłodnica, ale już lepiej jak ten plastik.

Dorzuciłem jeszcze brzegi z poprzycinanych profili styrenowych

 

IMG_1128.jpg

 

IMG_1129.jpg

 

IMG_1130.jpg

 

na powyższej fotce siatka jest tylko przyłożona. Bałem się ją na razie włożyć, bo później mógłbym jej nie wyjąć. Trafi na swoje miejsce w fazie malowania. Całość jeszcze trzeba podszpachlować i wyrównać tu i ówdzie.

Muszę jeszcze coś zrobić tutaj

 

IMG_10752.jpg

 

Przy okazji wyciąłem kawałki styrenu i zakleiłem wgłębienie po korku wlewu paliwa.

 

IMG_1132.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złapałem się również za chromowany grill.

Żeby, choć trochę przypominał ten z pierwowzoru...

 

DUMP_004800x600.jpg

 

...powinien zostać obgolony o dolną część

 

IMG_10941.jpg

 

Wylądował w krecie i trafił pod kosę

 

IMG_1140.jpg

 

przy okazji wyszło na jaw trochę jamek

 

IMG_1142.jpg

 

IMG_1145.jpg

 

muszę to w pierwszej kolejności pouzupełniać MagicSculpem. Potem pobawię się jeszcze w profilowanie dolnej krawędzi poprzeczki.

Zastanawiam się jeszcze jak zrobić kloszyk światła (chyba kierunek) pod głównym reflektorem. Niestety Amt nie przygotowało szybki. Może zaleję go KristalKlearem i się zrobi szkiełko

 

IMG_1141.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się smakowicie. A ja mam tylko pytanie o warsztat fotograficzny. Jaki obiektyw i body?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już trochę starzejący się Canon EOS 400D i obiektyw Canona 60mm Macro. Jak ktoś posiada body Canona to polecam ten obiektyw. Super ostrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempo trochę spadło, bo rodzinka upomniała się o swój czas, ale coś tam dłubnąłem.

Od poniedziałku powinno być więcej.

Uzupełniłem szpary, które pokazywałem we wcześniej aktualizacji

 

IMG_10752.jpg

 

dziury miały dość nieregularny kształt, więc zrobiłem to w ten sposób, że nałożyłem kulki masy MagicSculp a później całość ścisnąłem tak jak ma to być. Nadmiar został usunięty i szparki znikły

 

IMG_1158.jpg

 

jeszcze muszę te miejsca oczyścić, ale to po tym jak wkleję maskę na swoje miejsce.

Przy okazji widać grill po pierwszym spotkaniu z MS

 

IMG_1154.jpg

 

IMG_1155.jpg

 

jamki zostały pouzupełniane.

Następnie dokleiłem pod poprzeczkę po dwa paski 1mm styrenu na każdą stronę i nałożyłem kolejną warstwę MS

 

IMG_1162.jpg

 

IMG_1161.jpg

 

Poprzeczka ma w pierwowzorze trochę inny profil, więc będzie trochę zabawy i szlifowania MSa jak stwardnieje. Może być konieczność jeszcze jednego uzupełnienia, ale może to już zrobię szpachlówką samochodową 2składnikową, bo jest trochę miększa w obróbce. MagicSculp jest dość twardy.

 

Przypomniało mi się, że jeszcze do budy trzeba dokleić przegrodę ogniową między silnikiem i przedziałem pasażerskim

 

IMG_1168.jpg

 

zrobiłem przymiarkę i...

 

IMG_1169.jpg

 

zdębiałem. Co to k.... jest?!

 

IMG_1173.jpg

 

może to nie od tego modelu

 

IMG_1174.jpg

 

zapomnieli nadać jej lekki łuczek.

Może uda mi się ją trochę podgiąć.

 

Z racji, że kółek ani widu ani słychu (nic dziwnego Święta, Nowy Rok trochę to potrwa) zacząłem też oglądać inne części.

Tak wygląda podłoga wnętrza

 

IMG_1160.jpg

 

zrobili takie śmieszne wzorki. Mi będą one raczej nie potrzebne, więc postanowiłem się ich pozbyć

 

IMG_1164.jpg

 

zaserwowane zostało też takie siedzisko

 

IMG_1166.jpg

 

niezła kanapa. W samochodzie z filmu były wstawione dwa osobne fotele przedzielone tunelem (wcześniej pokazywałem fotkę). Postaram się zrobić coś zbliżonego. Wygrzebałem fotele z modelu Porsche (Fujimi)

 

IMG_1165.jpg

 

są nawet trochę podobne jakby przyciąć zagłówka. W zestawieniu z tą kanapą wyglądają dość drobno

 

IMG_1167.jpg

 

będę musiał dorobić jakieś prowadnice/konstrukcje pod fotel żeby był ciut wyżej. Zresztą tak jest filmowej gablocie

 

wntrze01.jpg

 

jakość mizerna, bo to wycinek z filmiku jak panowie z WCC robili tego cudaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy.

Trochę było mi szkoda pakować te fotele z Porsche w tego cudaka. Może nie są one cudem doskonałości jak całe to Porsche z Fujimi, ale mam pewne plany, co do niego, więc stwierdziłem, że muszę te fotele skopiować.

Tak wyglądają,

składają się z dwóch elementów

 

IMG_1179.jpg

 

postanowiłem zrobić odlewy żywiczne. Jeszcze nic nie odlewałem z żywicy. Formy silikonowe już przetestowałem przy okazji 910tki. W tym przypadku nie chciało mi się kombinować z formą na te elementy, więc wpakowałem je na dno jednorazowych kubków plastikowych.

 

IMG_1176.jpg

 

Posadziłem je na kulkach patafixu

 

IMG_1175.jpg

 

ułożyłem je na płask by wyszło mniej silikonu

 

IMG_1177.jpg

 

gdy już wlewałem silikon pojawiła mi się wątpliwość czy to, aby jest dobre ułożenie elementów. Powinienem nalewać żywicę przez otwór powstały po wyjęciu patafixa. Tylko, że elementy są na płask i żywica może nie dotrzeć do samego końca. Gdyby były pionowo to grawitacja zrobiłaby swoje.

Gdy silikon sobie twardniał zrodził mi się taki pomysł w głowie

 

IMG_1178.jpg

 

kubek został przyklejony na taśmę dwustronną, żywica podana pipetą przez dziurkę z resztą poradziła sobie siła odśrodkowa. Po wyjęciu wyszło tak

 

IMG_1182.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegroda ogniowa na swoim miejscu. Nawet nie było tak źle. Nie opierała się.

Przypiąłem ją gumkami do słoika (akurat taki promień był ok.) potem gorąca woda, zimna i złapała kształt. Pocieniłem miejsca styku z karoserią, poszpachlowałem połączenie i gotowe.

 

IMG_1183.jpg

 

IMG_1184.jpg

 

Przy okazji obracania szpachlą poszpachlowałem tył fotela. Jak człowiek nie myśli to ma więcej roboty. Gdybym zlikwidował te wypychacze przed odlaniem formy silikonowej to nie musiałbym tego teraz robić 2x.

 

IMG_1185.jpg

 

Przy okazji musiałem dorobić mocowanie oparcia. Pojawił się pęcherzyk powietrza w odlewie i ta część się odłamała. Pręt mosiężny 1mm.

 

Tak jak wcześniej pisałem zabrałem się za wnętrze, a konkretniej za tunel środkowy.

Trochę wycinania, obróbki polistyrenu, dużo przymierzania i powstała na początek taka konstrukcja

 

IMG_1186.jpg

 

IMG_1187.jpg

 

Producent przewidział, że deska rozdzielcza będzie montowana od wew. do karoserii. Nie spodobało mi się to, więc postanowiłem przy okazji budowy tunelu wykorzystać go jako podparcie dla deski. Będzie to wyglądało mniej więcej tak

 

IMG_1188.jpg

 

IMG_1189.jpg

 

obuduję również całą przestrzeń pod deską rozdzielczą. Powinno to jakoś wyglądać, bo w tej chwili to podczas jazdy nieźle by wiało po nogach kierowcy i pasażerowi

Przy okazji zabawy z deską sprawdziłem sobie oszklenie

 

IMG_1192.jpg

 

IMG_1191.jpg

 

no to już wiem, na co mi się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za dobre słowo. Cieszę się, że się podoba.

 

Dzięki czarny1986tychy!

Ja rozumiem że ładne fotki się fajnie ogląda ale czytać też warto.

 

Już mam te wszystkie fotki i wałkuje je w te i z powrotem. Na youtubie jest też filmik z budowy tej gabloty.

 

W sumie jak się okazało, że szybki i tak nie wykorzystam to zacząłem się zastanawiać nad tym dachem. Można by zachować słupki A tylko musiałbym zrobić jedno cięcie więcej i zrobić nowe trójkąciki.

Hymmm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę naciąłem. Zrobiłem dwa nacięcia na krzyż przez otwór, przez który wlewałem żywicę. Silikon jest bardzo elastyczny i można go dużo naciągnąć bez stresu, że się coś stanie.

Niestety nie mogę pokazać zdjęcia jak to wygląda, bo jestem po za domem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.