Skocz do zawartości

Spitfire Mk1a 1:24 - Airfix


Lucas HS

Rekomendowane odpowiedzi

Widzisz, nie pomyslałem, druga sprawa to moja początkowa koncepcja ,kiedy zaczynałem ten model była inna, nie chciałem nic dodawać, a potem stopniowo dodawałem, kokpit robiłem prawie na początku:) dzięki wielkie za komenterze i pozdrawiam, dzisiaj wróciłem z budapesztu nad którym latały samoloty z redbull air race:) było super także miałem sporą przerwe, musze naprawić skrzydło bo zalane nitrochem, ale lipa,

 

narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 230
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

z filozoficznego punktu widzenia,spit to symbol elegancji,latająca doskonałość,bezwzględny morderca o aparycji pięknej kobiety.

w każdym razie nie traktor.to maszyna o której stan troszczyli się mechanicy,a piloci ją kochali. nie można podchodzić do niej jak do pancerki z frontu wschodniego.nie używaj suchego pędzla.jeśli chcesz dodać życia fakturom użyj raczej rozcienczonej śliną tempery.albo "brudzingów"

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

W weekend nowe zdjęcia. Model odłożyłem do szafy, robię przerwę w modelarstwie, nie wiem jeszcze jak długą więc to ostatnie foty przed nie wiem jaką przerwą. Mam nowego kompa, więc aktualizcje po przerwie będą już na bierząco, dużo częsciej.

 

Pozdrawiam,

Lucas HS.

 

PS: SPITON, wszystko jest ok, ALE!:

-na wojnie nie dało się doczyścić maszyny na tak zwany "błysk",

-niektórych zabrudzeń nie dasię unikąć ani wyczyścić,

-metoda suchego pędzla to właśnie brudzing,

 

Sorki, że tak wprost ale modelarstwo to wg mnie zabawa, nauka na błędach, a nie wiem czy filozoficzne podejście do modeli jest tym na czym ów zabawa polega. Dzięki za rady myślałem nad tym, może masz rację, nie wiem, niech inni się wypowiedzą, nie będe jż modelu rozwalał, zostawię tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za krytykę.

1.Ale wydaje mi sie ,że była to krytyka konstruktywna :-)).

2.Malowanie modeli to często pogoń za odtworzeniem efektu który znamy ze zdjęć.

3. twój kokpit wykonany jest tą samą techniką co silnik. suchy pędzel nie sprawdza się najlepiej przy kokpitach( to rada na przyszłość nie krytyka :-)).

4.spit mk1 latał ze stałych baz RAF-u i myślę,że stan maszyn był niezły.To był 1940. Spit był czymś wiecej niż tylko myśliwcem, nawet Galland chciał mieć dywizjon spitów :-)). Był dumą brytyjczyków, którzy pokładali w nim nadzieje na skopanie niemieckich tyłków i tym samym ocalanie własnych.Jesli jakiś samolot mechanicy "glancowali " to na pewno "Twojego" spita :-))))

 

Pozdrawiam i życze powodzenia przy kończeniu modelu

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 100% rację, teraz to wiem i... mam szacun dla gości, którzy na wszystko mają jakiś mocny argument. Aha, live kokpit wygląda inaczej, swiatło nie odbija się od poprzecieranych miejsc, ogólnie jes dużo lepiej, silnik to samo tylko w mniejszym stopniu.

 

pozdrawiam,

Lucas HS.

 

NIe wiem czy dam rade w ten weekend niestety, ale jestem u kuzyna i nocuje tu postaram się mocno, ale nie obiecuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Powiem tak Spitfire to mój ulubiony samolot,ale jego wygląd zależał tylko od tego gdzie służył, ile służył, jak był eksploatowany,i jeszcze jedno samolot na wojnie nie ma wyglądać, ma działać jak szwajcarski zegarek i nie zawieść pilota.Znając realia walk lotniczych z drugiej wojny oraz realia bitwy o anglię kiedy samoloty wracaly postrzelane a, mechanicy ledwo zdążali je przez noc naprawić to raczej nie mieli czasu na czysczenie samolotu.Jedyną rzeczą którą czyścili była owiewka która musiała być krystalicznie czysta (pomijam zamki działek hispano które lubiły się zacinać oraz karabinów browinga,itp.).Złośnica jest przepiękna lecz nie liczy się tu Jej wygląd estetyczny ale wspaniała sylwetka.

 

 

Co do modelu, to ten silnik jakiś taki mało skomplikowany(mało okablowania), ale to takie moje odczucie.

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, kiedyś-jak go robiłem nie myślałem o okablowaniu, pewnie jeswzcze coś dodam, i nie oczekujcie ode mnie cudów, tak naprawde nie jestem jakims wybitnie uzdolnionym modelarzem, prawda- staram sie jak moge, i ciągle cos nowego wymyślam, dodaje, ale mam na to jeszcze czas, jak model będzie już pomalowany, nawet wtedy, więc z okablowaniem poczekam

 

PS: dzięki wielkie za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet Galland chciał mieć dywizjin spitów :-)).

 

Bo nie dostał jeszcze FW 190

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jak na tą skalę to model ma baardzo ubogie detale wnętrza i silnika, już 72 mają je lepiej wyposażone.

Popracował bym nad tym silnikiem koniecznie bo na prace nad kokpitem już chyba trochę za późno..

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia silnika przed poprawkami:

9cbc141083b853f1m.jpg 23a9fd4fdefb2a43m.jpg

 

Śmigło wyszlifowałem dla równej powierzchni i będę malował jeszcze raz, bo poprzednim razem się nie udało.

2029e0c4796125b3m.jpg 9291f8bd9c410c6bm.jpg

 

Skrzydło po zalaniu no wiecie czym, wyszlifowaniu i wstępnym poszpachlowaniu:

1cea9757fa2437a9m.jpg

 

Prawa opona już wymatowana papierem 1200, felgi do dopieszczenia i tu mam pytanie:co mam w nich poprawić?( w rzeczywistości nie są takie "krzywe":

d5145d53abdd7da3m.jpg

 

Lotka; wiem, wiem nudna, następny model bedzie bardziej wzbogacony w szczegóły, obiecuje:

2f601a7d013e1e75m.jpg

 

Spit w locie nad biurkiem:) :

1585ceba53710920m.jpg

 

Wlot-wylot (nie wiem dokładnie co to jest, więc proszę o info na ten temat):

26465d0b645a3319m.jpg 6edee61ab6162360m.jpg

 

Silnik w trakcie poprawek:

834092eb71865fefm.jpg 2414e4987fa0da1cm.jpg a6436cb7c7c2f09fm.jpg 9800d3bee9a4c037m.jpg

 

Co powiecie na zrobienie do modelu podobnego, podrapanego śmigła? Było by na pewno ciekawie tylko nie wiem czy realistycznie?

851bbf31f4aa1132m.jpg

 

I silnik już po poprawkach "suchopędzlowych", będą jeszcze kiedyś jakieś kabelki i takie inne "nie malarskie" dodatki(oceńcie sami):

a3bf5c97da4abae5m.jpg ce624c92cccf1947m.jpg 987703ce46136ee2m.jpg ff1afa466ce27576m.jpg

 

A tu widać działka, dwa z nich zgubiłem więc zamknąłem dziurę najbliżej kadłuba z każdej strony:

ecda251b5e61176dm.jpg

 

Widok od przodu...:

e518655e3861c16bm.jpg

 

Proszę o szczere komentarze, propozycje,... itp. itd.

 

Pozdrawiam,

Lucas HS.

 

PS: widzę, że zdjęcia nie chcą się otwierać w pełnym oknie, nie będe juz tego naprawiał i wrzucam link do nich: http://ciupas.fotosik.pl/albumy/273023.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest znaczna poprawa.Ciesze sie

 

Co do Gallanda:-powiedział o tych spitach ,żeby wkurzyć Geringa, Ale

foka, (mimi,że to mój ulubiony samolot)miała kilka wad,istonych zwłaszcza dla ubogich w Benzyne Niemiec.Była trudna w pilotażu.

I powyżej 8000 silnik niedomagał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie o nastawieniu Twoim do krytyki

Mało kto jest mistrzem, ale warto sie doskonalić,nie ważne z jakiego poziomu startujesz,ważne żeby sie rozwijać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha pisałem już osobny wątek do tego ale nic mi z tego nie przyszło, więc spytam jeszcze raz:

bc5445f83c390b07m.jpg

 

otóż chcę tę flagę i koła na skrzydle namalować od szablonu bo kalki są takie sobie średnie i nie chce ryzykowac odpadnięcia, rozerwania.

Nie wiem tylko jakich farb użyć(humbrolki ew. MM) (biały, czerwony, niebieski)

 

Pozdrawiam,

Lucas HS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg IPMS Stockholm:

 

zolty - Insignia Yellow FS33538 -> MM 4721

czerwony- Dull Red FS30109 -> MM ?

niebieski- Dull Blue FS35044 -> MM 4742

bialy- Identification White FS37875 -> MM 4769

 

MM - Akrylowe farby

 

Jesli chodzi o Humbrole to niestety nic nie znalazlem, ale chyba nie popelnisz wielkiego byka kiedy uzyjesz kolorow o nazwach Insignia White, Insignia Blue itd. Mysle, ze po brudzingu i tak te kolory nieco sie zrelatywizuja.

Przypuszczam, ze jesli wezmiesz farbe Humbrola i MM o tym samym odnosniku FS to beda sie one nieznacznie roznic.

Mysle, ze te linki znasz, ale daje je na wszelki wypadek:

http://ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_uk.htm

http://www.megahobby.com/ProductImages/tes/Testors_MM_Acrylic.pdf

http://www.megahobby.com/ProductImages/tes/Testors_MM_FS.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LucasHS,

pamietaj, ze te wszystkie tabele, plany, mieszaniny kolorow (teraz co prawda to przy uzyciu spektroskopu, bajerow komputerow) itp. robia tez tylko zwykli ludzie, czesto opierajac sie na wlasnej, osobistej i przez to subiektywnej ocenie.

 

Sprawdz koniecznie co napisalem i poczekaj jeszcze na inne podpowiedzi.

Nie chcialbym abys przez pospiech popelnil blad.

Aha, zwroc uwage na dwa rodzaje farb MM (amalie i akryle). Maja inne numery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo fajnie ten silnik dopieściłeś.

 

A co to "rozpętanej" tutaj mimochodem dyskusji o FW-190 to faktycznie na wyższych pułapach nie zachwycał.. w końcu to "panna z parteru"

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.