Skocz do zawartości

Spitfire Mk1a 1:24 - Airfix


Lucas HS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 230
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jedna jest stara więc nie wiem co zrobić i boję się ją rozcieńczyć

A co to znaczy, ze sie boisz. Chyba nie rozcienczasz farb w puszeczce, ale w jakims dodatkowym naczynku (maly kieliszek do wodki jest niezly).

Odejmij troche farby z puszki dodaj pare kropel rozcienczalnika (masz chyba jakis oryginalny albo benzyne lakowa czy extrakcyjna).

I zobacz co sie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się za pierwszym podejściem z ekstrakcyjną, niepotrzebna tu była moja..."nieśmiałość", tylko zastanawiam się czy nie zwarzy się ona z emaliami hymbrola? Niebieski pójdzie na emalie... jutro jak wyschnie porównam dokładnie jak bardzo kolor jest podobny a za tydzien, jak będę miał aparat to wrzucę jakieś fotki:)

 

Pozdrawiam,

Lucas HS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec moim zdaniem, jesli odczekasz dostatecznie dlugo (relatywne pojecie, ale ja po malowaniu czekalem na pewno dluzej niz jeden dzien) i polozysz cieniutka warstwe Revella (przypuszczam, ze zrobisz to aerografem) to bardzo bym sie zdziwil gdyby cos sie stalo.

Jak zwykle w takich przypadkach goraco polecam test na boku czyli "dawieriajem no prawieriajem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszam w złotym plastiku po ferrero
Juz o tym gdzies pisalem, ale sie powtorze. Do mieszania i rozcienczania farb swietnie sprawdzaja sie strzykawki. Zaciagasz sobie porcje jednej farby (masz podzialke na sciance, wiec wiesz ile zasysasz - dodatkowy bonus), czyscisz dizubek (np. papierem toaletowym), zaciagasz inna farbke, znowu czyscisz dziubek, zaciagasz rozcienczalnik, wyciagasz tloczek do samego konca (tak, zeby go nie wyjac, rzecz jasna), zeby nabrac powietrza i trzachasz. Gwarancja idealnego wymieszania skladnikow. Ze strzykawki wyciskasz przygotowana farbe do zbiorniczka aerografu i voila. Strzykawke przemywasz benzynka i odkladasz na bok do ponowneo wykorzystania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boski sposób, korzystam z niego. Tym razem nie zrobiłem tego poniważ nie próbowałem farbki aero a pędzlem nie warto było brudzić strzykawki, pozatym farbajest tak gęsta, że jak włożyłem patyczek do słoiczka i wyciągnąłem, zlrobiła się taka farbowa nitka:D rozmieszałem w małym pojemniczku, benzyny dodałem ze strzykawki i jest GIT, niestety farba po całej nocy jest klejaca, nie wiem czy to wina grubej warstwy po pędzlu, czy może gloss jest przyczyną, zobaczymy.

 

Pozdrawiam no i zapraszam do komentowania zdjęć z trzeciej strony, bo coś napewno jest jeszcze do poprawienia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz brzydką powierzchnie, bo farba była za gęsta, to przetrzyj ją gąbką do matowienia. kupisz ją za 2-4 zł w sklepie z farbami(zwykłymi)

na klejące się powierzchnie też pomaga.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zabrałem się za Spitka, wkleiłem karabiny do prawego skrzydła, poszpachlowałem i poszlifowałem prawie wszystko... na zdjęciach widać też skrzydło przed "mam nadzieję" ostatnim szlifowaniem, są także porównania kolorów kalek z planowanymi kolorami farb, chyba farby pomieszam jakoś... kolejne zdjęcia może już jutro:) aha, na ostatnich zdjęciach widać wady kalek...Zapraszam:

57e342d02cdedcf9m.jpg92c290ea14c0b4d2m.jpgdd5f5d52e2453732m.jpgbfcf95490adde833m.jpg

 

5e1115f04f213ec1m.jpg3f67e26f3a1f3e24m.jpg5ef09385534828bdm.jpgdad26d9df4b47db3m.jpg

 

66a8bbca9b5a2f55m.jpg9cbab2d88e4a5c2em.jpg460dcd62575c47e1m.jpg8997fb166b52e08bm.jpg

 

PS: zrobiłem wszystko żeby forum sie nie rozjeżdżało i widzę że jest lepiej ale jeszcze nie idealnie:/

 

EDIT: Na model, w niektórych miejscach smarknąłem surfem (był strasznie rzadki, rozcieńczyłem 2/1, zapraszam do oglądania i komentowania:

f234e06bfa5d7f61m.jpg3c7c7846674aec62m.jpg5aa4fc25a9be245am.jpg

73522cb36770b71em.jpg6d821e2196fc21b8m.jpg

 

Za tydzień prawdopodobnie pójdzie więcej surfa:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam "problemiczek":

5086c5f85e73f851m.jpg877173adb9e93ce6m.jpg

 

Górna część skrzydła jest ale dolna zwichrowana o 1cm na końcu skrzydła jestem strasznie zezłoszczony, nie wiem co robić, jak złączam obie części taśmą to cała końcówka jest "wywinięta" do dołu. Wcześniej tego nie zauważyłem, może problem tkwi w doklejonej do dolnej części płata lotce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic strasznego. Możesz delikatnym dłutkiem albo pilnikiem zrobić rowek (oby nie na wylot) w wewnętrznej stronie niezwichrowanej połówki skrzydła. Następnie wklej tam na cyjanoakryl pręt stalowy (np. kawałek szprychy rowerowej – musi być dłuższy, niż długość odkształcenia!). Jak spoina wyschnie i zespolenie będzie sztywne, doklej „odkształconą” połówkę – podczas schnięcia zastosuj klamerki dociskające, albo owiń całość nicią. Po sklejeniu usztywniona połówka będzie trzymać tę odkształconą we właściwej pozycji. Generalnie w przypadku dużych (długich) skrzydeł warto wkleić w nie dźwigary usztywniające zrobione z kawałków plastiku z przyklejonymi do nich blaszkami metalowymi (np. miedzianymi – nie muszą być grube – 0,1 mm wystarczy). Blaszka będzie działać jako usztywnienie w grubszych partiach skrzydła, a szprycha metalowa w tej cieńszej, gdzie już profil dźwigara byłby zbyt wiotki. Wskazane jest, by element dźwigara był połączony z opisanym wcześniej prętem (szprychą). To dodatkowo wzmacnia i stabilizuje, nawet bardzo pracujące skrzydło.

Możesz również naciąć od środka połówkę odkształconą i podczas klejenia dogiąć ją do połówki nieodkształconej – ale ten sposób nie gwarantuje zachowania symetrii i z czasem też mogą powstać jakieś odkształcenia. Nie próbuj tego prostować na gorąco!

Pozdrawiam A. Ziober

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przed przeczytaniem posta poradiłem sobie właśnie tym sposobem tyle że wykożystałem wiertła 1,5mm:D troske to nieprofesjonalne ale jesrt dużo lepiej przyznaje sie bez bicia że nadal nie jest idealnie ale jednak nie wiem czy io rozcinać... jutro foty, zaraz jadę na koncert T.Love

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolejne postępy:

Skrzydło poklejone, wstępnie zaszpachlowane, widoczne na ósmym zdjęciu wiertła w środku, osłonka kabiny pilota już oklejona gotowa do przyklejenia do modelu, silnik osłoniony przed malowaniem podkładem, na czwartym zdjęciu widać niedoskonałość w spasowaniu dwóch części skrzydła, aha mam pytanie, na dwóch zdjęciach zaznaczone jest czerwonym kółkiem takie coś... i nie wiem czy to wyciąć czy nie, jak widać strasznie odbiega od owiewki...:

4b25957045c4daa3m.jpg7baf79f87e5a56f7m.jpg94c69fe2b3ca1311m.jpg47b5bc197b670b9em.jpg07c59ddb79acebfem.jpg

26342ff5997c6aafm.jpg653e7865e4b3e457m.jpg386db0d42a6b7a81m.jpg02147c9a26834940m.jpgb0bc4b23bcd5dedem.jpg

7633cbeacf0f433bm.jpg32f012c52cc6e583m.jpga29ce3c867c11a20m.jpg1bc415591fcd11e1m.jpg

 

Przepraszam że opisy nie wplatają sę w zdjęcia tylko są wrzucone na kupe, ale fotosik mi sie sypie i zdjęcia wali nie pokolei i nie chciało mi się robicz każdego zdjęcia z osobna... proszę o szczere komentarze

 

Pozdrawiam

 

PS na jednym zdjęciu widać zawinięte do doły prawe skrzydło, juz sklejone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obcinaj.W MK-1 burty były faktycznie wyciągnięte wyżej.Co prawda inaczej to wyglądało. Możesz poszukać w necie i przerobić ,albo zostawić.

Ale nie ucinaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.