Connector Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Pierwszy publiczny warsztat, pierwszy poważny projekt, toteż liczę na wsparcie:) Link do In-boxa: viewtopic.php?t=24901 Czas start: :P Na początek postanowiłem zająć się owiewkami - sklejone połówki i szlif krawędzi: No i pierwszy zonk - krawędź mająca podtrzymywać korek wlewu paliwa została zrobiona za wysoko, w skutek czego wlew wystawał ponad bak: Zeszlifowałem go, dzięki czemu koreczek ładnie wskoczył niżej: Nie mogłem się powstrzymać - mała przymiarka: :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtuch007 Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Widzę że szykuje się kolejny ciekawy projekt Bardzo fajny kolor do niego wybrałeś powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qdłaty Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Connector Napisano 16 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2011 Elementy "karoserii" wczoraj potraktowałem podkładem: Dzisiaj jak dobrze pójdzie położę pierwsza warstwę właściwego koloru;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba115 Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 elegancko Ci to wychodzi,ach mam straszną sympatie do tego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Fajny model fajnego motocykla. Mam go również (model) w swoim magazynie Zestaw doskonałej jakości - zresztą w przypadku modeli motocykli Tamiya nie ma dużej konkurencji; w moim egzemplarzu trochę nadlewek i śladów po łączeniach form na przedniej owiewce, ale to łatwe do usunięcia. Czytałem in-boxa i piszesz tam o dodatkach do modelu... cóż, nie ma tego zbyt wiele na rynku. W zasadzie nic nie ma poza zestawami blach z AcuStion, które mają bardzo kiepski stosunek jakości/ilości elementów do ceny - są drogie! No i niedostępne w Polsce. Najprostszą metodą waloryzacji modelu na zewnątrz jest dodanie/zastąpienie wszystkich ''plastikowych'' śrubek metalowymi śrubkami i nakrętkami. Polecam te z firmy T2M - mają duży asortyment i naturalny kolor metalu. Wymieniłbym śrubki/nity (powinieneś pomyśleć o tym już na tym etapie budowy - przed malowaniem kolorem docelowym) w owiewkach, zawieszeniu przednim (półki, zaciski hamulcowe), zawieszenie tylne (amortyzator, wahacz, zacisk) itp. Wypełniłbym również wahacz od wewnątrz paskami polistyrenu, dodałbym trochę przewodów do silnika, może jakieś metalowe wentyle (Hobby Design, Top Studio, T2M)... Zabiegi, których wykonanie nie będzie Cię kosztować specjalnie dużo czasu, a znacznie podniesie efekt końcowy. Będę kibicować! Powodzenia w budowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Fajny model, aktualnie tez nad nim pracuje, w zasadzie juz koncze, ale to dopiero moj drugi model więc nie bedzie idealny, szkoda tylko ze tak poźno sie za niego zabrales, moglbym podpatrzec troszke , no ale nic to będą na forum dwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Connector Napisano 16 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2011 Dzięki za słowa otuchy;) Mr. Jekyll przyznaje, ze Twój warsztat Hayki jest jednym z podstawowych na którym się wzoruje i parę pomysłów o których mi napisałeś mam w planie z Ciebie zerżnąć:P Śrubki są jednym z nich. Jutro zamierzam nawiedzić jeden z modelarskich, ale i tak spytam na zaś - gdzie się zaopatrywałeś w te metalowe gadżety? Bo albo ja jestem ślepy, albo nie umiem szukać na znanych mi stronach:P I pytanie nr. 2, może laickie, ale co tam:P - czym wierciłeś tak małe otworki na te śrubki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 16 Stycznia 2011 Share Napisano 16 Stycznia 2011 Najtaniej wszystkie drobiazgi z T2M dostaniesz na hobbyeasy.com są jeszcze na hiroboy.com i np. scalehardware.com, ale tam już będzie drożej i przesyłka też nie będzie najtańsza. Otworki pod te wszystkie drobiazgi wiercimy mikro wiertełkami, które swobodnie można dostać na allegro łącznie z uchwytem do wiercenia. Nie będziesz męczył palców Tomku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Connector Napisano 17 Lutego 2011 Autor Share Napisano 17 Lutego 2011 Pomalowane elementy "nadwozia" :P Jest trochę bubli i mnóstwo doświadczeń na następny raz:P Położone dwie warstwy bazy i trzy warstwy clear - wszystko jeszcze oczywiście do wypolerowania. Kalki nakładane przy pomocy płynu "Wamod pod kalki" - nie mam doświadczenia z innymi płynami tego typu, ale praca z tym była całkiem przyjemna;) Niestety kolor samych kalek trochę za słabo kontrastuje z kolorem lakieru, więc są one stosunkowo słabo widoczne - zwłaszcza małe napisy na bokach "zadupka":/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 17 Lutego 2011 Share Napisano 17 Lutego 2011 Connector eee no kolego nie rób ładniejszej od mojej , a tak na serio to fajny kolorek, będzie ładnie jak to jeszcze wypolerujesz na zbiorniku widać drobne ryski, może polerka je zlikwiduje , miałem ten sam problem jesli chodzi i kaleczki, są słabo widoczne, ale przy takim ciemnym kolorze tak musi chyba zostać, powodzenia przy dalszych pracach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba2507 Napisano 17 Lutego 2011 Share Napisano 17 Lutego 2011 Problem z metalikami jest taki ze kazda ryska niestety bedzie widoczna... ( chodzi o powierzchnie przygotowana pod lakier). Czeka cie troche polerowania:D Te wszystkie male czesci i zakamarki:P Powodzenia w dalszej budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 18 Lutego 2011 Share Napisano 18 Lutego 2011 ...Czeka cie troche polerowania:D Te wszystkie male czesci i zakamarki:P... Eee, tragedii nie ma. Uważaj tylko na wszystkie krawędzie. Czym werniksowałeś? Kolor fajoski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Connector Napisano 21 Lutego 2011 Autor Share Napisano 21 Lutego 2011 Zmorka spokojnie, myślę, że Twoja Honda może się czuć jak najbardziej bezpiecznie Werniksowałem akrylowym lakierem bezbarwnym w sprayu - Ranal Clear Lack - zakupiony skąd inąd do polakierowania innego motocykla tyle, że w skali 1:1 Obecnie pracuje nad modyfikacją tylnego zawieszenia - Tamiya dała wg mnie niezłą plamę na tym polu:/ - w wolnej chwili wrzucę zdjęcia:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 21 Lutego 2011 Share Napisano 21 Lutego 2011 (...)Obecnie pracuje nad modyfikacją tylnego zawieszenia - Tamiya dała wg mnie niezłą plamę na tym polu:/ - w wolnej chwili wrzucę zdjęcia:) Co dokładnie masz na myśli? Dysponujesz może jakimiś szczegółowymi zdjęciami tylnego zawieszenia? Chętnie je obejrzę, bo sam mam ten model w magazynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Connector Napisano 21 Lutego 2011 Autor Share Napisano 21 Lutego 2011 Tak wyglądają oryginalne części zawieszenia: Tamiya za dużo różnych elementów w oryginale połączyła w jedno, co wg mnie: po pierwsze do kitu wygląda (:P), a po drugie stwarza liczne problemy w obróbce. Np. część będąca amortyzatorem zawiera w sobie dość istotną cześć wahacza: Dlatego postanowiłem że rozczłonkuje ten trójkącik, a brakujące elementy dorobię z płytki polistyrenu: Jeszcze popracuje nad ich kształtem - obróbką tego materiału, jak i dorabianiem jakichkolwiek nadprogramowych części zajmuje się pierwszy raz w życiu:P Dodatkowo wnęki wahacza, za radą Mr. Jekyll( ), wypełniłem płytkami z polistyrenu: Obecnie głowie się nad wykonaniem przyczepów na ramie dla drążka wystającego z jednego z wierzchołków tego śmisznego trójkąta. W modelu nie są uwzględnione w ogóle:/ Ni cholery niestety nie mogę nigdzie znaleźć żadnego zdjęcia, pokazującego gdzie się one znajdują w rzeczywistości:/ Będzie improwizacja :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 21 Lutego 2011 Share Napisano 21 Lutego 2011 Fajnie że przywiązujesz taką uwagę do szczegółów. Poszukaj bardziej w sieci, CBRa to popularny motor więc musi coś być. Ja jak szukam jakichś szczegółowych fotek do modelu wpisuję często w google nazwy po angielsku i zdarza się że jakieś przydatne zdjęcie znajduje na 20 albo 30 stronie wyszukiwań przeglądarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 21 Lutego 2011 Share Napisano 21 Lutego 2011 Poszukaj też na Allegro.pl w dziale z częściami do motorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 (...) Dlatego postanowiłem że rozczłonkuje ten trójkącik, a brakujące elementy dorobię z płytki polistyrenu (...) dorabianiem jakichkolwiek nadprogramowych części zajmuje się pierwszy raz w życiu (...) O to mi właśnie chodziło! Tak samo zacząłem juz przerabiać zawieszenie w moim ''iksie'' Takie przeróbki właśnie i dorabianie/rzeźbienie sprawiają mi największą frajdę przy budowie modelu. Z górnym mocowaniem amortyzatora zrobiłbym tak samo - odetnij oryginalne mocowanie i zrób nowe, bardziej zgodne z oryginałem od podstaw! I na koniec, po pomalowanie wszystko umocuj śrubkami Większość po złożeniu i tak będzie prawie niewidoczna, ale co tam, ważna jest dobra zabawa podczas składania Aaaa... i jezszce jedno! Jak już zacząłeś zabawę w, częściowy przynajmniej, scratch, zaopatrz się w różnego rodzaju/średnicy rurki i pręciki polistyrenowe - znacznie ułatwią Ci życie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 Większość po złożeniu i tak będzie prawie niewidoczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 Aaaa... i jezszce jedno! Jak już zacząłeś zabawę w, częściowy przynajmniej, scratch, zaopatrz się w różnego rodzaju/średnicy rurki i pręciki polistyrenowe - znacznie ułatwią Ci życie! Dokładnie! Ja już uzbierałem tego całą masę. Mam chyba wszystkie rozmiary pręcików, rurek i trochę płaskowników. Miedziane i mosiężne też się przydają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 Fanie robisz to zawieszenie, bardzo mi się podoba ten pomysł, jeszcze pomyśl coś na tylnym amorkiem i bedzie super. Widzę, że poziom jest wysoki, trzeba się bardziej przykładać do szczegółów, muszę bardziej popracować teraz nad swoim warsztatem, bo zaczynam wyglądać bardzo blado na tle kolegów ale póki co jestem w trakcie więc bacznie sie będę przyglądał i "kopiował" poczynania innych i Twoje. Z jakiej grubości polistyrenu robiłeś te trójkątne podkładki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Connector Napisano 22 Lutego 2011 Autor Share Napisano 22 Lutego 2011 Dzięki wszystkim za odpowiedzi Górne mocowanie amortyzatora zostało już zrobione - wrzucę zdjęcia gotowej ramy jak ją pomaluje w końcu :P Płytka ma 0,5 mm. Co do amortyzatora to przechodzi on również kilka modyfikacji. Przede wszystkim oryginalna sprężyna ma 6 zwojów, dołączona do zestawu ma ..o wiele więcej:P Będzie przerobiona. zrezygnowałem też z tej zawleczki, która fiksuje sprężynkę, zamiast tego wyciąłem krążek z polistyrenu i przeciąłem oryginalną część. Teraz wszystko czeka na pomalowanie, a niestety trochę czasu na to znajdzie się najwcześniej w piątek:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Connector Napisano 18 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2011 Kolejny update, tym razem silnik. Bez szału, nic nie przerabiałem/dorabiałem, jak było w pudle tak jest. Efekt moich pierwszych poczynań z washem (gaźniki) : Kret rulez, czyli Tamiyowskiemu chromowi mówimy nara: Co ciekawe najpierw próbowałem DOTem 4, ale bez spektakularnych rezultatów. Nie wiedzieć czemu w ogóle nie chciał ruszyć tego trochę bardziej matowego "chromu" po drugiej stronie formy A poza tym za długo to trwało - kretem pozbyłem się lakieru w 10 minut Uwagi jak zawsze mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.