Skocz do zawartości

MH-53E Sea Dragon, Academy 1:48


adamkijak

Rekomendowane odpowiedzi

No to witam

 

Ruszam z kolejnym warsztatem, model o ktorym myslalem juz od dawna, niestety cena zawsze skutecznie mnie odstraszala (generalnie nie nalezy do najdrozszych, ale ja jestem skapcem i zawsze szukam okazji). Sprzedalem pare modeli z polki i uzbieralo sie na to cudo.

 

Model zasadniczo bedzie z pudla, z drobna walorka wlasnym sumptem.

Bez szalenstw bo zamierzam sie skoncentrowac na czystosci klejenia itp.

 

Wykonam go w pozycji zlozonej , podobnie jak Rescue Hawk rowniez stanie na podstawce ala poklad lotniskowca.

Producent dal kalki do mniej wiecej tej jednostki:

0368157.jpg

 

Probowalem zlozyc sobie CH-47D w wersji z plozami, ale po pomalowaniu stwierdzilem ze to jednak nie to i wyciagnalem tego smoka z pudla.

 

P1040086.jpg

P1040087.jpg

 

Pozdrawiam i licze na doping

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że stanieć szybko nie stanieje - model jest dobry i nie ma na rynku konkurencji wiec i powodu do obniżki brak...

 

U mnie w magazynie leży CH-53 z Big-Ed'em i też się za niego w końcu muszę wziąć...

 

MH-53 ma jak na mój gust za duże boczne sponsony, które trochę go szpecą, ale i tak chętnie poobserwuję jak idzie tobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam idzie Ci bardzo dobrze, a to mój motywator.

 

motywator.jpg

 

Niestety nie znalazłem, żadnego ze śmigłowcem w nazwie ;)

 

Ha te tez dadza rade bez problemu. Cos tam podlubalem wiec niedlugo nowe foty.

Dzisaj bylem na wystawie i mialem okazje obejrzec jeden w calej okazalosci, hmm kawal plastiku. Cos tam podpatrzylem i podpytalem wiec wiem na czym sie teraz skoncentrowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Witam

Postep znowu niewielki, spedzilem 4 dni pracujac nad ogonem, konkretnie postanowilem usunac imitacje kratek wentylacyjnych od przekladni na ogonie i wymienic je na wlasnej roboty. Po 4 dniach stwierdzam ze efekt jest mierny i trzeba bylo zainwestowac w blaszki.

 

Nie wiem czy zostawic ogon rozlozony i tylko zlozyc lopaty wirnika glownego, jakos tak chyba lepiej sylwetka wyglada.

 

P1040326.jpg

P1040325.jpg

P1040324.jpg

P1040323.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam skąd brałeś kolorystykę kokpitu oraz przedziału towarowego? Tak jak patrzę na fotki zbierając materiałów do CH-53 widzę różne rozbieżności raz widzę kokpit na szaro i taki sam przedział towarowy, innym razem kokpit na czarno a przedział towarowy na szaro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam skąd brałeś kolorystykę kokpitu oraz przedziału towarowego? Tak jak patrzę na fotki zbierając materiałów do CH-53 widzę różne rozbieżności raz widzę kokpit na szaro i taki sam przedział towarowy, innym razem kokpit na czarno a przedział towarowy na szaro.

Zasadniczo to ciezko znalesc fotki kokpitu tak zeby widac bylo wszystkie kolory, wzorowale sie na tych fotach:

http://www.primeportal.net/hangar/michael_block/ch-53e/

http://www.primeportal.net/hangar/michael_block/mh-53e_sea_dragon/index.php?Page=2

 

Skoti:

Uwierz ze jest kicha, sladu od superglue i tak dalej, trzeba bylo kupic blachy i byloby superowsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że podłogę przedziału ładunkowego zostawiłeś w takich barwach jak na zdjęciu- wygląda na nieźle styraną buciorami, jak w rzeczywistości.

 

Blaszki zdaje się, że jednak będą potrzebne do filtrów wlotów powietrza do silników. A naddatki super gluta usuń debonderem i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Na razie wszystko wygląda dobrze. Moja uwaga - jak już robić złożonego to złożonego - sposób w jaki ogon się składa mnie zaintrygował :-). Życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Podloga zostaje taka jak na zdjeciu i skleje go zlozonego calkowicie.

 

Troszke podgonilem temat, jeszcze pare detali i moge sie zabrac za wirnik glowny.

Tylko jedna wneka bedzie otwarta, druga zrobie z czlonkiem obslugi jak probuje ja otworzyc (jak odpowiednie figury znajde):

 

P1040398.jpg

P1040397.jpg

P1040396.jpg

P1040395.jpg

P1040394.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
Teraz trzeba bedzie zaczac malowac i wykanczac:

 

A to niefart

 

Głowica wirnika bardzo ładnie wygląda! Swoją drogą te składane wirniki to niezła rzeźnia... Powodzenia w malowaniu, pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

No to jedziemy z malowaniem, Kolor podstawowy to XF-63 German Grey, rozjasnienia paneli to XF-77 IJN Grey i dobite XF-54 Dark Sea Grey.

 

Wyszedl laciaty bo mam zamiar troche zuzytego/wyplowialego wykonac. Wiem ze generalnie maszyny te sa utrzymane w dobrym stanie, nie tak jak kuzyn CH-53, ale z racji koloru i warunkow eksploatacji doszedlem do wniosku ze bedzie na nich wyplowienia troche bardziej widac niz na jasno szarych.

Kolor na zdjeciach wyszedl jasniejszy, z reszta troche przesadzilem z jasnoscia na rzecz pozniejszego sciemnienia pod wplywem lakieru, wash-a i td.

P1040641.jpg

P1040640.jpg

P1040639.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się ten kolor :( To Korpusowego CH-53 byłby świetny ale MH-53 malowane są Dark Greyem, chyba że to złudzenie apteczne

EQG_helimh53e_1.jpg

Fotka proforma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się ten kolor :( To Korpusowego CH-53 byłby świetny ale MH-53 malowane są Dark Greyem, chyba że to złudzenie apteczne

EQG_helimh53e_1.jpg

Fotka proforma

W rzeczywistosci malowane sa w Engine Greyem, rozjasnienia paneli sa zrobione dark sea greyem.

Jak robilem foty to ustawilem lampe zeby swiecila na model stad taki jasny wyszedl. W rzeczywistosci jest duuzo ciemniej i bedzie jeszcze bardziej po lakierze itd.

Cierpliwosci bedzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dwoch wieczorach kalki polozone. Jeszcze nie kladlem az tylu , wiec chyba nie poszlo mi tak zle.

Musze wyczaic dlaczego po zaaplikowaniu plynu pozostaly malutkie babelki, wydawalo mi sie ze powinno sie to wszystko wciagnac.

 

P1040646.jpg

P1040645.jpg

P1040644.jpg

 

p.s. jak widac po lakierze i przy dziennym swietle, wyglada blizej oryginalu niz poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.