Skocz do zawartości

Z serii "Malta 1940-43" - Fairey Fulmar Mk.I, AIRF


dewertus

Rekomendowane odpowiedzi

Najwyższy czas powrócić do mojego ulubionego wątku maltańskiego. W ramach serii "Malta 1940-43" przystępuję do budowy pierwszego modelu przedstawiającego samoloty Royal Navy biorące udział w obronie Malty. Tym pierworodnym lotnictwa morskiego będzie Fairey Fulmar z 806 Sqn, zaokrętowanego na początku 1941 roku na HMS Illustriuos. Wytłumaczenie takiego a nie innego wyboru znajdzie się tradycyjnie w "Rysie Historycznym" w galerii ukończonego modelu... ;o)

 

In-box (zaczerpnięty ze strony http://www.mojehobby.pl).

 

1189_rn.jpg

 

1212_1_afx02008_1.jpg

 

 

 

Pomny uwag udzielanych mi w ramach innych relacji warsztatowych pomijam prezentację prac nad wnętrzem. Od siebie dodałem do wyposażenia: panel radiostacji obserwatora, pasy pilota i obserwatora oraz kompas (chyba) w kabinie obserwatora). Aby usatysfakcjonować innych kolegów przykleiłem już osłonę kabiny (przez co teraz muszę pokombinować z maskowaniem ).

 

Stan obecny modelu:

 

2507863150102052667S600x600Q85.jpg

 

2822310020102052667S600x600Q85.jpg

 

 

Łączenie skrzydło kadłub chyba będzie wymagało wklejenia wstawki (chyba że okaże się iż Fulmar miał wznios..., ale to jeszcze muszę sprawdzić).

 

2285234700102052667S600x600Q85.jpg

 

2482857310102052667S600x600Q85.jpg

 

 

A tutaj eksperyment z nowym tłem:

 

2370576000102052667S600x600Q85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kalek to chyba pasy na ogonie i znaki państwowe będziesz malował

Pasy na stateczniku raczej tak, ale kokardy to będą raczej kalkomanie.

 

 

 

Zdecydowałem się już na malowanie - będzie nim "czarne R" s/n N1886 pilotowane przez Sub LT I. Lowe z 806 FAA (HMS Illustriuos, MTO, wrzesień 1940). Oznacza to dla mnie niewielką ingerencję w s/n podany przez Airfixa (N1985) - szczęśliwie jest to łatwe i powinieniem dać sobie z tym radę ;o)

 

Teraz czeka mnie niewielkie szpachlowanie i ... maskowanie kabiny

 

Postęp prac:

 

2459016700102052667S600x600Q85.jpg

 

2562472660102052667S600x600Q85.jpg

 

2991927260102052667S600x600Q85.jpg

 

2961642810102052667S600x600Q85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego Dewertus widzę, że zabrałeś się za jedną z maszyn bliskich memu sercu

 

Ja również powoli szykuję się do Fulmara, z tym, że w 48. Twój zapowiada się bardzo ciekawie. To dobrze, że postanowiłeś założyć warsztat. Nie wiem tylko czy nie zafundowałeś sobie małego postrzału w kolano z tym przedwczesnym przyklejeniem owiewki. Osobno byłoby ją jednak znacznie łatwiej zamaskować taśmą Tamiya.

 

Powiedz mi proszę, jak prezentują się linie podziału w tym modelu ? Czy są w rzeczywistości tak płytkie jak prezentują to zdjęcia ?

 

Z góry dzięki i powodzenia

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD.1 Linie podziału

Tak, linie są delikatne, równe i w/g mnie w sam raz jeśli chodzi o głębokość. Mimo, że model nosi znamiona AIRFIXa to jest tak naprawdę stary (ale chyba najlepszy w skali 1/72) model Visty dostępny także w ofercie SMER'a.

 

Do tego co na zewnątrz nie mam specjalnie jakiś uwag, bardziej niż skromnie prezentuje się środek (ale dla moich potrzeb i wymagań nie jest to specjalnie duża wada).

 

AD.2 Kabina

Dla metody, którą wybrałem nie ma to specjalnie znaczenia - naklejem jeden "arkusz" taśmy (lub parafilmu, który może sobie przetestuję), zaznaczam ołówkiem sitkę okienek, zdejmuję taśmę i wycinam zaznaczone elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Braciszkowie (Hurri i Spit) dla szkraba skończeni, Caravella zawieszona do czasu nadejścia kalkomanii więc jest więcej czasu na Fulmara.

 

Po kilku próbach indywidualnego maskowania każdego okienka w osłonie kabiny operatora dałem sobie spokój - za małe to cholerstwo na moje łapy. Wybrałem opcję pośrednią:

 

2123757160102052667S600x600Q85.jpg

 

2912593700102052667S600x600Q85.jpg

 

 

 

Jak widać niewielkie szpachlowanie będzie koniecznie w obrębie chłodnicy. W pozostałych potencjalnie zagorożonych miejscach przejadę Surfacerem 500.

 

2949779400102052667S600x600Q85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ukończyłem kolejny etap - malowanie drugiego koloru kamuflażu i zdjęcie maskowania (i tutaj lekko mnie trafiło na widok podcieków). Cóż, teraz czeka mnie zabawa w pędzelkowe retuszowanie...

 

2700752190102052667S600x600Q85.jpg

 

2971773690102052667S600x600Q85.jpg

 

2128070990102052667S600x600Q85.jpg

 

2710045950102052667S600x600Q85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Retusz zrobiony, teraz lakier, kalki i wash...

 

2866367240102052667S600x600Q85.jpg

 

2344521750102052667S600x600Q85.jpg

 

2610482110102052667S600x600Q85.jpg

 

2123030210102052667S600x600Q85.jpg

 

 

 

Lakier, kalki i wash zrobione, teraz w kolejce czekają; lakier matowy, pozostałe elementy modelu (podwozie, śmigło, antena, itp...). Zmiana nastąpiła także w warsztacie foto.

 

 

2046560300102052667S600x600Q85.jpg

 

2771576110102052667S600x600Q85.jpg

 

2391277730102052667S600x600Q85.jpg

 

2715931340102052667S600x600Q85.jpg

 

2867947550102052667S600x600Q85.jpg

 

2844398480102052667S600x600Q85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.