Skocz do zawartości

Wz-34 AGA 1/35


bondarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od dłuższego czasu chodzi za mną model naszego samochodu Wz-34 i w końcu nabyłem monografię J. Ledwocha, a że w szafie już parę lat leży "model" AGI więc "z pewną niesmiałością" zabrałem się do roboty.

Nie będę robił in-boxa bo już było o tym na forum i wszyscy wiedzą że kiepsko to wygląda

 

Czekając na odpowiednie profile polistyrenowe zrobiłem wieżę oraz jarzmo.

 

Wieża jeszcze na "przyrządzie" montażowym

b0ad62a409356eb5m.jpg

e48addefbfabd85fm.jpg

 

Sama skorupa, jeszcze przed obrókbą skrawaniem/ścieraniem

cb7900afdcc064f5m.jpg

 

i przyrząd montażowy, bardzo pomocny w prawidłowym ustawieniu ścian wieży

6a5a12aa17db5e04m.jpg

 

jarzmo

367e549413f11aa8m.jpg

 

dotarły wreszcze profile więc wróciłem do "fundamentów" czyli ramy

196759eefbddbc05m.jpg

32cf5486e649f463m.jpg

 

A to na dowód że będzie to model AGI, choć nie wiem jeszce w jakim stopniu

e36ed6492050226em.jpg

 

Mam nadzieję że mnie to nie przerośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ładnie zacząłeś. Poszlifuj jeszcze trochę niektóre elementy i jedziesz dalej. Będę tu zaglądał. Jestem ciekaw jak Ci pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Walka trwa choć nie jest lekko , czas na małą aktualizację

 

... Poszlifuj jeszcze trochę niektóre elementy i jedziesz dalej. Będę tu zaglądał.

Dokładne szlifowanie będę robił po Panu Surfacerze, bo teraz kompletnie nic nie widać na tym białym plastiku, szczególnie że jeszcze jest pomazany ołówkiem.

Jestem ciekaw jak Ci pójdzie.

Prawdę mówiąc ja też

 

No kolego poważne wyzwanie przed Tobą wielu próbowało nikt nie dokończył...

Zauważyłem parę rozpoczętych relacji, jak narazie mam silne przekonanie że się uda.

... jaki zakres przeróbek planujesz?

Plan minimum to rama i zawieszenie, miska olejowa silnika, skrzynia biegów, generalnie to co będzie widoczne od dołu, chłodnica bo będzie otwarta od przodu, uzbrojenie i płyty kadłuba od silnika w tył.

Plan max to wnętrze przedziału bojowego.

W każdym przypadku z zestawu zostaną koła.

 

Trochę posiedziałem i poprawiłem ramę, tylna belka była za kótka. Rama prawie gotowa, jak widać użyłem części (szt jeden) z zestawu

98a779c7247159aem.jpg

Zacząłem modyfikować tylny most, poszpachlowany schnie

6c0eb70aac2ffc55m.jpg

W tak zwanym między czasie testowałem tłoczenie błotników, chyba może być.

9d4230929f8244d0m.jpg

 

Największy problem to brak dokładnych planów i dotyczy to też w/w monografii, na rysunakach nie jest uwzględniona np. ostatni poprzeczna belka, rysunki ramy nie zgadzają się z rysunkami całego samochodu trzeba przeglądać dużo zdjęć a te nie są najlepszej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama wygląda nieźle chociaż albo lepsze fote wstaw albo podkładem pryśnij będzie łatwiej niwelować błędy i niedociągnięcia.

Błotnik wygląda gites dajesz dalej

Przy wnętrzu pomogę na tyle ile wiem co tam było, sporo widać na fotach rozbitych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy będziesz przerabiał karoserię? Moim zdaniem powinna ona być poprawiona w pierwszej kolejności - wymiary, skrzynia narzędziowa miała dwie klapki, czego tak naprawdę nie widać na modelu AGI.

 

samochod_pancerny_wz34_przed_palacem_biskupim_ck.jpg

źródło: dobroni!

 

Wieża wystaje lekko poza boczny pancerz.

 

wz34_1.jpg

źródło: odkrywca

 

Warto również zwrócić uwagę na klapę, zawiasy były po stronie lewej, a ona sama otwierała się w całości. Z prawej strony były "zatrzaski". Na poniższym zdjęciu jest Wz. 34, w wer. Wz.34-I/II otwierała się tak samo.

 

1578zd1.jpg

źródło: odkrywca

 

Nie będę umieszczał zdjęć replik, mogą wprowadzić w błąd.

Na jakich materiałach się opierasz, zdjęcia i ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieżę zrobiłem od nowa, ta z zestawu to jakiś potworek, co do kadłuba to na pewno przedział bojowy/kierowania będę robił od nowa, podłogę też. Pierwotnie planowałem zostawić opancerzenie silnika ale więcej będzie roboty z pocienianiem platiku niż zrobienirm wszystkiego od początku.

Nie planuję robić otwartej "maski" silnika a w przedziale silnikowym będzie tylko to co widać od spodu.

Źródła, na których się opieram to (kolejność istotna ):

1. Monografia Wz 29/Wz 34 - Militaria 318

2. Zdjęcia - internet

3. Model Wz-34 1/25 - Kartonowa Kolekcja

4. Samochody Pancerne Wojska Polskiego 1918-1939 - WIS

5. Pojazdy Wojska Polskiego 1939

6. Wz 34 - TBiU 56

 

Niestety i tak wielu rzeczy trzeba się domyślać i robić "na czuja".

 

PS. Planuję zrobić resztę zawieszenia i napędu i wtedy prysnę podkładem ... no i wyjdą babole , teraz nic nie widać nie tylko na zdjęciach ale i w realu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tylko brakuje planów jakie posiadają właściciele replik Wz. 34. Chociaż nie wiem czy oni robiąc ten model posiadali większą dokumentację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Robi się

 

Wieża zamknięta, jak wyschnie to nawiercę uchwyty na Tarcze Słupskiego no i zacznie się nitowanie, mam pewien pomysł, który kiedyś zastosowałem na 7TP zobaczymy jak wyjdzie.

3192c404c6dc2c0am.jpg

 

Karabin gotowy, ewentualne poprawki po podkładzie

2cfd641502638dbcm.jpg

6796891424a40106m.jpg

 

i parę drobiazgów, silnik ze skrzynią biegów i most z częścią przegubu

a0ca18472d36dac0m.jpg

śrubki dorobię po podkładzie.

 

Idzie wolno ale do przodu, jak już skończę tę dłubaninę to sam montaż pójdzie błyskawicznie ... przynajmniej mam taką nadzieję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę coś podpowiedzieć, to uważam, że rurki do mocowania tarcz Słupskiego są nie w tych miejscach co powinny. Zobacz str. 28 monografii wz.29/wz.34.

Ja użyłem to tego igieł i bardzo cienkich drucików. Moje też nie są w tych miejscach co powinny, ale najbardziej zbliżone:

 

wz34_02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo

 

Dokończyłem wieżę

3a6368b2840ae3bam.jpg

9103708aa499f4f1m.jpg

 

i małe zbliżenie

d8427eae8b4b6337m.jpg

621328e076294a87m.jpg

 

PS skala72, uchwyty są w dobrych miejscach, przynajmniej wg rysunków a te plastikowe słupki wkleiłem bo nie umiem wyciąć tak małych kółek żeby wyszły cieniutkie podstawki. Zobaczymy jak to wyjdzie po podkładzie mam nadzieję że będzie to widać.

A o co chodzi z tymi drucikami???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelka. Sprawa rurek wyjasniona. Co do tych drucików wystających z rurek, to na jakimś zdjęciu z innego forum, wypatrzyłem je na zdjęciu, możliwe, że były one po to, aby chorągiewka sygnalizacyjna - tarcza Słupskiego, nie obracała się. Tarcze były nakładane na "widełki" (Y) z drutu i wskakiwały w te "druciki" po rozchyleniu się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna odsłona nierównej walki z plastikiem

 

W ruch poszedł Surfacer 1200 i pokazał parę niedociągnięć.

Wieża wyszła tak:

173ac3a6adc30bd3m.jpg

8a0dce0c75b11605m.jpg

 

Karabin wymaga nieco przeszlifowania

780b632518a5364bm.jpg

2c1f879388db0028m.jpg

 

No i rama

e794ea923c7dc27bm.jpg

60bf1c085fe9890bm.jpg

 

Silnik na wczesnym etapie dłubania

95b8fd54d23adc94m.jpg

 

Jarzmo i celownik

bd3916d697ba38cam.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pozazdrościć tylko umiejętności

Karabin naprawdę ślicznie wyszedł z niecierpliwością czekam na resztę prac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za dobre słowo , tak wszystko z plastiku, przynajmniej jak narazie.

 

W międzyczasie dorobiłem zwolnicę (taka mała skrzyneczka między skrzynią biegów i tylnym mostem) i zmontowałem całość żeby zobaczyć jak będzie pasować.

A tak to wygląda:

fe00a3cd85e3e2dam.jpg

db505cd4e57ea35em.jpg

 

Małe zbliżenie:

8c2a203184903e2dm.jpg

 

Przy okazji natrafiłem na dwa problemy:

1. zawieszenie każdego (z wyjątkiem traktorów ) pojazdu składa się z elementów sprężynujących i amortyzujących i tu pojawia się pytanie jak wyglądały i gdzie były zamocowane amortyzatory. Niestety monografia nic na ten temat nie mówi

2. w konstrukcji ramy jest błąd poprzeczna belka na wysokości przedniego mocowania resorów (tylnych) uniemożliwia poprawne działanie wału napędowego przy bardziej ugiętym zawieszeniu. Belka powinna być albo cieńsza albo jakoś wygięta, niestety na rysunakach nic takiego nie zauważyłem. Na dziś tak zostawiam jak mnie będzie bardzo "boleć" to coś wymyślę.

 

PS. Może ktoś ma jakąś koncepcję mocowania amortyzatorów? poszperałem trochę i wydaje mi się że w tamtym czasie używane były amortyzatory ramieniowe, takie były w zawieszeniu Fiata 618, z którego był tylny most.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podziwiam kolegi zapał do robienia Wz.34 od nowa.

Oby tego zapału tylko nie brakło i chyba będę musiał zmienić temat na Wz-34 scratch + troszkę AGI

 

Ale do rzeczy, niewiele zrobiłem bo czsu mało, na początek amortyzatory, jako się rzekło są ramieniowe

e7d9e4f00588aa1bm.jpg

 

dwa zamontowane z przodu, tylne czekają na montaż mostu

2639aba6acb60147m.jpg

 

dodałem też poprzeczki pod deskami podłogi, w oryginale deski nie mogły leżeć bezpośrednio na ramie, środkowe nie maiłyby się czego trzymać

c1f4b3164ff54e79m.jpg

 

silnik dostał też wydech, jeszcze tylko chłodnica i wentylator i silnik będzie skończony

818e2bb30460bea9m.jpg

 

Tylny most ma już bębny hamulcowe i mocowanie do resorów, jak dobrze wyschnie trochę przytnę a dokładna obróbka po zamontowaniu na resorach.

c2f06bc25026f18am.jpg

 

mała przymiarka

586cbae10a0bf426m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nawał roboty :( i brak czasu na modelowanie

 

Dziękuję za inspiracje

Nie ma sprawy

 

Proszę dokącz go !!!!! Tyle zajefajnych projektów poszło do lodówki ;(

Wierz mi robię wszystko żeby nie trafił do lodówki , hoć mam parę takich, które czekają na "wenę twórczą"

 

Od dołu płaskownik 4 otwory i nakrętki

Najpierw chcę zrobić wszystkie podzespoły osobno, będę robił przymiarki, poprawiał i modyfikował, pisałem już że wiele niestety trzeba się domyślać

Super kibicuje chociaż co do amortyzatorów nie jestem przekonany że były

Jeśli są w zawieszniu elementy resorujące (resory, sprężyny) to konieczne są amortyzatory, inaczej pojazd podskakiwałby na najdrobniejszych nierównościach a stabilizacja nadwozia trwałaby tak długo że załoga dostała by choroby morskiej nie mówiąc o jakim kolwiek celowaniu. Koncepcję amortyzatorów zaczerpnąłem z konstrukcji Fiata 618.

Z jakim silnikiem wersję budujesz?

od Fiat'a 608.

 

W weekend znów trochę podłubię i może będzie co pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.