bondarek Napisano 4 Marca 2011 Share Napisano 4 Marca 2011 Witam Od dłuższego czasu chodzi za mną model naszego samochodu Wz-34 i w końcu nabyłem monografię J. Ledwocha, a że w szafie już parę lat leży "model" AGI więc "z pewną niesmiałością" zabrałem się do roboty. Nie będę robił in-boxa bo już było o tym na forum i wszyscy wiedzą że kiepsko to wygląda Czekając na odpowiednie profile polistyrenowe zrobiłem wieżę oraz jarzmo. Wieża jeszcze na "przyrządzie" montażowym Sama skorupa, jeszcze przed obrókbą skrawaniem/ścieraniem i przyrząd montażowy, bardzo pomocny w prawidłowym ustawieniu ścian wieży jarzmo dotarły wreszcze profile więc wróciłem do "fundamentów" czyli ramy A to na dowód że będzie to model AGI, choć nie wiem jeszce w jakim stopniu Mam nadzieję że mnie to nie przerośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil83 Napisano 5 Marca 2011 Share Napisano 5 Marca 2011 Ładnie zacząłeś. Poszlifuj jeszcze trochę niektóre elementy i jedziesz dalej. Będę tu zaglądał. Jestem ciekaw jak Ci pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 5 Marca 2011 Share Napisano 5 Marca 2011 No kolego poważne wyzwanie przed Tobą wielu próbowało nikt nie dokończył... A poważnie kibicuję i jaki zakres przeróbek planujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 6 Marca 2011 Share Napisano 6 Marca 2011 Poważne podejście do tematu, bardzo mi się podoba! Trzymam kciuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 7 Marca 2011 Autor Share Napisano 7 Marca 2011 Witam Walka trwa choć nie jest lekko , czas na małą aktualizację ... Poszlifuj jeszcze trochę niektóre elementy i jedziesz dalej. Będę tu zaglądał. Dokładne szlifowanie będę robił po Panu Surfacerze, bo teraz kompletnie nic nie widać na tym białym plastiku, szczególnie że jeszcze jest pomazany ołówkiem. Jestem ciekaw jak Ci pójdzie. Prawdę mówiąc ja też No kolego poważne wyzwanie przed Tobą wielu próbowało nikt nie dokończył... Zauważyłem parę rozpoczętych relacji, jak narazie mam silne przekonanie że się uda. ... jaki zakres przeróbek planujesz? Plan minimum to rama i zawieszenie, miska olejowa silnika, skrzynia biegów, generalnie to co będzie widoczne od dołu, chłodnica bo będzie otwarta od przodu, uzbrojenie i płyty kadłuba od silnika w tył. Plan max to wnętrze przedziału bojowego. W każdym przypadku z zestawu zostaną koła. Trochę posiedziałem i poprawiłem ramę, tylna belka była za kótka. Rama prawie gotowa, jak widać użyłem części (szt jeden) z zestawu Zacząłem modyfikować tylny most, poszpachlowany schnie W tak zwanym między czasie testowałem tłoczenie błotników, chyba może być. Największy problem to brak dokładnych planów i dotyczy to też w/w monografii, na rysunakach nie jest uwzględniona np. ostatni poprzeczna belka, rysunki ramy nie zgadzają się z rysunkami całego samochodu trzeba przeglądać dużo zdjęć a te nie są najlepszej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 8 Marca 2011 Share Napisano 8 Marca 2011 Rama wygląda nieźle chociaż albo lepsze fote wstaw albo podkładem pryśnij będzie łatwiej niwelować błędy i niedociągnięcia. Błotnik wygląda gites dajesz dalej Przy wnętrzu pomogę na tyle ile wiem co tam było, sporo widać na fotach rozbitych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 8 Marca 2011 Share Napisano 8 Marca 2011 Czy będziesz przerabiał karoserię? Moim zdaniem powinna ona być poprawiona w pierwszej kolejności - wymiary, skrzynia narzędziowa miała dwie klapki, czego tak naprawdę nie widać na modelu AGI. źródło: dobroni! Wieża wystaje lekko poza boczny pancerz. źródło: odkrywca Warto również zwrócić uwagę na klapę, zawiasy były po stronie lewej, a ona sama otwierała się w całości. Z prawej strony były "zatrzaski". Na poniższym zdjęciu jest Wz. 34, w wer. Wz.34-I/II otwierała się tak samo. źródło: odkrywca Nie będę umieszczał zdjęć replik, mogą wprowadzić w błąd. Na jakich materiałach się opierasz, zdjęcia i ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 9 Marca 2011 Autor Share Napisano 9 Marca 2011 Wieżę zrobiłem od nowa, ta z zestawu to jakiś potworek, co do kadłuba to na pewno przedział bojowy/kierowania będę robił od nowa, podłogę też. Pierwotnie planowałem zostawić opancerzenie silnika ale więcej będzie roboty z pocienianiem platiku niż zrobienirm wszystkiego od początku. Nie planuję robić otwartej "maski" silnika a w przedziale silnikowym będzie tylko to co widać od spodu. Źródła, na których się opieram to (kolejność istotna ): 1. Monografia Wz 29/Wz 34 - Militaria 318 2. Zdjęcia - internet 3. Model Wz-34 1/25 - Kartonowa Kolekcja 4. Samochody Pancerne Wojska Polskiego 1918-1939 - WIS 5. Pojazdy Wojska Polskiego 1939 6. Wz 34 - TBiU 56 Niestety i tak wielu rzeczy trzeba się domyślać i robić "na czuja". PS. Planuję zrobić resztę zawieszenia i napędu i wtedy prysnę podkładem ... no i wyjdą babole , teraz nic nie widać nie tylko na zdjęciach ale i w realu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 9 Marca 2011 Share Napisano 9 Marca 2011 No to tylko brakuje planów jakie posiadają właściciele replik Wz. 34. Chociaż nie wiem czy oni robiąc ten model posiadali większą dokumentację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 13 Marca 2011 Autor Share Napisano 13 Marca 2011 Witam Robi się Wieża zamknięta, jak wyschnie to nawiercę uchwyty na Tarcze Słupskiego no i zacznie się nitowanie, mam pewien pomysł, który kiedyś zastosowałem na 7TP zobaczymy jak wyjdzie. Karabin gotowy, ewentualne poprawki po podkładzie i parę drobiazgów, silnik ze skrzynią biegów i most z częścią przegubu śrubki dorobię po podkładzie. Idzie wolno ale do przodu, jak już skończę tę dłubaninę to sam montaż pójdzie błyskawicznie ... przynajmniej mam taką nadzieję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 14 Marca 2011 Share Napisano 14 Marca 2011 Jeżeli mogę coś podpowiedzieć, to uważam, że rurki do mocowania tarcz Słupskiego są nie w tych miejscach co powinny. Zobacz str. 28 monografii wz.29/wz.34. Ja użyłem to tego igieł i bardzo cienkich drucików. Moje też nie są w tych miejscach co powinny, ale najbardziej zbliżone: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 14 Marca 2011 Share Napisano 14 Marca 2011 No no kolego poważna przebudowa kibicuje karabinek extra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 15 Marca 2011 Autor Share Napisano 15 Marca 2011 Dzięki za dobre słowo Dokończyłem wieżę i małe zbliżenie PS skala72, uchwyty są w dobrych miejscach, przynajmniej wg rysunków a te plastikowe słupki wkleiłem bo nie umiem wyciąć tak małych kółek żeby wyszły cieniutkie podstawki. Zobaczymy jak to wyjdzie po podkładzie mam nadzieję że będzie to widać. A o co chodzi z tymi drucikami??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 Rewelka. Sprawa rurek wyjasniona. Co do tych drucików wystających z rurek, to na jakimś zdjęciu z innego forum, wypatrzyłem je na zdjęciu, możliwe, że były one po to, aby chorągiewka sygnalizacyjna - tarcza Słupskiego, nie obracała się. Tarcze były nakładane na "widełki" (Y) z drutu i wskakiwały w te "druciki" po rozchyleniu się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 16 Marca 2011 Share Napisano 16 Marca 2011 Ciekawy patent z nitami co to takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 16 Marca 2011 Autor Share Napisano 16 Marca 2011 Ciekawy patent z nitami co to takiego? Dawno temu wykorzystałem taką technikę przy 7TP http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=18322&highlight= mam nadzieję że mnie ne zbanują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 17 Marca 2011 Autor Share Napisano 17 Marca 2011 Kolejna odsłona nierównej walki z plastikiem W ruch poszedł Surfacer 1200 i pokazał parę niedociągnięć. Wieża wyszła tak: Karabin wymaga nieco przeszlifowania No i rama Silnik na wczesnym etapie dłubania Jarzmo i celownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skikut87 Napisano 17 Marca 2011 Share Napisano 17 Marca 2011 No pozazdrościć tylko umiejętności Karabin naprawdę ślicznie wyszedł z niecierpliwością czekam na resztę prac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 18 Marca 2011 Share Napisano 18 Marca 2011 Super to wygląda Wszystko z plastiku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 18 Marca 2011 Autor Share Napisano 18 Marca 2011 Witam i dziękuję za dobre słowo , tak wszystko z plastiku, przynajmniej jak narazie. W międzyczasie dorobiłem zwolnicę (taka mała skrzyneczka między skrzynią biegów i tylnym mostem) i zmontowałem całość żeby zobaczyć jak będzie pasować. A tak to wygląda: Małe zbliżenie: Przy okazji natrafiłem na dwa problemy: 1. zawieszenie każdego (z wyjątkiem traktorów ) pojazdu składa się z elementów sprężynujących i amortyzujących i tu pojawia się pytanie jak wyglądały i gdzie były zamocowane amortyzatory. Niestety monografia nic na ten temat nie mówi 2. w konstrukcji ramy jest błąd poprzeczna belka na wysokości przedniego mocowania resorów (tylnych) uniemożliwia poprawne działanie wału napędowego przy bardziej ugiętym zawieszeniu. Belka powinna być albo cieńsza albo jakoś wygięta, niestety na rysunakach nic takiego nie zauważyłem. Na dziś tak zostawiam jak mnie będzie bardzo "boleć" to coś wymyślę. PS. Może ktoś ma jakąś koncepcję mocowania amortyzatorów? poszperałem trochę i wydaje mi się że w tamtym czasie używane były amortyzatory ramieniowe, takie były w zawieszeniu Fiata 618, z którego był tylny most. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plastikk Napisano 18 Marca 2011 Share Napisano 18 Marca 2011 Podziwiam kolegi zapał do robienia Wz.34 od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 23 Marca 2011 Autor Share Napisano 23 Marca 2011 Witam Podziwiam kolegi zapał do robienia Wz.34 od nowa. Oby tego zapału tylko nie brakło i chyba będę musiał zmienić temat na Wz-34 scratch + troszkę AGI Ale do rzeczy, niewiele zrobiłem bo czsu mało, na początek amortyzatory, jako się rzekło są ramieniowe dwa zamontowane z przodu, tylne czekają na montaż mostu dodałem też poprzeczki pod deskami podłogi, w oryginale deski nie mogły leżeć bezpośrednio na ramie, środkowe nie maiłyby się czego trzymać silnik dostał też wydech, jeszcze tylko chłodnica i wentylator i silnik będzie skończony Tylny most ma już bębny hamulcowe i mocowanie do resorów, jak dobrze wyschnie trochę przytnę a dokładna obróbka po zamontowaniu na resorach. mała przymiarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prosiaczek.pl Napisano 29 Marca 2011 Share Napisano 29 Marca 2011 Dziękuję za inspiracje Proszę dokącz go !!!!! Tyle zajefajnych projektów poszło do lodówki ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 29 Marca 2011 Share Napisano 29 Marca 2011 mała przymiarka Od dołu płaskownik 4 otwory i nakrętki Super kibicuje chociaż co do amortyzatorów nie jestem przekonany że były Z jakim silnikiem wersję budujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bondarek Napisano 31 Marca 2011 Autor Share Napisano 31 Marca 2011 Witam Nawał roboty :( i brak czasu na modelowanie Dziękuję za inspiracje Nie ma sprawy Proszę dokącz go !!!!! Tyle zajefajnych projektów poszło do lodówki ;( Wierz mi robię wszystko żeby nie trafił do lodówki , hoć mam parę takich, które czekają na "wenę twórczą" Od dołu płaskownik 4 otwory i nakrętki Najpierw chcę zrobić wszystkie podzespoły osobno, będę robił przymiarki, poprawiał i modyfikował, pisałem już że wiele niestety trzeba się domyślać Super kibicuje chociaż co do amortyzatorów nie jestem przekonany że były Jeśli są w zawieszniu elementy resorujące (resory, sprężyny) to konieczne są amortyzatory, inaczej pojazd podskakiwałby na najdrobniejszych nierównościach a stabilizacja nadwozia trwałaby tak długo że załoga dostała by choroby morskiej nie mówiąc o jakim kolwiek celowaniu. Koncepcję amortyzatorów zaczerpnąłem z konstrukcji Fiata 618. Z jakim silnikiem wersję budujesz? od Fiat'a 608. W weekend znów trochę podłubię i może będzie co pokazać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.