Skocz do zawartości

M151A1 z pokładową 60-tką. Akademia 1:35


M.Durant

Rekomendowane odpowiedzi

Za sugestią Kolegi pmroczko, postanowiłem zrelacjonować budowę M151A1. Jest to zestaw Academy w wersji z pokładowym karabinem M60 na podstawie słupkowej.W trakcie budowy będę chciał wykorzystać elementy zestawu blaszek eduard. (Nie wiem na ile się to uda)

Budowę modelu rozpocząłem jakiś czas temu, w związku z tym nie dysponuję zdjęciami od początku. Po podjęciu decyzji o stworzeniu relacji z budowy będę starł się , aktualizować temat na bieżąco.

Tak więc, pudełko de6214a76ad731b0m.jpg prezentuje się całkiem nieźle, robi dobre wrażenie. Zawartość pudełka składa się z siedmiu elementów, każdy oddzielnie zapakowany w folie. Są to trzy ciemno-zielone wypraski i nadwozie . Następnie części przeźroczyste. Zestaw pięciu gumowych opon, oraz kalkomanie umożliwiające oznaczenie wozu w dwóch wariantach do wyboru.

Moim zdaniem, jakość wyprasek nie budzi zastrzeżeń. Natomiast, model VS oryginał...cóż jeszcze wszystkiego nie znalazłem, jak już Koledzy zauważyli na pewno nadkola-tył i podwozie.Podwozia nie będę przerabiał (chyba).

Chcę tylko nadmienić że, model ten wykonuję z wykorzystaniem farb Humbrol enamel oraz Vallejo MC. Malowanie tylko pędzlem z racji tego iż, przed zakupem aerografu chcę mieć, pędzelek w małym palcu.

Zapraszam do udziału w tym temacie, konstruktywna krytyka i pomoc mile widziane za wszelkie rady i okazaną życzliwość z góry dziękuję.

Jak dotąd udało mi się sklecić, silnik , w małym stopniu elementy nadwozia oraz deskę rozdzielczą. Zająłem się również po części podwoziem.c0e49b299b75cc2bmed.jpg295929014b1ff767med.jpg

dff96b92cb1a019cmed.jpgbc2f6dad13d7c157med.jpg

Przepraszam za jakosć zdjęć jeszcze tego nie opanowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że też miałeś problem z prostym przyklejeniem pedałów.

deska rozdzielcza stara, czy juz zblaszkowana? Jeśli tak, to chyba tez powinieneś mieć problem z jej dopasowaniem, u mnie była o jakieś 1,5 cm za długa blaszka i trzeba było ciąć. Masz zestaw edka do Shmiry czy inny? W shmirze właśnie jest ten problem z deską.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Pedały owszem są lekko skrzywione, ale widzę że zdjęcie troszkę oszukuje bo faktycznie na modelu nie jest tak tragicznie. Co do blaszki na deskę rozdzielczą ,była akurat. Zakupiłem, dedykowany zestaw blaszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Cieszę się, że zacząłeś ten wątek, mam nadzieję, że będziesz miał z tego zabawę!

Na początku miałbym prośbę, żebyś napisał jaki masz pomysł na ten model - inaczej jaki pojazd i w jakiej sytuacji ma on przedstawiać (np. scenka z lat 60-tych, okolice Kaiserslautern, Niemcy, pojazd US Army)

Nie byłbym sobą, gdybym się do czegoś nie doczepił - proponuję zmienić ten śmieszny okrągły przedmiotw tylnym lewym narożniku komory silnikowej na regulator prądnicy - jest o wiele więcej zdjęć które pokazują coś takiego. W ogóle zachęcam do zbierania dokumentacji, przy czym trzeba bardzo uważać, żeby nie pomieszać szczegółów z modeli A1 i A2. W taki sposób ja też popełniłem błąd przy haku od przyczepy - ta blaszka z otworami była montowana w modelu A2.

Jeśli chodzi o podwozie, to są w zasadzie dwie opcje - zostawić tak jak jest i zapomnieć, albo kompletnie przerobić, i jest to góra roboty. Ciekawe na co się zdecydujesz. Zapraszam na moją stronę internetową, tam pokazuję jak przerobić podwozie, żeby było dobrze.

No i w ogóle życzę powodzenia z projektem i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawa będzie na bank.Myślałem troszkę nad tym, jaki ma to być wóz. Wyobrażam sobie to raczej w scenerii miejskiej gdzieś tak koło 68`Może pod jakimś barem ,pełno rowerów i miejscowi, albo punkt kontrolny gdzieś na peryferiach miasta. Oczywiście to jest dopiero początek, i jeszcze dużo wody upłynie w Mekongu nim to nabierze takiego wyrazu. Zmieniłbym to okrągłe cóś, tylko jeszcze nie mam pomysłu jak wykonać część właściwą. Co do dokumentacji mam już trochę zdjęć.Podwozie na ten moment zostaje tak jak jest, chyba że cos mnie się odwidzi...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ze świnką to proponuję FAVa Rangersów z operacji Urgent Fury

4b43494e532e2441_large.jpg

 

rangers2dbngunjeepatpoine1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moses - na Twoich fotkach widać, że chopakom jako FAV spasił A2 - też bym tak zrobił, w końcu miał mocniejsze tylne zawieszenie. Także to raczej żal, zwłaszcza, że Academy z góry wygląda jak A1 Mnie tam cieszy, że kolega się zdecydował na Wietnam.

 

M.Durant - no to OK, będzie łatwiej o różnego rodzaju dodatki. Jeszcze warto by pomyśleć o tym "czymś" przy haku do przyczepy - na Wietnam tego tam nie było. Życzę powodzenia w pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... Uważaj na kalki, bo u mnie te boczne na maskę były mega lipne.

Już się rozglądałem na wszelki, za jakimiś.

Popatrzyłem i też znalazłem parę fotek z rzeczonym wozem.

Scenka z wozem miała by wyglądać mniej więcej tak:

Najbliżej jestem fotki nr.4

af83304efaccae8fmed.jpg

11f5d9f1143183a1.jpg

81cab89c82a45251med.jpg

dc4ec80b23bb6953med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ambitnie! Trzeba będzie pociąć trochę figurek, żeby zrobić dobrą załogę do Jeepa. Drugie zdjęcie jest o tyle kuszące, że pokazuje jednocześnie numer rejestracyjny (02S39069) jak i przynależność do jednostki (2-2-I-9 M - musiałbym to jeszcze rozkodować), to się rzadko zdarza. No to teraz nic, tylko konsekwentnie zrealizować plan, życzę powodzenia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pojawił się, pierwszy problem. W instrukcji od edka jest część która ma być zamontowana tu...

9426fca2126012b4med.jpg Rzecz w tym ze nie bardzo wiem co to jest Druga zaś sprawa to ,to że na znanych mi fotografiach M151A1 jakoś nie widzę tego czegoś. Proszę o pomoc znawców tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie spotkałem się na żadnym foto z czymkolwiek co przypominałoby taką częśc na przednim grillu M151.

 

Na każdej instrukcji części eduarda jest index i przypisy na czym wzorowali się projektanci blaszek i co zrozumiałe na czym opierają swoje wypusty, bo przecież bez poparcia dowodami fotograficznymi najlepiej danych modyfikacji, cały zestaw równałby się fantazją z jungle boots na nogach piechura Wehrmachtu pod Leningradem.

 

Spróbuj kierując się tym przypisem znaleźć tę pozycję na necie i może gdzieś będzie w formacie PDF do przeglądnięcia albo jakieś zdjęcie z tej publikacji się znajdzie dokumentujące i uzasadniające takie użycie elementu nr. 28.

 

Druga rada w przypadku niepowodzenia przy pierwszej, to odpuszczenie sobie tej części, bo 99% muttków nie ma nic takiego, a przyklejenie tego elementu w tamto miejsce oznaczałoby, że skłaniasz się ku marginesalnemu występowaniu (o ile występuje) tego elementu, co wymuszałoby jakoby wzorowanie się na konkretnym pojeździe z konkretnego okresu, co bardzo zawęzałoby merytorycznie twoje prace i rzeczy które chciałbyś we własnym zakresie dorobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz zauważyłem post Kubisza. Co tu dużo mówić, bardzo ciekawa sprawa z tym bridge plate'm. Nigdy niczego takiego na Mutku nie widziałem, a w linku az dwie fotki konkretne.

 

Dzięki Kubisz za objaśnienie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy, zawsze chętnie pomogę

 

Ciekawie wygląda żółta tablica, ale takie coś raczej we "frontowych" MUTTach w Wietnamie nie występowało. Nie znam zbyt wielu fotografii tego pojazdu z tego okresu, musiałbyś poprzeglądać, czy chociaż na jednym trafiła się "bridge plate".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Tabliczki klasyfikacji mostowej są powszechnie spotykane w Europie, na pojazdach, ale też na mostach. Np. w Niemczech każdy, nawet najbardziej badziewiasty mostek ma tabliczkę, która mówi jakie pojazdy kołowe a jakie gąsienicowe mogą tan most przekraczać. Swoją drogą jest to standard NATO, ciekawe, że Polacy nic takiego nie wprowadzili - no ale przecież nie będziemy w Polsce prowadzili wojen, prawda? Tak czy inaczej w Wietnamie nie było zbyt wielu mostów, tabliczka wisi na chłodnicy i zmniejsza jej efektywność i zaczepia o krzaki, jak się przez nie przejeżdża. A jeszcze operacje w Wietnamie nie były prowadzone w ramach NATO. Krótko mówiąc - akurat na M151 takich tabliczek widzi się bardzo mało, ja bym w modelu tego nie zastosował. Drugim takim elementem z zestawu blaszek są odblaski - te śmieszne, podłużne. One weszły do użycia w późnych latach siedemdziesiątych i do maszyny z Wietnamu też nie powinno się ich stosować. Znowu odblaski z zestawu są brzydkie, najlepiej zrobić coś we własnym zakresie, nie jest to trudne. Od znajomego wiem, że odblask zdjęty z ciągnika marki URSUS idealnie pasuje na wojskowego Jeepa, nawet otwory mają ten sam rozstaw i średnicę - to powinno ułatwić poszukiwania dokumentacji Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy, zawsze chętnie pomogę

 

Ciekawie wygląda żółta tablica, ale takie coś raczej we "frontowych" MUTTach w Wietnamie nie występowało. Nie znam zbyt wielu fotografii tego pojazdu z tego okresu, musiałbyś poprzeglądać, czy chociaż na jednym trafiła się "bridge plate".

Oj, ciężko znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały offtop

M.Durantcie czy Twój avatar nie powinien wyglądać tak:

Michael-Durant.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Fotele, to po zawieszeniu, najsłabszy punkt tego zestawu.

 

Powodzenia w dalszych pracach, pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.