Jump to content
qalimar

Mi-8/Mi-17

Recommended Posts

Panowie. jako że te zdjęcia 605 i 602 plus rysunek znam a o tych zawodach gdzie Bolo ,Kuraś i Ropuch brali udział pisała niegdyś SP to to malowanie Pułkowe 628ki powaliło mnie na pysk. Czemusz to nie doszło do skutku? Ach. A gdyby tak spróbowac zrobic model w takim malowanku? Ale to daleka przyszłość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwróćcie uwagę w tle jakie piękne malowania miały wtedy ósemki, to chyba jest 645 jeśli dobrze pamiętam

 

17-ki. Wtedy miały one oryginalny ruski kamuflaż. Ósemki natomiast już poremontowy, niestety o słabej jakości- po jakimś czasie przypominał sam nie wiem co:

 

m8-8.jpg

 

m8-9.jpg

 

m8-11.jpg

 

Czemuż to nie doszło do skutku? Ach. A gdyby tak spróbowac zrobic model w takim malowanku? Ale to daleka przyszłość.

 

Było pewnie zbyt odważne i co by wówczas wyżsi przełożeni powiedzieli? Strachowe decydentów zeżarło.

 

 

A na koniec zagadka- jaka to wersja Mi-8? Niestety bez nagród

 

m8-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cinek - proszę cię pogrzeb trochę w pamięci i napisz mi czy te barwy ,kolory ,odcienie które są na tym 605 to są wiarygodne na tych zdjęciach . Czy te foty ewentualnie mocno przekłamują ?

 

Darku zdjęcia były robione bodajrze (tak mi wyszło z wyliczeń)w 90 roku (helikopter boogie był w 91 stąd na tych zdjęciach 605 ma Borutę) i wydaje mi się, że właściwie oddają kolory fabrycznego malowania siedemnastek (wszystkich 4 jakie w 88 przyszły do Leźnicy. Niestety 604 w 89 uległa katastrofie (przy dużej prędkości zaczepił śmigłem ogonowym o nawierzchnię lotniska. Technik nie przeżył, pilotom się udało).

 

Co do 414 jaką zamieścił qalimar to jest prawdziwy numer śmigłowca w wersji T. Został wycofany w 1997 i przekazany do Oleśnicy (numer fabryczny 0414, dostawa 04.12.67 - najstarcza ósemka razem z 314.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darku zdjęcia były robione bodajrze (tak mi wyszło z wyliczeń)w 90 roku (helikopter boogie był w 91 stąd na tych zdjęciach 605 ma Borutę)

 

W tym tekście wszystko jest wyjaśnione. Kolory też:

 

text.jpg

 

Jedna rzecz- p. Marek Radomski zdaje się, że pogalopował nieco w fantazję z producentami farb-na obu śmigłowcach musiały być ruskie. Wiertalioty miały wówczas po 3 lata, a więc były zdecydowanie przed pierwszym remontem. Po trzech latach służby, nikt nie myśli o malowaniu całego statku powietrznego- wyrzucanie pieniędzy w błoto. Po prostu Rosjanie na jednym ś-cu zastosowali farbę z jednej beczki, a na drugim z drugiej. Nikt się wówczas nie bawił w FS-y.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

Widzę że galeria zdjęć Mi-8 się rozrasta. Kazde zdjęcie tychże śmigłowców w starym łaciatym kamuflażu jest dla mnie na wagę złota i chyba nie tylko dla mnie bo entuzjastów tej konstrukcji widzę że jest naprawde wielu. Cieszy mnie ten fakt bardzo. Panowie jak macie coś w swoich zasobach dawajcie.

Ja tez dokładam fotki ósemek które zrobiłem już dość dawno podczas pobytu Łęczyckich maszyn na Podbeskidziu.

Śmigłowiec nr 610

f091b5e77da51845m.jpg ef154768cf0c16efm.jpg

Śmigłowiec nr 611

404f2db77cf6eab2m.jpg ba067df71d8b27bdm.jpg

Śmigłowiec nr 622

942d5ae4f2a0dd0dm.jpg e539d704eea4b263m.jpg 0579e25a3e8d2c7fm.jpg

 

A tu fotka śmiglaka chyba 640 zrobiona podczas nocnych lotów w roku ubiegłym także u nas na bielskim lotnisku. Bardzo fajnie wyszły elementy które znajdują się z samego przodu pod osłoną kokpitu a które z kabiny nie da się sfotografować. Może ktoś skorzysta z tej fotki przy budowie modelu

677141a54548f0d8m.jpg

Pozdrawiam

Darek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeproszę pierw autora że sobie użyłem tej fotki

m81z.jpg

Uploaded with ImageShack.us

To je 628 w trakcie przeróbki na Pasażera/SAR-a pierw w trakcie prób latała taka jak na zdjęciu a wyszła od nas malowana w salamandre 2002 rok:D

ogólnie były 3 takie osobniki 619 już nielot:cry: obecnie lotne oliwy już 627 i 628

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze skany niestety z odbitki:) Cinias z tą oranżadką dobre:) Teraz mamy lepszą oranżadkę cytronettową hahaha:)

sierpień 2002:)

62802g.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

sierpień 2004:)

6285g.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maszyna: Mi-8 "639", miejsce: podpoznańska Kobylnica, rok: chyba 1994. Za kadrowanie nie bijcie młody byłem

th_Mi-8T-0006.jpgth_Mi-8T-0004.jpgth_Mi-8T-0002.jpg

th_Mi-8T-0001.jpgth_Mi-8T-0007.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś wie, jak idą prace doposażeniowe z naszymi Mi-17-1W? Miejsce na Adrosa jeszcze puste, Filtrów brak - czyżby miano zastosować inne niż PZU? EWU na wylotach spalin też nie widać, a myslałem że odkąd zaczęto ich uzywać w Afganistanie to już teraz będą w standardzie na wyposażeniu szystkich, a przynajmniej ekspedycyjnych, śmigłowców.

 

20110312192558mi4.jpg

20110312192610mi17_iu.jpg

20110312192616mi1.jpg

20110312192604mi3.jpg

 

W sumie, skoro nb już widać, to wszystko w temacie malowania wiadomo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki uprzejmości A. Wrony:

 

p1.jpg

 

p011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

Super fotki koledzy.Stakor - z przeróbkami Mi-17 trumpka myślę że nie było by tak dużo roboty. Jaki byś model nie wzioł do ręki to i tak trochę roboty będzie . Mi też już światełko we łbie się zapaliło co do tej wersji by ją zrobić i wiem że jeśli idzie o 72ke to tylko Hobby Boss a trumpek to praktycznie kopia tego zestawu tylko w innej skali. Zwezda czy KP to nawet w grę nie wchodzi.

Fajnie że temat odżywa .Ja też mam sporo nowych fotek Mi-8 zrobionych na lotnisku w Bielsku Bialej podczas skoków grupy WKS Wawel z Mi-8 655 tylko mam na razie problem z netem i chwilowo korzystam z netu siostry. Jak tylko będe miał możliwosć to zaraz powstawiam je na forum.

Prace z modelem Mi-8 656 też posuwają się do przodu ale fotki będą również w póżniejszym terminie . To tak dla zainteresowanych tematem w dziale warsztat .

Pozdrawiam

Darek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zróbta, projekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dysponuje ktoś fotografią drugie strony tego egzemplarza z okresy gdy miał namalowane znaki czerwonego krzyża i półksiężyca ? bo wszystkie które widziałem prezentują tylko jedna stronę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie jeśli to nie problem to uniżenie proszę "ktosia" o ukazanie tajemniczego oblicza 655tki

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dorzucę jeszcze coś:

 

04-2.jpg

 

04-1.jpg

 

fot. Andrzej Wrona

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja dorzucę jeszcze coś:

(...)

 

No proszę, chyba pierwsze zdjęcia z tymi ustrojstwami zamontowanymi na płatowcach w necie.

 

Masz zdjęcia z Mi-24 z tymi zasobnikami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z "24" narazie "729" ma założoną Terme obadwa czekają sobie na obloty:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Mi-17 nb 0608 było tak:

 

http://www.airplane-pictures.net/image84666.html

 

a jest tak:

 

http://www.airplane-pictures.net/image145008.html

 

Pomyłka, lewy/ prawy pyłofiltr została naprostowana standardowymi oczami jak na Mi-8MTW-1 nb 5528:

 

http://www.airplane-pictures.net/image85662.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.