Skocz do zawartości

Custom Version of Honda Super CUb Fujimi 1/12


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Bywają na allegro.

Jeśli chciałbyś nabyć to szukaj na allegro aukcji gościa o nazwie precizjano. U niego narzynek jest cała masa. Duże i małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pręt 2mm

 

IMG_2359.jpg

 

dorobiłem wsporniki, pocieniłem końcówki, oszlifowałem i mamy komplet

 

IMG_2360.jpg

 

wsporniki nie są szczytem inżynierii ale już chyba zostaną

 

IMG_2361.jpg

 

chwilowo ze zwykłymi nakrętkami

 

IMG_2362.jpg

 

i wraz z widelcem

 

IMG_2363.jpg

 

IMG_2364.jpg

 

przejdzie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Truckerek93.

 

Wkurzała mnie śruba przy tylnym wahaczu z lewej strony. Była wg. mnie trochę za duża po za tym tam jest coś w rodzaju szpilki więc z tej strony nie powinno być nakrętki tylko łeb śrub. Tak więc się jej pozbyłem

 

IMG_2224.jpg

 

i zamieniłem na otworek

 

IMG_2350.jpg

 

z drugiej strony otwór zmniejszyłem odorobinę

 

IMG_2351.jpg

 

teraz będzie przebiegać tędy prawdziwa mosiężna "szpilka" z śrubą

 

IMG_2348.jpg

 

IMG_2349.jpg

 

Skleiłem połówki ramy i zabrałem się za poprawianie styków połączenia.

Na warsztat trafiło również siodełko. W moim chopperku nie ma standardowej kanapy tylko takie klasyczne siedzenie.

 

afs5282618808_df6e30595b_b.jpg

 

Wyciąłem więc mocowania siedzenia i wyrównałem powierzchnię

 

IMG_2352.jpg

 

początki siedzenia

 

IMG_2358.jpg

 

IMG_2357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzenia ciąg dalszy.

 

Żeby się nie bawić z poprawnym ustawieniem siedzenia przymierzyłem je raz i zrobiłem sobie otworki w które będą wskakiwać bolce z pod siedzenia

 

IMG_2365.jpg

 

IMG_2366.jpg

 

siedzisko ukształtowałem z masy MagicSculp do tego dodałem boczny szew z drucika cynowego 0,3mm przewalcowanego uchwytem do wiercenia którego powierzchnia jest karbowana

 

IMG_2367.jpg

 

wyszło jak wyszło. Nie miałem innego pomysłu

 

IMG_2369.jpg

 

IMG_2368.jpg

 

przy okazji widać drugą rzecz jaką zrobiłem - wskaźnik paliwa

 

IMG_2371.jpg

 

nawierciłem otworki w ramie, wkleiłem kawałki pręcika z polistyrenu 1,2mm i nawierciłem w nim otworki wiertłem 0,5mm

 

IMG_2372.jpg

 

kątowniczki powstały z rurki mosiężnej 1mm przyciętej pod kątem 45st i zlutowanej. W środek poszedł drucik mosiężny 0,5mm. Rurka przeźroczysta 0,8mm.

Tak przy okazji, lutownica Dremela to piękna zabawka można nią bardzo precyzyjnie lutować, prawie jak chirurg ;o)

 

No i znów przy okazji widać kolejną rzecz jaką zacząłem robić tj. wzmocnienia ramy

 

IMG_2370.jpg

 

na razie górne i jeszcze nie dopracowane

 

IMG_2375.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ kawał pięknej roboty, aż mi ręce opadają z wrażenia jakie to fajne przygwizdy można wykonać samemu.

Bardzo ładnie, a siedzisko tak jak wyszło to dla mnie bomba, będziesz je jeszcze jakoś malował?

 

Na domiar tego w każdym z warsztatów związanych z tą Honda jest różnorodność - w każdym coś innego się dzieje - BRAWO Panowie.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki powerpablo!

Tak dla formalności, na sąsiednim forum powstają jeszcze 3 takie skuterki. Każdy w innym stylu

To miał kolega na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Tak dla formalności, na sąsiednim forum powstają jeszcze 3 takie skuterki. Każdy w innym stylu

To miał kolega na myśli.

 

Tak zgadza się, mój błąd.

Trochę się zagalopowałem

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokończyłem wzmocnienia ramy

 

IMG_2381.jpg

 

IMG_2386.jpg

 

Następnie zrobiłem podejście do wlewu paliwa do zbiornika. Standardowo korek wlewu paliwa znajduje się pod siedzeniem. Kanapa jest uchylana i tam znajduje się korek. W moim sprzęcie siedzenie jest płaskie w stylu oldskulowym więc wlew wylądował za nim w postaci rury

 

Kopiaafs5282618808_df6e30595b_b.jpg

 

nie mam fotki motorku z drugiej strony więc będę trochę improwizował

 

IMG_2383.jpg

 

rurka 3,2mm

 

IMG_2384.jpg

 

IMG_2385.jpg

 

waham się jeszcze czy nie dać pręta 4mm

 

IMG_2387.jpg

 

IMG_2388.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki MartiniOCP.

 

Wlew paliwa zostanie tak jak pokazałem na początku. Korek też już mniej więcej wydziergałem. Kombinuję jeszcze tam jedną rzecz. Pokażę jak mi coś z tego wyjdzie.

 

Powoli przedzieram się przez kolejne elementy tegoż sprzętu. Początkowo wydawało mi się że będzie szybko a tutaj co krok to coś do przeróbki. Na szczęście już co raz mniej.

Z większych tematów został wydech, koła i tylni błotnik.

Boczne osłony już testowałem i tutaj nie ma żadnej odkrywczej ameryki tylko mozolna i staranna praca.

Po za tym trochę innych drobiazgów przy silniku, gaźniku i osprzęcie. Potem malowanie i skład.

 

Wracając do błotnika. Obmyślam sobie ostatnio jak się do niego dobrać.

Zrobiłem sobie kilka fotek żeby mi było łatwiej zdecydować o długości błotnika.

W tej chwili jest tak

 

IMG_2390.jpg

 

i teraz różne kombinacje długości przy pomocy odciętej końcówki.

Od wersji dłuższej do krótszej

 

IMG_2394.jpg

 

IMG_2391.jpg

 

IMG_2392.jpg

 

IMG_2393.jpg

 

Ciężko będzie uzyskać ten sam efekt co w pierwowzorze bo tam jest inna konstrukcja ramy z tyłu. Koło w sztywnej ramie zostało mocno zbliżone do błotnika.

Jednak jak zgrywałem fotki przyszła mi do głowy pewna myśl.

Można bo obniżyć zawieszenie z tyłu. Wystarczy odciąć ramiona tylnego wahacza i przerobić je na ruchome. W zasadzie nie było by to specjalnie trudne bo już wstawiłem w mocowanie wahacza szpilkę skręcaną śrubą Wystarczy dodatkowo skrócić odpowiednio amortyzatory i sprawa załatwiona.

Koło zbliży się do błotnika do tego ostatnia lub przedostatnia wersja długości błotnika i hymm...

 

Przeglądając fotki rożnych podłubanych wersji Cub'a mam wrażenie że to dość popularny zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zdaje się że te starsze długopisy z takim cieniutkim wkładem miały mniejszą sprężynkę.

Ale dziś rano przy śniadaniu przypomniało mi się jak za czasów studenckich psułem kolegom zapalniczki

Przestawiałem im płomień na taki gigantyczny. Taka głupia zabawa. W każdym razie skojarzyłem że w zapalniczce jest sprężynka.

Rozbebeszyłem jedną przed chwilą i mam sprężynkę o średnicy 2,25mm. Bliżej 3mm była by idealna ale taka też może się nada. Może zrobię działające amortyzatory przy tylnym kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób błotnik jak najdłuższy.

 

Próbowałeś samodzielnie skręcić odpowiednią sprężynkę (na przykład na uchwycie jakiegoś wiertła o odpowiedniej średnicy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób błotnik jak najdłuższy.

Raczej nie.

Z przodu nie będzie błotnika w cale więc wydaje mi się że z tyłu też powinien być zminimalizowany.

 

Co do sprężynki to bardziej mi zależy na jej działaniu niż wyglądzie. Można oczywiście postarać się nawinąć taką z sprężystego drutu stalowego ale jest dużo trudniej i efekty też nie są takie jak przy gotowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze już są wolne ;o)

 

IMG_2396.jpg

 

żyją własnym życiem i można zrobić enduro

Wstawiłem do środka ramy rurkę polistyrenową która prowadzi śrubę

 

IMG_2398.jpg

 

seryjne ustawianie jest takie

 

IMG_2399.jpg

 

a przydało by się zejść do takiego

 

IMG_2400.jpg

 

trochę skraca się wtedy teleskop

 

IMG_2401.jpg

 

zacząłem nawet sobie preparować jeden

 

IMG_2403.jpg

 

do tego chciałem tą sprężynkę (taka fanaberia)

 

IMG_2402.jpg

 

IMG_2404.jpg

 

ale doszedłem do wniosku że będzie śmiesznie wyglądał.

Taki krótki z tymi średnicami. Trzeba by go zrobić mniejszego w sensie średnic rurek lub przejść na sprężyny jak np. tutaj

 

x3ecc.jpg

 

Na razie się jeszcze waham i przy okazji czekam na rurkę o mniejszej średnicy.

Przy okazji podpuszczony przez jednego podpuszczającego podjąłem próbę takiej zabawy

 

cub-1.jpg

 

może coś z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspominałem powyżej podjąłem próbę zrobienia sztywnej ramy tak jak w chopperku na którym się wzoruję. Wydawało mi się że po zrobieniu dobrego planu będzie dość łatwo.

Powalczyłem dwa dni i wyszło coś takiego (to fotka po pierwszym dniu)

 

IMG_2407.jpg

 

z boku wygląda całkiem nieźle ale niestety nie było dobrze. Trudno jest wykonać wygięcie na dolnym ramieniu w miejscu kiedy rama idąc od tylnego koła przechodzi do poziomu a jednocześnie ucieka do osi motoru

 

frame.jpg

 

w moich warunkach niestety nie udało mi się tego dobrze wygiąć. Próbowałem poprawiać ale średnio wychodziło i puściły mi spawy przy blachach.

W zasadzie mógłbym zrobić jeszcze kilka podejść i pewnie w końcu by się udało ale jednak odpuściłem. Za tym musiały by pójść kolejne przeróbki i głos rozsądku zaczął podpowiadać żeby nie przesadzać bo będzie kolejny nieskończony model.

Po za tym już mi trochę obrzydła ta ślusarka

 

Wróciłem więc do rozwiązań pierwotnych

 

IMG_2408.jpg

 

nowy, mniejszy teleskop

 

IMG_2409.jpg

 

takie obniżenie powinno wystarczyć

 

IMG_2410.jpg

 

pousuwałem plastikowe śruby i nakrętki przy mocowaniach teleskopu

 

IMG_2412.jpg

 

będą przykręcane mosiężnymi śrubkami. Od góry także.

 

IMG_2414.jpg

 

przy okazji dorobiłem przetłoczenia/krawędzie przy mocowaniu tylnych wahaczy

 

IMG_2415.jpg

 

no i teleskop

 

IMG_2416.jpg

 

Zrobiony z rurek polistyrenowych 2mm i 3,2mm. Uchwyty odcięte od "pudełkowego" teleskopu

 

IMG_2417.jpg

 

już nie jest taki masywny i lepiej pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odciąłem końcówkę błotnika z końcówki błotnika którą uciąłem wcześniej. Masło maślane ale po zastanowieniu można zrozumieć o co mi chodzi .

Następnie odciąłem jeszcze kawałek z końcówki błotnika który jest zintegrowany razem z ramą. Następnie dokleiłem końcówkę na CA

 

IMG_2558.jpg

 

IMG_2560.jpg

 

IMG_2564.jpg

 

widać linię klejenia, polałem ją rzadkim CA i przeszlifowałem. Po podkładzie wyjdzie czy jest dobrze czy nie.

Ta końcówka była ciutek szersza i musiałem boki wyrównać. Z jednej strony zebrałem więcej i musiałem podkleić polistyrenu bo wyszło za cienko

 

IMG_2567.jpg

 

Zrobiłem też podejście do stopki. W pierwowzorze jest boczna stopka i pomyślałem że z taką będzie się fajniej prezentował.

Zrobiłem takie małe podejście

 

IMG_2559.jpg

 

IMG_2565.jpg

 

Jeszcze nie wiem czy taka zostanie. Muszę pomyśleć. Mam wrażenie że trochę za nisko jest mocowanie ale nie bardzo mam pomysł jak to przerobić.

 

IMG_2563.jpg

(przy okazji robienia tej fotki zastanawiałem się jak robią katalogowe zdjęcia dużych motocykli w 1:1 gdzie sprzęt stoi sam bez żadnej podpórki).

 

Mogę jeszcze przykręcić ten wspornik z blaszki w poziomie - teraz mi przyszło do głowy.

Wtedy będzie trzeba wydłużyć samą stopkę.

 

IMG_2555.jpg

 

IMG_2562.jpg

 

Z tyłu widok mało imponujący, zamiast szerokiego laćka taka cienizna jak rowerze szosowym

 

IMG_2561.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podpórki, robota ładna, ale motorek może się przewrócić. O ile dobrze widzę, to konstrukcja składa się o obie strony, a powinna w jedną. Musi być jakaś blokada na której będzie się opierał ciężar motoru. I coś co utrzyma stopkę w górze, jakaś sprężyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz całkowitą rację copycat. Jak już będę zadowolony z usytuowania stopki planuję dorobić takie oczko/wspornik do składania, blokadę oraz sprężynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.