Kazik Napisano 8 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2011 Robią, robią. M1,2 i to nie jest najmniejsza jaką posiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 9 Czerwca 2011 Share Napisano 9 Czerwca 2011 JA takich małych nie widziałem nigdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 9 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2011 Bywają na allegro. Jeśli chciałbyś nabyć to szukaj na allegro aukcji gościa o nazwie precizjano. U niego narzynek jest cała masa. Duże i małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2011 Pręt 2mm dorobiłem wsporniki, pocieniłem końcówki, oszlifowałem i mamy komplet wsporniki nie są szczytem inżynierii ale już chyba zostaną chwilowo ze zwykłymi nakrętkami i wraz z widelcem przejdzie?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 14 Czerwca 2011 Share Napisano 14 Czerwca 2011 No ba jest superancko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 20 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 20 Czerwca 2011 Dzięki Truckerek93. Wkurzała mnie śruba przy tylnym wahaczu z lewej strony. Była wg. mnie trochę za duża po za tym tam jest coś w rodzaju szpilki więc z tej strony nie powinno być nakrętki tylko łeb śrub. Tak więc się jej pozbyłem i zamieniłem na otworek z drugiej strony otwór zmniejszyłem odorobinę teraz będzie przebiegać tędy prawdziwa mosiężna "szpilka" z śrubą Skleiłem połówki ramy i zabrałem się za poprawianie styków połączenia. Na warsztat trafiło również siodełko. W moim chopperku nie ma standardowej kanapy tylko takie klasyczne siedzenie. Wyciąłem więc mocowania siedzenia i wyrównałem powierzchnię początki siedzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 21 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2011 Siedzenia ciąg dalszy. Żeby się nie bawić z poprawnym ustawieniem siedzenia przymierzyłem je raz i zrobiłem sobie otworki w które będą wskakiwać bolce z pod siedzenia siedzisko ukształtowałem z masy MagicSculp do tego dodałem boczny szew z drucika cynowego 0,3mm przewalcowanego uchwytem do wiercenia którego powierzchnia jest karbowana wyszło jak wyszło. Nie miałem innego pomysłu przy okazji widać drugą rzecz jaką zrobiłem - wskaźnik paliwa nawierciłem otworki w ramie, wkleiłem kawałki pręcika z polistyrenu 1,2mm i nawierciłem w nim otworki wiertłem 0,5mm kątowniczki powstały z rurki mosiężnej 1mm przyciętej pod kątem 45st i zlutowanej. W środek poszedł drucik mosiężny 0,5mm. Rurka przeźroczysta 0,8mm. Tak przy okazji, lutownica Dremela to piękna zabawka można nią bardzo precyzyjnie lutować, prawie jak chirurg ;o) No i znów przy okazji widać kolejną rzecz jaką zacząłem robić tj. wzmocnienia ramy na razie górne i jeszcze nie dopracowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
powerpablo Napisano 21 Czerwca 2011 Share Napisano 21 Czerwca 2011 Ależ kawał pięknej roboty, aż mi ręce opadają z wrażenia jakie to fajne przygwizdy można wykonać samemu. Bardzo ładnie, a siedzisko tak jak wyszło to dla mnie bomba, będziesz je jeszcze jakoś malował? Na domiar tego w każdym z warsztatów związanych z tą Honda jest różnorodność - w każdym coś innego się dzieje - BRAWO Panowie. pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 21 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2011 Dzięki powerpablo! Tak dla formalności, na sąsiednim forum powstają jeszcze 3 takie skuterki. Każdy w innym stylu To miał kolega na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
powerpablo Napisano 22 Czerwca 2011 Share Napisano 22 Czerwca 2011 ...Tak dla formalności, na sąsiednim forum powstają jeszcze 3 takie skuterki. Każdy w innym stylu To miał kolega na myśli. Tak zgadza się, mój błąd. Trochę się zagalopowałem Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 22 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 22 Czerwca 2011 Dokończyłem wzmocnienia ramy Następnie zrobiłem podejście do wlewu paliwa do zbiornika. Standardowo korek wlewu paliwa znajduje się pod siedzeniem. Kanapa jest uchylana i tam znajduje się korek. W moim sprzęcie siedzenie jest płaskie w stylu oldskulowym więc wlew wylądował za nim w postaci rury nie mam fotki motorku z drugiej strony więc będę trochę improwizował rurka 3,2mm waham się jeszcze czy nie dać pręta 4mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 23 Czerwca 2011 Share Napisano 23 Czerwca 2011 Naprawdę zatyka człowieka jak sobie otworzy Twój warsztat. Siedzenie wygląda rewelacyjnie. Waloryzacja podnosi brew. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 25 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 25 Czerwca 2011 Dzięki MartiniOCP. Wlew paliwa zostanie tak jak pokazałem na początku. Korek też już mniej więcej wydziergałem. Kombinuję jeszcze tam jedną rzecz. Pokażę jak mi coś z tego wyjdzie. Powoli przedzieram się przez kolejne elementy tegoż sprzętu. Początkowo wydawało mi się że będzie szybko a tutaj co krok to coś do przeróbki. Na szczęście już co raz mniej. Z większych tematów został wydech, koła i tylni błotnik. Boczne osłony już testowałem i tutaj nie ma żadnej odkrywczej ameryki tylko mozolna i staranna praca. Po za tym trochę innych drobiazgów przy silniku, gaźniku i osprzęcie. Potem malowanie i skład. Wracając do błotnika. Obmyślam sobie ostatnio jak się do niego dobrać. Zrobiłem sobie kilka fotek żeby mi było łatwiej zdecydować o długości błotnika. W tej chwili jest tak i teraz różne kombinacje długości przy pomocy odciętej końcówki. Od wersji dłuższej do krótszej Ciężko będzie uzyskać ten sam efekt co w pierwowzorze bo tam jest inna konstrukcja ramy z tyłu. Koło w sztywnej ramie zostało mocno zbliżone do błotnika. Jednak jak zgrywałem fotki przyszła mi do głowy pewna myśl. Można bo obniżyć zawieszenie z tyłu. Wystarczy odciąć ramiona tylnego wahacza i przerobić je na ruchome. W zasadzie nie było by to specjalnie trudne bo już wstawiłem w mocowanie wahacza szpilkę skręcaną śrubą Wystarczy dodatkowo skrócić odpowiednio amortyzatory i sprawa załatwiona. Koło zbliży się do błotnika do tego ostatnia lub przedostatnia wersja długości błotnika i hymm... Przeglądając fotki rożnych podłubanych wersji Cub'a mam wrażenie że to dość popularny zabieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 25 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 25 Czerwca 2011 Z czego można wydłubać/pozyskać sprężynkę o średnicy 3mm? W długopisach jest ok. 4,2mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaro92 Napisano 25 Czerwca 2011 Share Napisano 25 Czerwca 2011 W małych, tanich szczypcach/kombinerkach TOPEXU są takie. Przed chwilą sprawdziłem. A w długopisach? Wydaje mi się, że też są takie małe, tylko zależy jaki długopis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 26 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 26 Czerwca 2011 Tak, zdaje się że te starsze długopisy z takim cieniutkim wkładem miały mniejszą sprężynkę. Ale dziś rano przy śniadaniu przypomniało mi się jak za czasów studenckich psułem kolegom zapalniczki Przestawiałem im płomień na taki gigantyczny. Taka głupia zabawa. W każdym razie skojarzyłem że w zapalniczce jest sprężynka. Rozbebeszyłem jedną przed chwilą i mam sprężynkę o średnicy 2,25mm. Bliżej 3mm była by idealna ale taka też może się nada. Może zrobię działające amortyzatory przy tylnym kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 26 Czerwca 2011 Share Napisano 26 Czerwca 2011 Zrób błotnik jak najdłuższy. Próbowałeś samodzielnie skręcić odpowiednią sprężynkę (na przykład na uchwycie jakiegoś wiertła o odpowiedniej średnicy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 26 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 26 Czerwca 2011 Zrób błotnik jak najdłuższy. Raczej nie. Z przodu nie będzie błotnika w cale więc wydaje mi się że z tyłu też powinien być zminimalizowany. Co do sprężynki to bardziej mi zależy na jej działaniu niż wyglądzie. Można oczywiście postarać się nawinąć taką z sprężystego drutu stalowego ale jest dużo trudniej i efekty też nie są takie jak przy gotowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 26 Czerwca 2011 Share Napisano 26 Czerwca 2011 Odnośnie tej sprężynki to widziałem gdzieś metodę pozyskiwania malutkich sprężynek z żarówek. W tym tutorialu były one wykorzystane do linki gazu. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2011 Wahacze już są wolne ;o) żyją własnym życiem i można zrobić enduro Wstawiłem do środka ramy rurkę polistyrenową która prowadzi śrubę seryjne ustawianie jest takie a przydało by się zejść do takiego trochę skraca się wtedy teleskop zacząłem nawet sobie preparować jeden do tego chciałem tą sprężynkę (taka fanaberia) ale doszedłem do wniosku że będzie śmiesznie wyglądał. Taki krótki z tymi średnicami. Trzeba by go zrobić mniejszego w sensie średnic rurek lub przejść na sprężyny jak np. tutaj Na razie się jeszcze waham i przy okazji czekam na rurkę o mniejszej średnicy. Przy okazji podpuszczony przez jednego podpuszczającego podjąłem próbę takiej zabawy może coś z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 30 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 30 Czerwca 2011 Tak jak wspominałem powyżej podjąłem próbę zrobienia sztywnej ramy tak jak w chopperku na którym się wzoruję. Wydawało mi się że po zrobieniu dobrego planu będzie dość łatwo. Powalczyłem dwa dni i wyszło coś takiego (to fotka po pierwszym dniu) z boku wygląda całkiem nieźle ale niestety nie było dobrze. Trudno jest wykonać wygięcie na dolnym ramieniu w miejscu kiedy rama idąc od tylnego koła przechodzi do poziomu a jednocześnie ucieka do osi motoru w moich warunkach niestety nie udało mi się tego dobrze wygiąć. Próbowałem poprawiać ale średnio wychodziło i puściły mi spawy przy blachach. W zasadzie mógłbym zrobić jeszcze kilka podejść i pewnie w końcu by się udało ale jednak odpuściłem. Za tym musiały by pójść kolejne przeróbki i głos rozsądku zaczął podpowiadać żeby nie przesadzać bo będzie kolejny nieskończony model. Po za tym już mi trochę obrzydła ta ślusarka Wróciłem więc do rozwiązań pierwotnych nowy, mniejszy teleskop takie obniżenie powinno wystarczyć pousuwałem plastikowe śruby i nakrętki przy mocowaniach teleskopu będą przykręcane mosiężnymi śrubkami. Od góry także. przy okazji dorobiłem przetłoczenia/krawędzie przy mocowaniu tylnych wahaczy no i teleskop Zrobiony z rurek polistyrenowych 2mm i 3,2mm. Uchwyty odcięte od "pudełkowego" teleskopu już nie jest taki masywny i lepiej pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 7 Lipca 2011 Autor Share Napisano 7 Lipca 2011 Odciąłem końcówkę błotnika z końcówki błotnika którą uciąłem wcześniej. Masło maślane ale po zastanowieniu można zrozumieć o co mi chodzi . Następnie odciąłem jeszcze kawałek z końcówki błotnika który jest zintegrowany razem z ramą. Następnie dokleiłem końcówkę na CA widać linię klejenia, polałem ją rzadkim CA i przeszlifowałem. Po podkładzie wyjdzie czy jest dobrze czy nie. Ta końcówka była ciutek szersza i musiałem boki wyrównać. Z jednej strony zebrałem więcej i musiałem podkleić polistyrenu bo wyszło za cienko Zrobiłem też podejście do stopki. W pierwowzorze jest boczna stopka i pomyślałem że z taką będzie się fajniej prezentował. Zrobiłem takie małe podejście Jeszcze nie wiem czy taka zostanie. Muszę pomyśleć. Mam wrażenie że trochę za nisko jest mocowanie ale nie bardzo mam pomysł jak to przerobić. (przy okazji robienia tej fotki zastanawiałem się jak robią katalogowe zdjęcia dużych motocykli w 1:1 gdzie sprzęt stoi sam bez żadnej podpórki). Mogę jeszcze przykręcić ten wspornik z blaszki w poziomie - teraz mi przyszło do głowy. Wtedy będzie trzeba wydłużyć samą stopkę. Z tyłu widok mało imponujący, zamiast szerokiego laćka taka cienizna jak rowerze szosowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madon Napisano 7 Lipca 2011 Share Napisano 7 Lipca 2011 Jak dla mnie podpórka boczna, a dokładnie jej długość i mocowanie jest bardzo dobre i, co ważne, realistyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 7 Lipca 2011 Share Napisano 7 Lipca 2011 Co do podpórki, robota ładna, ale motorek może się przewrócić. O ile dobrze widzę, to konstrukcja składa się o obie strony, a powinna w jedną. Musi być jakaś blokada na której będzie się opierał ciężar motoru. I coś co utrzyma stopkę w górze, jakaś sprężyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 7 Lipca 2011 Autor Share Napisano 7 Lipca 2011 Masz całkowitą rację copycat. Jak już będę zadowolony z usytuowania stopki planuję dorobić takie oczko/wspornik do składania, blokadę oraz sprężynkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.