Skocz do zawartości

KAWASAKI NINJA ZX-12R - Tamiya 1/12


Mr. Jekyll

Rekomendowane odpowiedzi

Buduję kolejny model

 

Na warsztat trafiła ostatnio Kawa ZX-12R. Tak zupełnie przypadkiem... Kupiłem model, otworzyłem pudło i tak z nudów zacząłem wycinać z wyprasek elementy silnika. I się zaczęło!

 

Zestaw startowy - model i fototrawiony łańcuch z HD:

IMG_3741.jpg

 

W drodze są jeszcze blachy z Crazy Modeller.

Zamierzam, podobnie jak w Hajabusie, zwaloryzować silnik: śrubki, kabelki, przewody... Może dorobię coś, co pominęła Tamiya.

 

Na dziś mam tyle - sklejony silnik i większość jego elementów w szarym podkładzie. Tradycyjnie już pousuwałem wszystkie ''plastikowe'' łby śrub by zamienić je na metalowe. Zmieniłem też trochę tamiyowski podział węży od pompy wody do chłodnicy. Myślę, że lepiej się to będzie składać do kupy i mniej widoczne/niewidoczne będą miejsca łączenia.

IMG_3740.jpg

 

Teraz jestem na etapie malowania silnika i jego ''osprzętu''.

 

ps. Jeśli ktoś posiada zdjęcia silnika, zawieszenia tylnego lub innych detali, proszę o podesłanie lub kontakt na PW Będę zobowiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj dawno mnie na forum ,nie było ,ale widzę ,że forumowicze nie próżnują .Kawa dość dobrze u nas znana i w miarę popularna jeżeli kolega potrzebował by jakiś fot motorku w 1:1 , to dać znać .

Jakie będzie malowanie ??

 

Ps: Teraz doczytałem ,że kolega jakiś tam zdjęć potrzebuje ,napisać na PW co najbardziej interesuje ,to spróbuje zadziałać z aparatem i pomóc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako źródło informacji polecam Ci stronkę (jeśli jej jeszcze nie znasz): http://www.bikez.com/search/index.php

Dużo ciekawych zdjęć z podziałem na lata produkcji itd.

 

Dzięki, znam tę stronkę. Ale nie ma tam szczegółowych fotek, których szukam

 

Teraz doczytałem ,że kolega jakiś tam zdjęć potrzebuje ,napisać na PW co najbardziej interesuje ,to spróbuje zadziałać z aparatem i pomóc.

 

Dzięki! Generalnie nie pogardzę żadną fotką, ale najpilniej poszukuję zdjęć silnika wraz z ''osprzętem'', zawieszenia, hamulców...

Nie chcę Cię prosić, żebyś zdejmował plastiki ze sprzęta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłubałem trochę ostatnio...

 

Mam urlop, a więc i bardzo ograniczony dostęp do aero i kompresosa, dlatego zabrałem się za dość żmudne obrabianie i szlifowanie elementów ramy i zawieszenia tylnego.

Przerobiłem po swojemu wahacz; wypełniłem od wewnątrz paskami polistyrenu i odciąłem ''dźwignie" łączące go z amortyzatorem - połączę je później śrubami i nakrętkami ;o)

foty011.jpg

foty016.jpg

Wyciąłem też otwór przy ''mechanizmie'' napinania łańcucha (Tamiya zrobiła tylko lekkie przetłoczenie):

foty019-1.jpg

Teraz skleję obie połówki i uzupełnię niewielkie ubytki masą MS.

 

Przerobiłem także dźwignię sprzęgła na jego obudowie (uzupełnię to jeszcze śrubkami i dorobię linkę) oraz wypełniłem od spodu wloty do ''ram airu'':

foty006-1a.jpg

 

Skleiłem połówki ''zbiornika'' paliwa i lekko zmodyfikowałem osadzenie wlewu gdyż inaczej byłaby widoczna spora szczelina. Rozpiłowałem nieco i wkleiłem cienki pasek polistyrenu, następnie już precyzyjnie szlifując dopasowałem ''gniazdo'' do wlewu paliwa - teraz jest ''na styk'':

foty014.jpg

foty015.jpg

 

W międzyczasie otrzymałem brakujący zestaw blach:

foty022.jpg

 

Cały czas dumam nad kolorem...

 

Od najbliższego poniedziałku ruszam z malowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff... uporałem się z wahaczem. Wypełniłem polistyrenem i wyszlifowałem jego ''wnętrze''; dokleiłem wspornik z zaciskiem. Jest gotowy do malowania podkładem. Okaże się, czy nie wyszły jakieś niedoróbki... Następnie usunę plastikowe śruby z zacisku i dorobię brakujące spawy na wahaczu.

foty028.jpg

foty031.jpg

 

Postanowiłem też, że zrobię od podstaw tylny amortyzator i zacząłem od najtrudniejszego elementu - jego dolnej części. Oto, co udało mi się wystrugać:

foty032.jpg

foty033.jpg

 

Teraz z amortyzatorem to już pikuś...

 

Lepiej to wszystko będzie widać po podkładzie - fotki niebawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda oryginalny tamiyowski element, a obok w podkładzie mój własny ''półprodukt'' Jak dla mnie, wyszło ok - obyło się bez baboli.

IMG_3870.jpg

 

Przygotowałem również tylne koło; usunąłem wentyl i ślady łączenia form:

IMG_3872.jpg

 

Ta farbą pomaluję owiewki

IMG_3867.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo jestem ciekaw jak Ci wyjdzie ten kolor. Ja TS-50 malowałem budę w swojej corvette. Wyszła bardzo ciemna i jedynie w słońcu robi jako takie wrażenie. Z doświadczenia wiem, że nie ma znaczenia na jaki podkład ją dajemy (szary, biały czy wręcz czarny), bardzo ładnie kryje pełnym kolorem.

Aktualnie zastanawiam się nad odcieniem niebieskiego do suzuki hayabusa.... Chciałem właśnie użyć tej TS-50 (zostało mi chyba jeszcze 2 puchy) ale boję się, że będzie za ciemny. Zalecany to TS-51, niby też ciemny ale jednak bardziej niebieski

Czekam zatem niecierpliwie na efekt Twojego malowania....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak post po poście ale... strzeliłem gafę....

Jam nie mam TS-50 tylko TS-53. A do Hayabusy zalecana jest właśnie TS-50 ....

Farby są w pracy a pisałem z domu więc... sorry.

Ale i tak jestem ciekaw i czekam na Twoje malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
(...) Ale i tak jestem ciekaw i czekam na Twoje malowanie.

 

Spoko, wszystko w swoim czasie

 

Tymczasem, mam gotowy wahacz. Uzupełniłem o brakujące spawy i całość zagruntowałem podkładem:

IMG_3881.jpg

IMG_3879.jpg

 

Rama. Stan na dziś:

IMG_3876.jpg

IMG_3877.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Zrobiłem zestaw napędowy.

 

Najpierw zębatka. Poskładana z zestawu HD - 3 elementy. Pierwotnie imitacje śrub z nakrętkami chciałem wykorzystać z oryginalnego, plastikowego elementu:

IMG_3900.jpg

 

Gotowy napęd. Wcale się tego tak przyjemnie nie składało, jak początkowo sądziłem. Najcięższym etapem było przyklejanie zewnętrznych ogniw łańcucha - jest to jeden element i ciężko było trafić idealnie we wszystkie sworznie.

Zdecydowałem się także na wykorzystanie ''szpilek'' i nakrętek z T2M (lewy narożnik zdjęcia). Efekt o wiele lepszy

IMG_3901z.jpg

 

Brakuje jeszcze zewnętrznych ogniw (pojedyncze ogniwa) w kolorze złotym. Poprzyklejam je po pomalowaniu całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dłubię powoli.

 

Pomęczyłem się trochę z chłodnicą. Tamiyowska była baaaardzo uproszczona - nie miała nawet króćca wlewu płynu z korkiem. Dorobiłem króciec z pręta polistyrenowego, a korek sobie wyfrezowałem. Dodałem też czujnik załączania wentylatora chłodnicy, dokleiłem część przewodu wodnego i dorobiłem z blaszki mosiężnej uchwyty mocujące chłodnię do ramy oraz uchwyty (u dołu chłodnicy) przewodu, który biegnie wzdłuż chłodnicy (dodam go po malowaniu). Pozostałe przewody przykleję po zamocowaniu chłodnicy w ramie.

foty048.jpg

foty050.jpg

 

Mała przymiarka do ramy i silnika. Silnik mam już prawie gotowy - pozostało doklejenie wtrysków oraz dodanie przewodów, kabelków itp...

foty045.jpg

 

Przepraszam za fotki, nie wyszły mi za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik paliwa.

 

Z korkiem wlewu postąpiłem podobnie, jak wcześniej przy owiewkach tzn: skleiłem połówki zbiornika, spiłowałem ''schodek'', wkleiłem pasek polistyrenu i wyszlifowałem, żeby było ''na styk''.

IMG_3884.jpg

IMG_3885.jpg

 

Dorobiłem rurki do przewodów paliwowych:

IMG_3910.jpg

 

Dziś mam już zbiornik gotowy - pochwalę się wkrótce

 

Pobawiłem się z obudową wlewu paliwa:

foty051.jpg

 

Karbonem mam zamiar okleić również ''boczki'' między zbiornikiem paliwa a przednią owiewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zmieniłem zdanie - będę werniksował lakierem Gaia. Tylko dlatego, że, jak wykopałem z magazynu buteleczki z zestawem lakieru Zero, utwardzacz zmienił swój stan na ''ciało stałe''

 

Czeka mnie nałożenie o wiele więcej warstw lakieru, niż w przypadku 2K. Jeszcze nigdy nie kładłem Gai na takich powierzchniach (dużych) i nie polerowałem go. Mam zamiar położyć ok. 5 warstw lakieru, następnie wygładzenie/zlikwidowanie schodka na kalkach. Potem kilka warstw trochę gęstszego lakieru i... polerka.

 

Fotki z efektami lakierowania wrzucę wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Mało czasu ostatnio na modelowanie mam... :(

Znaczy, jakieś tam postępy są, ale nie na tyle istotne, żeby coś pokazywać.

 

Udało mi się w końcu wystrugać tylny amortyzator. Zrobiłem go całkowicie od podstaw, jedynie sprężyna jest tamiyowska. Zdjełany w większości z różnej średnicy toczonych i nietoczonych prętów plastikowch i aluminium (podziękowania dla Freda i jego tokarki ). Pokrętło regulacji naprężenia sprężyny wyfrezowałem sobie; przerobiłem/dodałem też śrubę regulacji tłumienia pod zbiorniczkiem na olej - teraz tego nie widać, bo wszystkie elementy są białe i mam nadzieję, że wyjdzie to po podkładzie. Dorobiłem także górne mocowanie amortyzatora w ramie.

Wszystko, rzecz jasna, będzie poskręcane śrubkami i nakrętkami z T2M.

IMG_1005.jpg

IMG_1007.jpg

Teraz malowanie.

 

Po ostatnich końcowych poprawkach i szlifowaniu przygotowałem ramę do malowania podkładem, a dalej kolorem. Trochę pracy wymagało szlifowanie (uzupełnionego od wewnątrz i od spodu masą MS) wlotu powietrza do ram airu. A póżniej jego pasowanie do ramy.

IMG_1013.jpg

 

Dorobiłem wspornik do tablicy rejestracyjnej:

IMG_1011.jpg

 

ps. Chciałbym się w przyszłości zapoznać i pobawić się w fototrawienie, ale permanentny brak czasu i warunków do tego skutecznie mnie zniechęca :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Powoli do przodu.

 

Wykończyłem karbonem elementy ''obudowy'' zbiornika paliwa. Karbon ze S27 przyciemniony trzema warstwami Tamiya X-19 smoke. Sam zbiornik zaś pomalowany gunmetalem z Gaii. Dodane metalowe śrubki.

IMG_1025.jpg

IMG_1027.jpg

 

Ukończyłem prace nad zestawem napędowym wraz z łańcuchem. Chciałem uzyskać efekt eksploatacji łańcucha, ale nie wiem czy nie przesadziłem ze ''smarem'' :-/ Mogę jeszcze usunąć - nie werniksowałem.

IMG_1029.jpg

 

Gotowa rama. Doklejona lampa i wspornik tablicy rejestracyjnej.

IMG_1034.jpg

IMG_1035.jpg

 

Pokusiłem się również o dorobienie modułu zapłonu, który w tamiowskiej wersji w ogóle nie istnieje. Mocowanie trochę ''improwizowane'', ale lepsze to, niż nic. Muszę teraz zająć się jego elektryką.

IMG_1031.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuuję monolog...

 

Przerobiłem po swojemu widelec i dolną półkę.

IMG_1037.jpg

IMG_1039.jpg

IMG_1041.jpg

IMG_1042.jpg

 

Golenie wstępnie oszlifowane; muszę jeszcze dopracować dolne części z zaciskami, usunąć z zacisku i półki imitacje śrub oraz naciąć półkę w miejscu mocowania lag.

 

Kolejne zdjęcia po podkładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.