Mr. Jekyll Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Buduję kolejny model Na warsztat trafiła ostatnio Kawa ZX-12R. Tak zupełnie przypadkiem... Kupiłem model, otworzyłem pudło i tak z nudów zacząłem wycinać z wyprasek elementy silnika. I się zaczęło! Zestaw startowy - model i fototrawiony łańcuch z HD: W drodze są jeszcze blachy z Crazy Modeller. Zamierzam, podobnie jak w Hajabusie, zwaloryzować silnik: śrubki, kabelki, przewody... Może dorobię coś, co pominęła Tamiya. Na dziś mam tyle - sklejony silnik i większość jego elementów w szarym podkładzie. Tradycyjnie już pousuwałem wszystkie ''plastikowe'' łby śrub by zamienić je na metalowe. Zmieniłem też trochę tamiyowski podział węży od pompy wody do chłodnicy. Myślę, że lepiej się to będzie składać do kupy i mniej widoczne/niewidoczne będą miejsca łączenia. Teraz jestem na etapie malowania silnika i jego ''osprzętu''. ps. Jeśli ktoś posiada zdjęcia silnika, zawieszenia tylnego lub innych detali, proszę o podesłanie lub kontakt na PW Będę zobowiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Widzę Tomku że wskoczyło trochę wolnego czasu. Cieszę się bo bardzo lubie Twoje warsztaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koniu Napisano 5 Sierpnia 2011 Share Napisano 5 Sierpnia 2011 Kolejny motorek, któremu będę wiernie kibicował! Powodzenia Jako źródło informacji polecam Ci stronkę (jeśli jej jeszcze nie znasz): http://www.bikez.com/search/index.php Dużo ciekawych zdjęć z podziałem na lata produkcji itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba115 Napisano 9 Sierpnia 2011 Share Napisano 9 Sierpnia 2011 Oj dawno mnie na forum ,nie było ,ale widzę ,że forumowicze nie próżnują .Kawa dość dobrze u nas znana i w miarę popularna jeżeli kolega potrzebował by jakiś fot motorku w 1:1 , to dać znać . Jakie będzie malowanie ?? Ps: Teraz doczytałem ,że kolega jakiś tam zdjęć potrzebuje ,napisać na PW co najbardziej interesuje ,to spróbuje zadziałać z aparatem i pomóc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 10 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 10 Sierpnia 2011 Jako źródło informacji polecam Ci stronkę (jeśli jej jeszcze nie znasz): http://www.bikez.com/search/index.phpDużo ciekawych zdjęć z podziałem na lata produkcji itd. Dzięki, znam tę stronkę. Ale nie ma tam szczegółowych fotek, których szukam Teraz doczytałem ,że kolega jakiś tam zdjęć potrzebuje ,napisać na PW co najbardziej interesuje ,to spróbuje zadziałać z aparatem i pomóc. Dzięki! Generalnie nie pogardzę żadną fotką, ale najpilniej poszukuję zdjęć silnika wraz z ''osprzętem'', zawieszenia, hamulców... Nie chcę Cię prosić, żebyś zdejmował plastiki ze sprzęta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba115 Napisano 10 Sierpnia 2011 Share Napisano 10 Sierpnia 2011 Ja nie gustuje w Kawie,ale w sobotę jadę na zlot i potruje chłopakom ,a jak nie to po znajomych warsztatach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Podłubałem trochę ostatnio... Mam urlop, a więc i bardzo ograniczony dostęp do aero i kompresosa, dlatego zabrałem się za dość żmudne obrabianie i szlifowanie elementów ramy i zawieszenia tylnego. Przerobiłem po swojemu wahacz; wypełniłem od wewnątrz paskami polistyrenu i odciąłem ''dźwignie" łączące go z amortyzatorem - połączę je później śrubami i nakrętkami ;o) Wyciąłem też otwór przy ''mechanizmie'' napinania łańcucha (Tamiya zrobiła tylko lekkie przetłoczenie): Teraz skleję obie połówki i uzupełnię niewielkie ubytki masą MS. Przerobiłem także dźwignię sprzęgła na jego obudowie (uzupełnię to jeszcze śrubkami i dorobię linkę) oraz wypełniłem od spodu wloty do ''ram airu'': Skleiłem połówki ''zbiornika'' paliwa i lekko zmodyfikowałem osadzenie wlewu gdyż inaczej byłaby widoczna spora szczelina. Rozpiłowałem nieco i wkleiłem cienki pasek polistyrenu, następnie już precyzyjnie szlifując dopasowałem ''gniazdo'' do wlewu paliwa - teraz jest ''na styk'': W międzyczasie otrzymałem brakujący zestaw blach: Cały czas dumam nad kolorem... Od najbliższego poniedziałku ruszam z malowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Brakuje jeszcze śrub regulacyjno - kontrujących przy tym naciągu łańcucha. Pamiętasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Czujny jesteś Pamiętam, pamiętam... mam już ''materiał'' na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Eeee tam..., to akurat najczęściej rozkręcane miejsce jest, a osiowość koła i naciąg łańcucha zawsze przy okazji warto sprawdzić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 22 Sierpnia 2011 Uff... uporałem się z wahaczem. Wypełniłem polistyrenem i wyszlifowałem jego ''wnętrze''; dokleiłem wspornik z zaciskiem. Jest gotowy do malowania podkładem. Okaże się, czy nie wyszły jakieś niedoróbki... Następnie usunę plastikowe śruby z zacisku i dorobię brakujące spawy na wahaczu. Postanowiłem też, że zrobię od podstaw tylny amortyzator i zacząłem od najtrudniejszego elementu - jego dolnej części. Oto, co udało mi się wystrugać: Teraz z amortyzatorem to już pikuś... Lepiej to wszystko będzie widać po podkładzie - fotki niebawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2011 Tak wygląda oryginalny tamiyowski element, a obok w podkładzie mój własny ''półprodukt'' Jak dla mnie, wyszło ok - obyło się bez baboli. Przygotowałem również tylne koło; usunąłem wentyl i ślady łączenia form: Ta farbą pomaluję owiewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 23 Sierpnia 2011 Share Napisano 23 Sierpnia 2011 Bardzo jestem ciekaw jak Ci wyjdzie ten kolor. Ja TS-50 malowałem budę w swojej corvette. Wyszła bardzo ciemna i jedynie w słońcu robi jako takie wrażenie. Z doświadczenia wiem, że nie ma znaczenia na jaki podkład ją dajemy (szary, biały czy wręcz czarny), bardzo ładnie kryje pełnym kolorem. Aktualnie zastanawiam się nad odcieniem niebieskiego do suzuki hayabusa.... Chciałem właśnie użyć tej TS-50 (zostało mi chyba jeszcze 2 puchy) ale boję się, że będzie za ciemny. Zalecany to TS-51, niby też ciemny ale jednak bardziej niebieski Czekam zatem niecierpliwie na efekt Twojego malowania.... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Przepraszam, że tak post po poście ale... strzeliłem gafę.... Jam nie mam TS-50 tylko TS-53. A do Hayabusy zalecana jest właśnie TS-50 .... Farby są w pracy a pisałem z domu więc... sorry. Ale i tak jestem ciekaw i czekam na Twoje malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 2 Września 2011 Autor Share Napisano 2 Września 2011 (...) Ale i tak jestem ciekaw i czekam na Twoje malowanie. Spoko, wszystko w swoim czasie Tymczasem, mam gotowy wahacz. Uzupełniłem o brakujące spawy i całość zagruntowałem podkładem: Rama. Stan na dziś: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 28 Września 2011 Autor Share Napisano 28 Września 2011 Zrobiłem zestaw napędowy. Najpierw zębatka. Poskładana z zestawu HD - 3 elementy. Pierwotnie imitacje śrub z nakrętkami chciałem wykorzystać z oryginalnego, plastikowego elementu: Gotowy napęd. Wcale się tego tak przyjemnie nie składało, jak początkowo sądziłem. Najcięższym etapem było przyklejanie zewnętrznych ogniw łańcucha - jest to jeden element i ciężko było trafić idealnie we wszystkie sworznie. Zdecydowałem się także na wykorzystanie ''szpilek'' i nakrętek z T2M (lewy narożnik zdjęcia). Efekt o wiele lepszy Brakuje jeszcze zewnętrznych ogniw (pojedyncze ogniwa) w kolorze złotym. Poprzyklejam je po pomalowaniu całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil83 Napisano 9 Października 2011 Share Napisano 9 Października 2011 Zaczęło się ciekawie. Jestaw ciekaw efektu końcowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba115 Napisano 9 Października 2011 Share Napisano 9 Października 2011 Kiedy jakaś aktualizacja??,idzie dobrze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 14 Października 2011 Autor Share Napisano 14 Października 2011 Dłubię powoli. Pomęczyłem się trochę z chłodnicą. Tamiyowska była baaaardzo uproszczona - nie miała nawet króćca wlewu płynu z korkiem. Dorobiłem króciec z pręta polistyrenowego, a korek sobie wyfrezowałem. Dodałem też czujnik załączania wentylatora chłodnicy, dokleiłem część przewodu wodnego i dorobiłem z blaszki mosiężnej uchwyty mocujące chłodnię do ramy oraz uchwyty (u dołu chłodnicy) przewodu, który biegnie wzdłuż chłodnicy (dodam go po malowaniu). Pozostałe przewody przykleję po zamocowaniu chłodnicy w ramie. Mała przymiarka do ramy i silnika. Silnik mam już prawie gotowy - pozostało doklejenie wtrysków oraz dodanie przewodów, kabelków itp... Przepraszam za fotki, nie wyszły mi za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 19 Października 2011 Autor Share Napisano 19 Października 2011 Zbiornik paliwa. Z korkiem wlewu postąpiłem podobnie, jak wcześniej przy owiewkach tzn: skleiłem połówki zbiornika, spiłowałem ''schodek'', wkleiłem pasek polistyrenu i wyszlifowałem, żeby było ''na styk''. Dorobiłem rurki do przewodów paliwowych: Dziś mam już zbiornik gotowy - pochwalę się wkrótce Pobawiłem się z obudową wlewu paliwa: Karbonem mam zamiar okleić również ''boczki'' między zbiornikiem paliwa a przednią owiewką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 5 Listopada 2011 Autor Share Napisano 5 Listopada 2011 Pomalowałem oraz udekorowałem ''plastiki'' i zbiornik paliwa. Teraz czas na lakierowanie 2K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 6 Listopada 2011 Autor Share Napisano 6 Listopada 2011 Zmieniłem zdanie - będę werniksował lakierem Gaia. Tylko dlatego, że, jak wykopałem z magazynu buteleczki z zestawem lakieru Zero, utwardzacz zmienił swój stan na ''ciało stałe'' Czeka mnie nałożenie o wiele więcej warstw lakieru, niż w przypadku 2K. Jeszcze nigdy nie kładłem Gai na takich powierzchniach (dużych) i nie polerowałem go. Mam zamiar położyć ok. 5 warstw lakieru, następnie wygładzenie/zlikwidowanie schodka na kalkach. Potem kilka warstw trochę gęstszego lakieru i... polerka. Fotki z efektami lakierowania wrzucę wkrótce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 27 Grudnia 2011 Autor Share Napisano 27 Grudnia 2011 Mało czasu ostatnio na modelowanie mam... :( Znaczy, jakieś tam postępy są, ale nie na tyle istotne, żeby coś pokazywać. Udało mi się w końcu wystrugać tylny amortyzator. Zrobiłem go całkowicie od podstaw, jedynie sprężyna jest tamiyowska. Zdjełany w większości z różnej średnicy toczonych i nietoczonych prętów plastikowch i aluminium (podziękowania dla Freda i jego tokarki ). Pokrętło regulacji naprężenia sprężyny wyfrezowałem sobie; przerobiłem/dodałem też śrubę regulacji tłumienia pod zbiorniczkiem na olej - teraz tego nie widać, bo wszystkie elementy są białe i mam nadzieję, że wyjdzie to po podkładzie. Dorobiłem także górne mocowanie amortyzatora w ramie. Wszystko, rzecz jasna, będzie poskręcane śrubkami i nakrętkami z T2M. Teraz malowanie. Po ostatnich końcowych poprawkach i szlifowaniu przygotowałem ramę do malowania podkładem, a dalej kolorem. Trochę pracy wymagało szlifowanie (uzupełnionego od wewnątrz i od spodu masą MS) wlotu powietrza do ram airu. A póżniej jego pasowanie do ramy. Dorobiłem wspornik do tablicy rejestracyjnej: ps. Chciałbym się w przyszłości zapoznać i pobawić się w fototrawienie, ale permanentny brak czasu i warunków do tego skutecznie mnie zniechęca :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2012 Powoli do przodu. Wykończyłem karbonem elementy ''obudowy'' zbiornika paliwa. Karbon ze S27 przyciemniony trzema warstwami Tamiya X-19 smoke. Sam zbiornik zaś pomalowany gunmetalem z Gaii. Dodane metalowe śrubki. Ukończyłem prace nad zestawem napędowym wraz z łańcuchem. Chciałem uzyskać efekt eksploatacji łańcucha, ale nie wiem czy nie przesadziłem ze ''smarem'' :-/ Mogę jeszcze usunąć - nie werniksowałem. Gotowa rama. Doklejona lampa i wspornik tablicy rejestracyjnej. Pokusiłem się również o dorobienie modułu zapłonu, który w tamiowskiej wersji w ogóle nie istnieje. Mocowanie trochę ''improwizowane'', ale lepsze to, niż nic. Muszę teraz zająć się jego elektryką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Jekyll Napisano 23 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2012 Kontynuuję monolog... Przerobiłem po swojemu widelec i dolną półkę. Golenie wstępnie oszlifowane; muszę jeszcze dopracować dolne części z zaciskami, usunąć z zacisku i półki imitacje śrub oraz naciąć półkę w miejscu mocowania lag. Kolejne zdjęcia po podkładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.