Mateus_z Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Szybko zabrałem się za swój prezent gwiazdkowy. Jakość wyprasek dobra, czytelna instrukcja. Właśnie ukończyłem kokpit, myślę, że nie wyszło najgorzej. Jest to mój trzeci lotniczy model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackozbogdanca Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Fajna tablica, a tak poza tym to jakiś wasch by się przydał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 W pewnym momencie trzeba nakładać kalkomanie na już wcześniej położoną. Robił już to ktoś wcześniej? Kalki normalnie się zachowują czy trzeba coś przygotowywać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinS Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 W pewnym momencie trzeba nakładać kalkomanie na już wcześniej położoną. Robił już to ktoś wcześniej? Kalki normalnie się zachowują czy trzeba coś przygotowywać? Jezeli uzywasz jakichs plynow zmiekczajacych to moze byc nieprzewidywalne. Ja bym raczej to pociagnol blyszczacym, pod druga kalke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Właśnie używam płynu. Te kalki pod spodem to miały być pasy inwazyjne, więc zadecydowałem, że namaluje je samodzielnie i problem zniknie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 Dzisiaj w końcu położyłem podkład, który pokazał mi, że w niektórych miejscach co nieco muszę poprawić. Nierówności na podkładzie zostaną wyrównane. Pierwszy raz maluję jaki kolwiek samolot aerografem, więc może być różnie. Mam do Was pytanie - ile powinienem odczekać od położenia podkładu (Mr. Surfacer) do nakładania koloru bazowego? Zdjęcia pozostawiają wiele do życzenia, lecz przy następnej aktualizacji postaram się o lepsze. Pozdrawiam, Mateusz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Następnym razem radzę dodać do mieszanki ok. 10% zmywacza Wamodu. Działa jak opóźniacz(...) Zmywacza czy rozcieńczalnika? Różnica może być dość spora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Ostrowski Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Następnym razem radzę dodać do mieszanki ok. 10% zmywacza Wamodu. Działa jak opóźniacz(...) Zmywacza czy rozcieńczalnika? Różnica może być dość spora. Michał na pewno zmywacz wamodu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error.exe Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 chyba już trochę późno: http://www.eduard.com/store/Eduard/Photo-etched-parts/Photo-etched-set/P-51D-1-48.html?cur=1 ,ale na przyszłość ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 chyba już trochę późno: http://www.eduard.com/store/Eduard/Phot ... html?cur=1 ,ale na przyszłość ;) Wiesz dzięki, ale moja kariera modelarska nie jest zbyt długa i sam model to niezły wydatek, więc na razie nie bawię się w zaawansowaną waloryzację modelu. Po pomalowaniu metalizerem mogę nakładać kalki czy przed tym jeszcze prysnąć połyskiem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 Z przykrością muszę oznajmić, że budowa modelu się przedłuży. Dzisiaj mając zamiar pomalować czarne pasy przeżyłem horror - wlałem czarną Pactrę do aerografu. Jedyne co mi się udało to doprowadzić aero do stanu użyteczności po zatkaniu czarną mazią. Myślałem, że po rozcieńczeniu uda mi się ładnie wszystko pomalować. Przy pędzlu nie sprawiała nigdy kłopotów. Nie mam nigdzie blisko siebie sklepu modelarskiego, więc kupię chyba puszkę zwykłej farby. A może któryś z Kolegów wie co można zrobić, żeby przystosować Pactrę do aerografu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wisa Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Dodać retardera czyli opóźniacza do akryli. Do nabycia min. w sklepach dla plastyków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error.exe Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Wymieszać farbę z rozcieńczalnikiem albo wodą destylowaną ;) Miałeś zbyt gęstą farbę jak na aerograf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 Próbowałem różnie - gdy rozcieńczyłem, aby zaczęła wogóle lecieć aero pluł wodą, a gdy zwiększyłem gęstość farba wogóle nie leciała lub pluło zaschniętą farbą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Jako że ta Pactra, którą próbowałem malować nie była pierwszej młodości, otworzyłem więc nowy słoiczek. Spróbowałem i... malowało się doskonale! Stara farbka była na pewno po terminie i mój błąd, że ją użyłem. Dzisiaj kilka fotek z placu boju: Nie wiem czy tylko tak u mnie, ale stworzyłem ogromny bałagan w pokoju: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted January 2, 2012 Author Share Posted January 2, 2012 Przepraszam, że kolejny post pod postem ale mam ważne pytanie i nie mogę z tym czekać. Otóż niektóre miejsca na powierzchni czarnych pasów wymagały korekty pędzelkiem retuszerskim i teraz patrząc pod światło widać ciemniejsze plamki i pasy. I moje pytanie brzmi: Czy powierzchnia po położeniu lakieru stanie się bardziej jednolita czy muszę natrysnąć wokół tych miejsc aerografem? Jednak wolałbym tego nie robić ze względu na ponowne maskowanie. Z góry dziękuję za odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cloner16 Posted January 2, 2012 Share Posted January 2, 2012 Widzę ,że masz butlę. Zakładając ,że jest pełna do max-a powtórzyć afekt "to nie jest kraj dla starych ludzi" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Dzisiaj dokładnie zamaskowałem model: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted January 14, 2012 Author Share Posted January 14, 2012 Aktualne fotki z placu boju: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrupek Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Coś strasznie chropowaty ten srebny/aluminiowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 Mustang już prawie przygotowany do lakierowania. Postarałem się tym razem o lepsze zdjęcia przy świetle dziennym, jednak nadal są o wiele za ciemne. Będę nad tym pracował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Niestety kaszka na powierzchni jest dość wyraźnie widoczna. Ogólnie mówiąc to według mnie stanowczo zbyt wcześnie zabrałeś się za malowanie bo powierzchnia nie została dostatecznie przygotowana do położenia metalizera. Widać to chociażby na łączeniach połówek kadłuba, które nie wyglądają zbyt ciekawie Czy model był szpachlowany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 Model był szpachlowany, złudzenie może sprawiać linia na pokrywie silnika, bo tam powinna być. Trochę skopałem w paru miejscach na spodzie, ale postanowiłem już tego nie poprawiać. A co do kaszki to jest w paru miejscach, ale niestety muszę uczyć się na błędach. Odkąd posiadam aerograf to jest to mój pierwszy aeroplan, więc postanowiłem go kupić, aby nabrać doświadczenia. Może w przyszłości będzie lepiej . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Trochę skopałem w paru miejscach na spodzie, ale postanowiłem już tego nie poprawiać. Mnie chodzi właśnie o spód. Na całej długości łączenia powierzchnia wygląda jakby była spawana. Nie robi to najlepszego wrażenia A co do kaszki to jest w paru miejscach, ale niestety muszę uczyć się na błędach. Może by tak to wypolerować ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateus_z Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 Trochę skopałem w paru miejscach na spodzie, ale postanowiłem już tego nie poprawiać. Mnie chodzi właśnie o spód. Na całej długości łączenia powierzchnia wygląda jakby była spawana. Nie robi to najlepszego wrażenia A co do kaszki to jest w paru miejscach, ale niestety muszę uczyć się na błędach. Może by tak to wypolerować ? Dzięki za zainteresowanie, spróbuje coś zrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.