tombie01 Napisano 29 Marca 2012 Autor Share Napisano 29 Marca 2012 Cóż nie chciałbym abyście się pokłócili z tego powodu że robię Spifaiera, jeśli chodzi o malowanie i wersję zamierzałem zrobić tą z zestawu której kalki posiadam czyli NK-K - tu też ewidentnie kołpak śmigła jest w janym kolorze - jeszcze nie ustalonym nie powiem że wpłynęliście mi na ambicję i fajnie by było zrobić coś z któregoś z polskich dywizjonów - poszukam jakiś kalek, ale jak piszecie - nie jest chyba łatwo mam jeszcze jedno pytanie czy szpara między kołpakiem a piastą śmigła powinna zostać zaszpachlowana na gładko czy powinna zostać przerwa zdjęcia oryginałów nie pokazują tego jednoznacznie a jeśli już to jest 'na gładko' np -również u Bannego w tym samym modelu jest zaszpachlowana i tak też mi się wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 29 Marca 2012 Share Napisano 29 Marca 2012 (edytowane) Może dyskusja o fotelach faktycznie przypomina spory o zapinki do pasa, ale ja z pewnością nie należę do osób przykładających nadmierną uwagę do detali, nie ja ten temat wywołałem, ale ostatecznie jesteśmy na forum dyskusyjnym i w polemice nic zdrożnego nie widzę. W merytorycznej dyskusji nie ma żadnych osobistych konfliktów, no chyba że ktoś jest przewrażliwiony. W każdym razie życze powodzenia z Spitfire Tombie! Mam nadzieję, że wygrzebane przeze mnie materiały będą pomocne, szczególnie jeśli będziesz robił NK-K. Edytowane 29 Marca 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 29 Marca 2012 Share Napisano 29 Marca 2012 Chyba jednak ta szczelina jest za wielka Troszkę przytrzeć papierem i dystans będzie OK. poszukam fotek NKi w swoich zbiorach i zapytam kuzyna w UK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 29 Marca 2012 Autor Share Napisano 29 Marca 2012 Już znalazłem - szczelina ma zostać ale faktycznie trzeba coś z nią zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 29 Marca 2012 Share Napisano 29 Marca 2012 Już skleiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 29 Marca 2012 Autor Share Napisano 29 Marca 2012 Już skleiłeś? to zależy co? śmigło z kołpakiem - owszem skrzydła i sklejony kadłub są jeszcze oddzielnie ...teoretycznie taki sam jak na spodzie samolotu i na pasie wokół kadłuba, ale malowanie spodu na Sky wprowadzono wcześniej niż pas i jasny kołpak... też mi się tak wydawało - a może pomolować wszysko Humbrolem 90 spód będę lekko brudził a kołpak zostawię nówka - może wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 29 Marca 2012 Share Napisano 29 Marca 2012 To z wiatrakiem nie powalczysz bez siłowej ingerencji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 29 Marca 2012 Autor Share Napisano 29 Marca 2012 To z wiatrakiem nie powalczysz bez siłowej ingerencji... rozumiem że chodzi ci o zróżnicowanie malowania czarne śmigło - jasny kołpak ? ? z początku miało być wszystko czarne a jednak - widzisz, na błędach się człowiek uczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Chodziło mi głównie o zmniejszenie szczeliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 30 Marca 2012 Autor Share Napisano 30 Marca 2012 Jeśli chodzi o zmniejszenie szczeli to mam inną koncepcję, kołpak kleiłem Tamiya Cement i go nie odkleję bez uszkodzenia którejś z części przygotowałem do pomalowania i wyszlifowałem szpachlę na lączeniach kadłuba, nakładalem ją dwa razy skrzydła pasują bardzo ładnie - wymagały delikatnego obszlifowania krawędzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Co do linii podziału... Tak się zastanawiałem nad przerysowaniem ich cienkim pisakiem do płyt przed malowaniem właściwym. Jeszcze tego nie próbowałem, może Ty będziesz testerem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 30 Marca 2012 Autor Share Napisano 30 Marca 2012 Co do linii podziału... Tak się zastanawiałem nad przerysowaniem ich cienkim pisakiem do płyt przed malowaniem właściwym. Jeszcze tego nie próbowałem, może Ty będziesz testerem ? czytałem o tym mam, nawet zakupiony taki piasczek i mam w swoim warsztacie 0,4mm; zastanowie się klejąc kadłub - chyba że ktoś coś napisze na ten temat - póki co wszystkie opinie w moim temacie były na 'nie' jesli chodzi o jakiekolwiek cieniowanie to ze wzg na głębokie linie akurat a tym airfixie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 A najpierw płynna szpachlówka? troszkę zmniejszy rowy... Mam prawie skończonego Mk. IX e gwardyjskiego z Airfixa. Jak mi zdrówko pozwoli może coś pokombinuję przez weekend... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 30 Marca 2012 Autor Share Napisano 30 Marca 2012 Myslałem żeby go raz siknąć Superfacerem 1200 - to też pozwala wyłapać niedociągnięcia w zaszpachlowaniu łączeń, ale z drugiej strony maluję Humbrolami emalią pod którą teoretycznie nie trzeba kłaść podkładu -Dzieki RAV za fotkę - chyba jednak zrobię bez flamastra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 RAV... Faktycznie die-cast... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Co do linii podziału... Tak się zastanawiałem nad przerysowaniem ich cienkim pisakiem do płyt przed malowaniem właściwym. Jeszcze tego nie próbowałem, może Ty będziesz testerem ? A broń Cie Panie Boże ,żadnych mazaków ,pisaków ,flamastrów i innych tego typu wynalazków,wielokrotnie już o tym było pisak permanetny /wodoodporny do CD/ nawet po kilku warstwach farby wylezie na wierzch ,po co kombinować jak można zrobic klasyczny preszajding a zamiast łosza na te grube rowy lepiej zastosować ołówek bardzo miekki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Robercie... To było tylko gdybanie przed testem na jakimś kawałku plastiku... Ja pozostanę w 72 jednak przy ołówku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Ołówek jest OK ale w/g mnie nie na każdym modelu ,dla mnie podstawową techniką jest łosz a jako uzupełnienie ołówek tam gdzie są linie za grube lub za płytkie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Skorzystam z okazji i zapytam, jakiej twardości ołówka używacie i czy malując pędzlem też można poprawiać nim linie podziału. Używając aerografu nie ma bezpośredniego kontaktu z modelem, ale malując pędzlem przy kontakcie mechanicznym, obawiam się czy nie wytrę zwykłego bądź co bądź pyłu grafitowego i nie zapaskudzę całego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 30 Marca 2012 Share Napisano 30 Marca 2012 Ja kupiłem 5B ale są i bardziej miękkie ,jesli malujesz pędzlem to spokojnie możesz ołówkiem podziałać ale już nie malować werniksem bo pędzel zniszczy cały efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 30 Marca 2012 Autor Share Napisano 30 Marca 2012 Ja mam 8B ale nie działałem nim jeszcze w skali 1:72, próbowałem też ołówki techniczne 0,5 i 0,35 ale tam najbardziej miękkie wkłady jakie dostałem to popularne HB i niestety próby wyszły marnie a tak poza tym kalek nie znalazłem i postanowiłem zrobić NK-K wg malowania z instrujcji - tak jak wspominałem wracam do głównego założenia i celu tego warsztatu czyli przećwiczenie malowania kamo areografem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 Wczoraj do późnych godzin powalczyłem trochę z modelem; zacząłem od wykonania śmigła na gotowo, malowanie trzema farbami plus werniks MM Mat - nie obeszło się bez niespodzianek żółty kolor na końcach łopatek nie chciał się przyjąć - musiałem go poprawiać pędzlem i tak nie wiem i czy nie pomaluję tych końcówek jeszcze raz dokończyłem szlifowanie łączeń kadłuba a następnie zabrałem się za poprawienie (połączenie) lini podziału blach między połówkami kadłuba po czym przyszła kolej na sklejenie skrzydeł z kadłubem tu przymiarka i wypadek, który nigdy do tąd mi się nie zdarzył ... po ściśku klamrą pękło łączenie połówek kadłuba po raz pierwszy w mojej modelarskiej karjerze przy tym modelu użłem kleju Tamiya ...chyba się przeproszę z używanym od lat Revelem ... kupiłem Tamiye ponieważ w Rewelu denerwowała mnie wciąż zatkana igła do dozowania - ale z klejem nie miałem nigdy wtopy dodoam tu iż klamerek Wolfcrafta używam od 2007 roku i nigdy się nic podobnego nie stało, nawet wcześniej używając klejów 'zestawowych' np z Plastyka nie miałem podobnego przypadku No cóż od rana zabrałem się za naprawę i do tego czeka mnie ponowne szpachlowanie wyskorobałem klej nawierciłem otwór ok 1mm aby zadozować klej do szczeliny i skleiłem CA po krótkim schnięciu kleju wyszlifowałem łączenie i nałożyłem szpachlę w czsie schnięcia przykleiłem tylne usterzenie po przeszliwowaniu szpachli nałożyłem ponownie SF500 i w czasie schnięcia zająłem się pasowaniem owiewki, tu muszę powiedzieć że nie była spasowana fabrycznie tak dobrze jak pozostałe części modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 Co do ołówków to używam jako plastyk 12B - polecam. Starty i nakładany pędzelkiem w różnych miejscach daje fajne efektu. Nawet samo przerysowanie i roztarcie palcem... Jeszcze pastele suche Koh-i-noor. Tańsze od AK a efekty rewelacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 31 Marca 2012 Autor Share Napisano 31 Marca 2012 ... Jeszcze pastele suche Koh-i-noor. Tańsze od AK a efekty rewelacyjne a jak wykonujesz ślady eksploatacji w postaci obić to ścierasz te pastele czy wykonujesz rysy bezpośrednio kredką?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 31 Marca 2012 Share Napisano 31 Marca 2012 Co do " czystej" blachy to mam jakiś stary żelopis... Lekko roztarty daje super efekt.Sie zwie Haddy Gel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.