Skocz do zawartości

Supermarine Spitfire MK IIa - Airfix 1:72


tombie01

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż nie chciałbym abyście się pokłócili z tego powodu że robię Spifaiera,

 

jeśli chodzi o malowanie i wersję zamierzałem zrobić tą z zestawu której kalki posiadam

64bc0f1768a9a0ffmed.jpg

czyli NK-K - tu też ewidentnie kołpak śmigła jest w janym kolorze - jeszcze nie ustalonym

 

 

nie powiem że wpłynęliście mi na ambicję i fajnie by było zrobić coś z któregoś z polskich dywizjonów - poszukam jakiś kalek, ale jak piszecie - nie jest chyba łatwo

 

mam jeszcze jedno pytanie czy szpara między kołpakiem a piastą śmigła powinna zostać zaszpachlowana na gładko czy powinna zostać przerwa

 

e353023e60405b47med.jpg

 

zdjęcia oryginałów nie pokazują tego jednoznacznie a jeśli już to jest 'na gładko' np -również u Bannego w tym samym modelu jest zaszpachlowana i tak też mi się wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Może dyskusja o fotelach faktycznie przypomina spory o zapinki do pasa, ale ja z pewnością nie należę do osób przykładających nadmierną uwagę do detali, nie ja ten temat wywołałem, ale ostatecznie jesteśmy na forum dyskusyjnym i w polemice nic zdrożnego nie widzę. W merytorycznej dyskusji nie ma żadnych osobistych konfliktów, no chyba że ktoś jest przewrażliwiony.

 

W każdym razie życze powodzenia z Spitfire Tombie! Mam nadzieję, że wygrzebane przeze mnie materiały będą pomocne, szczególnie jeśli będziesz robił NK-K.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem - szczelina ma zostać ale faktycznie trzeba coś z nią zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już skleiłeś?

 

to zależy co? śmigło z kołpakiem - owszem

 

skrzydła i sklejony kadłub są jeszcze oddzielnie

 

...teoretycznie taki sam jak na spodzie samolotu i na pasie wokół kadłuba, ale malowanie spodu na Sky wprowadzono wcześniej niż pas i jasny kołpak...

 

też mi się tak wydawało - a może pomolować wszysko Humbrolem 90 spód będę lekko brudził a kołpak zostawię nówka - może wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z wiatrakiem nie powalczysz bez siłowej ingerencji...

 

 

rozumiem że chodzi ci o zróżnicowanie malowania czarne śmigło - jasny kołpak ? ?

 

z początku miało być wszystko czarne a jednak - widzisz, na błędach się człowiek uczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zmniejszenie szczeli to mam inną koncepcję, kołpak kleiłem Tamiya Cement i go nie odkleję bez uszkodzenia którejś z części

 

przygotowałem do pomalowania

e6f44a52ae304a81med.jpg

 

i wyszlifowałem szpachlę na lączeniach kadłuba, nakładalem ją dwa razy

 

357d5cea225e0057med.jpg

f18389d129315fa5med.jpg

skrzydła pasują bardzo ładnie - wymagały delikatnego obszlifowania krawędzi

72787d65bb66525bmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linii podziału... Tak się zastanawiałem nad przerysowaniem ich cienkim pisakiem do płyt przed malowaniem właściwym. Jeszcze tego nie próbowałem, może Ty będziesz testerem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linii podziału... Tak się zastanawiałem nad przerysowaniem ich cienkim pisakiem do płyt przed malowaniem właściwym. Jeszcze tego nie próbowałem, może Ty będziesz testerem ?

 

 

czytałem o tym mam, nawet zakupiony taki piasczek i mam w swoim warsztacie 0,4mm; zastanowie się klejąc kadłub - chyba że ktoś coś napisze na ten temat - póki co wszystkie opinie w moim temacie były na 'nie' jesli chodzi o jakiekolwiek cieniowanie to ze wzg na głębokie linie akurat a tym airfixie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najpierw płynna szpachlówka? troszkę zmniejszy rowy...

Mam prawie skończonego Mk. IX e gwardyjskiego z Airfixa. Jak mi zdrówko pozwoli może coś pokombinuję przez weekend...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem żeby go raz siknąć Superfacerem 1200 - to też pozwala wyłapać niedociągnięcia w zaszpachlowaniu łączeń, ale z drugiej strony maluję Humbrolami emalią pod którą teoretycznie nie trzeba kłaść podkładu

 

-Dzieki RAV za fotkę - chyba jednak zrobię bez flamastra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linii podziału... Tak się zastanawiałem nad przerysowaniem ich cienkim pisakiem do płyt przed malowaniem właściwym. Jeszcze tego nie próbowałem, może Ty będziesz testerem ?

 

A broń Cie Panie Boże ,żadnych mazaków ,pisaków ,flamastrów i innych tego typu wynalazków,wielokrotnie już o tym było pisak permanetny /wodoodporny do CD/ nawet po kilku warstwach farby wylezie na wierzch ,po co kombinować jak można zrobic klasyczny preszajding a zamiast łosza na te grube rowy lepiej zastosować ołówek bardzo miekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z okazji i zapytam, jakiej twardości ołówka używacie i czy malując pędzlem też można poprawiać nim linie podziału. Używając aerografu nie ma bezpośredniego kontaktu z modelem, ale malując pędzlem przy kontakcie mechanicznym, obawiam się czy nie wytrę zwykłego bądź co bądź pyłu grafitowego i nie zapaskudzę całego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 8B ale nie działałem nim jeszcze w skali 1:72, próbowałem też ołówki techniczne 0,5 i 0,35 ale tam najbardziej miękkie wkłady jakie dostałem to popularne HB i niestety próby wyszły marnie

 

a tak poza tym kalek nie znalazłem i postanowiłem zrobić NK-K wg malowania z instrujcji - tak jak wspominałem wracam do głównego założenia i celu tego warsztatu czyli przećwiczenie malowania kamo areografem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj do późnych godzin powalczyłem trochę z modelem; zacząłem od wykonania śmigła na gotowo, malowanie trzema farbami plus werniks MM Mat - nie obeszło się bez niespodzianek żółty kolor na końcach łopatek nie chciał się przyjąć - musiałem go poprawiać pędzlem i tak nie wiem i czy nie pomaluję tych końcówek jeszcze raz

 

789fe5bc2f786997med.jpg

82e677869377e9bemed.jpg

 

dokończyłem szlifowanie łączeń kadłuba

 

17afbeec893e7859med.jpg

 

1a609e56d178feecmed.jpg

 

a następnie zabrałem się za poprawienie (połączenie) lini podziału blach między połówkami kadłuba

 

cc5168f7314a8016med.jpg01a0cc032c86c5a3med.jpg

560f330a691ca89amed.jpg

 

 

po czym przyszła kolej na sklejenie skrzydeł z kadłubem

 

tu przymiarka

 

c5cc97affcb0b707med.jpg

 

i wypadek, który nigdy do tąd mi się nie zdarzył ...

 

po ściśku klamrą pękło łączenie połówek kadłuba

 

b69d040618a3435cmed.jpg

 

po raz pierwszy w mojej modelarskiej karjerze przy tym modelu użłem kleju Tamiya

 

fddeae9dfbbed0a6med.jpg

 

...chyba się przeproszę z używanym od lat Revelem ... kupiłem Tamiye ponieważ w Rewelu denerwowała mnie wciąż zatkana igła do dozowania - ale z klejem nie miałem nigdy wtopy

 

bc8669e7623e99e4med.jpg

 

dodoam tu iż klamerek Wolfcrafta używam od 2007 roku i nigdy się nic podobnego nie stało, nawet wcześniej używając klejów 'zestawowych' np z Plastyka nie miałem podobnego przypadku

 

No cóż od rana zabrałem się za naprawę i do tego czeka mnie ponowne szpachlowanie

 

wyskorobałem klej

011a9b7b5e1147a4med.jpg

 

nawierciłem otwór ok 1mm aby zadozować klej do szczeliny

 

01e838e4efb68890med.jpg

 

i skleiłem CA

 

12d6a9e0f7d80d85med.jpg

 

po krótkim schnięciu kleju wyszlifowałem łączenie i nałożyłem szpachlę w czsie schnięcia przykleiłem tylne usterzenie

 

1f7c626ccd98d279med.jpg

d30af5324df171camed.jpg

 

po przeszliwowaniu szpachli nałożyłem ponownie SF500 i w czasie schnięcia zająłem się pasowaniem owiewki, tu muszę powiedzieć że nie była spasowana fabrycznie tak dobrze jak pozostałe części modelu

 

0e20cb97df63c35fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ołówków to używam jako plastyk 12B - polecam. Starty i nakładany pędzelkiem w różnych miejscach daje fajne efektu. Nawet samo przerysowanie i roztarcie palcem... Jeszcze pastele suche Koh-i-noor. Tańsze od AK a efekty rewelacyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jeszcze pastele suche Koh-i-noor. Tańsze od AK a efekty rewelacyjne

 

a jak wykonujesz ślady eksploatacji w postaci obić to ścierasz te pastele czy wykonujesz rysy bezpośrednio kredką??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.