Skocz do zawartości

MiG-21M 2PLM Goleniów Eduard 1:48


fiedotow

Rekomendowane odpowiedzi

Dosyć prosta przeróbka z wersji MF na M, do tego komplet Brassinów - dysza, podwozie koła i kabina.

Będzie ciekawie - Profipack + dodatki własne ! Szczególnie chętnie przyjrzę się właśnie tym dodatkom żywicznym, zestawowe wypraski uważałem dotąd za dość szczegółowe, ale po tym co tu się wyprawia zmieniłem zdanie

Będę regularnie zaglądał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Arku model zapowiada się obiecująco. Lecz jak to napisał Robert kolor pierścienia wlotowego stożka nie powinien być w kolorze aluminium. A także chciałbym poprawić twój opis odnośnie czynności wykonanych w celu waloryzacji detali stożka. Ponieważ na pierścieniu wlotowym nie było nitów jak ty to napisałeś lecz były to otwory chłodzące stację radiolokacyjną. Życzę dalszych sukcesów w budowie .

 

Pozdrawiam Serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://hotfile.com/dl/155807187/7f94d3f/elementy_patowca_i_silnika.zip.html

 

Parę ujęć dyszy , zwieracza , pierścienia itp. Może się przyda .[ Już mi się wątki o 21myląna poszczególnych Forach ]

Pierścień stożka -co zdjęcie [ ujęcie ] to inny odcień-w sumie to najbardziej odpowiada kolor grafitowy

stoekmig21bis.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

stoekmig21pf.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

stoekpiercie.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

stoekrubypiercienia.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Odnośnie nitów czy otworów na pierścieniu -nie pamiętam dokładnie , ale wydaje mi się że dodatkowe otwory chłodzenia przedziału stacji były tylko na BIS-ie.

Chyba jednak mam rację

Pierścien stozka M-MF

pierciestokammf.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz robił, tak jak proponowałem 1909 (mogę podesłać Ci zdjęcie)? Jeśli tak, zrób mu czerwony "nosek" na stożku. Zastanów się też czy będziesz kładł kalki z napisami. Ja nie położyłem ich na zielonej części, bo jakoś nie rzuciło mi się to na zdjęciach w oczy....

otworzyłem dodatkowe wloty powietrza u nasady skrzydeł

Te pod kabiną przed skrzydłami (zapewniające dodatkowy dopływ powietrza do silnika)? One chyba nie miały możliwości pozostania w pozycji otwartej przy stojącym s-cie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young napisał

Te pod kabiną przed skrzydłami (zapewniające dodatkowy dopływ powietrza do silnika)? One chyba nie miały możliwości pozostania w pozycji otwartej przy stojącym s-cie.

Jak najbardziej miały- wszystko zalezy od konserwacji [ smarowania ] "zawiasów" klapek dodatkowych wlotów .Tam nie było żadnego mechanizmu, tylko zawiasy[ jakby to nie nazwać naukowo ]

21pfszspsgrzbietshkabin.th.jpg

1054527.th.jpg

dsmig21um009.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bardzo prosty sposob na wykonanie tego elementu jako ruchomy. Opisalem to juz gdzies na forum. Swoja droga zastanawialem sie nad jednostka w malowaniu ktorej wykonam kiedys MF'a, gra idzie pomiedzy Goleniowem z dedykacja dla technikow i pilotow ktorzy przeszli z tamtej jednostki do 28SPLM lub w malowaniu z 28plm [wszystko rozbija sie o numery boczne].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą lekko uchylone - nie ma już powrotu

Luzik, tak o tym wspomniałem, bo na tym forum ciężko jest robiąc miga, aby jego fani nie zaspamowali tematu

Babcia, ja wiem że nimi można było normalnie poruszyć nie używając specjalnej siły. Staram się tylko ustalić czy przy stojącym s-cie (nie uruchomionym), te klapki nie zamykały się mimowolnie? Na zdjęciach większość ma w takiej sytuacji nałożone osłony, ale tam gdzie to widzę są raczej zamknięte. Dlatego tak przyjąłem i teraz się dopytuję...

Marku, jeśli chodzi dostępność różnego rodzaju cyfr do numeru bocznego do kalek, postaram się coś zaradzić ;) Nad malowaniem masz się co zastanawiać. Goleniowskie MFy były tylko z godłami 11plm lub "gołe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young napisał

Babcia, ja wiem że nimi można było normalnie poruszyć nie używając specjalnej siły. Staram się tylko ustalić czy przy stojącym s-cie (nie uruchomionym), te klapki nie zamykały się mimowolnie? Na zdjęciach większość ma w takiej sytuacji nałożone osłony, ale tam gdzie to widzę są raczej zamknięte. Dlatego tak przyjąłem i teraz się dopytuję...

To dlatego wrzuciłem 3 fotki .Więcej nie chciało mi szukać.Na tych fotkach widać wyraznie ze klapki nie zawsze się domykały , nawet na samolotach w normalnej eksploatacji trzeba było nieraz "strzelic z płaskiej ręki " w klapkę żeby "odbiła "i się przymknęła. Normalnie powinna chodzić lużno ,ale róznie z tym bywało

Tak więc jeśli arek zostawił je uchylone , nie ma w tym nic błędnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plottery 3D mają duży posuw stołu w trzecim wymiarze, jak jest on na poziomie 0.2mm to już jest rewelacja, a to już niestety w modelarstwie będzie biło po oczach. Plotowałeś z ABS? to tworzywo akurat dość dobrze daje się szlifować papierem ściernym, ale jak poradzisz z tym sobie poradzisz, żeby nie pousuwać detali to pojęcia nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wnęki Airesa. U mnie główna pasuje bardzo dobrze, przednia podniosła ciśnienie maksymalnie i odłożyłem model póki nie nabiorę sił na jej wyjęcie i przeróbkę

Tak patrzę na twoją wnękę i myślę jakim kolorem pomalujesz główną? Też tym? Wystarczyło użyć jak w instrukcji standardowy zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1909 przed dostarczeniem do 2 PLM przeszedł remont główny, a wnioskując z fotografii innych poremontowych M wnęki miał w standardowym zielonym kolorze... Ja bym tak ich nie pomalował, nawet w instrukcji masz interior green (np. humbrol 226), ale znów jest to do przyjęcia ponieważ taka farba też była na migach wykorzystywana.

Jakie uzbrojenie przewidujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
arek napisał

Na koniec poszła zabawa z Alcladami, pomalowałem dyszę i pierścien, dodatkowo zrobiłem trochę przebarwień wyżarzonego metalu bardzo silnie rozcieńczonym niebieskim clearem Tamiyi - diabli wzięli i schowali tensocroma

 

Ogólne wrażenie elementów dyszy całkiem , całkiem.

A malowaniem przebarwień pierścienia i dyszy dopalacza nie ma się co przejmować .To był najbardziej up.....y sadzami element silnika. Krótko mówiąc najbardziej odpowiednie byłoby "osmolenie " tych elementów najzwyklejszą sadzą.[ Najlepsza "tłusta " z komina pieca opalanego drewnem , weglem ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Cieszę się, że zabrałeś się za to na co mi już cierpliwości zabrakło. Też o tym myślałem, o hamulcach w wątku 1:1 pisaliśmy. Trzeba było iść za ciosem i poprawiać resztę paneli charakterystycznych dla późnych MFów

Przy osłonie działka podstawa to wycięcie łuku do wewnątrz na jej końcu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.