Jump to content
pzbora

Bf-110E Eduard 1:48

Recommended Posts

Witam ponownie. Po dłuższej przerwie od mojego ostatniego warsztatu B-17G rozpoczynam pracę nad Bf-110E. Tym razem postanowiłem przyłożyć się nieco bardziej do pracy i zakupiłem elementy fototrawione Eduarda.

DSC06611.JPG

DSC06612.JPG

 

Wnętrze po wstępnym malowaniu i częściowym podstarzeniu pokryłem sidoluksem pod delikatny wash rozcieńczoną farbą olejną dla plastyków.

1.JPG

2.JPG

Żółte okablowanie wykonałem z wielożyłowego przewodu miedzianego malując na kolor żółty i brązowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Ładny projekt sie szykuje.Z racji tego ze ten rok poswieciłem samolotom luftwaffe bede bacznie sie przygladał twojej pracy. Wnetrze to RLM66? bo cos jasne wyszło?Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil to malowanie z 1942r. wiec byłbym raczej za RLM 66.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również miałem dylemat jakiego koloru użyć. W instrukcji faktycznie jest RLM02 ale ostatecznie zdecydowałem się na RLM66. Do tego lekko go rozjaśniłem mając na uwadze późniejszy wash oraz delikatne brudzenie i cieniowanie. Dedykowane blaszki bliższe były odcieniowi RLM66 więc i to miałem również na względzie.

Lekkie cieniowanie i przybrudzenia wykonałem suchymi pigmentami koloru czarnego i brązowego. Imitację niewielkich odprysków i przetarć farby wykonałem gąbką (prawie na sucho) kolorem aluminium. Na bieżącym etapie nie ma jeszcze wszystkich pasów oraz magazynków za które zabiorę się w najbliższym czasie.

7.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak narazie to bardzo ładnie wyglada.Rozumiem ze bedzie wersja otwarta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładny początek:). Ciekawe jak będzie wyglądał po złożeniu, bo moim zdaniem trochę przesadziłeś z tym podstarzeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nad otwarciem kabiny nadal się zastanawiam, choć myślę, że warto byłoby pokazać trochę wnętrza.

 

3.JPG

DSC06989.JPG

DSC06994.JPG

DSC07000.JPG

Czarne elementy uzbrojenia malowałem Humbrolem 33, później delikatnie tak jak poprzednio użyłem gąbki z kolorem aluminium- w tym przypadku uważam, że było to nie potrzebne bo na uzbrojeniu nie było odprysków, tylko przetarcia. Końcowym etapem było przetarcie wszystkich elementów uzbrojenia pigmentem gun metal Mig-a (na sucho). Stosowałem go po raz pierwszy i jestem zadowolony z efektu.

 

DSC07005.JPG

DSC07006.JPG

DSC07008.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie detale wygladaja dobrze, szkoda by było zamykac je.Na zewnatrz tez beda jakies fototrawionki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z elementów fototrawionych będą jeszcze głównie części do luków podwozia, goleni i bomb. Dodatkowo rury wydechowe będą żywiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W powolnym tempie ale do przodu. Kadłub jest już sklejony ale skrzydła jeszcze oddzielnie. Niestety nie uniknąłem uskoków przy łączeniu obu połówek kadłuba i uzupełniłem je szpachlą wyrównując papierem ściernym. Pozostanie jeszcze pogłębienie zatartych linii podziałów.

DSC07320.JPG

DSC07321.JPG

DSC07324.JPG

DSC07328.JPG

 

Kolejnym etapem będzie wykonanie przedziału uzbrojenia który jest już pomalowany, pokryty sidoluxem i przygotowany do washa.

 

DSC07333.JPG

DSC07335.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio pojawiła się spora grupa promująca Luftwaffe - w jak najbardziej pozytywnym rozumieniu Miły dla oka detal - szczególnie karabiny - zestawowe, dodatki czy własna robota?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choć karabiny zestawowe wg mnie były całkiem dokładne to użyłem w nich żywicznych samych luf- niestety nie pamiętam jakiego producenta. To moje pierwsze elementy żywiczne jakich użyłem w moim modelarstwie i choć początkowo podchodziłem do nich z dystansem to muszę przyznać, że chyba przekonam się do częstszego ich stosowania.

Kolejnym etapem było malowanie butli, delikatny wash w przedziału uzbrojenia i montowanie karabinów.

DSC07338.JPG

DSC07341.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety jest duży problem z wpasowaniem pokrywy. Obniżyłem nieco osadzenie kaemów i sytuacja nieco się poprawiła ale mimo wszystko pokrywa niezbyt pasuje do reszty. Myślałem o otwartej pokrywie aby pokazać wnętrze przedziału ale mimo tego będę jakoś próbował wszystko dopasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam robiłem ostatnie 110 edka i to był koszmar pokrywa zabrała mi dobrą chwile do tego sporo szpachli pochłoneło dopasowanie silników... z miłą chęcią będe śledził twoją robote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopasowanie silników faktycznie nie było łatwe... Prace niewiele posunęły się do przodu ale coś ruszyło. Trochę czasu pochłonęło robienie luków podwozia ale teraz powinno być już więcej malowania i widocznych efektów. Górne łączenie skrzydeł jest idealnie dopasowane ale dolne nie obejdzie się bez szpachlowania.

DSC07374.JPG

DSC07377.JPG

DSC07380.JPG

DSC07381.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy prac. Trochę walczę z moim aerografem i próbuję go opanować. Nie potrafię uzyskać zamierzonych efektów i dokładności przy malowaniu akrylami. Dużo łatwiej wychodzi mi malowanie Humbrolami ale mam nadzieję, że to kwestia wprawy.

Na początek preshading (dość intensywny) i malowanie żółtych elementów dolnych osłon silników i pasa na kadłubie. Po zamaskowaniu żółtych elementów malowanie spodu i boków kadłuba. Na tym etapie wygląda to nie najgorzej.

DSC07428.JPG

DSC07429.JPG

DSC07430.JPG

DSC07432.JPG

DSC07433.JPG

Bomby i koła częściowo pomalowane wymagają dokończenia i przybrudzenia (zwłaszcza opony).

DSC07427.JPG

 

Przymierzam się do wykonania masek do owiewek i ich malowania. Planuję wykonać otwartą kabinę stąd moje pytanie- czy powinno malować się wewnętrzną stronę owiewek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bomby bardzo ładne nie mogę doczekać się washa na nich bo są troche za czyste.

Farba w areografie ma nieprawidłową konsystencje przez co areograf pluje.

Przed malowaniem spróbuj najpierw na kartce i potem rozcieńcz i tak aż do lepszego efektu.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewielkie prace wykonane zostały jedynie przy kołach, śmigłach i bombach. Koła są już ukończone- może jeszcze trochę opony okurzę suchym pigmentem. Otarcia i odpryski na śmigłach i bombach wykonałem kolorem aluminium i stali za pomocą gąbki. Otarcia wyszły trochę zbyt intensywnie ale myślę, że wash nieco zamaskuje ten kontrast. Bomby pokryte sidoluxem.

DSC07451.JPG

DSC07453.JPG

DSC07454.JPG

DSC07455.JPG

DSC07456.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrygują mnie trochę te obicia na bombach(przecież to były nówki sztuki),czy aby napewno powinny być,chyba że Niemcy w rugby nimi grali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Intrygują mnie trochę te obicia na bombach(przecież to były nówki sztuki),czy aby napewno powinny być,chyba że Niemcy w rugby nimi grali.

 

A przechowywanie transport???????????

 

Niech kolega poogląda sobie zdjęcia jak napisał Kamil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo fajnie, ale bombą przydałby się suchy pędzel.

Nigdy nie stosowałem techniki suchego pędzla i trochę się tego obawiam. Do tej pory eksperymentowałem tylko z pigmentami. Jakiego koloru należałoby użyć do suchego pędzla w tym przypadku? Rozjaśnionego bazowego czy może jakiś konkretny kolor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.