Jump to content

T34/85


Darek_01
 Share

Recommended Posts

To jest właśnie podstawowy bląd dragonowskich teciaków - trzeba wiercić sporo otworów ulgowych w kołach. UM i Revell zrobili to już za nas.

Link to comment
Share on other sites

Tak na marginesie, to akurat ten T-34 nie powinien mieć kół żebrowanych, tylko pełne tłoczone. Model przedstawia czołg produkcji fabryki nr. 183, a w tej fabryce montowano tylko pełne koła tłoczone bez żeber. Niestety taki błąd posiada model Dragona nie tylko w skali 1/72, ale również w 1/35.

Link to comment
Share on other sites

Tak na marginesie, to akurat ten T-34 nie powinien mieć kół żebrowanych, tylko pełne tłoczone. Model przedstawia czołg produkcji fabryki nr. 183, a w tej fabryce montowano tylko pełne koła tłoczone bez żeber. Niestety taki błąd posiada model Dragona nie tylko w skali 1/72, ale również w 1/35.

Niestety ja przeglądałem swoja dokumentacje i jest dokładnie na odwrót. Właśnie czołg produkcji fabryki nr. 183, a w tej fabryce montowano tylko koła żebrowane a w zakładzie numer 174 koła pełne. Często widziałem na filmach archiwalnych jak czołgi miały różne koła na tej samej stronie np cztery pełne i jedno żebrowane. Co do modelu to jest bomba ale koniecznie nawierć te koła bo psuje ci cały efekt to jest prosta czynność i można ja zrobić na tym etapie choćby tylko w zewnętrznych kołach.

Link to comment
Share on other sites

Tak na marginesie, to akurat ten T-34 nie powinien mieć kół żebrowanych, tylko pełne tłoczone. Model przedstawia czołg produkcji fabryki nr. 183, a w tej fabryce montowano tylko pełne koła tłoczone bez żeber. Niestety taki błąd posiada model Dragona nie tylko w skali 1/72, ale również w 1/35.

Niestety ja przeglądałem swoja dokumentacje i jest dokładnie na odwrót. Właśnie czołg produkcji fabryki nr. 183, a w tej fabryce montowano tylko koła żebrowane a w zakładzie numer 174 koła pełne. Często widziałem na filmach archiwalnych jak czołgi miały różne koła na tej samej stronie np cztery pełne i jedno żebrowane.

No to mamy problem......

Może ktoś wyśle maila do fabryki 183 z zapytaniem jak to było naprawdę

Link to comment
Share on other sites

Niestety ja przeglądałem swoja dokumentacje i jest dokładnie na odwrót. Właśnie czołg produkcji fabryki nr. 183, a w tej fabryce montowano tylko koła żebrowane

 

No to w takim razie wytłumacz mi co robią koła tłoczone na czołgu z fabryki 183 na poniższym zdjęciu:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dfbac992009d4db6.html

 

Czyżby był to czołg po polowym remoncie, gdzie zmieniono koła i dospawano ekrany antykumulacyjne?

 

Jeśli możesz to podaj też dokumentację z jakiej korzystałeś. Ja również zobaczę u siebie jak to było z tymi kołami dokładnie. Poza tym warto porównać różne źródła. Często jest tak, że w różnych monografiach, zwłaszcza o T-34, są podawane zupełnie sprzeczne dane.

Link to comment
Share on other sites

Ja korzystałem z monografii t-34 ACE Ale przeglądając internet to doszedłem do wniosku że ruski mają taką sieczkę w tych czołgach że różnie to było. Znalazłem nawet zdjęcie modelu 44 z kołami od 69. Ja mam wielka ochotę na zrobienie z mieszanymi kołami.

2b5d424e10b4d25bm.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja korzystałem z monografii t-34 ACE

 

Jeśli chodzi o tę pozycję, to jest ona jedną ze słabszych, pod względem rysunków i opisów zmian na czołgach, wprowadzanych w różnych fabrykach.

Zgodzę się jednak z Tobą, że produkcja fabryczna swoją drogą, ale nieraz rzeczywiście trudno połapać się o co tak naprawdę chodzi w tym bałaganie z T-34 w roli głównej

Link to comment
Share on other sites

No to mamy problem......

Może ktoś wyśle maila do fabryki 183 z zapytaniem jak to było naprawdę

 

Chłopie!!!!! uważaj co piszesz....zaplułem monitor i mało się piwem nie zakrztusiłem!!! ;-)))))))))))))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.