Skocz do zawartości

MAC SUPERLINER ITALERI 1/24


Mark666

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 115
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tak, tak - prosto z pudła - jakbyśmy jeszcze umieli tak budować Ja Ci powiem, że bym się nie pie..ścił z fabrycznymi zbiornikami, tylko bym zrobił nowe z rurki plastikowej - okazuje się, że to mniej szlifowania i szpachlowania. Już miałem pisać o mocowaniach zbiornika, ale lepiej to zostawię... Jak będziesz robił tylną ściankę, nie zapomnij o prostokątnym okienku, a zagięcie bym proponował zrobić tak, że wkleić górną część wypełnienia, poczekać aż wyschnie, a potem dół tego wypełnienia kleić zaginając, tak, żeby to było w jednym kawałku - będzie mniej szpachlowania. Ta fota może Cię zaciekawić:

 

9597420_c.jpg

 

Jeszcze raz życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow!! Widze, ze kolejny model na medal sie szykuje. Podoba mi sie to wszystko niesamowicie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na model prosto z pudła to trochę dużo tych przeróbek. Dobrze że skróciłeś ramę ona już prezentuje się dużo lepiej. Powodzenia w łataniu kabiny. Silnik ładnie pomalowany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na model prosto z pudła to trochę dużo tych przeróbek. Dobrze że skróciłeś ramę ona już prezentuje się dużo lepiej. Powodzenia w łataniu kabiny. Silnik ładnie pomalowany .

 

Ależ on miał być z pudła ... ale macie tak wielki dar przekonywania .......

 

Dzięki i szczęśliwego Nowego Roku , zdrowia przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cat to nie jedyny silnik, jaki można mieć w ciężarówce, jak można by sądzić po tych wszystkich modelach Kenów i Pete'ów. A ten akurat, to Cummins Big Cam II, czasem jeszcze dodaje się oznaczenie NTC-350. Moc 350KM, chociaż czasem podaje się 400KM, pojemność 800-coś cali sześciennych, czyli trochę ponad 14 litrów. Mam nadzieję, że te dane pozwolą Ci coś więcej w sieci znaleźć - pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzucam kilka rysunków, może ci sie przydadzą:

 

7b9bfc825fff0d79med.jpg

82b55e8813883bfd.jpg

a30ca0148675cd8bmed.jpg

d667ccae93447be4med.jpg

cd5ae373c7a694fb.jpg

 

Inne przydatne materiały:

http://www.fotosik.pl/u/elefantes/album/548235

 

PS

Wydaje mi się, że niepotrzebnie zasugerowałeś sie instrukcją - chodzi o element 42A i cały układ skrętu przednich kół. Z tego co pamiętam, ja przeniosłem go do przodu, bo w takim przypadku drążek kierowniczy pójdzie za bardzo pod kabinę.

 

5ed7c45e2542f0bdmed.jpg

 

Całość ogólnie prezentuje sie super. Trzymam kciuki za dalszy etap prac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zaczyna - zacznij się w to wgłębiać i wyjdzie Ci taki warsztat jak mój. Jeśli chodzi o powyższy post - ostrożnie z "przydatnymi materiałami" i ostatnim rysunkiem. Trzeba uważać, o jakim konkretnie samochodzie mówimy, bo różnice potrafią być poważne. Np. ostatni rysunek odnosi się do późnego Superlinera (czyli OK), ale z silnikiem Mack E-9 (zupełnie inne agregaty). O ile zgadza się, że w Superlinerach po 1984 roku były montowane dwie przekładnie kierownicze z przodu ramy - jak się zacznie to pruć, to za chwilę się rodzi pytanie - a co z kształtem podłużnic? Co z poprzeczkami ramy? Co z tylnym zawieszeniem? I kłopot gotowy.

 

A ja wszystkim życzę szczęśliwego nowego roku i pozdrawiam serdecznie

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, chętnie skorzystam, ale aż tak nie będę się wgłębiał. Bo to jest jak dzungla, im dalej tym gorzej. Jest tyle wersji produkcyjnych że aby to ogarnąć to trzeba by skończyć Uniwersytet w Yale

 

Tym czasem rama jest już pomalowana i schnie a fotki wrzucę jak coś na niej przybędzie.

Dziękuję za życzenia i wzajemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bardzo fajnie wyszedł, widzę delikatny wash. Przewody też pomaluj, ta miedź nie wygląda dobrze. Bagnet do sprawdzania poziomu oleju też do poprawy. Italeri dało jedynie miejsce mocowania rurki, która powinna być znacznie dłuższa niż u Ciebie. A uchwyt bagnetu powinien być znacznie delikatniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak już mówimy o bagnecie, to zdaje się, że powinien on mieć uchwyt w kształcie "T". A jeśli chodzi o takie prace "chirurgiczne" jak przy kabinie, to polecam do klejenia rozcieńczalnik nitro, a do szpachlowania ramkę rozpuszczoną w tymże - wtedy nie ma problemu ze skurczem szpachlówki i z pękaniem miejsca, w którym było klejenie. Nadal życzę powodzenia i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.