Robert Ostrowski Napisano 28 Grudnia 2012 Share Napisano 28 Grudnia 2012 Wracając do tematu kalkomanii - te od firmy White Eagle posiadają sylwetki płk.pil. Z.Krasnodębskiego, czy można dostać je gdzieś indziej ? Chodzi mi wyłącznie o te dwie sylwetki i napisy na statecznik (godła, szachownice i numery posiadam). A może jest ktoś, kto podejmie się wydruku takowych ? zgłos sie do Pepsi Adama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 28 Grudnia 2012 Share Napisano 28 Grudnia 2012 Dzięki za odpowiedź, kalki zamówione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek532 Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2012 Nad fotelem jeszcze trochę popracuje, a narazie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 Teraz to już chyba nic nie poradzisz, ale górne wloty powietrza powinny być zamknięte, jeśli samolot stoi w miejscu. Gdybyś robił jako startującego lub lecącego, to owszem - otwarte. Elementy jak ta antena przed kabiną pilota montuj w późniejszym etapie budowy, łatwo można je uszkodzić przy chwili nieuwagi. Warto też pomyśleć nad usztywnieniem konstrukcji. Spójrz na tą relację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 No nie do końca. Górne wloty powinny być otwarte od momentu rozruchu silnika, aż do startu, a wloty główne zamknięte - po to, by nie zassało gruzu z podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 No mniej więcej to miałem na myśli - startujący, czyli nie pootwierany, nie pozatykany czy co tam jeszcze A skoro już wloty górne otworzone, to wloty główne można zamknąć bo w wypraskach są odpowiednie elementy. Zgadza się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 Jak dobrze kojarzę, to wloty główne przy wyłączonym silniku są otwarte, a zamykają się przy osiągnięciu przez silniki ok.30% obrotów i są zamknięte do momentu uzyskania prędkości ok. 200km/h. Tak wogólę to w swoim MiG-u teraz też akurat walczę z wlotami - były zasłonięte, musiałem więc otworzyć, a tam masakra... Górne pomocnicze były zamknięte i też je wyciąłem, ale się zastanawiam czy dobrze zrobiłem, chociaż na zdjęciach w locie widać, że są pootwierane. Może niech się wypowie ktoś bardziej zorientowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 Nie jestem fachowcem ale z tego co widać to różnie z tym bywa i ja bym sie tak nie przejmował http://www.militarydesktop.com/data/media/2199/MIG-29_SMT.jpg http://fultola.blogspot.com/2012/11/mig-29.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 29 Grudnia 2012 Share Napisano 29 Grudnia 2012 Jest tak. Na ziemi podczas uruchomienia zamykają się dolne i otwierają górne przy około 30 procentach obrotów (dla ciekawości, obroty "małego gazu" wynoszą ponad 60 procent). Taki stan rzeczy ma miejsce do osiągnięcia prędkości 210...220 km/h kiedy to otwierają się dolne wloty, a zamykają górne. Od tego momentu górny wlot powietrza zaczyna "żyć" własnym życiem, np. działa jako klapka antypompażowa (upuszcza nadmiar powietrza sprzed sprężarki) lub otwiera się aby dostarczyć więcej powietrza do silnika np. podczas dużych kątów natarcia, kiedy to dolny wlot jest częściowo "zacieniony", zazwyczaj wtedy używane jest dopalanie, a co za tym idzie, zwiększa się zapotrzebowanie na powietrze. Można zauważyć, że nie zawsze, a w zasadzie bardzo często poszczególne klapki górnego wlotu są otwarte nierówno, czy niektóre wręcz zamknięte, związane jest to z tym, że w tej fazie lotu są one niezależne. Tak się dzieje do czasu kiedy wypuści się podwozie i dociąży przednią goleń, zamyka się wlot dolny i otwiera górny, trwa to do czasu wyłączenie silnika i wloty znowu zmieniają się "otwarciem". Zabronione jest kołowanie z otwartym wlotem dolnym, nawet przy wyłączonym silniku (takie nasze polskie ustalenie). Zabrania się wyłączania silników gdy technik nie da na to znaku (może on sprawdzać czystość wlotu i gdy pilot przestawi na stop, a wlot się otworzy może zdarzyć się tak, że zassie technika do wlotu). W rzeczywistości górne wlotu cały czas pracują, czasami wygląda to, szczególnie podczas walki miałem takie skojarzenia, gdy MiGnął przede mną samolot, że te wloty pracują jak nozdrza agresywnego psa, ot takie luźne skojarzenie. Jeszcze prośba, nie otwieraj hamulca aerodynamicznego przy wypuszczonym podwoziu lub podwieszonym zbiorniku, jedyna możliwość opuszczenia dolnej klapy hamulca występuje wtedy, gdy spadnie ciśnienie w instalacji hydraulicznej i klapa opadnie pod własnym ciężarem, ale to zawsze po dłuższym postoju. PS: Użyłem nazw wlot dolny i wlot górny, czasami tak się je nazywało, poprawna i używana jest też nazwa wlot główny i wlot górny. PS1: Z zamkniętym dolnym wlotem można było rozpędzić się maksymalnie do Ma=0.8, w przypadku, gdyby się nie otworzył, a trzeba polecieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek532 Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2012 Tak cz inaczej ten Mig będzie miał otwarte wloty górne. Poniżej dalsze kroki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek532 Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 Jak zwykle mozna liczyc na fachowe podejscie Toyo , w koncu ma to w jednym palcu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 Jak zwykle mozna liczyc na fachowe podejscie Toyo , w koncu ma to w jednym palcu.... A ile się człowiek dowie ciekawych rzeczy Bartek, jak już klapy tylne wyciąłeś to może i zaszalej z przednimi Z wklejaniem tylnych uważaj, są one uniesione o kilka stopni - ale o ile i czy to prawda, to myślę że ekspert się wypowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 Lotki, klapy są normalnie w obrysie, a lotki są uniesione o 5 stopni w górę (obydwie). Co do klap, na ziemi wychodzą razem - przednie i tylne, w powietrzu podczas manewrowania pracują tylko przednie, tj. przy około 9 stopniach kąta natarcia wychodzą, a przy 7 chowają się. W przypadku, gdyby nie wyszły nie wolno przekraczać 13 stopni kąta natarcia. Istnieje możliwość "opadnięcia" klap przednich na ziemi, z tego samego powodu co hamulce aerodynamiczne, ale jest to zdecydowanie rzadszy widok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 31 Grudnia 2012 Share Napisano 31 Grudnia 2012 A ja myślałem że Mig-29 jest prosty jak Su-25 Z drugiej strony, jest ryzyko że coś odpadnie czy nie zadziala ,a i tak sie okazuje ,że można jeszcze powalczyc . Mój zachwyt i pochlebna opinia rośnie coraz bardziej ponad F- cośam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 1 Stycznia 2013 Share Napisano 1 Stycznia 2013 Tu nie chodzi o wytrzymałość mechaniczną, a o aerodynamikę. Brak możliwości wysuwania się klap przednich może wynikać ze zwykłej usterki technicznej, choćby tak prozaicznej jak dajnik kąta natarcia (takie małe co uprzykrza życie modelarzom ). Niby MiG-29 nie ma w sobie za wiele elektroniki, ale nawet ta co jest czasami zawodzi, jeżeli chodzi o klapy przednie to znam jedynie jeden przypadek takiej usterki, częściej siadał (chyba trzy razy, w tym raz mi) zakres stabilizacji autopilota, wtedy też samolot ma ograniczenia na manewry i generalnie "prowadzi" się jak stara Syrena z rozwalonym układem kierowniczym. MiG-29 jest klasą sam dla siebie, ale w porównaniu z F-"coś tam", to tak jakby wystawić Tysona przeciwko Kliczce, niby przyłożyć potrafi, ale to już nie ten wiek, szybkość i sposób przetwarzania informacji. Z pełnym szacunkiem dla czegoś co bezpiecznie woziło moje cztery litery, ale na wojnę wolałbym polecieć F-laptopem. Sorry za OT, ale na modelarstwie znam się jedynie poprzez podziwianie tego co robią inni, choć czasami mam ochotę coś ulepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 1 Stycznia 2013 Share Napisano 1 Stycznia 2013 Z pełnym szacunkiem dla czegoś co bezpiecznie woziło moje cztery litery, ale na wojnę wolałbym polecieć F-laptopem. Z szacunkiem dla Ciebie i dla Tych co lataja efami, porownanie fajne ,acz nie do konca sprawiedliwe .To latanie maszyna typu Minsk lub Odra 1500 a czyms z procesorem 386 wiem, wiem nikt nie lubi AGM-65 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 1 Stycznia 2013 Share Napisano 1 Stycznia 2013 Sorry za OT, ale na modelarstwie znam się jedynie poprzez podziwianie tego co robią inni, choć czasami mam ochotę coś ulepić. Myślę, że taka forma offtopu jak najbardziej poprawna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek532 Napisano 2 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2013 Co do przednich lotek to nie wycinałem ich, ale pogłębiłem linie, a pozatym dokleiłem skrzydła i zrobiłem kilka innych przeróbek, które pokażę jutro jeśli czas pozwoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek532 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2013 Zmieniony kolor kokpitu na Humbrol 127. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moralezz Napisano 13 Stycznia 2013 Share Napisano 13 Stycznia 2013 Kokpit nie jest czarny - jest szary: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek532 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2013 Tablicy już niestety nie dam rady zmienic. Mówi się trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek532 Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2013 Grzebię teraz przy wlotach powietrza, na dzień dzisiejszy wygląda to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek532 Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2013 Powoli do przodu. Wgląd na całośc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 27 Stycznia 2013 Share Napisano 27 Stycznia 2013 Na pierwszym zdjęciu widać, że musisz popracować jeszcze nad kanałami wlotowymi do silnika, zdaję się są uskoki na łączeniach elementów. Pracuj dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.