Jump to content

Szczerbakow Szcze-2 - Broplan 1/72 waku


hadzi
 Share

Recommended Posts

No to juz chyba koniec.

Mam tylko dylemat, czy ten egzemplarz miał antenę linkowa czy nie. Jest tylko jedno znane mi zdjecie pokazujące polskiego Szcze-2 z antenami i pokazuje sekcje kabinową egzemplarza z szachownicą pod kabiną. Raczej nie jest to "moja" 4.

6eaf62b2e93f2291.jpg

bbdaef7c0db26142.jpg

0ff4fb9e61ef314c.jpg

Link to comment
Share on other sites

No Jurek, intensywnie pracujesz pod koniec roku. Szkoda, że warsztat mocno okrojony, vacu jest ostatnio bardzo rzadko prezentowane. Model prezentuje się ciekawie, jedną z jego najważniejszych zalet jest nietypowy temat. Skąd pochodzą silniki?

Jako uwaga niemerytoryczna - czerwony nos nadaje samolotowi charakteru postaci bajkowej (takie moje indywidualne skojarzenie )

Link to comment
Share on other sites

No Jurek, intensywnie pracujesz pod koniec roku. Szkoda, że warsztat mocno okrojony, vacu jest ostatnio bardzo rzadko prezentowane. Model prezentuje się ciekawie, jedną z jego najważniejszych zalet jest nietypowy temat. Skąd pochodzą silniki?

Jako uwaga niemerytoryczna - czerwony nos nadaje samolotowi charakteru postaci bajkowej (takie moje indywidualne skojarzenie )

 

Pracuje bo to jedyna wzasadzie taka okazja w tym roku by pokonczyc lezace w szufladach od lat modele.

To tez powod dlaczego okrojony jest warsztat.

Silniki sa z Pavli - mialem 3 takie to ich uzylem, choc w zestawie Pavli do Po-2 sa duzo lepsze.

A z tym nosem, coz sam go nazwalem Rudolf

Link to comment
Share on other sites

Sumując ,śmiało możesz zrobić anteny ,Zresztą na każdym z tych samolotów widać słupki od anten .Co sugeruje że były tez rozpięte druty . Przecież tych samolotów to w sumie w polskiej armii nie było dużo

bodajże 5szt

Reasumując: naciągaj druty i nie przejmuj sie zbytnio:) przynajmniej będzie elegancko wyglądał .

Link to comment
Share on other sites

...jest probnik cisnien PITOT czy jak mu tam.

Poprawnie to coś to się nazywa rurka Pitota lub rurka Prandtla. Rurki te różnią się od siebie. Rurka Pitota odbiera ciśnienie całkowite, natomiast Prandtla ciśnienie całkowite i oddzielnie ciśnienie statyczne. Częściej stosuje się na samolotach rurki Prandtla, które są przez niewtajemniczonych nazywane błędnie rurkami Pitota. W terminologii lotniczej używa się też skrótu OCP (odbiornik ciśnień powietrza/odbiornik ciśnień powietrznych) i tak jest chyba najbezpieczniej

Sorry za OT, ale może kogoś to zainteresuje.

Model bardzo fajny, czekam teraz cierpliwie na artykuł o nowej metodzie obróbki vacu.

Mój leżakuje w poczekalni i nie wiem kiedy doczeka się realizacji.

Link to comment
Share on other sites

Sorry za OT, ale może kogoś to zainteresuje.

A i owszem, zainteresowało.

Mój leżakuje w poczekalni i nie wiem kiedy doczeka się realizacji.

Twardy zawodnik z Ciebie, mój ostatni model vacu Sum został wyrzucony po latach i nie doczekał nawet decyzji o wstawieniu go do planu pięcioletniego.

Hadzi, jeszcze raz gratuluję tego trudnego modelu.

Link to comment
Share on other sites

Tytus dzieki za info. Napisales to co ominalem by nie popelnic bledu w opisie. Super bo napewno sie przyda nam wszystkim ta informacja.

 

Wszystkim dziekuje za cenne uwagi i opinie.

 

Szczesliwego Nowego Roku.

 

PS. Na warsztacie leza jeszcze 3 modele do skonczenia w przyszlym tygodniu. A potem niewiadomo jak dluga przerwa sie szykuje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.