Jump to content

Fokker D-VIIF, "BI-BA-BO", Roden 1/72+PART+TECHMOD


Wojciech Butrycz
 Share

Recommended Posts

Oto dość słynny polski Fokker D-VII nr 7614, póznoseryjny, sprowadzony do Polski w 1919 roku. Ma to znaczenie takie, że wtedy już raczej nie stosowano płótna typu "lozenge" - patrz zdjęcia również innych polskich D-VII sprowadzanych już po wojnie.

dsc05425uk.jpg

dsc05424o.jpgdsc05422c.jpg

dsc05426pu.jpg

dsc05427w.jpg

dsc05428g.jpg

dsc05429xi.jpg

dsc05430qx.jpgdsc05449w.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Ja się też nie znam, ale domyslam się że mają imitować przetarcia płótna na konstrukcji kratownicowej. Próbowałem kiedyś podobnego efektu na Wellingtonie.

 

Ale na skrzydłach to już nie wiem co to jest... Radzaj kamuflażu czy pofałdowane płótno?

 

Bardzo podoba mi się zdetalowanie w rejonie kobiny, km-y, silnik itp. Fajny model.

Link to comment
Share on other sites

Wojtku... Czy możesz mi przybliżyć technikę malowania płat ów? Mam w magazynku od kilku lat DR. I Eduarda i co prawda mógłbym wykonać Go w innym, prostszym malowaniu, ale to akurat mi się bardzo podoba.

Pozdrawiam.

Bogdan "Fiedotow"

A Fokkerek zacny

Link to comment
Share on other sites

Kurcze pióro, troche już głupieje z tym egzeplarzem, to nie był przypadkiem OAW? ciekawe, ciekawe, czy moge trochę podpytać o żródła, którymi się kierowałeś przy tej robocie? Moze na PW?

Próbuje zebrać troche informacji, bo mam zamiar popełnić tego samego w 48, ale kierowałem się rysunkami z Techmodu..no i zgłupiałem.

nr 7614 to faktycznie byłby VIIF

pozdrawiam,

K

Link to comment
Share on other sites

Polecam artykuł w pierwszym numerze Lotnictwa z Szachownicą, bodaj z 2002 roku - tam jest cała historia tego egzemplarza. Także biblię tej epoki "Samoloty Wojskowe w Polksce 1918-1924" Andrzej Morgała, BELLONA/LAMPART 1997. Co do malowania smug to robię to gąbką z jaśniejszym odcieniem tej samej farby pod kątem. Wżne by smugi były dość proste i nie przykrywały większych powierzchni, ale to zawsze można poprawić. Brązowawe i beżowe otarcia kadłuba na kratownicach wykonane suchymi pastelami.

Link to comment
Share on other sites

Coś tam wyczytałem ze Pan Sankowski i Morgała nie do końca się zgadzaja co do wyglądu i debiutu tego egzeplarza, także jak zwykle nic nie wiadomo do końca.

Niemniej jednak ten art z LzSz nr 1 to bym sobie poczytał.

Apel: może ktoś życzliwy udostepnić skan?

pozdrawiam,

K

Link to comment
Share on other sites

Podziwiam zwłaszcza szczegóły silnika, uzbrojenia i kabiny wykonane w 1/72. Ciekawa interpretacja z tymi mazami. Czyli to było oryginalne niemieckie malowanie późnych D.VII? zawsze myślałem, że na skrzydłach była lozenga, a tylko kadłub przepłótnili. Mógłby ktoś tu przy okazji podać najważniejsze różnice między wersjami D.VII produkowanymi przez OAW, Alb. i Fokkera (czy to to samo co wersja F?)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.