Wojciech Butrycz Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Oto dość słynny polski Fokker D-VII nr 7614, póznoseryjny, sprowadzony do Polski w 1919 roku. Ma to znaczenie takie, że wtedy już raczej nie stosowano płótna typu "lozenge" - patrz zdjęcia również innych polskich D-VII sprowadzanych już po wojnie. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Bardzo dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Witam Mam pytanie poniewaz nie znam tej konstrukcji co maja imitowac te brązowe pionowe "mazy" na kadłubie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Ja się też nie znam, ale domyslam się że mają imitować przetarcia płótna na konstrukcji kratownicowej. Próbowałem kiedyś podobnego efektu na Wellingtonie. Ale na skrzydłach to już nie wiem co to jest... Radzaj kamuflażu czy pofałdowane płótno? Bardzo podoba mi się zdetalowanie w rejonie kobiny, km-y, silnik itp. Fajny model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2013 Brązowo-beżowe "mazy" to przetarcia i przybrudzenia na wystających kratownicach krtytych płótnem, ukośne pręgi na skrzydła ch to malowanie póżnych egzemplarzy D-VIIF - patrz zdjęcie innego polskiego D-VII. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Wojtku... Czy możesz mi przybliżyć technikę malowania płat ów? Mam w magazynku od kilku lat DR. I Eduarda i co prawda mógłbym wykonać Go w innym, prostszym malowaniu, ale to akurat mi się bardzo podoba. Pozdrawiam. Bogdan "Fiedotow" A Fokkerek zacny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krosto Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Kurcze pióro, troche już głupieje z tym egzeplarzem, to nie był przypadkiem OAW? ciekawe, ciekawe, czy moge trochę podpytać o żródła, którymi się kierowałeś przy tej robocie? Moze na PW? Próbuje zebrać troche informacji, bo mam zamiar popełnić tego samego w 48, ale kierowałem się rysunkami z Techmodu..no i zgłupiałem. nr 7614 to faktycznie byłby VIIF pozdrawiam, K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Butrycz Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2013 Polecam artykuł w pierwszym numerze Lotnictwa z Szachownicą, bodaj z 2002 roku - tam jest cała historia tego egzemplarza. Także biblię tej epoki "Samoloty Wojskowe w Polksce 1918-1924" Andrzej Morgała, BELLONA/LAMPART 1997. Co do malowania smug to robię to gąbką z jaśniejszym odcieniem tej samej farby pod kątem. Wżne by smugi były dość proste i nie przykrywały większych powierzchni, ale to zawsze można poprawić. Brązowawe i beżowe otarcia kadłuba na kratownicach wykonane suchymi pastelami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krosto Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Coś tam wyczytałem ze Pan Sankowski i Morgała nie do końca się zgadzaja co do wyglądu i debiutu tego egzeplarza, także jak zwykle nic nie wiadomo do końca. Niemniej jednak ten art z LzSz nr 1 to bym sobie poczytał. Apel: może ktoś życzliwy udostepnić skan? pozdrawiam, K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Mój w poczekalni ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 10 Stycznia 2013 Share Napisano 10 Stycznia 2013 Podziwiam zwłaszcza szczegóły silnika, uzbrojenia i kabiny wykonane w 1/72. Ciekawa interpretacja z tymi mazami. Czyli to było oryginalne niemieckie malowanie późnych D.VII? zawsze myślałem, że na skrzydłach była lozenga, a tylko kadłub przepłótnili. Mógłby ktoś tu przy okazji podać najważniejsze różnice między wersjami D.VII produkowanymi przez OAW, Alb. i Fokkera (czy to to samo co wersja F?)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.