Skocz do zawartości

Ferrari 599 GTB Fiorano - Revell 1/24


Messer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ;)

 

Jako że Paweł już swoje fiorano skończył, a mnie się udało okazyjnie nabyć takie samo - zakładam wątek warsztatowy. A co - niech będzie "fioranociągłość " :P

 

Zacząłem tradycyjnie - od karoserii. Na początek poszły boczne kierunkowskazy. Wpierw zmierzyłem ich średnice zewnętrzną:

kierunek1.jpg

kierunek2.jpg

 

A potem wywierciłem otwór "przez kierunkowskaz" wiertłem 0,4mm:

kierunek3.jpg

 

Po wywierceniu zeszlifowałem fabryczny kierunek:

kierunek.jpg

 

Tyle zabawy po to, by potem zrobić kierunkowskazy z przeźroczystej ramki, pomalowanej pomarańczem. Po to też mierzyłem średnice, aby oba dorobione kierunki były takie same - podobnie i z wierceniem - aby ten sam punk osadzenia był po obu stronach :->

 

W karoserii pogłębiłem wszystkie linie podziału, zmieniłem kształt klamek ( są teraz płaskie ) i pokryłem podkładem. Zaznaczyłem sobie ołówkiem miejsca do poprawy i zabrałem się za body kit. Jest bardzo prosty, zbudowany z polistyrenu 0,5 i 1mm. To jeszcze nie koniec - przód wymaga jeszcze dodania po jednym "plasterku" polistyrenu ( po bokach ) aby dobrze współgrał z początkiem progów. Całość też zostanie delikatnie wyoblona za pomocą masy milliput.

bk.jpg

bk1.jpg

bk2.jpg

bk3.jpg

bk4.jpg

bk5.jpg

 

W planach jest jeszcze spoiler - ale o tym w kolejnej aktualizacji ;o)

No i przymiarka na docelowych kołach - Advan Racing ver. II 19". Kolorystyka docelowa - jedynie rozgraniczenie srebro - żółć będzie poprawiane. Zdecydowałem się na 19" felgi ze względu na większą możliwość niższego osadzenia auta.

przymiarka.jpg

przymiarka1.jpg

przymiarka2.jpg

przymiarka3.jpg

 

_________________________________________________________________

 

Jak zapowiadałem - powstał spoiler. Powstał to trochę za duże słowo. Przerobiłem podstawy spoilera z aoshimy, wydłużyłem podstawy tak by zachodziły na pionową powierzchnię klapy. Na zdjęciach jest luzem przyłożony, stąd szpary.

spoiler4.jpg

spoiler.jpg

 

Dokleiłem też wspomniane już wcześniej "plasterki" polistyrenu na przód i wygładziłem ich dolne łączenie milliputem.

spoiler6.jpg

spoiler7.jpg

spoiler3.jpg

 

Doszły też dziś dodatki do ferrari - żywiczne kopie foteli z Ferrari Italia oraz stickery - tu jeszcze raz wielkie podziękowania dla Pawła (PowerPablo)

spoiler2.jpg

spoiler1.jpg

 

Ogólna kolorystyka również uległa zmianie - za sprawą pewnych kalkomanii - ale o tym w kolejnych aktualizacjach :->

_________________________________________________________________

 

Dziś wprowadzę Was w zmianę koncepcji, a właściwie w jej jeden z czterech etapów

 

Etap I

 

Pomalowałem maskę i progi czarnym matem Vallejo:

plomienie.jpg

 

Na to poszły płomienie "baza" malowane z ręki, z użyciem krzywika który sobie wyciąłem z kalki technicznej. Biała to również Vallejo.

plomienie2.jpg

plomienie1.jpg

plomienie3.jpg

 

Po tym zabiegu, zmieszałem transparentny pomarańczowy z transparentnym czerwonym Vallejo i psiknąłem:

pomienie-czerwien.jpg

pomienie-czerwien1.jpg

pomienie-czerwien2.jpg

 

Kolejnym punktem było rozjaśnienie niektórych płomieni - znowu biała Vallejo:

pomienie-cienie3.jpg

pomienie-cienie.jpg

pomienie-cienie1.jpg

pomienie-cienie2.jpg

 

Na całość poszedł transparentny pomarańcz i punktowo w/w mieszanka pomarańczu i czerwieni:

pomienie-pomaracz3.jpg

pomienie-pomaracz.jpg

pomienie-pomaracz2.jpg

pomienie-pomaracz1.jpg

 

Na sam koniec pokryłem wszystko dwoma warstewkami bezbarwnego akrylowego Vallejo:

pomienie-bezbarwny.jpg

pomienie-bezbarwny3.jpg

pomienie-bezbarwny1.jpg

pomienie-bezbarwny2.jpg

 

I to tyle, jeżeli chodzi o etap I Dopiero w kolejnych etapach wyjaśni się czemu taka kolejność malowania, także proszę o cierpliwość :->

 

Wybaczcie za fotki "z biegu" :-|

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Zaczynam Etap II

 

Na początek zamaskowałem to, co było do zamaskowania:

maski10.jpg

maski12.jpg

maski.jpg

 

A następnie całość pomalowałem czarnym matem z Vallejo i zdjąłem maskowanie ( na masce, tym samym krzywikiem wycieniowałem płomienie ):

blackmatt9.jpg

blackmatt8.jpg

blackmatt7.jpg

 

I kilka ogólnych fotek bryły:

blackmatt.jpg

blackmatt1.jpg

blackmatt2.jpg

blackmatt5.jpg

blackmatt3.jpg

blackmatt4.jpg

blackmatt6.jpg

 

Kasta do małych poprawek ( maska też ), ale ogólnie jestem zadowolony ;o)

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum mamy mistrza pędzla (mam na myśli elefantes), a teraz i spokojnie można rzecz że i mistrza grafiki (ciebie). Tworzysz tylko na modelach czy na samochodach w 1:1 tez? Jak na razie rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przechodzę do Etapu 3

 

Pomalowałem miejsca na których są kalki sidoluxsem a następnie je nałożyłem. Potem delikatnie prysnąłem je satynowym bezbarwnym. Niestety - kalki trochę już czasu u mnie leżały bez pergaminu ochronnego, co odbiło się na kilku literkach i samej folii.

Powinienem prysnąć bezbarwnym samochodowym pod i na kalki - ale zimą nie mam takiej możliwości :(

 

Tak to się prezentuje teraz ( spoiler luzem, więc krzywo ):

etap38.jpg

etap37.jpg

etap313.jpg

etap312.jpg

etap33.jpg

etap34.jpg

etap36.jpg

etap318.jpg

etap32.jpg

etap319.jpg

etap31.jpg

etap3.jpg

 

Na samochodach/pojazdach 1:1 tez tworzę, ale okazjonalnie ( brak miejsca do takiej "zabawy" ).

 

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ładnie chociaż ten tekst do mnie nie przemawia. Może to wina czcionki ale jakoś mi nie pasuje. Poza tym elegancko. Swoją drogą trzeba zapamiętać że tworzysz na pojazdach w 1:1. Może się przydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Witam,

Czas odgrzać kotleta :P Postanowienie noworoczne było jasne - skończyć jak najwięcej zaczętych projektów z zeszłych lat. Jak narazie idzie to nieźle ( galeria golfa na dniach ).

 

W ferrari zabrałem się za silnik. Dodałem kilka detali, które w jakimś niewielkim stopniu zbliżają go do oryginału. Nie szalałem za bardzo, bo nie chcę by model znowu poszedł w odstawkę przez nadmierne zagłębianie się w detale :-|

Tak to wyglądało przed malowaniem ( przepraszam za brak ostrości, coś kombinowałem z aparatem i dopiero na monitorze komputera widzę, że zdjęcia nie ostre :( )

 

engine1.jpg

engine.jpg

engine7.jpg

 

A tak to się prezentuje po pomalowaniu, dodaniu śrubek T2M, stickerów oraz przewodów:

 

d7cc65ba-7581-4e01-b056-fcab232933e9.jpg

engine11.jpg

engine10.jpg

engine8.jpg

engine5.jpg

engine4.jpg

engine2.jpg

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooo świetny pomysł z płomieniami, napisy też kozacko. Wygląda mi to jakby auto miało być przeznaczone do driftu lub innych wyścigów na torze.

Nie wiem czy silnik za brudny. Całe auto właśnie tak wygląda, jakby tyle co wróciło z toru.

Jeśli zostawisz czarny mat będzie super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie i płomienie.... czapki z głów. ale... ten tekst, raz ze przydługi... no to jeszcze ta czcionka arialopodobna, wygląda jakby ktoś na parkingu na ekstra gablotę przykleił folię z domowej drukarki.... ale to moje wrażenie. mam nadzieję że autor jest zadowolony z efektu. bo o to chodz. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działam dalej.

Pomalowałem już większość podzespołów podwozia, wnętrze jak i elementy przeźroczyste. Doszły też siatki w przednich wlotach powietrza. Tak to się aktualnie prezentuje:

prawie.jpg

prawie2.jpg

prawie5.jpg

prawie4.jpg

prawie3.jpg

prawie1.jpg

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze fajnie wyszło, jak i czym malowałeś? W sensie pędzel czy aero? Pytam bo np. kratki nawiewu są pomalowane fajnie bez żadnych "wyjechań" na inny element. Podobnie jest z kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość maluje aerografem, natomiast to co wspomniałeś - detale - maluję pędzlem, z ręki. Używam głównie Vallejo, od czasu do czasu Tamiya.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kozacki pomysł i wykonanie. Ja bym się nie odważył tak potraktować Ferrari, ... a może

Tylko te felgi

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt dobiegł końca. Dodałem tarcze fototrawione CM, zaciski to moje żywiczne odlewy. Na kastę powędrowały szyby ( koszmarne spasowanie ), klosze, stickery i znaczki. Końcówki wydechu dostały przepalenia z transparentnej niebieskiej.

Następne zdjęcia już w galerii.

 

last4.jpg

last3.jpg

last2.jpg

last.jpg

last1.jpg

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co wy się tak chłopaka czepiacie? Spytał tylko. Sam póki nie zobaczyłem zdjęć wstawionych przez kashato nie byłem świadomy, że wydech może być aż tak różnobarwny.

 

Czekam z niecierpliwością na galerię

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kashato pokazał tuningowe końcówki, kóre sa specjalnie "anodowane" a nie naturalnie przepalone...to inna bajka...a rano galerii nie było, więc to co napisałem to pierwsze wrażenie. Wbrew pozorom, prawdopodobnie bardzo dokładnie wiem jak wygląda przepalony wydech i końcówki wydechu...choćby z racji moich innych hobby jak choćby starty w rajdach amatorskich...

Więc sie nie czepiam, wyrażam tylko opinie, bo chyba od tego tez jest forum. Moze się niektórzy za bardzo do ohów i ahów przyzwyczaili i tu lezy problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego robisz mi śmietnik w temacie, czepiasz się dla przyczepienia się - nie mając racji.Te końcówki nie są anodowane - temat przepaleń wydechów w ferrari był wałkowany na PWM i jasno wynika, że takie przepalenia w tych wozach powstają od użytkowania - wystarczyło poczytać

 

Wyrażasz swoje opinie z powietrza, bez jakiegokolwiek wcześniejszego zgłębiania tematu, co jeszcze usiłujesz potwierdzać jakąś tam wiedzą... Krytyka jakakolwiek nie była musi mieć sens, a nie być na siłę...

 

Ostatnie zdanie z Twojego komentarza - aż żal d**ę ściska...

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie Twoje zdanie potwierdza tę tezę. A wałkowane czy nie to przytoczone na przykładzie w zdjeciu końcówki nie są naturalnie przepalone, tylko sa akcesoriami marki titan-craft, które przy odrobinie wysiłku mpozna se zamontowac do Poloneza, w żaden sposób nie sa to naturalnie przepalone końcówki od Ferrari więc trochę sam sobie robisz smietnik...niezależnie od tego co było wałkowane i gdzie. I wg. Twojej wypowiedzi moża się jednak tylko zachwycać...gratuluję samouwielbienia. na przedstawionym zdjęciu mimo wszystko mnie to nie przekonuje. Wiem jak wyglądają różne przepalone końcówki w bardzo różnych samochodach. odnosze jednak wrazenie, że uważasz, że zjadłeś wszystkie rozumy swiata i nie wolno Tobie napisac czegokolweik co uderza w Twoją cięzka pracę, bo Ty i tak masz racje. Tyle ze z racją jest jak z d.... każdy ma swoją. Poczekam na galerię, moze się okażę że się mylę...w tym konkretnym momencie zdania nie zmieniam i na zaprezentowanej fotce wyglada to jak ciapnięte na niebiesko...tak, nie do końca przystając do jakości całej reszty. może to tylko kiepskie zdjecie.

Przypominam - nie dyskutujemy tu o tym, czy w Ferrari końcówki ulegają przepaleniu tylko o tym jak wygląda to na zaprezentowanym zdjeciu - a nie wygląda to dobrze w porównaniu do całej reszty.

bardziej wygląda to jakbym ja to zrobił...nie pryzmierzając ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.