Messer Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Witajcie ;) Jako że Paweł już swoje fiorano skończył, a mnie się udało okazyjnie nabyć takie samo - zakładam wątek warsztatowy. A co - niech będzie "fioranociągłość " :P Zacząłem tradycyjnie - od karoserii. Na początek poszły boczne kierunkowskazy. Wpierw zmierzyłem ich średnice zewnętrzną: A potem wywierciłem otwór "przez kierunkowskaz" wiertłem 0,4mm: Po wywierceniu zeszlifowałem fabryczny kierunek: Tyle zabawy po to, by potem zrobić kierunkowskazy z przeźroczystej ramki, pomalowanej pomarańczem. Po to też mierzyłem średnice, aby oba dorobione kierunki były takie same - podobnie i z wierceniem - aby ten sam punk osadzenia był po obu stronach :-> W karoserii pogłębiłem wszystkie linie podziału, zmieniłem kształt klamek ( są teraz płaskie ) i pokryłem podkładem. Zaznaczyłem sobie ołówkiem miejsca do poprawy i zabrałem się za body kit. Jest bardzo prosty, zbudowany z polistyrenu 0,5 i 1mm. To jeszcze nie koniec - przód wymaga jeszcze dodania po jednym "plasterku" polistyrenu ( po bokach ) aby dobrze współgrał z początkiem progów. Całość też zostanie delikatnie wyoblona za pomocą masy milliput. W planach jest jeszcze spoiler - ale o tym w kolejnej aktualizacji ;o) No i przymiarka na docelowych kołach - Advan Racing ver. II 19". Kolorystyka docelowa - jedynie rozgraniczenie srebro - żółć będzie poprawiane. Zdecydowałem się na 19" felgi ze względu na większą możliwość niższego osadzenia auta. _________________________________________________________________ Jak zapowiadałem - powstał spoiler. Powstał to trochę za duże słowo. Przerobiłem podstawy spoilera z aoshimy, wydłużyłem podstawy tak by zachodziły na pionową powierzchnię klapy. Na zdjęciach jest luzem przyłożony, stąd szpary. Dokleiłem też wspomniane już wcześniej "plasterki" polistyrenu na przód i wygładziłem ich dolne łączenie milliputem. Doszły też dziś dodatki do ferrari - żywiczne kopie foteli z Ferrari Italia oraz stickery - tu jeszcze raz wielkie podziękowania dla Pawła (PowerPablo) Ogólna kolorystyka również uległa zmianie - za sprawą pewnych kalkomanii - ale o tym w kolejnych aktualizacjach :-> _________________________________________________________________ Dziś wprowadzę Was w zmianę koncepcji, a właściwie w jej jeden z czterech etapów Etap I Pomalowałem maskę i progi czarnym matem Vallejo: Na to poszły płomienie "baza" malowane z ręki, z użyciem krzywika który sobie wyciąłem z kalki technicznej. Biała to również Vallejo. Po tym zabiegu, zmieszałem transparentny pomarańczowy z transparentnym czerwonym Vallejo i psiknąłem: Kolejnym punktem było rozjaśnienie niektórych płomieni - znowu biała Vallejo: Na całość poszedł transparentny pomarańcz i punktowo w/w mieszanka pomarańczu i czerwieni: Na sam koniec pokryłem wszystko dwoma warstewkami bezbarwnego akrylowego Vallejo: I to tyle, jeżeli chodzi o etap I Dopiero w kolejnych etapach wyjaśni się czemu taka kolejność malowania, także proszę o cierpliwość :-> Wybaczcie za fotki "z biegu" :-| Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 Witajcie, Zaczynam Etap II Na początek zamaskowałem to, co było do zamaskowania: A następnie całość pomalowałem czarnym matem z Vallejo i zdjąłem maskowanie ( na masce, tym samym krzywikiem wycieniowałem płomienie ): I kilka ogólnych fotek bryły: Kasta do małych poprawek ( maska też ), ale ogólnie jestem zadowolony ;o) Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inskript Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 wooooow! Wyszło SUPER! Czekam na kolejne postępy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bahamut24 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Mam ten sam model w kolejce do złożenia, jednak wiem , że nie będzie taki super jak Twój . Płomienie wypasione chociaż te z boku bym zrobił na całej długości progu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Na forum mamy mistrza pędzla (mam na myśli elefantes), a teraz i spokojnie można rzecz że i mistrza grafiki (ciebie). Tworzysz tylko na modelach czy na samochodach w 1:1 tez? Jak na razie rewelacja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 15, 2013 Author Share Posted February 15, 2013 Witam, Przechodzę do Etapu 3 Pomalowałem miejsca na których są kalki sidoluxsem a następnie je nałożyłem. Potem delikatnie prysnąłem je satynowym bezbarwnym. Niestety - kalki trochę już czasu u mnie leżały bez pergaminu ochronnego, co odbiło się na kilku literkach i samej folii. Powinienem prysnąć bezbarwnym samochodowym pod i na kalki - ale zimą nie mam takiej możliwości :( Tak to się prezentuje teraz ( spoiler luzem, więc krzywo ): Na samochodach/pojazdach 1:1 tez tworzę, ale okazjonalnie ( brak miejsca do takiej "zabawy" ). Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 O ładnie chociaż ten tekst do mnie nie przemawia. Może to wina czcionki ale jakoś mi nie pasuje. Poza tym elegancko. Swoją drogą trzeba zapamiętać że tworzysz na pojazdach w 1:1. Może się przydać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diobeu Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Niezły patent z tekstem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Witam, Czas odgrzać kotleta :P Postanowienie noworoczne było jasne - skończyć jak najwięcej zaczętych projektów z zeszłych lat. Jak narazie idzie to nieźle ( galeria golfa na dniach ). W ferrari zabrałem się za silnik. Dodałem kilka detali, które w jakimś niewielkim stopniu zbliżają go do oryginału. Nie szalałem za bardzo, bo nie chcę by model znowu poszedł w odstawkę przez nadmierne zagłębianie się w detale :-| Tak to wyglądało przed malowaniem ( przepraszam za brak ostrości, coś kombinowałem z aparatem i dopiero na monitorze komputera widzę, że zdjęcia nie ostre :( ) A tak to się prezentuje po pomalowaniu, dodaniu śrubek T2M, stickerów oraz przewodów: Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwarciu21 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Silnik wyszedł bardzo ładnie, dzięki tym detalom wygląda o wiele lepiej niż seryjny revell'a, ale jak dla mnie trochę za brudny jak na silnik Ferrari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kadzior Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Łooo świetny pomysł z płomieniami, napisy też kozacko. Wygląda mi to jakby auto miało być przeznaczone do driftu lub innych wyścigów na torze. Nie wiem czy silnik za brudny. Całe auto właśnie tak wygląda, jakby tyle co wróciło z toru. Jeśli zostawisz czarny mat będzie super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angus73 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Malowanie i płomienie.... czapki z głów. ale... ten tekst, raz ze przydługi... no to jeszcze ta czcionka arialopodobna, wygląda jakby ktoś na parkingu na ekstra gablotę przykleił folię z domowej drukarki.... ale to moje wrażenie. mam nadzieję że autor jest zadowolony z efektu. bo o to chodz. pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Patrząc na Twoje prace (i jeszcze paru innych kolegów) wątpię czy mam prawo siebie nazywać modelarzem. Jeśli już to tylko hobbystą. Git robota choć sama koncepcja do mnie nie przemawia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 Działam dalej. Pomalowałem już większość podzespołów podwozia, wnętrze jak i elementy przeźroczyste. Doszły też siatki w przednich wlotach powietrza. Tak to się aktualnie prezentuje: Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kadzior Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Wnętrze fajnie wyszło, jak i czym malowałeś? W sensie pędzel czy aero? Pytam bo np. kratki nawiewu są pomalowane fajnie bez żadnych "wyjechań" na inny element. Podobnie jest z kierownicą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 Większość maluje aerografem, natomiast to co wspomniałeś - detale - maluję pędzlem, z ręki. Używam głównie Vallejo, od czasu do czasu Tamiya. Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Kozacki pomysł i wykonanie. Ja bym się nie odważył tak potraktować Ferrari, ... a może Tylko te felgi Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 3, 2014 Author Share Posted February 3, 2014 Projekt dobiegł końca. Dodałem tarcze fototrawione CM, zaciski to moje żywiczne odlewy. Na kastę powędrowały szyby ( koszmarne spasowanie ), klosze, stickery i znaczki. Końcówki wydechu dostały przepalenia z transparentnej niebieskiej. Następne zdjęcia już w galerii. Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Z całym szacunkiem, ale przepalenia wydechu albo nie wyszły kompletnie albo...to zdjecie tak kiepskie, bo wygląda to jak ciapnięte niebieską farbą przez przypadkowego malarza... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 Thombike - proponuję wpierw pooglądać jak wyglądają przepalenia końcówek wydechu w ferrari 1:1, a potem pisać Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashato Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 kolega thombike napisał chyba cokolwiek byleby się przyczepić, pierwsza lepsza fotka: http://titan-craft.com/images/gallery/IMG_6919.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbit666 Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 A co wy się tak chłopaka czepiacie? Spytał tylko. Sam póki nie zobaczyłem zdjęć wstawionych przez kashato nie byłem świadomy, że wydech może być aż tak różnobarwny. Czekam z niecierpliwością na galerię Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 kashato pokazał tuningowe końcówki, kóre sa specjalnie "anodowane" a nie naturalnie przepalone...to inna bajka...a rano galerii nie było, więc to co napisałem to pierwsze wrażenie. Wbrew pozorom, prawdopodobnie bardzo dokładnie wiem jak wygląda przepalony wydech i końcówki wydechu...choćby z racji moich innych hobby jak choćby starty w rajdach amatorskich... Więc sie nie czepiam, wyrażam tylko opinie, bo chyba od tego tez jest forum. Moze się niektórzy za bardzo do ohów i ahów przyzwyczaili i tu lezy problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Messer Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 Kolego robisz mi śmietnik w temacie, czepiasz się dla przyczepienia się - nie mając racji.Te końcówki nie są anodowane - temat przepaleń wydechów w ferrari był wałkowany na PWM i jasno wynika, że takie przepalenia w tych wozach powstają od użytkowania - wystarczyło poczytać Wyrażasz swoje opinie z powietrza, bez jakiegokolwiek wcześniejszego zgłębiania tematu, co jeszcze usiłujesz potwierdzać jakąś tam wiedzą... Krytyka jakakolwiek nie była musi mieć sens, a nie być na siłę... Ostatnie zdanie z Twojego komentarza - aż żal d**ę ściska... Pozdrawiam Messer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thombike Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Ostatnie Twoje zdanie potwierdza tę tezę. A wałkowane czy nie to przytoczone na przykładzie w zdjeciu końcówki nie są naturalnie przepalone, tylko sa akcesoriami marki titan-craft, które przy odrobinie wysiłku mpozna se zamontowac do Poloneza, w żaden sposób nie sa to naturalnie przepalone końcówki od Ferrari więc trochę sam sobie robisz smietnik...niezależnie od tego co było wałkowane i gdzie. I wg. Twojej wypowiedzi moża się jednak tylko zachwycać...gratuluję samouwielbienia. na przedstawionym zdjęciu mimo wszystko mnie to nie przekonuje. Wiem jak wyglądają różne przepalone końcówki w bardzo różnych samochodach. odnosze jednak wrazenie, że uważasz, że zjadłeś wszystkie rozumy swiata i nie wolno Tobie napisac czegokolweik co uderza w Twoją cięzka pracę, bo Ty i tak masz racje. Tyle ze z racją jest jak z d.... każdy ma swoją. Poczekam na galerię, moze się okażę że się mylę...w tym konkretnym momencie zdania nie zmieniam i na zaprezentowanej fotce wyglada to jak ciapnięte na niebiesko...tak, nie do końca przystając do jakości całej reszty. może to tylko kiepskie zdjecie. Przypominam - nie dyskutujemy tu o tym, czy w Ferrari końcówki ulegają przepaleniu tylko o tym jak wygląda to na zaprezentowanym zdjeciu - a nie wygląda to dobrze w porównaniu do całej reszty. bardziej wygląda to jakbym ja to zrobił...nie pryzmierzając ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.