Moses Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 No-kolorystyka fotce b/w - podobna... Przepraszam i czego to dowodzi? Sorry ale dociekanie kolorów z czarno-białego zdjęcia zakrawa delikatnie mówiąc na komedię. Taka mała dygresyjka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 Jak na moje oko to nie było w skrzydłach km-ów. źródło: e-bay Pozdrawiam Krzych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flying Napisano 20 Lutego 2013 Autor Share Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Moses napisał: Przepraszam i czego to dowodzi?Sorry ale dociekanie kolorów z czarno-białego zdjęcia zakrawa delikatnie mówiąc na komedię. Taka mała dygresyjka A to nie Wiecie na tym forum, że Czeska firma Edurard opracowała opatentowany system identyfikacji kolorów ze zdjęć czarno-białych? Nie zastanawialiście się dlaczego ta firma "zawsze" ma trafione malowanie do poszczególnych swoich produktów? Pozdrawiam Edytowane 20 Lutego 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flying Napisano 20 Lutego 2013 Autor Share Napisano 20 Lutego 2013 LarwaKraft napisał: Jak na moje oko to nie było w skrzydłach km-ów. Nic nowego-ten sam temat i te same zdjęcia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 A to nie Wiecie na tym forum, że Czeska firma Edurard opracowała opatentowany system identyfikacji kolorów ze zdjęć czarno-białych? no prosze Cie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flying Napisano 20 Lutego 2013 Autor Share Napisano 20 Lutego 2013 No dobra.Poprawiam się.Milczę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plastikk Napisano 20 Lutego 2013 Share Napisano 20 Lutego 2013 Uścislę swój post-odcień szarości na fotce Jedenastki z tymi na skrzydle Jedenastki budowanej przez kolegę wydaje mi się bardzo zbliżony. Nie mędrkuje ''że z foty b/w da radę określić kolory''. Buduję trochę modeli z Wielkiej Wojny-tam już tylko można polegać na fotkach b/w...i przekazach ustnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flying Napisano 20 Lutego 2013 Autor Share Napisano 20 Lutego 2013 plastikk napisał: Uścislę swój post-odcień szarości na fotce Jedenastki z tymi na skrzydle Jedenastki budowanej przez kolegę wydaje mi się bardzo zbliżony.Nie mędrkuje ''że z foty b/w da radę określić kolory''. Buduję trochę modeli z Wielkiej Wojny-tam już tylko można polegać na fotkach b/w...i przekazach ustnych. Wszystko co miałem napisać-napisałem. Zgodnie z życzeniem innych kolegów z tego Forum,także tych którzy napisali do mnie na priv, nie będę ciągnął tej dyskusji bo robi się ona bezprzedmiotowa i zawzięcie "ognista". Fakty i argumenty merytoryczne a potem dyskusja. Wszystkie stwierdzenia za i przeciw są dla Was i dla mnie do przemyślenia. W obecnym momencie...kleję dalej swój samolot na tym warsztacie i proszę o wyrozumiałość. A reszta... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 21 Lutego 2013 Share Napisano 21 Lutego 2013 Dodajmy jeszcze do tego zdjęcia zrobione w Sepi, które zostały zmienione na skalę szarości do druku ;) więc jeszcze większe przekłamanie domniemanych kolorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flying Napisano 21 Lutego 2013 Autor Share Napisano 21 Lutego 2013 Miałem się nie wypowiadać co do tego tematu ale spróbuję merytorycznie odnieść się do "łaciatej" Powtórzę powtórnie zdjęcie - skanowane bez sepii jak się twierdzi wszem i "ogólnie". I na tym zdjęciu będę się dalej wzorował przedstawiając fakty: Czy ktoś pokusił się w ogóle o analizę powypadkową tego zdjęcia? Czy ktoś z szanownych "publikatorów" w różnych opracowaniach w ogóle poruszył ten temat. Może jestem "ciemny" ale nie przypominam sobie takiego faktu i takiego tekstu w różnych opracowaniach. Ja twierdzę, że uszkodzenia tego P11c i nie tylko, w tym przypadku zostały specjalnie "wykonane" dla celów propagandowych i zostało to wykorzystane i to w bardzo chamski sposób w późniejszym filmie. Uzasadnienie: Powtórnie zdjęcie: Jaka przeszkoda terenowa przy lądowaniu bez pracującego silnika, spowodowała uszkodzenie steru kierunku (na zdjęciu nr 1). Jak widać na trasie lądowania nie ma żadnych przeszkód terenowych (na zdjęciu nr 3).Fotografia sięga do skraju lasu. Jakie przeszkody terenowe spowodowały tak znaczną deformację skrzydeł? (Na zdjęciu nr 2). Na zdjęciu brak jest także "śladów" kół po lądowaniu (Na zdjęciu nr 4). Jak widać na powyższej fotografii...ktoś ingerował albo przed (mechanicy eskadry?- WĄTPIĘ - raczej Niemcy) Pomijając, kto leciał tym samolotem (o ile w ogóle ktoś go pilotował) to lądowanie na "czystym" polu nie przynosi takich efektów w rzeczywistości.Główny płat wygląda tak jakby ktoś potraktował go młotkiem...lub młotkami. Reasumując: Twierdzę, że ten samolot albo lądował w całości, a potem został pozbawiony uzbrojenia - czyli wszystkich km-ów- tych umieszczonych w kadłubie także (otwarte pokrywy), lub też został ściągnięty na to pole ( z zdemontowanym uzbrojeniem) i został potraktowany ręcznymi przyrządami - czytaj młotkami dla wywołania wrażenia na widzach w planowanym filmie propagandowym nazistów. Naprawdę, nie chcę już pisać na ten temat bo jest to także męczące dla mnie a i czasami dyskusja wchodzi na "nie zdrowy" poziom. Jak pisałem nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale potrafię także dokonywać analiz z pomocą moich kolegów, którzy więcej na tym się znają i mają większą wiedzę na ten temat. Pozdrawiam Wkrótce dalsze zdjęcia z budowy P11c w "łaciatym" kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 22 Lutego 2013 Share Napisano 22 Lutego 2013 Zarzucasz innym brak przekonujących argumentów, piszesz że będzie merytorycznie i zgodnie z faktami, a później sam próbujesz je dostosować do jakiejś dziwnej teorii, która nigdzie potwierdzenia również nie znajduje ;) Moim zdaniem było dosyć rozbitego sprzętu, by nie musieć wykonywać tak karkołomnych zabiegów tylko do nakręcenia filmu. Co do samego lądowania, to przecież nie wiadomo z jakiego było kierunku. Na zdjęciu widać bruzdy i koło w jednej z nich. Mogło ono zatrzymać się w tej bruździe i samolot obrócił się o 90 stopni i skapotował. Ale to też tylko taka teoria nie poparta żadnymi faktami ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 22 Lutego 2013 Share Napisano 22 Lutego 2013 Moim zdaniem samolot skapotował przy lądowaniu z wyłączonym silnikiem (śmigło szczęśliwie w chwili kapotażu było ustawione poziomo). Podczas wywrotki podparł się prawym skrzydłem, a statecznik poziomy połamał się wskutek finałowego uderzenia w ziemię. Po pewnym czasie został przestawiony do pozycji jak na zdjęciu. Zgadzam się z tym co kolega napisał w 100%. Sam też na to wpadłem. O podparciu się prawym skrzydłem świadczy również podłamany zastrzał tego skrzydła, które szczęśliwie nie wyrwało się z kadłuba. Mamy jeszcze bruzdy na glebie, które to mogły spowodować kapotaż maszyny. Wiem, rozsądny pilot nie lądował by prostopadle do bruzd. Jednak bez mocy silnika nie miał możliwości manewru i wpadł prosto na nie. Być może wtedy podparł się prawym skrzydłem i został obrócony o 90 stopni, a następnie opadł na plecy niszcząc ster kierunku. Jak napisał Jacko. Ot, taka teoria. Pozdrawiam Krzych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 22 Lutego 2013 Share Napisano 22 Lutego 2013 była mgła ,na wysokosci 666cm i po spiskowej teorii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łysy Napisano 22 Lutego 2013 Share Napisano 22 Lutego 2013 Ja jeszcze tylko w kwestii kolorów Niestety "nie ostał się" żaden oryginalny fragmeny poszycia Lublina. Być może coś "wyjdzie" na niemieckim E-Bayu za jakiś czas. Ci którzy dokonywali grabieży...juz umierają , bądź umarli. A spadkobiercy pozbywają się tych "pamiątek". Liczę na to że kiedyś "prawda wyjdzie na jaw". Jak to się nie ostał kawałek Lublina RXIII ? Są fragmenty poszycia ,które wyjaśniają kolorystykę 3 z 4 barw użytych na tych maszynach (2 kolory z górnych/bocznych powierzchni i kolor spodu) Niestety na tych próbkach nie ma najjasniejszego, trzeciego koloru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.