Skocz do zawartości

F4U-1A Corsair Tamiya 1:48


Radziu83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w kolejnym warsztacie Jakiś czas rozpocząłem warsztat 109-tki i pewnie jeszcze do niej wrócę ale zatęskniłem za czymś z Pacyfiku. Do obiecanego wcześniej szturmowika powoli też coś tam gromadzę. Jeśli chodzi o Corsaira to standardowo będzie z pudła, z drobnymi dodatkami ;). Zestaw wygląda bardzo przyzwoicie więc mam nadzieję, że tak będzie do końca.

http://www.mojehobby.pl/products/Vought-F4U1A-Corsair.html

 

Pierwsze dłubanko:

p3020808.jpg

p3060814.jpg

 

I teraz takie pytanko do znawców tematu: jaki kolor powinny mieć wnęki podwozia (zielony, salmon?), oraz osłona silnika od wewnątrz?

 

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,myślę że tu masz wyjaśnienie ,artykuł pochodzi ze strony http://www.ipmsstockholm.org/helpdesk.asp#tech_tips

 

Uporządkowanie wewnętrzne kolory Corsair jest szczególnie trudne. Dla F4U-1 Corsairs Birdcage, zdjęcia zrobione w czasie pokazują kokpity będące bardzo ciemny kolor, najprawdopodobniej czarny. Analiza niektórych uszkodzonych przykładów F4U-1s oznacza czarny, podczas gdy fabryka Montaż i instrukcja konserwacji wezwał Dull ciemnozielone.

 

Jak już wcześniej wspomniano, wczesne Corsairs produkcyjne miały swoje wewnętrzne powierzchnie w obszarach innych niż kokpitu pokryte podkładem Salmon. Ten kolor mieszaninę stosować stosunkowo długo w produkcji Corsair. Wydaje się, że wszystko F4U-1s i liczba wczesnych F4U-1AS zostały zakończone w ten sposób.

 

Gdzieś w trakcie produkcji F4U-1A modelu Vought przerwać stosowanie podkładów Salmon i przerzuciłem się na chromian cynkowy żółty z kokpitów w Interior Green.

 

W obszarze osłony silnika, Vought przestrzegane w praktyce malowanie jej wewnętrznej powierzchni w kolorze spodu, ANA 602 Sky Gray początku F4U-1S, ANA 601 Insignia Białej na F4U-1AS.

 

Nadkolami wczesnych Corsairs modelu zasługują ściślejszą kontrolę. Podobnie jak w przypadku osłon, główne nadkolami, podwozia nogi i boths Idy oraz okładek były malowane w kolorze kamuflażu spodniej ANA 602 Non-specular szare niebo. Piasty kół były srebrne. Jednak mniejsze przodu obszar koła do nóg, które się wsunięty pozostawiono w fabryce, wykończenie podkładu łososia. Niektóre lotniczego również Salmon powierzchnie wewnętrzne małych pokryw przymocowanych do podwozia nogach.

 

Pokrywy płótnie w studni były prawdopodobnie drab kolorze.

 

Wraz z pojawieniem się na trzy kolory kamuflażu na F4U-1A samą zasadę zastosowano w bieli zastępując szare niebo z ANA 601 Non-specular Insignia White, jednak podwozie nogi pozostał szary całej produkcji tego modelu, ewentualnie z powodu awarii lub obojętności powiadamiania podwykonawcę o zmianie specyfikacji kolorów. Dla przypomnienia, kilka zdjęć-1AS wydają się wskazywać, srebrne nogi podwozia, ale nie można było ustalić, w jakim stopniu takie wykończenie zostało zastosowane. Jedna z teorii jest to, że lakier Aluminium zastosowano na tych zespołów podczas przeglądów depot polowych.

 

W październiku 1944 r. nowe instrukcje fabryczne produkcji F4U wezwał do stosowania Interior Green na wszystkich wewnętrznych powierzchni łącznie z kokpitu. Jako antyodblaskowy środka, wszystkie panele kokpitu powyżej dolnej krawędzi panelu instrumentów miały być pomalowane czarny mat. Co ciekawe, nowa dyrektywa nie jednoznacznie określić co się stanie z osłony wewnętrznej powierzchni. Zatem kolejne maszyny pokazał albo chromianu cynku lub Interior Green osłon, aż ostatni standaryzacja kolorów powojennej czym czarny został wprowadzony w tym obszarze.

 

W tym okresie, nadkolami zostały również pomalowane Interior Green. Podwozie nogi były początkowo jeszcze wykończone w kolorze, ale jak istniejące zapasy części zostały wykorzystane w fabryce, ogólnie wykończenie Glossy Sea Blue został przeniesiony do podwozia nóg i piast kół.[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, pudełko zawiera m.in. "Big Hog'a". A to już Twoja działka Banny, czyż nie?

Warsztat chętnie pooglądam, F4U chodzi mi po głowie, zwłaszcza z kabiną bird cage. Ale to w dalszej przyszłości, jeśli w ogóle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo! To będę mógł pomóc, bo temat dogłębnie przerabiałem w swoim czasie: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=28843 .

To fajnie, pomoc mile widziana Przeglądając tematy przed rozpoczęciem budowy trafiłem już na Twojego wcześniej, a wiem że merytorycznie podchodzisz do tematu. U Ciebie farba we wnękach podwozia wygląda mi na ciemniejszą niż interior green, to kwestia fotek czy jednak użyłeś czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kwestii barw powierzchni wewnętrznych podchodzę dość swobodnie, także najpewniej wziąłem jakąś zieloną którą akurat miałem pod ręką, także zbytnio się nie wzoruj w tej kwestii... Ale generalnie lepiej dać nawet trochę jasniejszy kolor. Pod washem trochę ściemnieje, a i sam wash lepiej widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik gotowy, kokpit też, wewnętrzne powierzchnie pomalowane więc można będzie zamykać kadłub. Przy okazji pochwalę się, że właśnie się dowiedziałem że rozpocząłem też inny "model", który jednak światło dzienne ujrzy dopiero za ok. 8 miesięcy

p3100865.jpg

p3100866.jpg

p3100873.jpg

p3100860.jpg

p3100864.jpg

p3100871.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziu gratulacje z powodu drugiego projektu Oczywiście galeria na forum musi być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Taka drobna kwestia... "Big Hog" to wczesny 1A i miał żaluzje silnikowe otwierane także w górnej częsci, przed kabiną. Widać to na którymś zdjęciu. Ja akurat tego nie poprawiałem, ale jak jesteś szczególarz, to możesz zwrócić na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Banny za czujność, już jakiś czas temu to zauważyłem. Przerabiał tego nie będę, może warto się zastanowić jednak nad tym drugim pudełkowym malowaniem póki jeszcze nie jest za późno ale też nie wiem czy wtedy będzie poprawnie bo żadnych jego zdjęć nie znalazłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko. jaki aerograf kupic? jestem poczatkujacy.. taki za 50 pln z allegro czy adler ad7704 tez z allegro za 149 pln.. chce prosty psikacz do modeli 1/72. jaki ma pan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko. jaki aerograf kupic? jestem poczatkujacy.. taki za 50 pln z allegro czy adler ad7704 tez z allegro za 149 pln.. chce prosty psikacz do modeli 1/72. jaki ma pan?

Na początek zdecydowanie dobry będzie taki za 50 zł, właśnie takiego używam (k130). Ostatnio kupiłem też H&S Evolution ale coś nie mogę się do niego przyzwyczaić i używam ich na przemian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taak czytalem o tg130 i jest niestety podtypów jak psów.. taki jak uzbieram hajs to zakupie ;p i więcej nie kupuje modeli z plastyka.. masakraa z czesciami, nie idzie odróznić skrzydła od kadłuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.