Maciej Napisano 16 Kwietnia 2006 Share Napisano 16 Kwietnia 2006 Co to zjawisko - wygląda jakby się... przebijały przez coś ( bariera dźwięku...? ) Pozdrawiam, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 16 Kwietnia 2006 Share Napisano 16 Kwietnia 2006 No pewnie i nie swiruj, ze o tym nie wiedziales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej Napisano 17 Kwietnia 2006 Autor Share Napisano 17 Kwietnia 2006 Nie wiedziałem, że to widać - ten moment ! Że latają szybciej wiedziałem... Pozdrawiam, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 17 Kwietnia 2006 Share Napisano 17 Kwietnia 2006 (edytowane) Ano widac ale chyba nie zawsze. Pewnie ma na to wplyw temperatura powietrza, jego gestosc, wilgotnosc a moze i wysokosc lotu Edytowane 17 Kwietnia 2006 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 17 Kwietnia 2006 Share Napisano 17 Kwietnia 2006 Niesamowicie to wyglada, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 17 Kwietnia 2006 Share Napisano 17 Kwietnia 2006 Największy wpływ ma wilgotność powietrza. Na pierwszym zdjęciu u Okonka z F-14 to jest efekt oderwania się strug przy dużych kątach natarcia. Efekt podobny, ale powstaje tylko na górnej powierzchni z charakterystycznymi smugami na powierzchni skrzydła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 17 Kwietnia 2006 Share Napisano 17 Kwietnia 2006 Efekt podobny, ale powstaje tylko na górnej powierzchni z charakterystycznymi smugami na powierzchni skrzydła. To co w takim razie widac tam pod spodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 17 Kwietnia 2006 Share Napisano 17 Kwietnia 2006 Zupełnie jak w filmie S.F. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ShaDow FoX Napisano 17 Kwietnia 2006 Share Napisano 17 Kwietnia 2006 kurde........ nawet nie wiedzialem ze takie cos widac PS: witam po swietach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 4 Maja 2006 Share Napisano 4 Maja 2006 Khahe, zobaczcie to: http://s96920072.onlinehome.us/Gal3/2901-3000/Gal2997_F-14_Tan/gal2997.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grane Napisano 26 Czerwca 2006 Share Napisano 26 Czerwca 2006 Niezłe, No ale szybe już mógł pomalować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek g. Napisano 27 Sierpnia 2006 Share Napisano 27 Sierpnia 2006 Kiedy statek powietrzny przekracza granicę dźwięku, wytwarza się przed nim duża różnica ciśnień (jest to fala uderzeniowa).Rozchodzi się ona w kierunku tylnym i zewętrznym obiektu (tworząc tzw. stożek Macha). Jm wyższa prędkość tym stożek większy. Innymi słowy samalot leci tak szybko że powietrze nie nadąża z jego opływem. W rezultacie nawarstwia się tworząc przy tym właśnie taki wizualny efekt. Przy prędkości 1 Macha, stożek staje się prawie całkowicie płaski właśnie tak jak na zdjęciach 1, 2, 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 14 Września 2006 Share Napisano 14 Września 2006 http://www.electronicaviation.com/downloads/new/supersonicf14.mpeg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 15 Września 2006 Share Napisano 15 Września 2006 Za... rabiste... Jak to sie stalo, ze on nie powalil tych ludzi na pokladzie i ze oni w ogole nie pogluchli... Czy mnie sie tylko zdaje, czy ten Tomcat w pewnym momencie tak dziwnie podskakuje? Jak juz filmik zwolni do poklatkowej predkosci, kiedy samolot jest praktycznie na wprost kamerzysty, roobi takiego hopka... Tez to zauwazyliscie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej Napisano 15 Września 2006 Autor Share Napisano 15 Września 2006 Dlaczego mieliby ogłuchnąć..? Do samolotu było około 90-100m a w powietrzu ciśnienie ( jego różnica ) rozpręża się najszybciej. W artylerii chłopaki strzelają i gadają i... słyszą się nawzajem, choć do wylotu lufy mają bliżej... Może są tylko troche "przymuleni" Pozdrawiam, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 15 Września 2006 Share Napisano 15 Września 2006 No nie wiem... Na wszelkich pokazach lotniczych i w ogole na obszarze zamieszkanym i w poblizu ludzi, samoloty maja absolutny zakaz przekraczania bariery dzwieku. Takie sa regulacje ruchu lotniczego. Ma to zwiazek z tym wlasnie, ze moglyby leciec szyby w oknach, niesamowity huk, itd... Dlaczego Concorde'y lataly tylko jedna trasa, a predkosc naddzwiekowa osiagaly dopiero na b. wysokim pulapie i po "opuszczeniu" kontynentu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej Napisano 15 Września 2006 Autor Share Napisano 15 Września 2006 Włąśnie dlatego - ale wierz mi, żeby stracić słuch potrzeba czegoś więcej... Pozdrawiam, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 15 Września 2006 Share Napisano 15 Września 2006 Oj, no nie wiem... Granice bolu przyjmuje sie na 130dB. Powyzej tego natezenia sluch moze sie juz tylko uszkadzac... A sadze, ze przy takim przelocie, na takim pulapie, gdzie powietrze jest relatywnie geste, przy takiej odleglosci od widowni, energia kinetyczna czastek powietrza nie zdazy sie calkowicie rosporszyc i do ludzi dociera calkiem pokazna fala uderzeniowa... No ale nie jestem specem, tylko sobie gdybam. Mysle, ze kolega Marecki moglby sie wiecej wypowiedzec na ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.