hypnos82 Napisano 29 Maja 2013 Autor Share Napisano 29 Maja 2013 W tym tempie to Ty znów w 2 tygodnie złożysz model i potem znów będziesz się nudzić Nad Trójką pewnie spędze ze 2 miesiące (z wszystkim). Zastanawiałeś się już czym się zajmiesz po królewskim? Ja mam grafik opracowany Spokojnie, aż tak szybko to mi nie pójdzie ;) Babol, którego wyłapał Seb sprawił, że teraz zanim cokolwiek przykleję, to pierw dobrze przymierzam i oglądam, a w razie wątpliwości oglądam fotki innych modeli Tygrysów Nie będę się śpieszył, bo grunt to dokładność A następny model, to będzie Panther, albo Jagdpanther ;) Zakochałem się w nich, jak je tu obejrzałem hehe ;) Ale to dopiero po wakacjach. Dzięki koledzy za rady ;) Demonion podesłał mi jeszcze fotki, wiec nie powinno być żle A tak się przedstawiają efekty wczorajszej pracy. KM na razie na sucho włożony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 29 Maja 2013 Share Napisano 29 Maja 2013 Milusio, ale jedno zastrzeżonko MG w kugelblende jest nieprawidłowy - powinien być nowszego typu, ten co dałeś był ale w starszych czołgach PZ IV itp. King to koniec wojny wtedy dawali te nowsze, takie jak masz zestawowy plastykowy z wzdłużną dziurą na osłonie a nie serią perforacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 29 Maja 2013 Autor Share Napisano 29 Maja 2013 Tak czułem, że będzie nieprawidłowy, ale to nic, wymienie na właściwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 29 Maja 2013 Share Napisano 29 Maja 2013 No spoko, winszuję podejścia do tematu, inny by machnął ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 29 Maja 2013 Autor Share Napisano 29 Maja 2013 Ten powinien pasować. A tamten wykorzystam w innym modelu. http://www.mojehobby.pl/products/Zestaw-2-luf-do-niemieckich-czolgowych-karabinow-maszynowych-MG-34.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 29 Maja 2013 Share Napisano 29 Maja 2013 Użyłem ich w moim Leosiu b. dobry produkt, cena deko przegięta, ale nie ma tańszej alternatywy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kami Napisano 29 Maja 2013 Share Napisano 29 Maja 2013 Spokojnie, aż tak szybko to mi nie pójdzie ;) Babol, którego wyłapał Seb sprawił, że teraz zanim cokolwiek przykleję, to pierw dobrze przymierzam i oglądam, a w razie wątpliwości oglądam fotki innych modeli Tygrysów Nie będę się śpieszył, bo grunt to dokładność Ogólnie spoko, ale szkoda, że podczas tego przymierzania i oglądania nie zauważasz miejsc, które zdecydowanie wymagają szlifowania/szpachlowania - głównie w miejscach połączeń z ramką. Niestety, ale przynajmniej dla mnie mocno rzuca się to w oczy. Takie luźne spostrzeżenie Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 29 Maja 2013 Autor Share Napisano 29 Maja 2013 Niektóre elementy łatwiej jest mi szlifować, gdy sa przyklejone wiec nie zostawiam tego tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kami Napisano 29 Maja 2013 Share Napisano 29 Maja 2013 Ciekawa teoria No nic, zobaczymy po podkładzie, póki co trzymam kciuki... Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obalacz panzermitów Napisano 29 Maja 2013 Share Napisano 29 Maja 2013 Haki do podnoszenia płyty nadsilnikowej daj plastikowe, blaszane są za cienkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 30 Maja 2013 Autor Share Napisano 30 Maja 2013 Haki do podnoszenia płyty nadsilnikowej daj plastikowe, blaszane są za cienkie. Będę miał to na uwadze Dziś zrobiłem osłony na wentylatory. Szczerze mówiąc spodziewałem się, że pójdzie prościej, ale jednak musiałem się troszkę natrudzić, by to w miare dobrze wyszło. Proszę o waszą ocene. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 30 Maja 2013 Share Napisano 30 Maja 2013 Wyszły realistycznie, dobrze jest, idelanie proste były tylko w fabryce a nierzadko nawet tam już ktoś zdążył nadepnąć, jest OK. Przy krawędziach dognij do plastyku. Możesz je podziabać skalpelem tu i tam (dziurki 2-4mm) aby model nie był monotonny. Tak samo z zimmeritem możesz urwać tu i tam nie od razu całe płaty ale podziab trochę (delikatne rysy, ubytki), żeby nie wyszła sztampowa nuda z serii "robie model z pudełeczka jak chińczyk mi kazał w książeczce". Pzdr K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Użytkownik Napisano 30 Maja 2013 Share Napisano 30 Maja 2013 Witaj ! Miałem okazje robić ten model ;) Świetnie Ci idzie, trzymam kciuki ! Ten muszę go skończyn ale niestety nie wiem gdzie on jest teraz :( Zostawiłem go rok temu w klubie modelarza, który został zamknięty i dziś sobie o nim przypomniałem, no ale przejde się tam to może wrzuce jakąś relacje na forum w dalszym ciągiem. Pozdrawiam Cię ! Tak trzymaj ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 31 Maja 2013 Share Napisano 31 Maja 2013 Też mam problem w Panzer III z działem, które opada i czołg wygląda jak ustrzelony. Ja planuję problem rozwiązać ciężarkiem w koszu na łuski, bo wnętrze będzie niedostępne/pozamykane. Być może taki ciężarek w koszu na łuski rozwiąże i Twój problem z armatą - może to być np. plastelina albo pantafix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 31 Maja 2013 Autor Share Napisano 31 Maja 2013 Ja myslalem o tych trzech pociskach, które sa w zestawie, ale za bardzo nie ma jak. Przyczepie jakis kawałek metalu i zobaczymy co bedzie. Mam pytanie odnośnie gąsienic. Trzeba je kleic, czy wchodza na wcisk ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 31 Maja 2013 Share Napisano 31 Maja 2013 Wrzuć do kosza w wieży (kosz na łuski tam gdzie w środku mechanizm działa) uformowany pantafix - masa. Pomoże na 100 %. Pociski można wykorzystać do dioramki na przykład - szkoda ich marnować. Gąski trzeba najpierw wyciąć - to będzie masakra. Jeszcze ich nie składałem, ani magic traków więc nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 31 Maja 2013 Autor Share Napisano 31 Maja 2013 Kurcze bo jesli bedzie trzeba kleic, to zastanawiam sie jak jak je pozniej sciągne do malowania i założe po Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 31 Maja 2013 Share Napisano 31 Maja 2013 Ja wstępnie planowałem składać takie gąski klejem Microscale liquidtape, ale to muszę popróbować czy w ogóle będzie trzymać - to jest klej nigdy nie schnący a trzymający w kupie części - w każdej chwili można umyć i rozebrać... nie mam pojęcia na ile się sprawdzi. Będę wiedział jak zacznę składać MT do Panzer IV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 31 Maja 2013 Autor Share Napisano 31 Maja 2013 A jak mnie wkurzą, to zamówie friule i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinez Napisano 31 Maja 2013 Share Napisano 31 Maja 2013 To też rozwiązanie, ale póki nie spierniczysz tych co masz, to marnowanie kasy moim zdaniem, ponieważ i te i te są ogniwkowe. Nie robisz czołgu, żeby jeździł - on ma stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 31 Maja 2013 Autor Share Napisano 31 Maja 2013 Friule to bedzie ostatecznośc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 31 Maja 2013 Share Napisano 31 Maja 2013 sklej do kupy i pomaluj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisownia Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Tu masz mój mini poradnik ze starego warsztatu nt. robienia takich gąsienic. Jeśli chodzi o gąsienice to sekretem jest klej który wolno tężeje a przez to pozwala modelować gąsienice przez długi czas. Do tego musi być to klej penetrujący, żadna tam gęsta maź. Ja używam czterochlorku węgla - CCL4 ma on gęstość zbliżoną do wody. W sumie nie jest to klej a działa poprzez delikatne roztopinenie plastiku który sam się ze sobą potem klei. Wiązanie jest na tyle mocne, że całość trzyma się razem ale na tyle elastyczne, że mogę giąć na wszystkei strony dobre pół godziny, potem zaczyna twardnieć. Ale nawet twarde, wyschnięte gąsienie plastikowe można doginać - kwestia większego nacisku. Procedura: Biorę 1 ogniwko kładę na stole grzebieniem do góry, wsuwam w nie kolejne i w miejsce łaczenia daję kroplę CCL4 - idelanie wpływa w szczelinę. Powtarzam te czynności aż otrzymam odpowiednio długi odcinek. Dbam by było prosto poprzez przyłożenie pędzelka etc. wzdłuż grzebieni. Gdy już mam pierwszy odcinek - zwykle jest to dół + długość dla przedniego koła biorę to i przymierzam na trakcji - odcinek jest prosty ale dziękli użytemu CCL4 dopasowuję go jak mi się podoba do kół i koła zębatego bądź napinacza - zależy co tam z przodu jest. Dla ułatwienia odcinek może być wcześniej podzielony na 2,3 mniejsze bez klejenia pomiedzy nimi. Kwestia wymagań danego modelu. Robię to samo dla koła tylnego i rolek. generalnie wyobraź sobie zero przecięte po ukosie - chcemy takie 2 ukształtowane części otrzymać. Dwie "połówki zera" przymierzam na trakcji czy są odpowiedni długie, w razie potrzeby dodaję; usuwam ogniwa - klej jeszcze nie stężał. Jeśli to konieczne podczas całej procedury odcinki przyklejam taśmą klejącą do trakcji aby ułatwić dopasowywanie. Jeśli wszystko jest ok to zostawiam gąsienice na modelu do wyschnięcia. Następnie je zdejmuję i maluję. Sam montaż potem to jedynie kwestia 2 kropel cyjanoakrylu w miejscach łączenia "połówek zera". + ewentualnie cyjanoakryl w miejscach gdzie gąsienieca może odstawać (sprężynuje) - np. rolki. Sorry za spamowanie tego poradnika ale wielu pyta o plastyki a ja lubię pomagać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 1 Czerwca 2013 Dzieki za poradnik, z pewnością przyda się Edit: A co sadzicie o kleju Revell Contacta z igłą ? Ponoc też jest dobry do zabiegów z gąsienicami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Edit: A co sadzicie o kleju Revell Contacta z igłą ? Ponoc też jest dobry do zabiegów z gąsienicami Klej Revella jak najbardziej godny polecenia długi czas schnięcia jest średnio gęsty więc ja kleje punktowo,reszta to kwestia opanowania tej czyności.Reszta jak u Krisowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.