Skocz do zawartości

King Tiger late production / Dragon / 1:35


hypnos82

Rekomendowane odpowiedzi

Tak na dzień dzisiejszy prezentują się prace szpachlowe przy krawędziach łaczenia płatów zimmeritu. Niektóre miejsca może jeszcze troszkę wymagają drobnych korekt i szlifowania, a do poprawki został mi jeszcze spód jarzma KM-u. Przy okazji wymieniłem drut przewodu na cieńszy.

Porsze o wasze opinie, co ewnetualnie należy jeszcze poprawić.

 

 

dsc00638by.jpg

 

dsc00641tz.jpg

 

dsc00644g.JPG

 

dsc00646d.jpg

 

dsc00647q.JPG

 

dsc00655db.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 154
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pora przyszła na gąski Już widać, że będzie to czasochłonna praca, ale mam nadzieje, że podołam zadaniu Przy okazji, w instrukcji pojawił się chyba kolejny błąd, ale proszę o opinie doświadczonych kolegów.

 

Ogniwka są podzielone na dwa numery ramki F1 i F2. Pozstanowiłem rozpocząć od F1 i przy okazji zerknąłem do instrukcji, na która strone mają iść, Według instrukcji po odwróceniu wanny, gasienica powinna być po lewej stronie ( patrząc od przodu czołgu )

 

dsc00660fu.jpg

 

Tak się przedstawia układ ogniwek z ramki F1 Głownie sugeruje się wzorkami na ogniwach.

 

56624916.jpg

 

Natomiast obrazek na pudełku, jak i w instrukcji gotowego pojazdu, pokazuje prawą strone

 

85275297.jpg

 

Więc moje pytanie brzmi, jak ma być prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3 punkciki mają być na zewnątrz, otwór na grzebień idzie do góry - węższy koniec "piramidki" do góry patrząc od frontu na koło napędowe. Uważaj bo Niemcy oprócz kierunku rozróżniali prawą i lewą gąsienicę. Czyli na obu powinieneś mieć 3 punkciki na zewnątrz. Jak nie masz w zestawie podziału na lewe i prawe (czy wszystkie ogniwa są identyczne?) to będziesz zmuszony dać mu 2 lewe albo 2 prawe.

 

Przeglądnij moje zbiory po więcej info o KT, poszedł wczoraj duży upload - osobno są pogrupowane książki w folderach - Panzer Tracts, Tankogorad, Schiffer itd.

 

http://chomikuj.pl/totenkopf3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak był stosowany. Już to we wcześniejszych postach ustaliliśmy ;) Gaski sa podzielone na prawe i lewe i wiec nie będzie kłopotu.

 

Jedna strona złożona. Zrobiłem, tak jak przedstawiają obrazy, czyli kropki na zewnątrz. Ogólnie samo składanie/sklejanie nie było aż tak ciężkie, jak mi się wydawało na początku, tylko te odcinanie i szlifowanie jest lekko wkurzające.

Mysle, że jak na pierwsza sklejona gąske, wyszlo nawet dobrze

 

dsc00670nf.jpg

 

dsc00672h.jpg

 

dsc00669fut.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było ułożyć ale nie zakładać - z malowaniem będzie problem.

 

Wydaje mi się, że najlepiej zrobić dwie połówki na jedną gąskę - uformować i nie łączyć, do malowania można ściągnąć

Nie koniecznie wielu modelarzy maluje gąski złożone, przy metodzie którą opisałeś zdarza się ze na sucho gąski ładnie się składają a po pomalowaniu już jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie radzę kleić zimmeritu klejem CA, wystarczy klej do plastiku i najlepiej z pędzelkiem.

Zastosowanie takiego kleju daje nam możliwość operowania płatami zimmeritu na modelu.

 

A tak z ciekawości, po co zimmerit do późnego KT ?

 

Czołem.

hypnos, no i babol jak nie wiem co ! Mówiłem Marcinowi, ale się uparł, jak Ty. Te KT, z 18 zębowym kołem napędowym i dostosowanymi do niego gąskami - Gg24/800/300 ( wcześniej było montowane tylko w KT Initialach ), to produkcja z końca ( październik/listopad ) 44 i nie mogły mieć Zimmeritu, bo go już nie stosowano Chłopacy - dwie opcje Królewskiego Kotka, z Arden :

 

1. Ten KT z pudła, ale bez Zimmeritu.

2. Ten KT z Zimmeritem, ale z 9 zębowym kołem napędowym, a co za tym idzie z gąsienicami Gg26/800/300 i innym jarzmem armaty.

 

To tylko takie przypomnienie, nie żebym się ekspertologował, ale badałem kiedyś ten temat. Pomocny jest Pan Jentz .

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

hypnos82 - praca bardzo dobra ! Moja ocena twojego składania - 4+. Lekkie "ale" co do pociachanych uchwytów, ale to już któryś, z szacownych Kolegów opisał. Podoba mi się, Twoja praca z MagicTrackami Ja zmęczyłem dwa egzemplarze i postanowiłem kupować Friule. Robiłem tak jak ty z dzielonymi w jednym miejscu i po zdjęciu, malowaniu i "brudzingu", jak je zacząłem zakładać...... ....Matko z Córką ! Oddzielały się i w efekcie musiałem kleić je w kilkunastu miejscach, co dało to, że lekko się zwichrowały. Drugim razem podzieliłem na górę i dół - to samo. No, Kolega niech maluje już. Jestem ciekaw kamuflażu i "brudzingu". Patrz na zdjęcia oryginałów. Masz kontakt z Marcinem vel Martinezem ? Jeśli tak, ma on ode mnie płytkę z kilkunastoma księgami o Kotkach I i II. Możesz skorzystać i wypalić ją sobie. Warto.

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak 4 lata temu kupiłem swój 3 model, właśnie KT ale w wersji Porsche. Mam do tego modelu tak ogromny sentyment ,a na dodatek pięknie tobie wychodzi klejenie. Bardzo czysto i dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chłopaki za pozytywne oceny Z zimmeritem wyszedł po prostu brak wiedzy, ale ogólnie staram się sklejać jak najlepiej. No jeszcze pare drobnych elementów i pójdzie podkład A malowanie będę robił takie jak w instrukcji, czyli trójkolorowe. Z brudzingiem nie zamierzam przesadzic ;) Zrobie cos na wzór Stuga, może co nieco dodam jeszcze, bo zaopatrzyłem się w zestaw suchych pasteli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zrobiłem osłony na wieży i o ile te delikatne ślady po wypychaczach nie przeszkadzają w gąsienicach, tak tutaj musiałem troszkę zaszpachlować. Przy okazji, kompletuje już inne elementy i w tygodniu zaczne przgotowania do malowania. Po kilku chwilach namysłu, postanowiłem jednak wykorzystać błotniki ( częściowo )

 

klus.jpg

 

m946.jpg

 

Taki będzie układ błotników

 

ys2x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądając twoją ostatnią aktualizację przypomniałem sobie o swoim błędzie przy KT który ty również popełniłeś... chodzi mi o cięcie błotników.

Myślę że po tym zdjęciu zrozumiesz o co mi chodzi

DSCN4243_Formaatwijzigen-vi.jpg

Kiedyś Jacek bigmodel wstawił u mnie w warsztacie lepszy rysunek ale niestety zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będziesz dawał tych wykończeń błotników z przodu które osłaniają koła napędowe to powinieneś usunąć te elementy zaznaczone na zielono no i resztę to co na czerwono

 

kzua.jpg

kiyz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twitch brawo za info o błotnikach - o to tu na forum chodzi.

 

Hypnos dla pewności przeszlifuj sobie porządniete zapasowe gąsienice - wypychacz widoczny po pomalowaniu to deal braker.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.