Jump to content
Mikele

MiG-23MF nb 139

Recommended Posts

Niech spece potwierdzą (bądź zdementują), ale zbiorniki podwieszane pod ruchomą częścią skrzydeł podwieszane były tak, że nie było możliwości utrzymania ich równoległego do osi położenia w przypadku zmiany kąta skosu (mówiąc krótko - w jednym położeniu względem płata) i gdyby zaszła konieczność zwiększenia kąta skosu należało by je odrzucić. Zakładając,że w konfiguracji bojowej z prędkościami małymi się nie lata to podwieszanie do kompletu rakiet p-p nie miało by sensu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie tak jak pisze Miekle. Zbiorniki pod skrzydłami uniemożliwiały zmianę skosu skrzydła. Należało je odrzucić. Ale taż zbiorniki dodatkowe były wypracowane jako pierwsze, więc przy wejściu do walki odrzucane by były jako puste. Tak naprawdę to to trochę bardziej skomplikowane - rodzaj zadania, wysokość dolotu do strefy, czas w strefie, dodatkowe odwieszenia stwarzają dodatkowy opór to zrzut po wypracowaniu, zbiorniki stwarzają też inne ograniczania np zakres przeciążeń itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak w temacie zbiorników w migu-23....W Przeglądzie Konstrukcji Lotniczych stoi ,ze w Mig-23 MLD opracowano węzeł obrotowy do zbiorników skrzydłowych.Ile w tym prawdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

też mi się tak wydaje. Zresztą w 1992r niewiele chyba informacji było o wersji MLD .Zresztą w PKL potraktowano tę wersję jedynie informacyjnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, mam pytanie o napisy eksploatacyjne do MiG-23 po remontach głównych. Czy zawsze były "przetłumaczone" na polski?

Z tego co zdołałem się zorientować to polskie napisy były po remoncie w naszych WZL-3 i być może w NRD (na podstawie oględzin egzemplarza n/b "120" w Krakowie, choć szczątkowe napisy rosyjskie też się zachowały). A co z samolotami remontowanymi w ZSRR i Bułgarii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam się pod temacik 23-go --> jakiego koloru była antena na składanej brzechwie podkadłubowej po remoncie latadła n/b 458 w Płowdiw? Podobnie jak osłona radaru i antena na stateczniku? Mam na warsztacie Mig-a z KP i tak jakoś mi się wydaje, że producent chce mnie w jajo z malowaniem zrobić proponując ciemnoszary

 

c27377ce787e7504med.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
603430_403993576315932_896677712_n_zpsfee8db84.jpg

 

Witam

Jaki kolor podkladu na nosie byscie polecili? Z palety gunze najlepiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kolejce u mnie w szafie czeka MiG-23 Trumpka. Mam też do niego wiadro blach, żywic i kalki Montexu. Wybrałem sobie malowanie 459, bo niewiarygodnie odpustowo wygląda z tym pierdyliardem godeł.

c9fbc7d4186525b8.jpg

Mam chyba wszystko poza jednym. Poza farbami potrzebnymi do jego pomalowania.

Jak dotąd nikt nie robi ( i z tego co wiem nie zamierza) kolorów dedykowanych do tego samolotu. Wg PS nr 10 malowanie 459 i innych remontowanych w ZSRR MiGów składało się z plam w kolorach brązowym FS ~30206, jasnozielonym FS ~34226, ciemnozielonym FS ~34079, piaskowym FS ~33613, i jasnoniebieskiego FS ~35622 na spodzie.

Po numerach FS dobrałem c.zieloną - C309, piaskową - C318 i niebieską - C314, ale co do reszty to nie mam pomysła. Czy ktoś może podpowiedzieć coś w tym temacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.