Skocz do zawartości

International LoneStar Revell 1/25


Kangurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich pasjonatów modelarstwa.

 

Rozpoczynam budowę LoneStara.

Model prawdopodobnie będzie z pudła, chyba że mi pomożecie go trochę zwaloryzować.

Przyznaję bez bicia że nie mam jeszcze wielkiego doświadczenia w klejeniu a już nie wspomnę o malowaniu, mimo to będę się starał z całych sił nic nie spartolić i dotrzeć szczęśliwie do galerii.

Bardzo was proszę o pomoc i odrobinę wyrozumiałości.

 

screenshot099md.jpg

 

Na początek rama i mosty gotowe do podkładu, jeśli czegoś nie doszlifowałem to wyjdzie po i poprawię

screenshot161ap.jpg

screenshot246i.jpg

 

Fotki na razie ze smarta ale jak wam się spodoba wątek to do kolejnych bardziej się postaram i zaprzęgnę do roboty mojego Nikosia.

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam wszystkich

 

Dziś mały updejcik.

Rama i mosty pociągnięte czarną satyną z duplicoloru (spray).

Od tego lakieru zrobił się lekki efekt chropowatości, chciałem żeby tak wyszło bo próbowałem na poprzednim modelu.

Zacieków brak, poprawek też nie będę musiał robić bo lakier wszystko ładnie pokrył.

 

Przepraszam za fotki, może w weekend uda mi się załadować jakieś dokładniejsze.

 

ur4e.jpg

 

9zk6.jpg

 

1m7l.jpg

 

Chciałbym jakoś podkreślić śruby, co byście proponowali pomalować czy dokupić jakieś akcesoria?

 

Zabieram się pomału za silnik i mażę o pierwszym okablowaniu, proszę podpowiedzcie jak to się robi.

 

Czekam na wasze opinie i porady

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Mam prośbę, nie mogę znależć w necie wyrażnych fotek z okablowaniem ramy i silnika, może podpowiecie gdzie tego szukać.

Silnik to Maxxforce 15 w Lonestar nie występuje ale w Revellu tak.

 

Nie jestem też pewny jak druty połączyć z plastikiem czy bezpośrednio na CA czy najpierw nawiercać otwory i wciskać tam drut proszę o podpowiedź jak wy to robicie?

 

Jeśli chodzi o postęp prac to ramka jeszcze schnie po malowaniu więc majstruję przy silniku. Fotki niebawem zapodam.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziś malutki update, cały czas walczę z ramą a także zabrałem się za silnik.

Mam mały problem z deklem zaworów, malowałem go już trzy razy i wciąż robią się smugi, najpewniej zastosuję inną farbę.

Z uwagi na brak podpowiedzi odnośnie okablowania odpuszczę sobie ten temat bo nie chcę eksperymentować na modelu za 250zl, poprostu poćwiczę na innym.

 

Poniżej parę fotek z przebiegu prac.

 

To do później.

Pozdrawiam

 

dlh7.jpg

v0m4.jpg

1eyo.jpg

dd7v.jpg

5hz8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

 

Mała aktualizacja z prac nad silnikiem.

Prace idą bardzo powoli bo większość części silnika to połówki które trzeba szpachlować i obrabiać aby miały wygląd z dwóch stron, wszystko i tak będzie zakryte ale satysfakcja z włożonej pracy jest.

 

Jeśli jednak ktoś się zdecyduje pomóc mi z okablowaniem to będę wdzięczny.

 

Oglądajcie i doradzajcie.

Pozdrawiam

 

Tomek

ipw1.jpg

dyuw.jpg

wun9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko i tak będzie zakryte ale satysfakcja z włożonej pracy jest.]

 

A satysfakcja jest najważniejsza, co do silnika to musisz poszukać zdjęć i na nich się wzorować. Zorganizować kabelki miedziane w o różnych średnicach (tutaj ok 0,2-0,6 mm, zależnie od grubości w rzeczywistości). Niektórzy używają żyłek wędkarskich, jeszcze inni rozciągają ramkę nad ogniem do odpowiedniej grubości. Na pewno potrzebować będziesz malutkie wiertła 0,3; 0,5; 0,7; 1,0 mm (tutaj trzeba dobrze poszukać bo ceny wahają się od 2 do 15 zł za sztukę tego samego wiertła). Odradzam robienie otworów na ciepło (tz drucik, świeczka, i heja na plastik), ja tak robiłem i wygląda to tragicznie. No i wiercisz dziurkę wklejasz drucik i finito . Co do rozmieszczenia to nie pomogę bo za głupi jestem ( u mnie w petku są podłączone tak by ładnie wyglądało). Tyle ode mnie. Mam nadzieje że choć trochę pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Dzisiaj kilka fotek skończonego silnika.

Zacząłem robić delikatnego washa, zostało mi jeszcze parę miejsc oraz malutkie brudzenie i silniczek spocznie wygodnie w ramie.

Z uwagi na okres wakacyjny kolejna relacja troszeczkę się przeciągnie w czasie.

 

Życzę wszystkim udanych wakacji i do miłego...

 

 

 

zxqv.jpg

0anj.jpg

if9m.jpg

inie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dość późno się przyłączyłem, ale już jakiś czas temu chciałem powiedzieć, że bardzo ładne części w tym zestawie są. Też radzisz sobie dobrze z tym modelem. Jeśli chodzi o ramę, to na czarny błyszczący albo półmatowy najlepiej działa suchy pędzel z farby ciemnoszarej (np. Humbrol 32) - dodaje wiele realizmu i pięknie podkreśla takie detale jak np. śruby na ramie. Jeśli chodzi o silnik, to dobrze by mu zrobiło zróżnicowanie koloru tych srebrnych części. Można to zrobić tak, że do srebrnej farby dodaje się różnych kolorów, przede wszystkim różnych odcieni szarego i tak przygotowaną mieszanką maluje się poszczególne części. Po wyschnięciu wychodzi różnica w kolorze i całość wygląda bardziej interesująco. Mam nadzieję, że to pomoże, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

 

Dzięki Paweł za rady.

Z ramą zrobię tak jak proponujesz a co do silnika to zastosowałem cztery różne wersje srebra chyba nie widać tego dokładnie na zdjęciach. Zrobiłem także washa i troszeczkę go pobrudziłem. Postaram się wkleić jakieś fotki pod koniec tygodnia.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Temat się trochę zakurzył z powodu letniego braku czasu.

Dzięki waszym sugestiom popracowałem trochę nad waloryzacją silnika.

Jest trochę okablowania, wash i delikatne brudzenie.

Z efektu jestem bardzo zadowolony, mimo to czekam na wasze obiektywne komentarze.

 

Kolejne odsłony budowy będą już z ramą w roli głównej.

Nie wiem czy uda mi się dorobić okablowanie w ramie bo mosty już się same bez mojej wiedzy powklejały do ramy i nie mam jak do nich podejść z wiertarką.

 

Mam też pytanie czy przewody ciśnieniowe mogą mieć średnicę 1mm?

 

Czekam na wasze podpowiedzi i życzę przyjemnego oglądania

Tomek

 

jb73.jpg

j15o.jpg

oa8x.jpg

xbs1.jpg

zhdl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Nie wiem od czego zacząć bo pooglądałem dzisiaj prace trzynastolatków w galerii i wstydzę się pokazywać moje wypociny no ale mówi się trudno i lepi się dalej.

Dzisiaj parę fotek z oblepiania ramy.

Chromy zostawiam fabryczne bo zbiorniki mają fajne osłony i nie będzie widać łączeń, na bokach zbiorników dałem folię samoprzylepną.

Jeśli macie jakieś uwagi to smarujcie śmiało.

Życzę miłego oglądania.

 

Ps. pytanko mam do Pawła czy tym suchym pędzlem na ramie to jechać po całości czy tylko tam gdzie śruby są?

 

wcnk.jpg

mju8.jpg

scf7.jpg

 

Na prawym kole zrobiłem już washa i chyba dużo lepiej to wygląda niż bez.

mg24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Jeśli zrobisz to dobrze, to znaczy wytrzesz pędzel bardzo starannie z farby, to możesz jechać po całości, a delikatne ślady będą zostawały i tak tylko na krawędziach i śrubach.

 

Jeśli chodzi o przewody to musisz sobie przeliczyć - 1mm na modelu to 24mm w rzeczywistości - będzie OK dla przewodów elastycznych i sztywnych zasilających, ale sztywne sterujące to już trochę grube by były. Zastosuj dwie grubości - drugą weź około 0,5mm i będzie ciekawiej wyglądało.

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziń dybry

 

Widząc jaka jest cisza w warsztacie oraz spadającą oglądalność moich poczynań postanowiłem uraczyć was kilkoma zdjęciami.

Niewiele tego jest bo też nie mam za bardzo czasu w wakacje i tak tylko dłubię po pół godziny dziennie.

A więc poobklejałem ramę chromami, brakuje tylko stopni na bakach ale to na końcu zrobię do tego zwashowałem koła upaplałem i przykleiłem siodło i na koniec mała przymiarka kabiny.

Miłego oglądania

z0zp.jpg

qntg.jpg

khzw.jpg

s0s4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja caly czas przegladam temat . Na razie bardzo fajnie Ci idzie. Felgi, hm - biorac pod uwage, ze to jest plastik chromowany "made by Italeri" to lepiej beda one wygladac lekko przybrudzone, bo generalnie te wszystkie "chromy" Italerowskie wygladaja deko odpustowo, wiec jak dasz gdzieniegdzie delikatnego washa to bedzie to wygladalo super. Na jednym zdjeciu powyzej dales fotke z jednym kolem juz po "robocie" i wyglada o wiele lepiej niz to bez washa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witajcie

 

W dzisiejszej odsłonie tylko dwie foteczki skończonego wnętrza kabiny.

Kolor bazowy psiknięty z aero reszta pędzelek.

Drewniane wykończenie to fabryczna kalkomania.

 

Wybaczcie brak mapy, mikrofalówki laptopa i innych pierdół ale to nie mój styl więc ich nie będzie.

 

Teraz będzie mała przerwa bo jadę na urlop ale postaram się skończyć model na początku września bo chcę go wystawić w Warszawie.

 

Życzę sobie i wszystkim dobrej pogody

 

e6ik.jpg

ujfl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.